Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (209 meningen)
Yasmin (185 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (51 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

14-02-2017

Premenstrueel syndroom (PMS)

Altijd deze pil geslikt sinds deze mij was voorgeschreven. Eerst had ik een hogere dosis waarbij ik vrij intrusieve bijwerkingen kreeg. Na het overstappen naar een lichtere dosis zijn deze vrijwel verdwenen. Ik slik deze pil non-stop zonder stopweek (op advies van mijn huisarts).
11-02-2017

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik slik deze pil nu een maand en ben zeeeeer tevreden. Normaal ben ik minstens 1 week huilerig en down zonder pil. Met deze pil nergens last van. Ik slik hem door vanwege afschuwelijke menstruatiekrampen. Heerlijk om niet ongesteld te worden en me vrolijker te voelen. Ik ben wel een weekje licht misselijk geweest in de ochtend toen ik startte. En iets meer eetlust. Maar aa[lees meer...]ngezien ik dun ben geeft dat niet.
09-07-2016

Premenstrueel syndroom (PMS)

ik ben een moeder van een pubermeisje van 16, ik raad iedereen af deze pil AF! Door deze pil die in het geval van mijn dochter, heb ik de crisisdienst moeten bellen ivm suicidaal gedrag. Emoties met hoge pieken en diepe dalen. Hoofdpijn overgeven en ga zo nog maar even door. Voor deze pil hadden we een evenwichtige dochter, met NORMALE puberproblematiek, na drie weken ge[lees meer...]bruik was er geen land meer met haar te bezeilen. Zijn op advies van weekend arts meteen gestopt, na een week merkten we al verschil en kregen we langzaam onze oude dochter weer terug. Dus deze pil van het merk PCH Pharmachemie te Haarlem NOOIT DOEN!
17-06-2015

Premenstrueel syndroom (PMS)

ongeveer 10 dagen per maand had ik extreem last van stemmingswisselingen, woede-uitbarstingen, depressieve gevoelens, het idee dat ik mijn gedachten niet meer kon rationaliseren etc. Omdat ik me de overige 20 dagen van de maand prima voelde, duurde het vrij lang voordat ik in de gaten kreeg dat mijn klachten cyclisch verliepen. Na een gesprek met mijn huisarts, kreeg ik de[lees meer...]ze pil voorgeschreven. Mijn klachten verdwenen volledig. Ik heb nu soms nog 1 dag per maand dat ik deze klachten ervaar, maar dan in veel mindere mate. Ik ben blij dat ik voorlopig nog even deze pil kan blijven slikken en daarna zien we wel weer verder.
03-06-2015

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik ben begonnen op mijn 18e de pil te slikken omdat ik PMS heb. Elke maand een week doodziek zijn, kostte mij teveel en na verschillende soorten pijnstillers te hebben uitgeprobeerd toch maar aan de zware pil Microgynon 50 gegaan. Sinds 2015 (na 4 jaar gebruik en veelal doorslikken) gestopt op advies van een bioresonantie arts. Wat bleek nou, mijn depressiviteit, overgewi[lees meer...]cht en chronische vermoeidheid kwamen van de pil af, en veroorzaakte een schimmelinfectie in mijn darmen die deze klachten in stand hielden. Nu ben ik vrij van de schimmelinfectie en de pil. En gek genoeg ook af van de PMS klachten. Ik menstrueer nu maar 4 dagen heel licht en heb veel meer energie sinds ik gestopt ben.
17-06-2014

Premenstrueel syndroom (PMS)

Aanvankelijk had ik de eerste twee maanden veel last van spotting. Dit verdween echter na de derde strip. Ik slik hem door zonder stopweek omdat ik in mijn stopwerk niet te genieten ben. Heb een maand nergens last van gehad, maar nu sinds 5 weken weer zeer onregelmatig bloedverlies . Gewoon tijdens het slikken van deze pil. Ook libido verlies.
21-03-2014

Premenstrueel syndroom (PMS)

sinds 2 jaar gebruik ik deze pil. eerste half jaar was wat afzien omdat het lichaam nog moest wennen, daarna nooit meer moeite gehad. bijna geen last van bijwerkingen, behalve in de stopweek. wat lichte kramp in de baarmoeder. verder goed in mijn vel, soms wel wat snel jaloers. topmedicijn!
03-10-2013

Premenstrueel syndroom (PMS)

Heel veel last van PMS gekregen sinds ik een jaar of 16 werd. Ik veranderde compleet. Kon weinig hebben, was snel moe, had zweet uitbarstingen, en altijd huilbuien rond mijn menstruatie. Slik nu de ethinylestradiol desogestrel en heb sindsdien geen woede/huil/ hysterische uitbarstingen meer, voel me heerlijk en vooral gelijkmatig. Nadeel is dat ik soms wat gespannen borste[lees meer...]n kan hebben maar dat is ook het enige. Voor mij is deze pil een hele opluchting en ga er zeker nog even mee door!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum