nitrofurantoine

Blaasontsteking (329 meningen)
Urineweginfectie (22 meningen)

26-07-2017 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
De eerste twee dagen nam de buikpijn af. Op de derde dag kreeg ik ineens een hevige buikpijn. Nog heviger dan de pijn die ik had door de blaasontsteking. Ik kon niet zitten of lopen van de pijn. Ik begon ook misselijk te worden. Op de vijfde dag werd ik grieperig en leek het alsof ik er een buikgriep bij kreeg. Dag 6 naar de huisarts gegaan omdat ik zo beroerd was. Er war[lees meer...]en geen ontstekingswaarde waarneembaar en ik had ze al 5 dagen genomen, dus moest ik meteen stoppen. In de loop van de dag begon ik mij beter te voelen. Ik kan heftig reageren op medicijnen maar dit... voor mij nooit meer deze antibiotica. Het heeft wel zijn werk gedaan tegen de blaasontsteking.

24-10-2019 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Ik gebruik het al jaren bij blaasontstekingen. Zeer effectief en nog nooit last van bijwerkingen gehad. Blaasontsteking werd tweede dag van gebruik duidelijk minder.

12-02-2018 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Ik had dit middel voorheen nog nooit geslikt en ben nadat ik 2 pillen had geslikt gaan zoeken op internet omdat ik wilde weten wat eventueel de oorzaak zou zijn geweest om dit middel voor te schrijven. Aangezien ik al een paar dagen was doorgelopen met blaasontsteking en men bang was dat het al richting de nieren zou uitbreiden dacht ik dat dit de reden was om een ander so[lees meer...]ort antibiotica voor te schrijven. Ik ben enorm geschrokken van alle ervaringen van mensen die ik op internet tegen kwam. Omdat ik echter na 2 pillen nog niets had gemerkt hoopte ik dat het mee zou vallen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik al 4 dagen ziek was als gevolg door de griep dus helemaal lekker was ik niet maar ik begon weer iets op te knappen. Totdat pil nummer 3 werd geslikt..., wat een ellende !! Ik kreeg werkelijk nog veel meer dan alleen griep, barstende hoofdpijn, heftig transpireren, hartkloppingen, benauwdheid, ontzettend misselijk, diarree, duizeligheid, koorts, huiduitslag, jeuk en brandende huid, spierpijn, futloos. Dag nummer 3 was echt het dieptepunt, als ik dood zou gaan dan was het een uitkomst althans zo voelde het en dit heb ik ook zo uitgesproken. Zo slecht en beroerd heb ik mij nog nooit gevoeld. Ik heb in elk geval totaal geen kracht meer, het heeft mij compleet onderuit gehaald. Dag nummer 4 breng ik door in bed. Heb nu nog ontzettend veel pijn aan mijn hoofdhuid dus die haaruitval zal ook nog wel komen maar dan breekt echt de hel los... Ook heb ik niet het idee dat mijn blaasontsteking weg is. Ongelooflijk dat dit middel wordt voorgeschreven en dat het überhaupt in de handel is. Het zou werkelijk verboden moeten worden !! Ik slik het nooit meer en zal officieel de bijwerkingen en ervaring melden bij mijn huisarts, apotheek alsook de fabrikant. Had ik maar vertrouwd op mijn onderbuik gevoel toen ik het las. Ik wil niemand bang maken maar bij mij waren de bijwerkingen enorm, wees dus gewasrschuwd.

28-11-2019 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Ik kan niet zo goed tegen melk dus ik kan het niet met melkproducten innemen. Ik vind het heel erg vervelend dat de bijwerkingen zo lang blijven. Soms tot wel 2 weken na het eind van de kuur.

14-04-2019 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Bij verblijf in ziekenhuis ivm cardiologische ingreep kreeg ik verblijfskatheter waardoor ik blaasontsteking heb opgelopen. Dit middel voorgeschreven gekregen. Wat een ellende. Een uur na inname van de eerste pil flinke koorts die na paar uur afzakte om weer terug te komen na de volgende pil. Daarbij schokken in armen en benen en een klappende hoofdpijn, benauwdheid, rod[lees meer...]e jeukbulten en een gevoel ‘van de wereld’ te zijn. Kreeg van CHAP advies direct te stoppen ivm allergische reactie. Omdat niet elk middel bij mijn hartmedicatie mag, nu een eenmalige dosering van een ander middel waarmee de blaasontsteking direct over moet zijn. Dat ga ik vandaag proberen, een dag na stoppen met deze ellendige troep; de hoofdpijn met wattengevoel en spierschokjrs zijn er nog steeds. Hopelijk gaan ook die snel weg. Bezint eer ge begint met dit middel!

10-03-2018 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Vanwege een buikgriep die ik had gehad heb ik een blaasontsteking gekregen. Dus naar de dokter voor een receptje antibiotica. Ik was een beetje huiverig voor de bijwerkingen die ik hier las. Maar toch gekozen voor inname. Op moment van de eerste pil was ik me expres heel bewust van mijn gemoedstoestand en energie. Ik voelde me eigenlijk heel goed en energiek (was net he[lees meer...]lemaal clean na de buikgriep ;-)) Maar na een paar uur begon het; een heeel zwaar moe gevoel en alle energie was weg. En s nachts kreeg ik giga koppijn en mijn nek zat vast. Dit bleef aanhouden gedurende dag 2. Ook paracetamol hielp niet. Mijn dochter zei zelfs of ik kon ophouden sjagerijnig te zijn. Maar ik was totaal gevoelloos of een soort van depri geworden. En totaal uitgeblust. De ochtend van dag drie heb ik de huis arts gebeld en overlegd. Ze kenden de bijwerkingen niet (lazen de bijsluiter voor...). Maar ik mocht stoppen. Ik heb voor de zekerheid nu een zakje voor een (1!) Dag. De apotheek kende trouwens de bijwerkingen wel achteraf.. En wat gebeurde er nadat ik was gestopt: gedurende de dag trok de mist weer op en voel ik me weer de oude! Pfffff ontsnapt aan de chemische troep! Het zakje monuril 3000 ligt klaar. Ik ga hier de bijwerkingen ook maar even van lezen...maar dat duurt gelukkig maar 1 dag! Veel wijsheid en beterschap voor de lezers hier!

03-07-2020 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik heb dit medicijn 2 dagen geslikt en ben toen gestopt. Omdat ik vreselijke last kreeg van tintelingen in mijn voeten en armen/handen. Ik heb hier nog steeds heel erge last van. Ben inmiddels wanhopig. Van alles geprobeerd. Huisarts, neuroloog geweest. Zit nu aan de Pregabaline tegen zenuwpijn. Slapen lukt niet. Mijn voeten staan dan in de brand, ik kan geen dekens op mij[lees meer...]n voeten velen en weet niet hoe ik liggen moet. Mijn hele levensvreugde is weg. Het beheerst mijn hele leven, ik voel het aldoor. Ik hoor het heel graag als andere mensen hier ook last van hebben. En of en vooral hoe zij hier van af zijn geraakt. Ik ben echt zo verdrietig. Zomaar ineens moet ik nu met deze pijnen door het leven...

13-03-2020 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Heb met regelmaat last van blaasontsteking, vindt het jammer dat meeste meldingen negatief zijn. Bij mij gaan de klachtrn meestal binnen 24 uur weg. Soms is een 5 daagse kuur wel te kort en krijg ik na 2 weken weer klachten. Als bijwerking ervaar ik wel last van diarree, en krijg vaak op de laatste slikdag een schimmelinfectie...die is ook op te lossen met een vaginale cap[lees meer...]sule. Al met al heb ik deze kuur over periode van 15 jaar denk ik 25 keer gehad en werkt het gewoon goed.

17-07-2020 | Man | 48
Blaasontsteking
Wat een troep. Vorig jaar ook blaasontsteking gehad en dat was snel verholpen met amoxiline. Nu deze gehad. Voel met ziek, zwak en misselijk. Alles doet zeer, hoofdpijn duizelig. Werken gaat niet. Hoop dat het snel minder word.

26-03-2020 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Tijdens gebruik na een paar dagen last van benauwdheid/druk. Vooral nog steeds last van benauwdheid en druk op de borst al een week gestopt maar nog last van.

07-11-2017 | Vrouw | 48
Urineweginfectie
Kreeg na een aantal uren al knallende koppijn. Dit duurde drie dagen. De vijfde dag kreeg ik pijn in middenrif en longen en werd benauwd. Na het maken van longfoto's ben ik een dag in het ziekenhuis opgenomen geweest, omdat men vermoedde dat ik een longembolie had. Een dag of zes na gebruik kreeg ik kriebelbultjes. Overal behalve op mijn gezicht. Op mijn bovenbenen is het [lees meer...]het ergst, vooral in de nacht.

26-04-2020 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Na 5 dagen nog steeds urine-aandrang, buikpijn en sterk ruikende urine. Deze kuur heeft geen werking bij mij. Normaal kreeg ik altijd Furabid 100 mg, deze hielp mij altijd, na de eerste tablet ingenomen te hebben was ik na enkele uurtjes van mijn klachten af. Zal huisarts bellen voor Furabid.

06-11-2018 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Hoi ik heb dit medicijn gekregen om dat ik vaak blaasontsteking heb overgehouden van bestraling anuskanker . Het werkt wel geen blaasontsteking meer . Maaaar kan het dat ik vocht vast hou vooral in mijn voeten onderbenen , en altijd een stijf gevoel in mijn lichaam , s’nachts ongeveer 3 keer plassen pfff. En geen zin meer in sex iemand hier bekend mee ??? Gr N.

01-12-2017 | Vrouw | 49
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Urine is fluorriscerend geel tijdens gebruik , na een aantal dagen is de pijn wel iets minder maar nog steeds het gevoel dat de blaasontsteking verre van over is. Met een ander medicijn merkte ik snellere en betere resultaten . Heb ook last van maag- en darmklachten in mindere mate.

30-12-2016 | Vrouw | 49
nitrofurantoine (50mg)
Heb nu in 8 weken 4x blaasontsteking gehad en werd er echt gek van! Cranberry capsules extra en vitaminen contact en veel drinken maar kwam toch terug! Steeds de nitrofurantoine gekregen in het begin niet veel bijwerkingen, maar vanaf de 3e kuur dus wel. Dan weet je dus niet of je ziek bent van je blaasontsteking of van de pillen, toch doorgezet en kuur afgemaakt. Nu sta [lees meer...]ik op onderhoud 's dosis iedere avond gedurende 3 maanden 1 van 50 mg, ben al lang blij als ik er nu eens poos vanaf ben...heeft waarschijnlijk ook met de overgang te maken...

27-12-2016 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Duizelig misselijk hoofdpijn. En zit nu nog met een blaasontsteking.