Ervaringen met Minocycline

Acne/puistjes (72 meningen)
Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (329 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

15-03-2013 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Na een week gebruik last van branderige jeukachtige gevoel in mn vagina! Waarschijnlijk schimmelinfectie Wie nog meer???

01-02-2013 | Vrouw | 43
Acne/puistjes
overal rode plekken over mijn gehele lichaam,en veel jeuk

21-01-2013 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Hallo allemaal, Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met het slikken van dit medicijn. Ik had last van acute acne waarschijnlijk aangewakkerd door griep en stress. Ik heb hier na mijn zwangerschap last van gekregen, dit nu al 3 jaar achter elkaar in de maand januari. Ik heb vorig jaar voor het eerst een kuurtje gehad, die sloeg niet aan en toen is hij verhoogd naar 100[lees meer...] MG. Na 7 dagen kon ik toen stoppen, de ontstekingen waren weg alleen nog wat rode vlekjes omdat mijn opperhuid aan het herstellen was. Nu wederom op precies dezelfde datum ook, naar de dokter geweest. Hij heeft mij voor een maand voorgeschreven, en ik moet het minimaal 7 dagen gebruiken ivm resistentie. Gister zag ik al vele ontstekingen als de zon verdwijnen, net als vandaag (3de dag). Mijn gezicht doet geen zeer meer en voelt op één onsteking na glad aan. Ik heb op vrijdag een gezichtsbehandeling gedaan gericht op reiniging. Hier heb ik express voor gekozen, deze combinatie werkt perfect. De dag erna ben ik begonnen met slikken. Van dit medicijn kan de huid iets droog worden, dus ik raad aan met een (acne) creme goed te smeren. En vergeet niet, er zijn veel producten gericht hierop. Niet smeren is een ongezonde huid die niet kan herstellen. Ik had ongeveer 10 flinke ontstekingen (denk aan formaat muggenbult, echt megagroot en je kon ze niet uitknijpen. Ik vind dit echt een wondermiddel en ben blij dat het bestaat. Ik raad mensen met acne echt dit medicijn aan + de dag ervoor reiningen bij de schoonheidsspecialiste. Let op, dit doet flink zeer maar je zal zo blij zijn uiteindelijk. Ik zie er weer fris uit, ik hoop dat ook jullie zo een goede ervaring hebben!

28-12-2012 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
hallo ik heb een vraag! ik gebruik dit medicijn 1,5 maand en heb in die tijd 3 drugstesten gedaan waaruit uit kwam dat ik mdma had gehad.. heeft iemand hier meer ervaring mee?

16-12-2012 | Vrouw | 78
Acne/puistjes
reeds enkele jaren regelmatig last van rosacea, telkens antwoord van de dermatoloog: antibiotica, telkens minocycline met goed resultaat, nu gebruik ik

15-12-2012 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik neem nu sinds enkele dagen minocycline 50mg in combinatie met de epiduo gel. Ik heb last van acne op m'n rug, gezicht, hals en nek en borstkas. Ik heb het gevoel dat het enkel nog maar erger is. Mijn huid is droog nadat ik gedoucht heb en zeer vettig wanneer ik opsta of na een hele dag les te volgen bijvoorbeeld. Te tabletten zijn makkelijk in te nemen en van bijwerking[lees meer...]en heb ik ook geen last blijkbaar. (althans voorlopig nog niet)

10-12-2012 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik slik dit voor mijn acne in combinatie met het smeren van differin gel. Ik heb geen bijwerkingen tot nu toe. (alleen 1x diarree gehad, maar dat kan ook door iets anders komen). Ik heb alleen whiteheads op mijn gezicht. Ik heb wel het idee dat het steeds minder wordt. Alleen tijdens de menstruatie een kleine verergering die ook vrij snel weer weg is. Ik ben tot nu toe tev[lees meer...]reden. Moet het nog een tijdje doorslikken en ik hoop dat het daarna helemaal weg is.

24-11-2012 | Vrouw | 39
minocycline
Een jaar geleden was rosacea geconstateerd en heb ik 6 weken lang minocycline geslikt. Het werkte prima voor de kwaal. Nu, na een jaar werd mijn huid weer onrustiger. Op advies van de huisarts weer begonnen met antibiotica kuur. Nu na 10 dagen allergische huidreactie op armen, benen en romp. Vandaag gestopt met kuur. Maandag huisarts weer bellen. Trouwens, bijwerking van h[lees meer...]et medicijn was bij mij een nare smaak in de mond.

09-11-2012 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik gebruik dit medicijn op dit moment in combinatie met differin gel (adapalene). Op het moment heb ik weinig last van bijwerkingen. Ik heb wel een lichte zwelling van mijn ooglid. Ook is het daar wat rood, en voelt het pijnlijk aan. Ik denk dat dit door de minocycline komt, aangezien ik de differin gel alleen op mijn wangen aanbreng. Ik heb minocycline een jaar terug ook [lees meer...]gebruikt, waarna mijn acne volledig verdwenen is. Nu is het echter wel terug, maar veel minder erg. Over het algemeen ben ik wel tevreden met dit medicijn.

16-08-2012 | Vrouw | 49
Acne/puistjes
Bevalt heel goed, alleen schimmelinfectie gevoelig. Slik onderhoudsdosering al maanden samen met een anti schimmel middel

21-07-2012 | Vrouw | 43
minocycline
Ik slit dit medicijn sinds 6 juli en 1e week zag ik mijn huid opklaren. Maar afgelopen dinsdagavond werd ik ineens heel benauwd, kon liggend bijna geen adem halen. Voelde me ook zwaar "grieperig" en dacht eerst aan verkoudheid, maar snapte die bijna beangstigende benauwdheid niet. Ik piepte zelfs met ademhalen. 2 dagen gestopt met Minocyline slikken en ik knapte direct op.[lees meer...] Gisteren weer één tabletje ingenomen en vandaag weer ademhalen als een astmatisch oud wijf! Ligt dat, gezien eerdere berichten dan toch niet aan dit medicijn? Ik vraag het maandag aan mijn huidarts....

04-05-2012 | Vrouw | 46
minocycline
Sinds 2 weken gebruik ik 100 gr minycycline per dag. Klachten: een wat rode, vlekkerige huid met enkele witte puntjes. De eerste week ging prima, de huid werd steeds rustiger en zag er op een bepaald moment beter uit dan ooit. Echter, 5 dagen terug werk ik ineens benauwd, alsof je door een rietje ademt en de dag erna had ik hele erge spierpijn, maag deed pijn, koud en warm[lees meer...], geen eetlust meer. Kortom, alsof je een hele zware griep hebt. Daarbij kreeg ik een rare verdikking boven mijn ene wenkbrauw en een paar bobbels in het gezicht. Nu, 5 dagen later, is de maag wel weer aardig rustig, is de spierpijn verdwenen, maar ben ik nog heel kortademig en kan weinig doen. De huidarts ziet geen verband, heeft ze via de doktersassistente laten weten en mijn huisarts is met vakantie. Ik kijk het nog maar even aan, maar ben niet echt gerust. Deze 5 dagen voelde ik mij niet in staat om te werken, zo beroerd was ik.

19-03-2012 | Vrouw | 55
Auto-immuunziekte
Na het gebruik en het afbouwen van een zeer hoge dosis Prednisolon (60 mg per dag) hiervoor in de plaats minocycline voorgeschreven gekregen in december 2010. In december 2012 werd ik ernstig benauwd. Kon nauwelijks 5 meter lopen. Na 4 weken bij de longarts beland. Deze stond voor een raadsel! Mijn longen waren gekrompen!! Na overleg met een longarts in Rotterdam, kon het [lees meer...]een bijwerking van de minocycline zijn. Direct gestopt en nu ongeveer 6 weken verder gaat het een stuk beter. Door gezondheidsproblemen (afsterven van de heup door gebruik van de Prednisolon) heb ik waarschijnlijk al eerder deze benauwdheid opgebouwd, maar is het niet opgemerkt omdat ik al niet ver kon lopen en gaf mijn uithoudingsvermogen hieraan. Volgens de longarts komt deze bijwerking zelden voor. Het is zeer beangstigend en of het weer helemaal goed komt is nog niet zeker.

07-02-2012 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
heb deze medicijn op advies van mijn dokter gekregen omdat ik in mijn gezicht last had van acne en verder op mijn lichaam. dus ik moest deze 3 maanden gebruiken. nu gebruik ik deze medicijn 2 maanden. In principe werkt dit goedje wel, maar houd lichte donkere vlekjes over en ik krijg ineens heel veel moedervlekjes over mijn hele lichaam en mijn gezicht. helaas heeft mijn a[lees meer...]potheek bevestigd dat het door deze medicijn komt en vind ik heel jammer. ik ben ook daardoor acuut gestopt met dit medicijn gebruik. vind het erg jammer van deze bijwerkingen. helaas

27-11-2011 | Vrouw | 21
Acne
Na veel middeltjes te hebben gebruikt, ben ik uiteindelijk weer naar de huisarts gestapt nadat ik paar weken geleden opeens weer veel puistjes op mijn wangen kreeg. De huisarts raadde mij Diane 35 aan, ik heb dit afgewezen omdat ik deze al eens eerder heb gebruikt op 16 jarig leeftijd en dit deed mij geen goed ! werd er super depressief van en werd bijna elke ochtend misse[lees meer...]lijk wakker. De dokter zei hierop dat niet elke 16 jarig meisje gelukkig is.... Nu heb ik minocycline voorgeschreven gekregen, eerste 10 dagen 2 paal per dag en rest van de 4 weken 1 tje per dag. ik slik het nu ongeveer 3 weken en ik moet zeggen dat het de eerste week best goed werkte , je zag gelijk verandering. Maar na die week begon ik een paar grote ontstekingen te krijgen die nu nog steeds niet weg zijn. Ook heb ik allemaal zichtbare vergrote talgklieren. Dit is erg vervelenddddd:(:(:(:( Vraagje: na hoeveel weken is het bij jullie helemaal verdwenen?

14-11-2011 | Man | 20
Acne
Werkt perfect, al mijn acne is verdwenen met dit medicijn. Alleen mijn probleem is nu dat ik mocht stoppen met het medicijn en is er inmiddels binnen ongeveer een maand al heel veel acne terug gekomen