nitrofurantoine

Blaasontsteking (329 meningen)
Urineweginfectie (23 meningen)

14-08-2018 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
In verband met een blaasontsteking slik ik deze medicatie. Ik heb vaker last van blaasontsteking en heb deze antibiotica dan ook op 'voorraad'. Ik voel na het slikken van 1 capsule direct verbetering. Belangrijk is dat de kuur helemaal wordt afgemaakt (5 dagen in mijn geval). Geen last van bijwerkingen (gehad).

19-08-2019 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Wegens blaasontsteking 4 maals pd 50mg. Ik voelde me erg moe had nergens zin in en was erg down. De druk van de blaasontsteking is nog steeds niet weg. Het is vandaag mijn 2e dag dat ik klaar ben met de kuur. Heb vandaag zo’n enge huiduitslag gekregen over mijn hele lichaam. Gebeld met spoedpost en wisten direct dat het aan de antibiotica lag. Ze kunnen niets voor me betek[lees meer...]enen en moet ik me maar insmeren met mentho. Pff echt ellende echt noooit meer! Dit is echt een slechte “geneesmiddel” waardoor je zieker raakt!

14-06-2020 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Om een lang verhaal kort te maken ik heb inmiddels de 4e blaasontsteking invm zwanger schap heb ik deze voorgeschreven gekregen na de 4e pil begon ik mij ineens heel naar te voelen ik kreeg een drukkend gevoel op m'n borst, strakke band om m'n buik, werd extreem misselijk vanacht 2x overgegeven en 2 keer diaree en daarna voelde ik mij heel trillerig op m'n benen alsof ik [lees meer...]zware griep heb. En nu een licht gevoel in m'n hoofd ik voel me letterlijk echt ziek gevoel alsof ik koorts heb (gelukkig is m'n temp 37.1. Maar ik krijg 't gevoel nu in al de verhalen lees dat 't toch de bijwerkingen zijn van de medicijnen. Moet nog 20 pillen en 'tis belangrijk dat ik 't af gaat maken omdat ik anders vroegtijdig weeën kan krijgen door die blaasontsteking maar ik zie 't niet zitten om nog zo lang mij beroerd te voelen dus ik hou dit even in de gaten

12-11-2017 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Kuur bleek onvoldoende effectief. Opschalen naar ander middel (Monuril) was nodig.

31-08-2017 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Blaasontsteking wel gelijk weg, maar wat een troep zeg, met nare bijwerkingen: koortsig, pijn aan buik rechts aan darm/nieren, steken zij, slapend rechterbeen, onrustig slapen, emotioneel een wrak. Ik slik deze nooit meer!

18-09-2017 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Vanwege een blaas en mogelijke nierbekkenontsteking kreeg ik nitrofurantoine. Na het innemen van eerste tablet meer benauwd, heb astma, dacht dat het door het natte weer/druk bezig zijn kwam. Na het innemen van tweede tablet ging het helemaal mis. Ik kreeg het steeds benauwder, praten ging amper net als inspanning leveren. Ik kreeg druk op mijn borst, moest hoesten en [lees meer...]ging piepen. Nadat ik de huisartsenpost had gebeld, moest ik direct komen, rijden mocht niet meer. Daar aangekomen ben ik meteen doorverwezen naar spoed waar ik tot 2 maal toe verneveld moest worden. Nu met vele puffers op een dag, prednison en andere antibiotica aan het herstellen van dit avontuur. Voor mij nooit meer nitrofurantoine of familie ervan (furabid)!

07-09-2020 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Ik ben zwanger en longpatient, de eerste inname voor blaasontsteking was gelijk na een uur onprettig, het begon met branderig gevoel onder de voeten en handpalmen, daarna kreeg ik een exteme hoest aanval met maag krampen en een paniek aanval door de pijn. Ik liep twee weken met blaasontsteking en heb meerdere urine potjes laten na kijken, elke keer hoorde ik geen blaasont[lees meer...]steking te hebben, terwijl ik wel al twee weken met klachten loop. Eindelijk er achter gekomen dat ik blaasontsteking heb, blijkt de kuur mij zieker te maken als dat ik al was. Voor de blaas werkt het direct maar krijg er nieuwe en ernstigere klachten voor terug. Ik moest van de arts gelijk stoppen en waarschijnlijk krijg ik nu een andere kuur.

06-01-2020 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Dit product zou uit het schap moeten worden gehaald, gezien de vele soortgelijke reacties die ik hier teruglees (had ik dit maar eerder geweten). Dit was echt een heftige ervaring, tintelingen, ik kon niet meer op mijn benen staan, begon plotseling te shaken en het voelde alsof mijn luchtpijp werd dichtgeknepen. Ik heb normaliter wat gevoelige luchtwegen (bronchitis), maar[lees meer...] de benauwdheid die ik nu voel dankzij deze troep, is werkelijk met geen pen te beschrijven. Kennelijk is het absoluut niet geschikt voor mensen met gevoelige luchtwegen. Ik heb ooit een longontsteking gehad en dat was minder zwaar dan de klachten die dit medicijn teweeg heeft gebracht, je wordt er niet beter van, maar zo ziek als een hond! Mensen, wees gewaarschuwd! Dit is puur gif! Ik hoop dat het voor mij met een sisser afloopt. Ik lig nu nog met extreme benauwdheid en pijnlijke tintelingen op bed. Met het gebruik ben ik uiteraard gestopt, op dringend verzoek van mijn apotheek. Ik heb in totaal 8 pillen op, maar daar heb ik met alle haren op mijn hoofd spijt van, ik zou willen dat ik van te voren deze ervaringen had gelezen, dan was mij dit leed bespaard gebleven. Echt rotzooi is het! Gebruik het niet!

21-10-2018 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Zeer eng medicijn!!, blaasontsteking was weg na 2 dagen dacht ik! Na de kuur van 5 dagen begon ik weer een blaasontsteking te krijgen met daarbij hel veel nier/ rugpijn, kon haast niet lopen. Uiteindelijk 40 pillen geslikt. Nu 3 dagen na de antibiotica trekt de rugpijn eindelijk weg. Blaasontsteking is hopelijk wel over, geen klachten meer.

07-07-2017 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Na enkele dgn flink pijn bij plassen deze kuur gekregen van huisarts. De 2de dag werd ik ineens heel beroerd, tintelende vingers, pijnlijke kuitspieren, knikkende knieen, trillende handen en zweten. Koortsig. Flauwval neigingen. Ontzettend misselijk(tegen spugen aan) Ik ben direct gestopt. Neem deze nooit meer. Pijn bij het plassen is wel weg maar gebruik ook hydrofiele c[lees meer...]reme voor de schrale boel dus weet niet welke het branderige weg heeft gehaald.

25-04-2020 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Kreeg het middel ivm blaasontsteking. Werd niet lekker in de nacht al, flinke hoofdpijn, misselijkheid, rugpijn, duizeligheid en erg moe. Ondertussen ook koorts en koude rillingen. Huisarts twee keer gebeld en toen andere kuur gekregen.

07-01-2018 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Acute blaasontsteking met bloed in urine. Huisarts schrijft deze antibioticakuur voor (5 dagen 4 × 50 mg.) Na eerste pilletje plas ik geen bloed meer en verminderen blaasontstekingsklachten direct aanzienlijk. Echter de bijwerkingen begonnen ook al na één uur. Na de tweede capsule kon ik nog amper van de bank afkomen. Migraine en heel misselijk, spierpijnen in mn lijf a[lees meer...]lsof ik zware griep heb en depressieve stemming. Direct huisarts gebeld en in overleg gestopt met deze troep. Lijkt wel vergif. Meer Engelstalige reviews gelezen met veel vergelijkbare en nog ernstigere klachten (ziekenhuis opnames). Dat dit spul verkocht mag worden als geneesmiddel terwijl er zó veel mensen doodziek van worden. Absolute afrader!!!

13-02-2018 | Vrouw | 39

02-07-2018 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Na het lezen van deze ervaringen was ik erg huiverig toen ik met nitrofurantoine moest beginnen. Zelfs de assistente van de huisarts om een ander medicijn gevraagd, maar dat kreeg ik niet :). Vanwege de heftige pijn ben ik toen toch maar begonnen en het is me echt vreselijk meegevallen. Niks aan de hand. Na twee capsules was de pijn veel minder, nog een dag later zo goed [lees meer...]als verdwenen. Bijwerkingen echt niet noemenswaardig.

22-11-2019 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Enkele maanden geleden heb ik dit middel gekregen tegen blaasontsteking. Dit was een kuur van 5 dagen. Op wat hoofdpijn na geen klachten gehad en de blaasontsteking was weg. Het middel werkte snel dus tevreden. Echter heb ik nu weer een blaasontsteking en weer dit middel gekregen.. Een half uur na inname van de eerste capsule kreeg ik ernstige jeuk aan handen en voeten w[lees meer...]at ik kan vergelijken met eczeem /netelroos. Ook werd ik iets benouwd. Ik heb contact opgenomen met de huisartsenpost en mocht antihistamine innemen. Ik heb de antihistamine voor mijn Hedera allergie. Dit heeft geholpen. Welk antibioticum ik nu krijg is nog onduidelijk ivm resistentie.

13-10-2017 | Vrouw | 41
Urineweginfectie
Plussen en minnen/ do’s & don’ts: + werkt snel, slaat snel aan, snel resultaat. - je gaat je er niet erg goed van voelen. + 4x per dag regelmatig innemen. Zet desnoods de timer in je telefoon, en neem pillen en voedsel mee onderweg. Geen dosis overslaan of vergeten. - indien je uitstelt komen de klachten snel opzetten. + samen met voldoende voedsel innemen. - anders w[lees meer...]ordt je misselijk. + gedurende de dag voldoende drinken, liefst extra. - anders grote kans op hoofdpijn. + voldoende rust en slaap nemen. - anders slaap je zomaar door je wekker. Voor een klein pilletje vind ik dit medicijn een grote impact op functioneren.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum