Ervaringen met Nitrofurantoine

nitrofurantoine

paniekaanvallen misselijkheid diarree na de maaltijd paniek aanval vermoeidheid herhaaldelijk overgeven paranoia spierpijn buikklachten braken

Blaasontsteking (343 meningen)
Urineweginfectie (26 meningen)

21-07-2023 | Vrouw | 28
Urineweginfectie
Ik heb veel soorten antibiotica geslikt vanwege blaasontstekingen en deze is nieuw voor mij. Ik heb altijd wel last van m’n maag maar ik ben nog nooit zo misselijk geweest van een kuur als deze antibiotica. Ondanks met eten innemen ben ik onwijs misselijk. Ook erg duizelig en kreeg ik meteen keelpijn. Koortsig gevoel zonder verhoging en ik had het heel erg koud. Hele erge [lees meer...]spierpijn die weer verdwijnt zodra ik volgende alweer moet innemen. Ik vind het echt geen fijn medicijn.

18-06-2023 | Vrouw | 29
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
De ochtend na inname keelontsteking gevoel. Enorme pijn met slikken en een pijnlijke keel. Door heel mijn lijf heen spierpijn. Vooral de boven benen en rug. Al mijn ledematen voelden beurs. De gehele tijd griep gevoel en enorm weinig energie. Na dag 3 begon ik het medicijn in twijfel te trekken. Na research op internet stonden vergelijkbare klachten. Wat ik en vele met mi[lees meer...]j ervaren staat niet in de bijsluiter!. Per direct gestopt. Blaasontsteking gelukkig wel weg (had in de tussentijd al 11 apsules geslikt) Hopelijk blijft de blaasontsteking weg en NOOIT meer dit medicijn. Ik ben er nu iets meer dan 1.5 dag mee gestopt maar vandaag nog hele dag geslapen en enorme keelpijn en suf gevoel. Spierpijn iets minden. Wat een ellende

14-08-2018 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
In verband met een blaasontsteking slik ik deze medicatie. Ik heb vaker last van blaasontsteking en heb deze antibiotica dan ook op 'voorraad'. Ik voel na het slikken van 1 capsule direct verbetering. Belangrijk is dat de kuur helemaal wordt afgemaakt (5 dagen in mijn geval). Geen last van bijwerkingen (gehad).

19-08-2019 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Wegens blaasontsteking 4 maals pd 50mg. Ik voelde me erg moe had nergens zin in en was erg down. De druk van de blaasontsteking is nog steeds niet weg. Het is vandaag mijn 2e dag dat ik klaar ben met de kuur. Heb vandaag zo’n enge huiduitslag gekregen over mijn hele lichaam. Gebeld met spoedpost en wisten direct dat het aan de antibiotica lag. Ze kunnen niets voor me betek[lees meer...]enen en moet ik me maar insmeren met mentho. Pff echt ellende echt noooit meer! Dit is echt een slechte “geneesmiddel” waardoor je zieker raakt!

14-06-2020 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Om een lang verhaal kort te maken ik heb inmiddels de 4e blaasontsteking invm zwanger schap heb ik deze voorgeschreven gekregen na de 4e pil begon ik mij ineens heel naar te voelen ik kreeg een drukkend gevoel op m'n borst, strakke band om m'n buik, werd extreem misselijk vanacht 2x overgegeven en 2 keer diaree en daarna voelde ik mij heel trillerig op m'n benen alsof ik [lees meer...]zware griep heb. En nu een licht gevoel in m'n hoofd ik voel me letterlijk echt ziek gevoel alsof ik koorts heb (gelukkig is m'n temp 37.1. Maar ik krijg 't gevoel nu in al de verhalen lees dat 't toch de bijwerkingen zijn van de medicijnen. Moet nog 20 pillen en 'tis belangrijk dat ik 't af gaat maken omdat ik anders vroegtijdig weeën kan krijgen door die blaasontsteking maar ik zie 't niet zitten om nog zo lang mij beroerd te voelen dus ik hou dit even in de gaten

12-11-2017 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Kuur bleek onvoldoende effectief. Opschalen naar ander middel (Monuril) was nodig.

18-09-2017 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Vanwege een blaas en mogelijke nierbekkenontsteking kreeg ik nitrofurantoine. Na het innemen van eerste tablet meer benauwd, heb astma, dacht dat het door het natte weer/druk bezig zijn kwam. Na het innemen van tweede tablet ging het helemaal mis. Ik kreeg het steeds benauwder, praten ging amper net als inspanning leveren. Ik kreeg druk op mijn borst, moest hoesten en [lees meer...]ging piepen. Nadat ik de huisartsenpost had gebeld, moest ik direct komen, rijden mocht niet meer. Daar aangekomen ben ik meteen doorverwezen naar spoed waar ik tot 2 maal toe verneveld moest worden. Nu met vele puffers op een dag, prednison en andere antibiotica aan het herstellen van dit avontuur. Voor mij nooit meer nitrofurantoine of familie ervan (furabid)!

15-02-2024 | Vrouw | 33
Urineweginfectie

paniekaanvallen spierpijn misselijkheid

Urine was op kweek gezet, nadat een standaard onderzoek geen urineweginfectie bleek te tonen. Dag later lag dit medicijn klaar, toch een infectie. Wat een drama, paniekaanvallen, misselijk, vermoeid gevoel en spierpijn. Ik moest eerst 50mg 4 keer daags en toen ik met een zwaar opgeblazen buik en een geel gelaat naar de huisartsenpost ging te horen gekregen dat 2x50 mg, 2 k[lees meer...]eer daags ook mocht. Kuur moest ik toch afmaken. Dit leek veel effectiever tegen de blaasontsteking. Die is weg. Paracetamolspiegel opbouwen is echt aangeraden bij dit middel en neem het NIET op nuchtere maag. Heb ik vandaag wel gedaan en verga van de spierpijn. Nog anderhalve dag, blij als ik hiermee klaar ben. Veel poepen en regelmatig diarree.

07-09-2020 | Vrouw | 33
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Ik ben zwanger en longpatient, de eerste inname voor blaasontsteking was gelijk na een uur onprettig, het begon met branderig gevoel onder de voeten en handpalmen, daarna kreeg ik een exteme hoest aanval met maag krampen en een paniek aanval door de pijn. Ik liep twee weken met blaasontsteking en heb meerdere urine potjes laten na kijken, elke keer hoorde ik geen blaasont[lees meer...]steking te hebben, terwijl ik wel al twee weken met klachten loop. Eindelijk er achter gekomen dat ik blaasontsteking heb, blijkt de kuur mij zieker te maken als dat ik al was. Voor de blaas werkt het direct maar krijg er nieuwe en ernstigere klachten voor terug. Ik moest van de arts gelijk stoppen en waarschijnlijk krijg ik nu een andere kuur.

06-01-2020 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Dit product zou uit het schap moeten worden gehaald, gezien de vele soortgelijke reacties die ik hier teruglees (had ik dit maar eerder geweten). Dit was echt een heftige ervaring, tintelingen, ik kon niet meer op mijn benen staan, begon plotseling te shaken en het voelde alsof mijn luchtpijp werd dichtgeknepen. Ik heb normaliter wat gevoelige luchtwegen (bronchitis), maar[lees meer...] de benauwdheid die ik nu voel dankzij deze troep, is werkelijk met geen pen te beschrijven. Kennelijk is het absoluut niet geschikt voor mensen met gevoelige luchtwegen. Ik heb ooit een longontsteking gehad en dat was minder zwaar dan de klachten die dit medicijn teweeg heeft gebracht, je wordt er niet beter van, maar zo ziek als een hond! Mensen, wees gewaarschuwd! Dit is puur gif! Ik hoop dat het voor mij met een sisser afloopt. Ik lig nu nog met extreme benauwdheid en pijnlijke tintelingen op bed. Met het gebruik ben ik uiteraard gestopt, op dringend verzoek van mijn apotheek. Ik heb in totaal 8 pillen op, maar daar heb ik met alle haren op mijn hoofd spijt van, ik zou willen dat ik van te voren deze ervaringen had gelezen, dan was mij dit leed bespaard gebleven. Echt rotzooi is het! Gebruik het niet!

21-10-2018 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Zeer eng medicijn!!, blaasontsteking was weg na 2 dagen dacht ik! Na de kuur van 5 dagen begon ik weer een blaasontsteking te krijgen met daarbij hel veel nier/ rugpijn, kon haast niet lopen. Uiteindelijk 40 pillen geslikt. Nu 3 dagen na de antibiotica trekt de rugpijn eindelijk weg. Blaasontsteking is hopelijk wel over, geen klachten meer.

17-11-2023 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Heel fijn medicijn! Werkt snel! Alleen wat moe maar kan ook door de blaasontsteking zelf komen.

20-06-2023 | Vrouw | 35
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Deze kuur gebruikt voor blaasontsteking. Tijdens inname soms een misselijk gevoel. Zodra kuur gestopt was last van jeuk op het hele lichaam. Jeuk hield niet meer op. Hierover huisarts ingelicht. 2 weken na gebruik nog steeds last van jeuk maar plotseling met griezeltjes over hele lichaam die vervolgens veranderde naar rode plekken op armen en benen. Tevens uitblijvendr me[lees meer...]nstruatie. Voor miu nooit meer deze kuur.

28-07-2023 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Was na het lezen van de reacties behoorlijk geschrokken en dacht deze kuur slik ik niet verder. Na één capsule met water ingenomen te hebben ook behoorlijk misselijk en overal spierpijn, echter staat in de bijsluiter duidelijk vermeld dat het met zuivel ingenomen moet worden i.vm. voorkomen van misselijkheid. Sinds ik het op de juiste wijze inneem is deze kuur prima te doe[lees meer...]n gelukkig.

25-04-2020 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Kreeg het middel ivm blaasontsteking. Werd niet lekker in de nacht al, flinke hoofdpijn, misselijkheid, rugpijn, duizeligheid en erg moe. Ondertussen ook koorts en koude rillingen. Huisarts twee keer gebeld en toen andere kuur gekregen.

08-11-2023 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Deze antibiotica gekregen voor blaasontsteking. Blaasontsteking na 5 dagen wel weg. Echter heeft deze antibiotica mijn hele darmflora verpest. Al dagen lang borrelende darmen, maagzuur en wisselende ontlasting. Nu aan de pre en probiotica om alles weer te herstellen.