Ervaringen met Ethinylestradiol / Levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (228 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)
Marvelon (52 meningen)

14-08-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met het slikken van deze pil in combinatie met tretoine crème. In het begin leken mijn puistjes op mijn rug minder te worden, maar die op mijn gezicht werden alleen maar erger terwijl ik hier de creme niet opsmeerde. Na een paar maanden gebruik van de pil ben ik erachter gekomen dat dit hormonale acne is en dus door de pil komt. Daarnaast ben ik van mezel[lees meer...]f een vrolijk persoon die geniet van sociale activiteiten. Na een tijd gebruiken van de pil merkte ik dat ik erg snel emotioneel werd en erg snel de mensen om me heen afsnauwde. Uiteindelijk is het zover gekomen dat ik uren op bed lag te huilen, geen zin meer had in het leven, geen zin meer had om af te spreken met vrienden en ik dus erg somber was. Ik kende mezelf helemaal niet op deze manier. Ik kon ook geen reden bedenken waarom ik mij zo depri voelde dus dat vond ik extra lastig. Ik ben blij dat ik deze reacties op deze site heb gelezen. Ik ben er eigenlijk zeker van dat mijn depressieve gevoelens door deze pil komen. Ook ben ik 5 kilo aangekomen terwijl ik echt niet meer eet dan gewoonlijks. Ik ga er per direct mee stoppen. Ook helpt het dus niet tegen mijn puistjes maar ook al zou dat wel helpen, zou ik er sowieso mee stoppen. Alleen heb ik wel een vraag aan degene die een soortgelijke ervaring hebben met deze pil wat betreft de depressieve gevoelens: na hoelang gestopt zijn met de pil verminderden deze klachten? Ik hoop dat ik snel weer de oude ben..

14-07-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Ik heb precies het zelfde. Ik ben nu een halfjaar gestopt met de pil . En zit veel beter in m’n vel! Maar nog steeds wel een beetje last van puisten. En pigmentvlekken werden ook niet minder. Ik ga nu naar een huidspecialist en heb daar nu een hele zware behandeling onder begaan. Mijn huid is heel mooi nu, af en toe ook nog een puistjes, maar dat zal er wel bij horen! Ik b[lees meer...]en nog steeds bezig met mijn behandeling. Mijn pigmentvlekken zijn ook een stuk minder. Maar ik blijf voor altijd gevoelig voor de zon, en daar baal ik van. Want ik hou van zonnen! Ik vond het ook zo raar dat ik opeens acne en pigmentvlekken kreeg, waarom moet ik dit nu weer hebben? En ook gewoon dubbelop. Nu heb ik gisteren een hormoon spiraaltje laten zetten en lees op internet hele slechte recensies. Maar ik moet toch wat proberen, want kan ook niet onbeschermd blijven. Ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Want toen ik ben gestopt met de pil is de acne of pigmentatie niet minder geworden, ik zat alleen een stuk beter in m’n vel en dat de reden waarom ik niet meer aan de pil wil. Een hormoon spiraal moet minder hormonen afstoten, en de meeste hormonen worden in de buik afgestoten. Ik ben benieuwd, of ik meer last van puisten ga krijgen. Ik heb wel van overtuigd dat ik acne en pigmentatie van de pil heb gekregen waardoor ik er nu nog mee zit. Pigmentatie gaat namelijk nooit meer weg. Voor advies zou ik je echt een huidspecialist aanraden, geeft je echt een goed gevoel en advies! Succes !

04-01-2020 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Ik begon deze pil te slikken voor mijn acne, nou dit was dus de slechtste keuze ooit geweest want mijn gezondheid is ernstig achteruit gegaan. Ik kreeg na verloop van tijd steeds ernstigere maagklachten, ik durfde uiteindelijk niet eens meer te eten omdat ik me zo slecht voelde. Er waren ook problemen met mijn lever zag de dokter in mijn bloed en daarbij was ik vaak moe en[lees meer...] mistig in mijn hoofd. Blijkt dat er ook iets is mis is met mijn lever, veroorzaakt door de pil, en nu moet ik verder onderzoek doen..

12-11-2019 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/50ug)
Acne/puistjes
Ik ben op mijn op 16de begonnen aan deze pil (inmiddels ben ik 23). En ik kreeg op 17/18 de enorm last van allemaal bultjes (puistjes) op mijn voorhoofd en rug. In de zomer durfde ik niet eens hemdjes te dragen. En ben ik hier natuurlijk mee naar de dokter gegaan toen heb ik een crème gekregen, dat hielp wel even. Toen heb ik zware tabelletjes gekregen voor acne daar bleef[lees meer...] het een poos van weg. Maar kwam ook weer terug. Ik vergat vaak de pil dus ben overgestapt naar een hormoonstaafje. Toen had ik nergens geen last meer van in het begin. Ik heb het staafje 1,5 jaar gehad, ik was soms 4 weken ongesteld. Nou daar zit niemand op te wachten. Dus het staafje er uit en weer aan de pil. Maar nu heb weer last van puisten. Ik had vroeger nooit geen last van puistjes en nu? Dus ik weer naar de huisarts weer aan een zware kuur en ondertussen naar een huidspecialist, want ik kan niet van de puistjes afblijven waardoor ik littekens en pigmentvlekken kreeg. Ze adviseerde mij onmiddellijk te stoppen met deze zware kuur. En ze zei tegen mij; dat ik eens moest kijken naar de bijwerkingen van mij pil. En daar stond idd - acne en ook licht gele vlekken. Ik ben direct gestopt met de kuur. En ben nu 2 weken gestopt met de pil. En wil kijken hoe het dan gaat. Ik was benieuwd of iemand anders ook acne heeft gekregen door deze pil? Ik had er vroeger nooit geen last van en toen besefte ik mij, toen ik aan de pil begon dat ik er toen last van begon te krijgen. Ik heb hier heel erg mee gezeten namelijk. En gevraagd aan de dokter of het aan mijn pil kon liggen? Maar zijn reactie was nee.

07-01-2019 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Acne/puistjes
Ik slik sinds drie weken deze pil. Ik merk dat ik sinds deze pil de hele tijd gespannen ben en mij angstig voel. Ik kan 's nachts slecht slapen en ik word in de ochtend wakker met veel angst en spanningen in mijn lichaam die door de dag heen niet weg gaan. Ik vond dit erg vreemd omdat ik zelf positief ben ingesteld en erg kan genieten van mijn leven. Ik had hiervoor ook ge[lees meer...]en last had van metalen problemen. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik een drukke periode had op school, maar nu weet ik dat het door deze pil komt. Verder had ik ook hele erge last van bloedingen. Ik ga deze pil niet meer gebruiken!

21-12-2018 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/levonorgestrel (0,03/0,15)
Acne/puistjes
Een jaar geleden gestart met deze pil , omdat mijn andere pil niet meer leverbaar was volgens de apotheek. Klachten begonnen langzaam in te sluipen, eerst had ik af en toe last van hartkloppingen die vanzelf wel weer weg gingen. Totdat ik ze bijna elke dag ervaarde . Toen werd het op een dag teveel omdat de klachten er elke dag en elke minuut van de dag waren. Heb toen[lees meer...] een paniek aanval gehad in de trein en sinds dat moment ging het bergafwaarts. Huisartsen die maar zeiden dat ik een angst stoornis had en een paniek stoornis. Wou dit zelf niet geloven omdat ik dit nooit eerder heb gehad . Van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk was de definitieve uitspraak dat ik dus inderdaad nmaar een paniek stoornis had. Durfde nergens meer heen, overal waar ik was had ik een benauwd gevoel, hartkloppingen en vooral heelveel paniek in mijn lichaam. Totdat ik uiteindelijk de pil niet meer ging slikken, toen werden de klachten , minder en minder. Conclusie. Deze pil is zeker NIET aan te raden.

28-01-2018 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Ongeveer een half jaar geleden begonnen aan deze pil op aanbeveling van de huisarts, omdat ik van mijn acne afwilde. Na een aantal weken begon de acne te verergeren. Ik kreeg ze voornamelijk op mijn kin en wangen (wat ik nooit eerder heb gehad). Deze waren ook erg groot. Ook een libido van 0.0 en erg snel geïrriteerd, constant nerveus en dagenlang depressief. Nooit aa[lees meer...]n deze pil beginnen!

30-11-2017 | Vrouw | 16
ethinylestradiol/levonorgestrel (150/30)
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met deze pil omdat ik veel last had van acne. De huisarts had mij deze voorgeschreven met de uitleg dat deze pil acne tegengaat. Later bleek het ook handig te zijn geweest toen ik een vriend kreeg. Helaas zag ik toen ik de bijsluiter las dat deze pil alleen de zwangerschap tegen ging. Nergens vond ik ook maar het woordje acne in positive en negatieve gevall[lees meer...]en. Ik kon mij vinden in een groot gedeelte van de bijwerkingen van de bijsluiter en van alle forums die ik ben afgegaan. De acne is ook niet echt vermindert. Dit maakt mij heel erg onzeker ik. Ik sta heel lang voor de spiegel om alles weg te werken met makeup waardoor ik nog onzekerder wordt. Ik maak ook ieder dag 2 keer mijn gezicht schoon met een reinigingsmelk. Ook ontsmet ik iedere dag mijn handen telefoon en computer. Hier kan de acne in ieder geval niet aan liggen. Ik wordt er hopeloos van. Ik wil graag overstappen naar een andere pil. Als mijn acne maar minder wordt. Dan heb ik veel meer zelfvertrouwen en vallen de andere bijwerkingen misschien ook minder zwaar. Tegen zwangerschap helpt deze pil wel prima maar dat is vanuit mij gezien ook het enige. Ik zou niemand deze pil niet aanraden. Ik denk dat het even zoeken is naar de goede pil. Het effect is voor iedereen anders. Voor mij is deze pil niet te doen.

24-06-2017 | Vrouw | 31
ethinylestradiol/levonorgestrel (0,03/0,15mg)
Acne/puistjes
Na mijn bevalling overgestapt naar deze anticonceptiepil ivm acne klachten. Geleidelijk aan kreeg ik last van diverse klachten; ik had zware, vermoeide en pijnlijke benen, wist soms niet hoe ik zitten of liggen moest. Ik kreeg met regelmaat last van zeer pijnlijke steken bij het hart waardoor de pijn soms zo hevig was dat ik er naar van werd en weg viel. Ik heb zelf een ha[lees meer...]rtafwijking en daarom maakt deze klacht die een aantal keer per week de kop opsteekt mij bang. De pijn is zo hevig dat het moeilijk is om door te ademen en op zo'n moment brak het zweet mij uit, na een paar minuten ebt het langzaam weer weg en val ik uiteindelijk in slaap. Voordat ik met deze pil begon had ik vrijwel nooit last van hoofdpijn. Maar eenmaal begonnen met de pil namen de hoofdpijnen steeds frequenter toe. Ook nam mijn gewicht toe. Ik raakte vaker in een dip, ik wilde zoveel op een dag maar er kwam niets uit mijn handen. Na een tijdje bleef dit gevoel iedere dag aanwezig. Ik ben enorm moe, gaap veel en kan niet tot laat opblijven. Omdat ik zelf het idee heb dat al deze klachten door deze pil veroorzaakt worden, ben ik sinds vandaag gestopt met het gebruik van deze pil. Ik hoop dat de klachten snel zullen afnemen en ik meer energie krijg om zoveel mogelijk uit mijn dag te kunnen halen met mijn kinderen.

01-05-2015 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik vind dat huisartsen vrouwen beter moeten voorlichten over het gebruik van de pil. Iedere vrouw krijgt de pil voorgeschreven en je kunt er echt vervelende klachten van krijgen. Ik dus ook, helaas kwam ik er zelf pas laat achter dat het wel eens van de pil kon komen. Nadat ik begon met deze pil kwam ik 7 kilo aan, kreeg last van acne, schimmelinfecties en een libido van 0[lees meer...],0. Ik ben klaar met die troep. Gebruik nu al 5 weken geen pil meer en al mijn klachten zijn zo goed als verdwenen. Voor mij nooit meer deze pil.

01-05-2015 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Na veel gedoe met verschillende soorten anticonceptie, kreeg ik deze pil voorgeschreven. Heel erg veel last gehad van Bijwerkingen. o.a. schimmelinfecties, acne en GEEN libido. Uiteindelijk gestopt met de pil. Leef nu 5 maand zonder de pil. Puistjes veel en veel minder, schimmelinfecties zijn verdwenen en voel me lekkerder in mijn vel. Daarna heb ik de afgelopen 3 weken me[lees meer...]er sex / en meer zin in sex gehad, dan de laatste 3 jaar met deze pil. Ik zou zeggen, heb je bepaalde klachten, ga na of dit van je pil kan komen...en laat je niet wijs maken dat deze pil helpt tegen Acne. Ik kreeg er juist ontzettende huidproblemen van!

08-11-2014 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Sinds vijf dagen aan deze pil en wat een hel!! De eerste paar dagen vermindert zicht en spiralen in gezichtsveld wat uiteindelijk overgaat in bonkende koppijn. Ik voel de hormonen gieren door me lichaam en ben ik hyper maar ook down. Vandaag verschrikkelijk last gehad van stemmingswisselingen en om minste geringste van mijn stuk. Voor de pil was ik een super positief en st[lees meer...]erk mens. Nu na paar dagen voel ik mijn een wrak en twijfel ik of ik wel wil door gaan met deze pil...

17-08-2014 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik gebruik deze pil nog niet zo heel lang. Ben net begonnen met de tweede strip maar ben er nu al klaar mee. Huilbuien, down, geen eetlust, misselijk en het liefst lig ik de hele dag in bed. Zelfs op me werk werd er gevraagd wat er aan de hand is. Net als iedere vrouw ben ik wel eens onzeker. Met deze pil is het 10x erger geworden. Ik stop met deze pil. En snel afspraak ge[lees meer...]maakt bij dokter voor een andere pil.

24-04-2013 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Ik heb ook altijd de Diana 35 gehad, toen ik het nieuws las ongeveer 2 maanden geleden heb ik de huisarts gebeld of ik hiermee nog wel door moest gaan. Hij mag deze pil niet meer geven aan vrouwen dus ben ik aan de ethinylestradiol levonorgestrel gegaan. Ik ben er nu 2 maanden mee bezig en heb ontzettende hoofdpijn en ben ik vaak erg moe. Ik ben in deze 2 maanden ook al wa[lees meer...]t aangekomen en merk dat ik de hele dag door ontzettende honger heb. Wat ik hiervoor nooit had. Dus vandaag ging ik opzoeken of meer mensen hier last van handen en inderdaad.. Ik ben niet de enige! Morgen ga ik meteen de huisarts bellen voor een nieuwe (ook tegen acne) iemand suggesties?

02-04-2013 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik heb deze pil voorgeschreven gekregen in verband met pukkeltjes in mijn gezicht. Volgens de huisarts is de pil het enige middel dat hierbij werkt. Gevraagd om microgynon 30 (deze heb ik voorheen geslikt en dit ging prima), maar ik heb deze gekregen. Volgens de huisarts bevat dit dezelfde werkzame stoffen als microgynon. Ik slik hem nu twee weken en ik ben vanaf de eerste[lees meer...] dag al kotsmisselijk, tot overgeven aan toe. Daarnaast voel ik me chagrijnig en down, iets waar ik doorgaans nauwelijks last van heb. Vorige week kreeg ik zelfs een paniekaanval midden in de nacht. Ik wist niet wat me overkwam, maar het mag duidelijk zijn dat de hormonen behoorlijk wat met me doen. Ook heb ik continue een zeurderige hoofdpijn en al twee weken bruine afscheiding. De huisarts heeft geadviseerd om nog even door te gaan met het gebruik, omdat je lichaam er aan moet wennen. Ik geef het nog een paar weken de tijd, maar anders stop ik met dit middel. Dan toch echt liever pukkeltjes en een doorverwijzing naar de dermatoloog.

11-01-2020 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
5 dagen geleden ben ik bij de huisarts geweest omdat ik iets zocht tegen mijn acne. Vrij gemakkelijk kreeg ik deze pil voorgeschreven en ik heb me nog nooit zo slecht en onzeker gevoeld. Ik had vooral acne op mijn voorhoofd, maar nu zit ook mijn hele kin en kaken vol. Ik ga er vandaag mee stoppen, puur omdat ik er geen goed gevoel over heb en ik denk dat die puistjes van 5[lees meer...] dagen geleden zonder die pil inmiddels wel al weg waren geweest.