Ervaringen met Ethinylestradiol / Levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (84 meningen)
Marvelon (53 meningen)

17-02-2018 | Vrouw | 21

23-09-2014 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Het enige positieve aan deze pil is dat ik niet zwanger ben geworden. Ik heb er enorme acné door gekregen, hield vocht vast, minder zin in seks en voelde me algeheel 'blegh'. Daarom ben ik gestopt met het gebruik van deze pil!

16-11-2019 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik ben deze pil 4 maanden geleden begonnen met slikken om mijn hormonale acne te verhelpen. Ik ben nu 16 en wilde er graag vanaf. Aan het begin was ik erg misselijk en had ik last van opvliegers maar na een maand ging dit weg. Hierna merkte ik nauwelijks verschil in mijn huid en ik had ook geen last meer van bijwerkingen. De huisarts vertelde mij ook dat ik pas goed result[lees meer...]aat van mijn huid kon zien na 3 maanden. Vanaf maand 2 kwam ik 2 kilo’s aan en had ik elke dag last van een opgezwollen buik. Het begon in de ochtend en was het ergst in de avond. Vanaf toen ging het alleen maar slechter. Ik ben nu ondertussen 6 kilo aangekomen en heb de hele dag een opgezwollen buik. Ik pas de helft van mijn kleren niet meer en ik herken mezelf niet meer. Ik ben altijd heel dun en lang geweest en paste altijd een s in de winkel. Binnen een maand ben ik van een s naar een m gegaan en passen al mijn broeken mij niet meer door de opgezwollen buik. Het enige voordeel en de reden dat ik nog steeds aan deze pil zit is omdat mijn huid is opgeklaard en ik veel minder last van acne heb.

17-11-2015 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik gebruik al vanaf mijn 16e ofzo deze anticonceptiepil, omdat ik een zeer onregelmatige en hevige menstruatie had. Ik heb nu geen last meer daarvan. Ik heb helaas wel last van Acne.. op vaste tijden in de maand (zo ongeveer 1,5 weken voorafgaand van een menstruatie) krijg ik op mijn kaak en wangen overal puistjes, en ook hele pijnlijke onderhuidse puistjes. Ik vind dit on[lees meer...]tzettend vervelend, want tegen de tijd dat de oude puistjes zijn opgeklaard staat de nieuwe groep alweer klaar. Word er soms een beetje hopeloos van, ik ben 23 jaar nu en zie eruit als een pubertje. Verder heb ik vrijwel geen klachten..

16-03-2015 | Vrouw | 25

18-04-2020 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Ik ging zo’n twee jaar geleden naar de huisarts ivm hele pijnlijke onderhuidse puisten en ‘normale’ puistjes. In eerste instantie kreeg ik een smeerseltje en een andere pil dan deze, geen van beide werkte voor mij. Na een tijd had ik er genoeg van, ik ging naar een andere huisarts. Nieuw soort spul voor op m’n huid, antibioticakuur, en deze pil. Ik gebruik hem nu ongeveer [lees meer...]een jaar. Ik heb vrijwel nooit meer onderhuidse puistjes, ik kan me er 1 herinneren en die was heel klein en binnen drie dagen weg. Ik krijg hele kleine puistjes af en toe, maar een perfecte huid had ik niet verwacht. Het is een enorme verbetering en ik ben er heel blij mee. Ik gebruik al ruim een half jaar alleen nog maar de pil als medicijn en het gaat dus nog steeds goed met mijn huid. Ik wil het ook even over bijwerkingen hebben want ik zag enorm veel negatieve ervaringen hier. Heel vervelend voor al die meiden natuurlijk, maar ik heb een heel ander verhaal. Ik ben zonder problemen aan deze pil gegaan, belangrijk is om net na je ongesteldheid te beginnen, dan hoeft niet je hele cyclus omgegooid. De enige bijwerking die ik heb ervaren is 2kg aankomen, maar die is over mijn hele lichaam verdeeld dus ik zie het totaal niet. Ik slik de pil telkens door tot ik een doorbloeding krijg (of ik hem een dag vergeet) dan heb ik een stopweek en begin ik opnieuw. Ik krijg meestal een doorbloeding tegen het einde van de derde strip, dus +/- 9 weken slikken. Alle klachten die anderen noemen: paniek, stress, ernstige acne, erg aankomen, heb ik dus allemaal geen last van. Verder wilde ik nog even zeggen dat als je een pil wil uitproberen het belangrijk is om die drie maanden te slikken, dan pas heeft je lichaam de kans om een balans te bereiken en weet je hoe je lichaam zich zal gedragen als je verdergaat met de pil slikken. Al die verhalen van ‘ik zit er een paar weken aan en ik voel me verschrikkelijk’ moet je je dus niet door laten afschrikken, want in die paar weken weet je nog niks. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft!

30-09-2015 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik heb deze pillen vandaag opgehaald bij de Apotheek en ga ermee beginnen hoop dat ik niet het zelfde krijg als veel van deze verhalen! Ik heb nog nooit eerder de pil gebruikt de huisarts vond het een goed idee tegen mijn milde acne en extreme last van mijn hormonen.

14-12-2014 | Vrouw | 20