Ervaringen met Nitrofurantoine

nitrofurantoine

paniekaanvallen misselijkheid diarree na de maaltijd paniek aanval vermoeidheid herhaaldelijk overgeven paranoia spierpijn buikklachten braken

Blaasontsteking (343 meningen)
Urineweginfectie (26 meningen)

24-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Voordat ik begon aan deze kuur had ik hier alle ervaringen gelezen en was erg huiverig om dit middel te gebruiken. Het valt mij heel erg mee dit middel. Na 2 dagen geen klachten meer van de blaasontsteking en nu na 4 dagen alleen last van wat vermoeidheid en hoofdpijn. Ik ben daar al heel gevoelig voor, heb vaker migraine dus is al mijn zwakke plek en had niet anders verwa[lees meer...]cht fat als ik ergens last van zou hebben het ook weer hoofdpijn zou zijn. Neem het vooral in de ochtend met goed yoghurt of ontbijt in. Alleen met melk kreeg ik een beetje last van mijn maag, dat was niet voldoende. Ik neem er door ervaring ook altijd probiotica bij zodat mijn darmflora ondersteund wordt. Bij een vorige kuur hielp dat ook enorm tegen buikklachten. Ook neem ik er nog granberry capsules en d-mannose bij in om de blaas tijdens en na de kuur schoon te houden. Blijf vooral veel drinken is echt nodig om de afvalstoffen af te voeren. Als ik niet genoeg drink is mijn hoofdpijn ook erger. Dus resultaat al met heel positief met matige bijwerkingen. Lijkt mij als tegenhanger bij al die negatieve berichten best belangrijk te vermelden. Als je al die klachten hebt zoal ik hier onderstaand lees heb je te maken met allergie reacties en is het goed direct je arts te benaderen.

23-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
In 2016 ben ik naar de dokterspost geweest , vertelde de klachten , de stuwingen (net of iemand een riem om mijn hoofd deed en deze keihard aantrok) in mijn hoofd na 2 pillen, mijn gehoor viel dan ook weg, maar het was onzin wat ik vertelde en die bijwerking was niet bekend , dus de kuur even afmaken, dat heb ik natuurlijk niet gedaan, toen ben ik thuis gaan zoeken op alle[lees meer...]rlei sites , gelukkig kwam ik deze bijwerking tegen, het komt zelden voor. Tot op de dag van vandaag heb ik nog last van de stuwingen en de kramp in mijn nek, want daar begint het dan mee.

02-08-2019 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Helpt prima tegen blaasontsteking, die was na 2 dagen over. Maar wel ontzettend moe en lusteloos. Daarna veel hoesten en een zere keel, nog 2 dagen doorzetten.

15-02-2018 | Vrouw | 54
Blaasontsteking
Ik heb copd, Heb sinds ik dit medicijn gebruik ontzettende pijn aan mijn longen.en ben kortademig , Ben moe , misselijk Vreselijke bijwerkingen dus

09-02-2018 | Vrouw | 54
Blaasontsteking
ik had in het begin een beginnende blaasontsteking. Na drie dagen Nitrofurantoine 50 mg te hebben gebruikt zijn de bijwerking zo danig dat ik het gevoel heb dat ik me slap en ziek voel , heb constant hoofdpijn en kan niet naar buiten i.v.m darmkramp en diarree. Wat mij betreft hoef ik dit medicijn nooit meer.

07-10-2018 | Man | 52
Nieraandoening
Had veel pijn in de nierstreek en had stikkende urine.Huisarts gaf me dit medicijn en het werkte bij de eerste capsule.Ben wel duizelig en heb spierpijn en Gewrichtspijn,kan het smorgens na inname een uur later gelijk merken.Belangrijk om het met voldoende voedsel in te nemen anders misselijkheid.

12-09-2022 | Vrouw | 51
nitrofurantoine (50mg)
Ik slik dit middel al vele jaren omdat ik geen blaas ontsteking mag krijgen. Ik heb maar 1 nier. Nu had ik gevraagd omdat ik dit al 20 jaar slikt of ik mocht stoppen,dat mocht wel.ik stopte en ik kreeg toen weer de pijn terug wat een blaasontsteking geeft,ik ben het toen maar weer gaan slakken en de pijn is weer weg,dit vind ik wel heel raar,kun je nu het stoppen deze pijn[lees meer...] weer terug krijgen?

07-02-2021 | Vrouw | 51
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Vandaag de vloeibare ingenomen pillen waren niet leverbaar nu vreselijke jeuk voornamelijk handen nek voeten enkels nooit geen last van gehad met de pillen iemand ervaring hier mee 🤔Gr nicole

06-11-2017 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
3 dagen na de kuur kreeg ik huiduitslag op mijn hele boven lichaam. Gepaard gaande met roodheid en enorme jeuk

27-02-2021 | Man | 50
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking genomen Na stoppen erg veel jeuk, hoop dat het jeuk snel weer verdwijnt. Ben ook begonnen met fysiotherapie dat heeft ook geholpen

05-06-2020 | Vrouw | 50
Snel resultaat.

18-01-2019 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Blaasontstekking. Begonnen aan kuur. Na 1 dag benauwd. Gemeld bij de huisarts. Kon geen kwaad. Na 3 dagen, uitslag en benauwd en diaree. Langs de huisarts. Gewoon doorslikken. 1e pinksterdag spoedpost gebeld. Direct stoppen. Spoedarts in huis en met loeiende sirenes naar het ziekenhuis. Super allergie reactie. Bleek jaren geleden al dezelfde symptomen te hebben gehad bij[lees meer...] dit middel. Uitgedroogd, kilo’s afgevallen, aan de zuurstof, door de scan, foto’s etc etc. Als licht copd patient had dit soort antibiotica helemaal niet voorgeschreven mogen worden. Resultaat, van een simpele blaasontstekking naar zwaar aangetaste longen door het gebruik van dit middel. Eigen zaak deels moeten opheffen en van 5 km hardlopen nu een invalidenparkeerkaart.

18-09-2018 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Heb dit medicijn gehad voor blaasontsteking. Als je de bijsluiter leest. Wil je het niet meer innemen. Maar als het doet zoals op het doosje staat innemen met eten melk of yoghurt dan merk je helemaal niks van de bijwerkingen. Na 2 capsules nam het al af. Na 3 dagen nergens meer last van. Wel de kuur helemaal afmaken.

26-04-2020 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Na 5 dagen nog steeds urine-aandrang, buikpijn en sterk ruikende urine. Deze kuur heeft geen werking bij mij. Normaal kreeg ik altijd Furabid 100 mg, deze hielp mij altijd, na de eerste tablet ingenomen te hebben was ik na enkele uurtjes van mijn klachten af. Zal huisarts bellen voor Furabid.

06-11-2018 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Hoi ik heb dit medicijn gekregen om dat ik vaak blaasontsteking heb overgehouden van bestraling anuskanker . Het werkt wel geen blaasontsteking meer . Maaaar kan het dat ik vocht vast hou vooral in mijn voeten onderbenen , en altijd een stijf gevoel in mijn lichaam , s’nachts ongeveer 3 keer plassen pfff. En geen zin meer in sex iemand hier bekend mee ??? Gr N.

01-12-2017 | Vrouw | 49
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Urine is fluorriscerend geel tijdens gebruik , na een aantal dagen is de pijn wel iets minder maar nog steeds het gevoel dat de blaasontsteking verre van over is. Met een ander medicijn merkte ik snellere en betere resultaten . Heb ook last van maag- en darmklachten in mindere mate.