Ervaringen met Nitrofurantoine

nitrofurantoine

paniekaanvallen misselijkheid diarree na de maaltijd paniek aanval vermoeidheid herhaaldelijk overgeven paranoia spierpijn buikklachten braken

Blaasontsteking (343 meningen)
Urineweginfectie (26 meningen)

05-11-2019 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Wegens heftige blaasontsteking deze antibiotica voorgeschreven gekregen. Op de 2e dag (na de 6e capsule) ineens enorme last van misselijkheid, deze hield een paar uurtjes aan. Verder nergens last van gehad en de klachten van de blaasontsteking waren op de 2e dag van de kuur weg. Enige vervelende is dat je het zo vaak per dag moet slikken, paar keer bijna vergeten te doen.

08-09-2017 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Blaasonsteking gekregen en dit voorgeschreven gekregen. Normaal gesproken 4x 50mg per dag, maar dit keer 2x 100mg per dag. Nooit weer, nog nooit zo misselijk en beroerd geweest van antibiotica. Blaasontsteking wel snel over, geen klachten meer van, maar de bijwerkingen maken me nog zieker.

28-11-2020 | Man | 22
Blaasontsteking
Ik was bang voor dit middel vanwege alle nare ervaringen die hier staan beschreven. Ook ik heb vaak nare bijwerkingen bij antibiotica. Uiteindelijk toch dit middel genomen omdat ik het aller liefst van mijn blaasontsteking af wilde. 4x 50mg capsule per dag voor 5 dagen. Klachten van de blaasontsteking waren pas 1,5 dag na de afgemaakte kuur weg, ik was dus bang dat het nie[lees meer...]t werkte maar nu na 2 weken geen klachten meer gehad. Werkt top dus! Vanaf dag 4 heb ik een constante druk op mijn voorhoofd gehad en werd ik vermoeid en warm gevoel, dit duurde 4 dagen, dit was daarna over. Voor mij een goed middel dus. Overigens wel álle pillen tijdens/net na de maaltijd ingenomen.

08-05-2020 | Man | 22
Urineweginfectie
Beste mensen, Afgelopen dinsdag nacht kwam ik erachter dat ik moeilijk kon plassen en erna gelijk het gevoel had dat ik weer nodig moest. Het brandde en ik wist gelijk dat dit een blaasontsteking was. Ik kon bij de dokter terecht en die heeft mij nitrofurantoine meegegeven, 50 mg. Na de eerste dag slikken voelde ik nul verschil, sterker nog ik werd duizelig, kreeg hoofd[lees meer...]pijn, vele koude rillingen en soms heel warm. Ik had mijn lichaamstemperatuur opgemeten en ik had 37.5, gelukkig geen koorts, maar het voelt wel zo. Het is nu vrijdag nacht en ik ben wakker geworden doordat ik zo misselijk ben en door dr koude rillingen kan ik bijna niet inslaap komen. Ook werkt mijn blaas niet mee want elk uur zit ik zeker weten op de wc en plas ik kleine beetjes. Dag 5 breekt straks aan en ik heb niet veel hoop dat het minder wordt. Kan iemand hier een mening over geven wat ik zou kunnen doen? Zag dat een nieuwe kuur aanvragen vaak heeft geholpen. Ik zou graag snel beter willen worden dus let me know! Thanks in advance Ps: fijn dat dit middel wel werkt voor sommige!

07-01-2018 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Hoofdpijn, haaruitval, krampen, duizeligheid, warrigheid

18-02-2023 | Vrouw | 21

26-02-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ingenomen wegens blaasontsteking. Moest dit 4 keer per dag slikken. Kuur afgemaakt en een dag daarna jeuk overal!!!!! Letterlijk overal zelfs in mijn handpalmen. Heb dit nog nooit mee gemaakt zit er nu nogsteeds mee en kan niet wachten tot dit voorbij is, wil mijn leven terug. Wist nooit van recepten opzoeken voor het gebruik, vertrouwde op de dokters dat het wel goed kwam[lees meer...]. Nahhh na dit ben ik extra voorzichtig voortaan. Slechte medicijn, eerlijk is eerlijk.

05-11-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ik ga niet voor jullie liegen, ik vind het verschrikkelijk om te in te nemen en word al misselijk als ik er aan denk. MAAR als ik een blaasontsteking heb ben ik ONWIJS BLIJ dat deze pilletjes bestaan want letterlijk dezelfde dag verdwijnen de klachten bij mij & dat is echt fantastisch want dan hoef ik niet meer huilend op de wc te zitten. Ergste bijwerking is misselijkheid[lees meer...] en vaak diarree maar het is het meer dan waard. Ik draag deze pilletjes ook standaard mee in mijn tas voor als ik het voel aankomen.

13-08-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Als gevolg van een blaasontsteking eerst monuril voorgeschreven gekregen (1x zakje oplossen). Helaas kwam na gebruik de blaasontsteking na 2 dagen terug. Opnieuw antibiotica kuur gekregen, dit keer nitrofurantoine. Vrijwel geen last gehad van bijwerkingen (behalve lichte vermoeidheid) en klachten na 1 dag weg. Vergeleken met monuril zelfs aanzienlijk minder last van bijwer[lees meer...]kingen. Na het lezen van de ervaringen van anderen was ik aardig afgeschrikt over het gebruik van dit medicijn, maar dit was totaal niet nodig geweest. Mij is het heel goed bevallen.

26-04-2023 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Werkte binnen 1 dag en geen last gehad van bijwerkingen. Top medicijn!

29-08-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Een kuur van 5 dagen 2x per dag gekregen. Ik durfde er niet aan te beginnen door de reviews hier, maar ik heb er gelukkig totaal geen last van gehad. Enkel wat vermoeid, maar dat heb ik normaal gesproken ook regelmatig. Savonds begonnen met dit medicijn en de volgende ochtend al geen last meer van de blaasontsteking.

23-07-2018 | Vrouw | 18
Urineweginfectie

24-04-2018 | Vrouw | 18
Blaasontsteking
Ik heb blaasontsteking(urineweginfectie) en de huisarts heeft dit voorgeschreven. Ingenomen met yoghurt zoals er staat. Gelijk pijn bij lever en aalvleesklier. Normaal heb ik daar nooit pijn, dit was de eerste keer. Ik kon niet slapen tot 4 uur snachts. Uiteindelijk ben ik maar opgestaan en keek ik in de spiegel van de badkamer. Ik heb mijzelf nog nooit zo wit gezien. Mijn[lees meer...] gezicht was spierwit. Dit is de eerste keer dat mijn lichaam bijwerkingen toont bij een medicijn. Heb na het kijken in de spiegel alles uitgebraakt. Nu een ander medicijn gekregen van de huisarts.

30-08-2020 | Vrouw | 17
Allergische reactie
Ik heb deze antibiotica gekregen i.v.m blaasontsteking. Mijn blaasontsteking ging na een paar dagen weg en had nergens last van... tot na mijn kuur. Ik kreeg jeuk over mijn hele lichaam maar geen exceem. Als ik krauwde werd het rood en dik en zag je de krauw in mn lichaam staan alsof ik door brandnetels ben gaan lopen. Dit verdween na 15 min weer als ik niet meer kabte. Hu[lees meer...]isarts geweest maar die zeiden dat ik er niks aan kan doen. Het is nu een week geleden en heb er nog steeds last van?!? Heeft iemand dit ook gehad zoja hoelang duurde het voordat het wegging?

20-06-2020 | Vrouw | 17
Blaasontsteking
Loop al langer dan een maand rond met een blaasontsteking. Na een week afwachten de HA gebeld en kreeg Nitrofurantoine voorgeschreven. Leek meteen te helpen zonder bijwerkingen. 2 dagen na de kuur opnieuw klachten. Kreeg hierna amoxicilline. Dit bleek ook niet effectief. Daarna toch weer een kuur Nitrofurantoine. Deze keer helemaal niet geholpen. Nu maar weer een andere ku[lees meer...]ur proberen..

28-10-2017 | Vrouw | 16
Blaasontsteking
Neem het echt tijdens het eten in dan voorkom je de misselijkheid (kwark, yoghurt).