Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (209 meningen)
Yasmin (185 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (51 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

05-11-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

Sinds september pil van het merk Actavis gekregen omdat het andere merk niet leverbaar was. Heb nu al 2 weken last van gigantische hoofdpijn, duizeligheid. Nooit last van doorbraakbloedingen gehad als ik de pil een keer door slikte. En dan niet gewoon een paar dagen, nee gewoon 2 weken lang tijdens mijn vakantie. Laatste keer heeft mijn menstruatie maar 1 dag geduurd. Onr[lees meer...]ustig gevoel in mijn lichaam, over emotioneel. Wordt er gek van. Ga straks gelijk contact opnemen met apotheek en vragen of het andere merk weer leverbaar is.
15-07-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

Na t slikken van deze pil heb ik heel erg last van spanning en stress de laatste tijd om de kleinste dingen. Ik kan om de kleinste dingen al gaan piekeren waar geen enkele reden voor is. Ik heb heel erg last van stemmingswisselingen en hele erge dipjes. Ook ben ik een aantal kilo aangekomen.
03-04-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Gebruikte het tot augustus 2015. Ben er toen accuut en eigenlijk bij toeval mee gestopt. Ik had al jaren ernstige hoofdpijn en pijn in het gezicht. Op het laatst had ik nog maar een enkele dag in de maand dat ik me enigzins beter voelde. Uiteindelijk bij de neuroloog de diagnose aangezichtspijn gekregen. Nou wil het toeval dat ik in diezelfde periode eigenlijk weer een he[lees meer...]rhaling van de pil moest gaan halen, maar dat ik dat vergeten was. Met als gevolg dat ik het maar achterwege had gelaten en het maar eens een tijdje zonder ging proberen. Ik gebruikte hem alleen omdat onregelmatig was iedere maand. Het resultaat was verbazingwekkend. Ik ben voor 95% van mijn aangezichtspijn af dankzij het niet meer nemen van de pil. Een enkele keer heb ik nog een aanval, maar deze is dan maar van korte duur en bij tijdig ingrijpen met simpel paracetamol en rust op te lossen. Dus na jaren van ellende voor mij echt geen pil meer.
24-10-2016

Onregelmatige menstruatiecyclus

Mijn dochter van 16 jaar kreeg erg veel last van vreemde gedachten, piekergedachten, depressieve gedachten, huilbuien en enorm veel snoepbuien. Ze heeft de pil slechts 6 weken gebruikt, maar komt huilend thuis. Dokter had ons van te voren over deze mogelijke bijwerkingen verteld. Erg geschrokken dat deze pil zoveel bijwerkingen teweeg kan brengen, dat kan niet goed zijn!
27-03-2016

Onregelmatige menstruatiecyclus

Mijn dochter heeft deze anticonceptiepil van het merk Sandoz een half jaar gebruikt. Ze had enorm last van stemmingswisselingen, had last van schimmelinfecties en kwam zo'n 10 kilo aan, terwijl zij altijd heel slank was. Hoewel er gezegd wordt dat de pil van Sandoz en Bayer dezelfde werkstoffen heeft, was er bij verandering naar Microgynon 30 binnen 2 weken duidelijke vera[lees meer...]ndering opgetreden. Ze was in no time weer haar oude, vrolijke zelf. Ze kreeg de eerste maand ook een doorbraakbloeding (die daarna niet meer terugkwam). Het kan zo zijn dat de werkzame stoffen identiek zijn, maar de werking in het lichaam is duidelijk verschillend.
13-12-2015

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik ben een aantal jaren geleden begonnen met deze pil vanwege mijn onregelmatige en heftige menstruatie. Ik had altijd al last van jeugdpuistjes en dit vond ik ook normaal voor mijn leeftijd. Nu ben ik wat ouder en van jeugdpuistjes moet geen sprake meer zijn. Ik heb vaak grote onderhuidse pukkels die enorm pijnlijk zijn. Deze zitten rondom mijn mond (kin, bovenlip) en op [lees meer...]mijn wangen. Ook zitten ze soms op mijn rug. Het duurt vaak zeker twee weken voordat deze verdwenen zijn. Ik merk in mijn stopweek dat er geen pukkels bij komen. Mijn huid kan in de stopweek goed bijkomen, maar zodra ik weer begin, ben ik net genezen van de pukkels van voor de stopweek en begint het weer van voor af aan... Ik heb besloten te stoppen met de pil om uit te proberen of mijn puistjes ook daadwerkelijk zullen verdwijnen/ verminderen.
10-10-2015

Onregelmatige menstruatiecyclus

Dit pil werd voor geschreven door de gynaecoloog, omdat mijn menstruatie zeer onregelmatig was. Tijdens mijn menstruatie had ik meer bloedverlies dan gewoonlijk en last van migraine door de pil. Ik was met de pil voor het eerst begonnen in Oktober 2014 en ik ben eind Juli gestopt. De redenen dat ik gestopt was omdat ik opeens lichte beharing op mijn borsten kreeg. Ik was g[lees meer...]eshockeerd. Het heeft mij zeer onzeker gemaakt. Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Ik ga een afspraak maken bij de gynaecoloog. Verder weet ik niet wat ik kan doen.
29-09-2015

Onregelmatige menstruatiecyclus

Hallo, Ik gebruik al 5 jaar ofzo de pil met de naam Ethinylestradiol/Levononorgestrel Sandoz. Voorheen nooit last gehad van klachten o.i.d. Nu heb ik sinds 1,5/2 jaar last van hele erg maagpijn/buikpijn, vermoeidheid, reumatische klachten zoals last van mijn onderrug, vermoeide spieren etc. Zou dit van deze pil kunnen komen? Zijn er meer mensen die last hebben van deze [lees meer...]klachten? Ik heb al heel veel onderzoeken gehad voor de maag/buikpijn, maar daar kwam niks uit. Vandaar dat ik nu denk dat het wel eens aan deze pil kan liggen. Ik gebruik de pil verder heel consequent en sla er nooit 1 over.
27-03-2015

Onregelmatige menstruatiecyclus

Door hoeveelheid hormonen last van overgevoelige borsten en wisselende buien. Het zou goed zijn om jonge vrouwen goed in te lichten over wat ze precies binnen krijgen zodra ze met de pil beginnen.
13-04-2014

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb deze pil een half jaar gebruikt. Vanaf de eerste week had ik bijwerkingen. Hoofdpijn, voelde me erg down, mijn lichaam deed pijn, opgeblazen gevoel, hield veel vocht vast en in een half jaar was ik 6 kilo aangekomen. En ik at niet anders en sport regelmatig. Ben nu 1 maand gestopt. En helaas is mijn menstruatie wel weer erger, maar mentaal en lichamelijk voel ik[lees meer...] me zoveel beter dat ik ben blij ben dat ik gestopt ben.
20-11-2013

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik ben op mijn 15e ongesteld geworden en daarna niet meer voor een heel jaar, ik ben aan een pil gegaan op mijn 17e omdat ik om de 2/3 maanden alleen ongesteld werd. Ik heb dan ook ieders keer heel veel pijn. mijn eerste pil gaf mij heel veel bijwerkingen en ik ben er dus mee gestopt. Ik ben naar een gynaecoloog geweest en die hebben mij deze pil aangeraden. Ik slik het nu[lees meer...] al meer dan 3 jaar en ik heb nauwelijks bijwerkingen. alleen soms een beetje hoofdpijn. Ik stop wel iedere maand een week en ik merk dat de pijn heel wat minder is. Ik ben ook iedere maand gelijk ongesteld als ik stop. Ik ben normaal (zonder Pil) 7 dagen lang ongesteld heel hevig, maar nu met de pil ben ik max. 4 dagen met normale bloedverlies. Ik ben hier blij mee.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum