Ervaringen met Nitrofurantoine

nitrofurantoine

paniekaanvallen misselijkheid diarree na de maaltijd paniek aanval vermoeidheid herhaaldelijk overgeven paranoia spierpijn buikklachten braken

Blaasontsteking (343 meningen)
Urineweginfectie (26 meningen)

24-12-2017 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Vanaf dag 1 misselijkheid, daardoor algeheel niet welbevinden. Weinig energie, omdat ik mij beroerd voel. Moet nog 6 capsules slikkende, zal blij zijn als t klaar is.

03-06-2021 | Vrouw | 60
Urineweginfectie
Ik wil het nooit meer slikken .eerst branderig gevoel mij hele schedel daarna ging het onwijs jeuken en tijdens de hele kuur heel veel haaruitval en nu ruim een week later verlies ik nog veel haar .Voelt echt dunner aan

04-01-2019 | Vrouw | 60
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Bulten die zich snel verspreiden over hele lichaam. was net een Alien. Aansluitend: geen energie en adem om van bed naar badkamer te komen. 3 dagen Prednison en uiteraard gestopt met kuur. Hoop zoiets nooit meer mee te maken.

11-03-2024 | Man | 59

buikklachten braken misselijkheid

Op een aantal bijwerkingen na, niet echt last gehad van diverse klachten (bv geen haaruitval of jeuk) hier beschreven. Dus dat valt op zich wel mee. De blaasontstekingsklachten werden wel geleidelijk aan minder tijdens inname van medicijnen. De buikpijnklachten waren wel dagelijks, en werd wel iets meer als in het begin. Ook vaak ontlasting. Wel ingenomen volgens de voorsc[lees meer...]hriften. Nu een paar dagen na de kuur heb ik nog wel last van buikpijn (ik weet niet of dat normaal is), maar geen misselijkheid meer.

19-01-2021 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Ondanks vele negatieve reacties, ben ik hier super blij mee. Ik heb sinds overgang elk jaar aantal malen een blaasontsteking. Na inname van 1e capsule vermindert mijn klachten al. Gebruik dit al jaren en nooit klachten ervaren.

21-01-2020 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Super kuur. Beetje hoofdpijn, maar dat is het dan. Blaasontsteking binnen 2 dagen geen last meer. Ik lees gruwelijke verhalen, maar ik ben 1.60 meter groot en weeg 50kg, dus was huiverig, maar anders dan bovengenoemd nergens last van. Eet er smorgens ook niet bij. Ben er blij mee. Laat je niet afschrikken door rare verhalen. Er zijn nl. maar weinig mensen die hun positieve[lees meer...] mening delen.

21-05-2019 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Dit medicijn is effectief. Ik gebruik het ongeveer drie keer oer jaar helaas. Altijd weer huilerig en moe vooral de eerste twee dagen. Daarna gaat het beter. Wanneer je dat weet kan je er om lachen en het loslaten.

05-06-2018 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Het was ronduit verschrikkelijk. Zo mankeer je nauwelijks iets, zo ben je dood en dood ziek. Als bij griep incl. verhoging (38.5) maar meer en meer benauwd. Uiteindelijk na 4 dagen gestopt met innemen vanwege vermoeden reactie op het medicijn. Daarna buikgriepachtig en vooral vlekken, uiteindelijk over hele lichaam, licht jeukend. Heb het gevoel dat me een aantal weken v[lees meer...]an m'n leven gewoon zijn afgepakt. Maar ja, over is het nog niet, hopelijk blijft het daarbij. Benauwd heb ik het nog steeds. De blaasontstekingsverschijnselen werden snel minder .......maar dat zou ook anders moeten kunnen.

18-09-2018 | Vrouw | 58

10-10-2017 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
De eerste 3 dagen (ik ben de eerste dag gestart met 2 x inname omdat het al middag was toen ik medicijnen kreeg) had ik weinig last van bijwerkingen, maar daarna opeens veel pijn, soort spier- en gewrichtspijn, tintelingen en een “dood” gevoel in benen en voeten en bekken, ook achterwerk! De huisarts kon dit niet verklaren zei dat ik wel kon stoppen eerst, omdat urine scho[lees meer...]on was, maar tja kuur moet eigenlijk afgemaakt worden dus tja ..... nu de laatste dag nog 2 capsules, hij gaf me ook nog andere medicijnen want hij dacht dat mijn blaas overprikkeld was en dat ik deze klachten daardoor had?! Ik ga ze niet slikken, bah gelijk maar weer pillen geven en het niet zeker weten !! vandaag ook erg duizelig !! Nooit meer !!

07-04-2024 | Vrouw | 56
Blaasontsteking

vermoeidheid diarree na de maaltijd herhaaldelijk overgeven

Op donderdag kreeg ik heftige blaasontsteking en Nitrofurantoine voorgeschreven. Op donderdag 3 tabletten ingenomen met melk en 's avonds al veel minder klachten van de blaasontsteking. Heel fijn. Maar de volgende dag.. 3 x een tablet gehad met de maaltijden maar ik werd in de loop van die dag zo moe, ziek, misselijk en beroerd. Dat kon niet anders komen dan van deze antib[lees meer...]iotica. Ik ben er gelijk mee gestopt. Overgeven, diarree, vermoeid. Zaterdag huisartsenpost gebeld en Fosfomycine gekregen. Deze durf ik nog niet in te nemen vanwege de mogelijke bijwerkingen. 48 uur na de laatste tablet voel ik me langzaam weer iets beter maar heb ik nog steeds erge diarree. Nog nooit meegemaakt dat je je zo slecht voelt van een medicijn dat je beter moet maken.

26-02-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
De blaasontsteking was snel weg. Ik was intens moe, was kortademig en echt niet lekker. Dacht dat dat van de blaasontsteking kwam hoewel ik me dat niet van een vorige keer kon herinneren. 1 dag na de kuur kreeg ik koorts en voelde me ziek, dacht eerst nog griep.Na 3 dagen kreeg in een jeukende uitslag op mijn benen en toen ben ik gaan zoeken op internet. alles kwam voorbi[lees meer...]j, koorts, moe, uitslag, kortademig, pijn op borst. Ik was dus ziek van de medicijnen. Ben nog wezen bloedprikken om te kijken of ik een virus had, niet dus. Het is mij wel duidelijk, dit middel nooit meer. Heb nu na een week nog steeds pijn in bovenbuik, tintelingen in armen en benen, moe...hoop dat het snel over gaat!

25-01-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
In december 2019 dit middel gebruikt met minimale bijwerkingen. 22 januari 2020 opnieuw gestart en na de eerst pil ging het helemaal mis, ongeveer 2 uur na inname kwamen de eerste klachten van jeukende handpalmen, rode en branderige armen en benen. De klachten namen toe( druk in hoofd, druk op borst en moeilijker slikken)zo ook mijn bloeddruk! Naar huisartsenpost gebracht[lees meer...] waar ik tegengif en adrenaline kreeg toegediend om de heftige reactie te stoppen en op te vangen om erger ( stikken en/of in shock raken) te voorkomen.... ik zou willen dat dit middel opnieuw wordt onderzocht op de bijwerkingen, de ernst en mate van voorkomen....mogelijk moet de bijsluiter worden aangepast en minder vanzelfsprekend worden voorgeschreven!

23-11-2018 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Het middel heeft wel geholpen tegen de blaasontsteking, maar ik heb er wel neuropathie aan over gehouden. Er is tweemaal onderzoek naar verricht, maar niks aan te doen. Ik heb het gevoel van "kruipende mieren" in mijn handen en voeten.

15-03-2018 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Na al deze negatieve verhalen, ben ik heel positief. Heb al jaren regelmatig blaasontsteking na mijn overgang. Echter na 1 capsule vermindert de pijn en aandrang al. Krijg altijd doosje mee als ik met vakantie ga.

28-02-2023 | Vrouw | 55
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Er ontstond een ernstige allergische reactie (netelroos aanval) een week na kuur, waardoor Prednison nodig was (antihistamine werkte niet). De blaasontsteking was wel over.