Ervaringen met Minocycline

minocycline

Acne/puistjes (72 meningen)
Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (329 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

16-12-2018 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Zoals voorgeschreven genomen maar mijn puisten zijn vermeerd in plaats van te verdwijnen ze zijn meer geworden heel slechte medicijn. Ik heb enkel op mijn wang beetje puistjes en nu is het overal op mijn gezicht kleine scherpe puisten heel ontevreden over deze medicijn ik wil iedereen waarschuwen en op de hoogte brengen dat niemand het gebruikt. Mss is het van persoon tot [lees meer...]persoon verschillend maar zoals ik zie is bijna niem tevreden over dit spul.

04-09-2018 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik geberuik het namelijk al 4,5 dagen en mijn acne is erger aan het worden! Blijkbaar lees ik dat veel mensen zeggen dat als je stopt dat het acne weer begint.Hier snap ik het punt niet warom slik ik medicatie in ik slik het in voor mijn acne te verminderen en niet dat als ik met de cure ga stopen dat ik mijn acne terug krijg! Pfff Ik hoop dat het bij mij niet zoo zal[lees meer...] zijn!

06-08-2018 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Ik slik sinds 8 dagen minocycline. Ik heb het gevoel dat de ontstekingen wat erger worden en prikken/branden. Bepaalde plekken drogen uit maar sommige ook niet. Ook krijg ik soms wat nieuwe plekjes. Ik heb een inderm lotion voor de nieuwe plekjes. Mijn vraag aan jullie is: Na hoelang ervaarde jullie resultaat? En merkte jullie ook dat het de eerste week wat slechter w[lees meer...]erd/ nog niet veel deed? Probeer geduld te hebben maar vind het erg lastig.

23-05-2018 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Resultaat al na 10 dagen. Ik heb erg getwijfeld omwille van de reacties hier maar ik had sneller moeten starten met de kuur. Ik heb namelijk geen last van bijwerkingen en ben dus zeer tevreden.

15-04-2018 | Man | 24
Acne/puistjes
Acne op mijn rug en voorhoofd is minder geworden maar na 3 weken gebruik van dit medicijn, kreeg ik overal huiduitslag en veel jeuk, daarnaast ook pijn aan mijn polsen. De bijwerkingen zijn dus niet zo prettig.

04-03-2018 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Ik heb het ook gebruikt, en het heeft geen effect bij mij. Zeer ontevreden! Ik behandel mijn gezicht nu bij carpe clinic in Antwerpen, echt een aanrader!

20-01-2018 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
De eerste maand werd mijn acne erger. Na een maand werd mijn huid stuken beter en was en zo goed als egaal. Ik moest dit medicijn 3 maanden slikken van mijn huisarts. Toen ik stopte met dit medicijn kwam mijn acne terug, maar was het niet zo erg meer als vroeger. Helaas is mijn acne op mijn rug en borst wel gebleven in dezelfde toestand als eerst...

29-04-2017 | Man | 50
Acne/puistjes
Beter roaccutane. Acne komt terug na stoppen van Minocycline.

13-02-2017 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik heb het ruim een jaar lang gebruikt en telkens wanneer ik mijn kuur af heb komt het acne veel erger terug!! ( vooral op de kin ). Ik weet niet of dit bij iedereen het geval is maar denk niet dat het de bedoeling is om heel je leven lang aan een kuur te zitten. Ik vind het zeker geen aanrader anders zit je eraan vast dus ben ik maar begonnen met natuurlijke gezichtsbehan[lees meer...]delingen voor mijn acne, aanraader ook voor anderen...

18-11-2016 | Man | 20
Folliculitis
Zeer goeie medicijnen, vecht al 3 jaar tegen folliculitis op mijn hoofdhuid en hiervoor van alles geprobeerd, roaccutane (isotretinoine) maar ze hebben allebei hetzelfde effect. Alleen minocycline heeft veel minder bijwerkingen, alleen moet ik wel zeggen dat alles nu terug is gekomen na het overstappen naar andere medicijnen (blijkt dat andere medicijnen het erger hebben g[lees meer...]emaakt). Dus ik blijf nu voortaan op de minocycline door gaan.

22-08-2016 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
De eerste keer was ik onzettend tevreden. Nog nooit was mijn huid zo egaal geweest. Ik had geen last van bijwerkingen en het medicijn werkte nog lang nadat ik stopte. Todat ik (na ong. 5 maanden) op vakantie ging, ik wist dat ik me goed moest insmeren. Echter was ik toch een beetje verbrand. Vanaf dat moment begon de ellende, ik denk dat mijn puisten in 3 dagen weer terug [lees meer...]waren op plaatsen waar ik het nooit eerder had gehad. In paniek bij thuiskomst direct naar de dermatoloog gegaan en ik kreeg te horen dat het waarschijnlijk een reactie was op de zonnebrand. Ik werd naar huis gestuurd met nogmaals 2 maanden dezelfde kuur en het ging weer goed. Echter verdween dit keer niet alles, ik had nog steeds last op bepaalde plekken. Daarnaast werd ik lusteloos, moe, kreeg ik hoofdpijn. Toen ik stopte met de kuur verdween dit. Bij vakantie 2, geen zon, goed ingesmeerd en zo veel mogelijk uit de zon, begon het weer, erger dan ooit! Ik was nu veel verder van huis dan ik ook ben geweest en mijn gezicht zat heelmaal onder. Toen ik het advies kreeg over te stappen op roaccutane was ik zo teleurgesteld en had hier geen vertrouwen in. Ik ben nu aan het kijken naar mijn eetpatroon, allergoloog, accupuntuur en na een maand (helaas niet zo snel als antibiotica) zie ik duidelijk verbetering. Ik hoop dat dit de uitkomst zal bieden op lamge termijn en ik achter de oorzaak kan komen.

08-08-2016 | Vrouw | 46
Folliculitis
Gekregen van huidarts tegen foliculitis. Enigszins effectief ware het niet dat de bijwerkingen erger dan de kwaal zijn. De bijwerkingen jeuk zonder uitslag gehele lichaam. En tintelende voetzolen en handpalmen. Extreme vermoeidheid. Dus gestopt bijwerkingen na 1 week zo goed als weg.

31-07-2016 | Man | 69
Folliculitis
De effectiviteit was jaren slechts redelijk tot matig. Ik gebruikte al die tijd echter ook multi vitamines waarin o.a. diverse metaalsoorten zaten en vulde dat later ook nog aan met een magnesium citrate supplement. Volgens de bijsluiter moest de Minocycline 2 uur voor of 4 uur na beide aanvullingen ingenomen worden en die tijd hield ik ruim aan. Minocycline om 23:00 uur e[lees meer...]n de aanvullingen nam ik bij het ontbijt om ongeveer 08:00 uur. Onlangs las ik ergens dat het toch raadzaam kon zijn om geen aanvullingen te gebruiken samen met Minocycline, dus heb ik dat uitgeprobeerd. Met als resultaat dat ik nu volledig puistjes vrij ben en tevens erg blij...!

04-05-2016 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik had last van ernstige acné, maar door het gebruik van minocycline is dit veel minder! Mijn huid voelt nu glad aan, wel heb ik nog wat littekens. Maar hiervoor ga ik naar de huidtherapeut. Al met al ben ik zeker tevreden, wel moet ik binnenkort 50 mg gaan slikken waarvan ik hoop dat ook zijn werk doet.

27-04-2016 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Sinds mijn 11e heb ik last van mee-etertjes gehad. Tijdens de pubertijd kwamen hier puistjes bij. Door te wassen met water en/of wat clearasil werd dit stukken minder. Na mijn pubertijd bleven de puistjes en mee-eters en kreeg ik ontstekingen die ik niet kon uitknijpen en vaak littekens van overhield. Ook mijn poriën waren erg groot. In de eerste weken dat ik dit medicij[lees meer...]n begon te gebruiken waren alle kleine puistjes meteen verdwenen. Ook de poriën waren veel kleiner tot eigenlijk niet zichtbaar. Mijn hoofdhuid is veel dikker geworden, wat heel fijn is. In combinatie met Differin Gel en afspraken met de huidtherapeut is mijn Acné bijna helemaal weg. Soms komt er een onderhuidse ontsteking tijdens mijn menstruatie. Dit is door het medicijn maar 1tje gelukkig. Ook heeft verandering in mijn eetpatroon goed gedaan, dit met tips van mijn huidtherapeut.

31-03-2016 | Vrouw | 35
Rosacea
Eindelijk iets dat helpt! Ik heb Rosacea en ik heb dit medicijn ongeveer 3 weken gebruikt en het heeft mijn huid in mijn gezicht zichtbaar verbeterd het ziet er weer rustig uit, ook mijn omgeving merkt het op dat mijn huid is verbeterd. Voordat ik dit middel gebruikte heb ik rosex gel gebruikt, maar dat hielp mij niet en op gegeven moment had ik allemaal pukkels in mijn ge[lees meer...]zicht en heel veel van die vieze wit/gele schilfers en dat is nu gelukkig allemaal weg! Wel heb ik nog een beetje roodheid, maar mijn gezicht is nu zoveel verbeterd, ik hoef me nu niet meer te schamen voor mijn huid. Ik wil even aankijken hoe lang dit effect aanhoudt, komt het weer terug dan zal ik niet schromen om dit middel weer te gebruiken, aangezien ik ook geen last heb gehad van bijwerkingen. Ik wil er graag nog even bij vermelden dat ik pas tijdens mijn 2e zwangerschap rosacea heb gekregen en daarvoor nooit last gehad dus het zal wel iets met de hormonen te maken hebben.