nitrofurantoine

Blaasontsteking (329 meningen)
Urineweginfectie (22 meningen)

14-08-2018 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
In verband met een blaasontsteking slik ik deze medicatie. Ik heb vaker last van blaasontsteking en heb deze antibiotica dan ook op 'voorraad'. Ik voel na het slikken van 1 capsule direct verbetering. Belangrijk is dat de kuur helemaal wordt afgemaakt (5 dagen in mijn geval). Geen last van bijwerkingen (gehad).

14-03-2017 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Verminderde eetlust en een erg opgeblazen gevoel wat enkele dagen aanhoudt.

18-02-2020 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Ik kreeg dit medicijn voor een lichte blaasontsteking; naast pijn bij plassen had ik er nauwelijks last van. Na inname van de eerste pil begon ik me binnen een uur beroerd te voelen en dit werd alleen maar erger. Ik kreeg enorme pijn in mijn rechter zij (in/rond mijn nieren, kon daardoor nog amper lopen of zitten, werd emotioneel, werd trillerig, alle energie verdween uit [lees meer...]me, en ik ben bijna een paar keer flauwgevallen. Gelukkig kon ik gelijk terecht bij de huisarts en heb ik een andere kuur gekregen. Binnen een paar uur zijn de bijwerkingen gelukkig bijna volledig verdwenen. Dit medicijn slik ik nooit meer.

13-07-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Nooit meer! Er ontstond een ernstige allergische reactie een aantal dagen na inname, waardoor Prednison nodig was (antihistamine werkte niet afdoende). De blaasontsteking was wel over.

14-03-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
5 dagen 4 pillen per dag ingenomen. Blaasontsteking is weg maar 2 dagen nadat ik klaar ben met de kuur staat m’n hele lijf in de fik. Overal jeuk, rode bobbels oren handpalmen, knieholtes, nek, armen. Alles jeukt!!!

08-11-2018 | Vrouw | 26
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Na vanochtend urine te hebben ingeleverd nitrofurontoine voorgeschreven gekregen ivm blaasontsteking. Ik zou deze 2 x per dag in moeten nemen, ik heb de eerste vannochtend om 11 uur ingenomen, over een uur zou ik de volgende in moeten nemen maar ik stop er per direct mee. Ja, de pijn van het plassen was meteen een stuk minder MAAR: vanaf 2 uur begon ik me suf, sloom en koo[lees meer...]rtsig te voelen daarna rond 4 uur werd ik licht in me hoofd en begon ik wazig te zien. Vanaf 5 uur trilde mijn hele lijf, had ik een hele snelle hartslag, was ik verward en compleet in paniek omdat ik mijn lijf niet meer onder controle had en niet meer mezelf was. Al met al was dit een zéér nare en angstige ervaring! Nooit meer dit medicijn voor mij!

08-04-2018 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Voor het eerst dat ik een medicijn ging googlen, maar hier ondervind ik wel echt bijwerkingen van: moe, down, opgeblazen gevoel, heb het idee dat ik 2 kilo ben aangekomen, ik ben blij dat mn kuur morgen is afgelopen.

01-11-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Dit als derde kuur gekregen voor mijn blaasontsteking, bleek voor de eerste 2 kuren resistent. Rugpijn is afgenomen. Ik merk dat ik veel last heb van slapeloosheid, piekeren, vermoeidheid en erg lusteloos ben. Na dag 4 bovendien veel last gekregen van maagzuur. De keus gemaakt om de kuur af te maken ivm eerdere nierbekkenontsteking wat ik absoluut niet nog een keer wil heb[lees meer...]ben.

20-08-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Na jaren blaasontsteking vrij te zijn, helaas weer de sjaak. Deze keer kreeg ik Nitrofurantoïne voorgeschreven. 4x per dag 1 capsule. 's Avonds ingenomen, de volgende dag werd ik met een heel naar gevoel wakker. Het gevoel van de werkelijkheid verliezen, ik herkende deze symptomen meteen aangezien ik deze in mei 2019 ook heb gehad en hierdoor paniekaanvallen kreeg en ik va[lees meer...]n de HA Xanax heb gekregen. Gelukkig had ik deze nog liggen omdat ik toen mocht stoppen. Ik heb deze ingenomen en 's middags was dat vreselijk enge nare gevoel verdwenen. Uiteraard ook naar de HA geweest om mijn klachten voor te leggen en met het verzoek voor een andere antibiotica. Resultaat vandaag de dag; ik ben vandaag begonnen met 3x per dag 1 pil van amoxicilline (de vertrouwde antibioticum die ik altijd heb bij een ontsteking) en extra pillen van Xanax gekregen voor het geval dat.. gelukkig is het bij 1 pilletje Xanax gebleven en ga ik trouw mijn kuur afmaken waarna ik mijn urine opnieuw inlever voor controle.

22-04-2020 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Blaasontsteking, zeer sterk onaangenaam ruikende urine. Al snel geen klachten meer en geen bijwerkingen

17-01-2020 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Na heel veel negatieve reacties gelezen te hebben was ik bang voor de ergste bijwerkingen die ik maar kon bedenken. Maar die angst was nergens voor nodig. Elke dag 4 tabletten en na 3 dagen ging de pijn bij het plassen al weg.. geen enkele bijwerking gehad. Echter vind ik capsules slikken moeilijk maar dat ligt aan mijzelf. Voor iedereen die de kuur ook krijgt... laat je n[lees meer...]iet bang maken. Niet keer een krijgt last van bijwerkingen.

11-10-2017 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Doet prima zijn werk en helemaal geen last van bijwerkingen. Ik vind alleen 4x per dag slikken wel heel vaak, maar dat is niet anders.

05-03-2017 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Na maanden steeds soort blaasontstekingsklachten te hebben gehad, toch maar naar de dokter gestapt. Resultaat: blaasontsteking. De klachten waren: soms een paar dagen een irritant gevoel na het plassen/een paar keer achter elkaar moeten/soms wat onder buikpijn. Dit ging steeds over. Net als met ibuprofen, had ik op de eerste dag van de kuur wat last van mijn maag. Het leek[lees meer...] dat dit werd verholpen door er meer bij te eten. Verder geen klachten gehad. Voor zover ik kan beoordelen werkt de antibiotica prima.

17-07-2020 | Vrouw | 23
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Prima antibiotica, meerdere keren geslikt en nooit klachten van gehad, misschien wat lichte hoofdpijn maar dat was alles. Blasontsteking is verdwenen :)

27-04-2020 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Over het algemeen zijn er wel veel bijwerkingen te benoemen, maar ik zou het middel, indien nodig, weer nemen. Bovendien heb ik ooit een nierbekkenontsteking gehad en dat wil ik nooit meer. De eerste dag van de antibiotica voelde alsof het mijn klachten van de destijdse nierbekken ontsteking opwekte. Dat gaf mij dubbele gedachten. Oh ik ben precies optijd, ik ben te laat m[lees meer...]et de antibiotica of de antibiotica werkt averechts. (Een maand vokr de antibiotica mijn nierbekken op functioneren getest en die werkte toen optimaal.) Echter werden mijn rugklachten tijdens die eerste antibiotica dag ineens immens. Aangezien mijn kuur zou aflopen op een zondag en ik na 3 dagen amper verschil merkte heb ik de huisarts gebeld met de vraag of ik er niet verstandig aan zou doen om extra tabletten op te halen. Dit werd echter afgeraden, tenzij ik er dinsdag nogsteeds last van heb. Eerder had ik geen last van ernstige rugklachten tijdens de blaasontsteking. Ik was onwijs moe. Ik was draaierig en maakte soms dezelfde balans inschattingen als mijn vader. Hij heeft dit als gevolg van Parkinson. Dat vond ik daarom de eerste dag erg zorg wekkend, maar wist dat het tijdelijk zou zijn. Ik had hoofdpijn, was misselijk, moe en heb ruim een halve week mijn studie en werk niet goed kunnen vervolgen. Daar baalde ik van, want normaal bij een blaasontsteking geneest het vanzelf en kon ik helder werken. Soms op een toilet maar goed, het kon. Daarom ben ik er wel van overtuigd dat dit door de antibiotica komt. Door de lage dosis per pil (50mg ipv 100mg) moest ik om de 6 uur het medicijn slikken, dus ook middernacht wakker worden. Het beste kunnen de medicijnen met eten worden ingenomen, dus voor het slapen gaan smeerde ik een boterham. Dat maakt mij dan ook meer vermoeid. Ik had het gevoel alsof ik veel meer at dan normaal en ik was emotioneler. Ook kreeg ik naar het einde van de kuur toe nachtmerries die zeer fantasierijk waren. Tot wel 4 verschillende op 1 avond. Valse dieren, spinnennesten, levent meubilair en het zien van het witte licht waar men over speekt. Van alles kwam voorbij. Inmiddels ben ik klaar met de kuur en heb ik last van buikpijn en diaree. Al met al, de bijwerkingen zijn wel erg veel. Anderzijds wil je echt geen nierbekkenontsteking. Dat houdt veel langer aan dan een kuur van 5 dagen. Als ik dan zou mogen kiezen, kies ik toch liever een kuur. Kleine sidenoot. Ik merk dat mijn blaasontsteking jaarlijks in precies dezelfde maand van het jaar op haar piek is. Ik heb terugkerende blaasontstekingen maar elk jaar heb ik in april een antibiotica kuur nodig. Kwam ik bij toeval achter. Zo schijnt er tot wel 20% meer antibiotica tegen blaasontsteking verkocht te worden in de zomer. Dat zou weer verband houden met hormonen en dergelijke. Mochten andere dit dus ook hebben. Wellicht goed om te denken over iets preventiefs voor die specifieke maanden. :) (Dit was overigens niet de eerste keer dat ik het middel slikte. Eerdere keren kan ik mij geen bijwerkingen meer herrineren.)

10-12-2019 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Huiverig na alle verhalen over dit medicijn. Gebruik viel me heel erg mee. Na 2 capsules branderig gevoel bij het plassen al verdwenen. De rugpijn was na 3 dagen weg. Als bijwerking hoofdpijn en extreem moe na inname.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (553) - Antibiotica - penicillines breedspectrum