Ervaringen met Nitrofurantoine

nitrofurantoine

paniekaanvallen misselijkheid diarree na de maaltijd paniek aanval vermoeidheid herhaaldelijk overgeven paranoia spierpijn buikklachten braken

Blaasontsteking (343 meningen)
Urineweginfectie (26 meningen)

17-07-2020 | Man | 48
Blaasontsteking
Wat een troep. Vorig jaar ook blaasontsteking gehad en dat was snel verholpen met amoxiline. Nu deze gehad. Voel met ziek, zwak en misselijk. Alles doet zeer, hoofdpijn duizelig. Werken gaat niet. Hoop dat het snel minder word.

26-03-2020 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Tijdens gebruik na een paar dagen last van benauwdheid/druk. Vooral nog steeds last van benauwdheid en druk op de borst al een week gestopt maar nog last van.

07-11-2017 | Vrouw | 48
Urineweginfectie
Kreeg na een aantal uren al knallende koppijn. Dit duurde drie dagen. De vijfde dag kreeg ik pijn in middenrif en longen en werd benauwd. Na het maken van longfoto's ben ik een dag in het ziekenhuis opgenomen geweest, omdat men vermoedde dat ik een longembolie had. Een dag of zes na gebruik kreeg ik kriebelbultjes. Overal behalve op mijn gezicht. Op mijn bovenbenen is het [lees meer...]het ergst, vooral in de nacht.

03-07-2020 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik heb dit medicijn 2 dagen geslikt en ben toen gestopt. Omdat ik vreselijke last kreeg van tintelingen in mijn voeten en armen/handen. Ik heb hier nog steeds heel erge last van. Ben inmiddels wanhopig. Van alles geprobeerd. Huisarts, neuroloog geweest. Zit nu aan de Pregabaline tegen zenuwpijn. Slapen lukt niet. Mijn voeten staan dan in de brand, ik kan geen dekens op mij[lees meer...]n voeten velen en weet niet hoe ik liggen moet. Mijn hele levensvreugde is weg. Het beheerst mijn hele leven, ik voel het aldoor. Ik hoor het heel graag als andere mensen hier ook last van hebben. En of en vooral hoe zij hier van af zijn geraakt. Ik ben echt zo verdrietig. Zomaar ineens moet ik nu met deze pijnen door het leven...

13-03-2020 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Heb met regelmaat last van blaasontsteking, vindt het jammer dat meeste meldingen negatief zijn. Bij mij gaan de klachtrn meestal binnen 24 uur weg. Soms is een 5 daagse kuur wel te kort en krijg ik na 2 weken weer klachten. Als bijwerking ervaar ik wel last van diarree, en krijg vaak op de laatste slikdag een schimmelinfectie...die is ook op te lossen met een vaginale cap[lees meer...]sule. Al met al heb ik deze kuur over periode van 15 jaar denk ik 25 keer gehad en werkt het gewoon goed.

28-11-2019 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Ik kan niet zo goed tegen melk dus ik kan het niet met melkproducten innemen. Ik vind het heel erg vervelend dat de bijwerkingen zo lang blijven. Soms tot wel 2 weken na het eind van de kuur.

14-04-2019 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Bij verblijf in ziekenhuis ivm cardiologische ingreep kreeg ik verblijfskatheter waardoor ik blaasontsteking heb opgelopen. Dit middel voorgeschreven gekregen. Wat een ellende. Een uur na inname van de eerste pil flinke koorts die na paar uur afzakte om weer terug te komen na de volgende pil. Daarbij schokken in armen en benen en een klappende hoofdpijn, benauwdheid, rod[lees meer...]e jeukbulten en een gevoel ‘van de wereld’ te zijn. Kreeg van CHAP advies direct te stoppen ivm allergische reactie. Omdat niet elk middel bij mijn hartmedicatie mag, nu een eenmalige dosering van een ander middel waarmee de blaasontsteking direct over moet zijn. Dat ga ik vandaag proberen, een dag na stoppen met deze ellendige troep; de hoofdpijn met wattengevoel en spierschokjrs zijn er nog steeds. Hopelijk gaan ook die snel weg. Bezint eer ge begint met dit middel!

10-03-2018 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Vanwege een buikgriep die ik had gehad heb ik een blaasontsteking gekregen. Dus naar de dokter voor een receptje antibiotica. Ik was een beetje huiverig voor de bijwerkingen die ik hier las. Maar toch gekozen voor inname. Op moment van de eerste pil was ik me expres heel bewust van mijn gemoedstoestand en energie. Ik voelde me eigenlijk heel goed en energiek (was net he[lees meer...]lemaal clean na de buikgriep ;-)) Maar na een paar uur begon het; een heeel zwaar moe gevoel en alle energie was weg. En s nachts kreeg ik giga koppijn en mijn nek zat vast. Dit bleef aanhouden gedurende dag 2. Ook paracetamol hielp niet. Mijn dochter zei zelfs of ik kon ophouden sjagerijnig te zijn. Maar ik was totaal gevoelloos of een soort van depri geworden. En totaal uitgeblust. De ochtend van dag drie heb ik de huis arts gebeld en overlegd. Ze kenden de bijwerkingen niet (lazen de bijsluiter voor...). Maar ik mocht stoppen. Ik heb voor de zekerheid nu een zakje voor een (1!) Dag. De apotheek kende trouwens de bijwerkingen wel achteraf.. En wat gebeurde er nadat ik was gestopt: gedurende de dag trok de mist weer op en voel ik me weer de oude! Pfffff ontsnapt aan de chemische troep! Het zakje monuril 3000 ligt klaar. Ik ga hier de bijwerkingen ook maar even van lezen...maar dat duurt gelukkig maar 1 dag! Veel wijsheid en beterschap voor de lezers hier!

12-02-2018 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Ik had dit middel voorheen nog nooit geslikt en ben nadat ik 2 pillen had geslikt gaan zoeken op internet omdat ik wilde weten wat eventueel de oorzaak zou zijn geweest om dit middel voor te schrijven. Aangezien ik al een paar dagen was doorgelopen met blaasontsteking en men bang was dat het al richting de nieren zou uitbreiden dacht ik dat dit de reden was om een ander so[lees meer...]ort antibiotica voor te schrijven. Ik ben enorm geschrokken van alle ervaringen van mensen die ik op internet tegen kwam. Omdat ik echter na 2 pillen nog niets had gemerkt hoopte ik dat het mee zou vallen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik al 4 dagen ziek was als gevolg door de griep dus helemaal lekker was ik niet maar ik begon weer iets op te knappen. Totdat pil nummer 3 werd geslikt..., wat een ellende !! Ik kreeg werkelijk nog veel meer dan alleen griep, barstende hoofdpijn, heftig transpireren, hartkloppingen, benauwdheid, ontzettend misselijk, diarree, duizeligheid, koorts, huiduitslag, jeuk en brandende huid, spierpijn, futloos. Dag nummer 3 was echt het dieptepunt, als ik dood zou gaan dan was het een uitkomst althans zo voelde het en dit heb ik ook zo uitgesproken. Zo slecht en beroerd heb ik mij nog nooit gevoeld. Ik heb in elk geval totaal geen kracht meer, het heeft mij compleet onderuit gehaald. Dag nummer 4 breng ik door in bed. Heb nu nog ontzettend veel pijn aan mijn hoofdhuid dus die haaruitval zal ook nog wel komen maar dan breekt echt de hel los... Ook heb ik niet het idee dat mijn blaasontsteking weg is. Ongelooflijk dat dit middel wordt voorgeschreven en dat het überhaupt in de handel is. Het zou werkelijk verboden moeten worden !! Ik slik het nooit meer en zal officieel de bijwerkingen en ervaring melden bij mijn huisarts, apotheek alsook de fabrikant. Had ik maar vertrouwd op mijn onderbuik gevoel toen ik het las. Ik wil niemand bang maken maar bij mij waren de bijwerkingen enorm, wees dus gewasrschuwd.

26-01-2023 | Vrouw | 42
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Door de huisarts Furabid (Nitrofurantoïne 100mg) voorgeschreven gekregen ivm een blaasontsteking. Ik vetrok de dag na de eerste inname naar het buitenland en was wat angstig voor bijwerkingen na het lezen van de reviews. Na de eerste capsule voelde ik mij al een stuk beter. Ik had een kuur van 5 dagen 2x per dag een capsule en heb echt geen bijwerkingen gehad, ik voelde m[lees meer...]ijzelf gelijk opknappen! Gedurende de de kuur zelf ook een goede dosis pre- en probiotica genomen. Ook geen schimmelinfectie gekregen nadien. Erg tevreden en ik voel me weer fit.

24-10-2019 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Ik gebruik het al jaren bij blaasontstekingen. Zeer effectief en nog nooit last van bijwerkingen gehad. Blaasontsteking werd tweede dag van gebruik duidelijk minder.

22-11-2019 | Vrouw | 41
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Enkele maanden geleden heb ik dit middel gekregen tegen blaasontsteking. Dit was een kuur van 5 dagen. Op wat hoofdpijn na geen klachten gehad en de blaasontsteking was weg. Het middel werkte snel dus tevreden. Echter heb ik nu weer een blaasontsteking en weer dit middel gekregen.. Een half uur na inname van de eerste capsule kreeg ik ernstige jeuk aan handen en voeten w[lees meer...]at ik kan vergelijken met eczeem /netelroos. Ook werd ik iets benouwd. Ik heb contact opgenomen met de huisartsenpost en mocht antihistamine innemen. Ik heb de antihistamine voor mijn Hedera allergie. Dit heeft geholpen. Welk antibioticum ik nu krijg is nog onduidelijk ivm resistentie.

13-10-2017 | Vrouw | 41
Urineweginfectie
Plussen en minnen/ do’s & don’ts: + werkt snel, slaat snel aan, snel resultaat. - je gaat je er niet erg goed van voelen. + 4x per dag regelmatig innemen. Zet desnoods de timer in je telefoon, en neem pillen en voedsel mee onderweg. Geen dosis overslaan of vergeten. - indien je uitstelt komen de klachten snel opzetten. + samen met voldoende voedsel innemen. - anders w[lees meer...]ordt je misselijk. + gedurende de dag voldoende drinken, liefst extra. - anders grote kans op hoofdpijn. + voldoende rust en slaap nemen. - anders slaap je zomaar door je wekker. Voor een klein pilletje vind ik dit medicijn een grote impact op functioneren.

02-07-2018 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Na het lezen van deze ervaringen was ik erg huiverig toen ik met nitrofurantoine moest beginnen. Zelfs de assistente van de huisarts om een ander medicijn gevraagd, maar dat kreeg ik niet :). Vanwege de heftige pijn ben ik toen toch maar begonnen en het is me echt vreselijk meegevallen. Niks aan de hand. Na twee capsules was de pijn veel minder, nog een dag later zo goed [lees meer...]als verdwenen. Bijwerkingen echt niet noemenswaardig.

13-02-2018 | Vrouw | 39

08-11-2023 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Deze antibiotica gekregen voor blaasontsteking. Blaasontsteking na 5 dagen wel weg. Echter heeft deze antibiotica mijn hele darmflora verpest. Al dagen lang borrelende darmen, maagzuur en wisselende ontlasting. Nu aan de pre en probiotica om alles weer te herstellen.