Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Acne/puistjes (30 meningen)
Menstruatiepijn (25 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (15 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (10 meningen)

Microgynon '30' (209 meningen)
Yasmin (185 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (51 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

09-10-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben de pil 5 maanden geleden gaan slikken in begin had ik nergens last van, maar na een maand was ik al wat kilo’s bijgekomen en kreeg ik steeds meer hongergevoel. Na ongeveer 2 maanden heb ik een schimmelinfectie gekregen die is toen verholpen met antibiotica en 3 weken later had ik weer een schimmelinfectie en deze is toen met een pil die je in moet brengen verholpen,[lees meer...] heb nu weer een schimmelinfectie en stap nu van de pil af want het vermoeden van de dokter is ook dat het idd de pil is. Dus nu ga ik over op een spiraaltje.
05-10-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben nu al een tijdje bezig met deze pil. Soms ook tussen door gestopt om dat ik dacht dat het aan de pil lag dat ik zoveel lichamelijke klachten heb. Nu weer een week begonnen. En weer verschillende klachten.. enorm veel afscheiding (schimmelinfectie) hormonaal veel pukkels. Buikpijn hoofdpijn.. vind het echt een flut pil..
18-09-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Heb deze pil een maand geslikt en langer kon ik ook niet aan. Kreeg allerlei vage klachten (had de link nog niet gelegd) maar na een paar weken was het me wel duidelijk. Ik had nog nooit migraine gehad maar ik kreeg ineens 'aanvallen' toen ik deze pil slikte. Ik had last van hartkloppingen en voelde me gejaagd. Het allerergste vond ik de maagzuur die ik hierdoor kreeg; dez[lees meer...]e werd opbouwend erger tot ik aan het einde van de strip zelfs 's nachts wakker werd van het maagzuur. Dit soort klachten nog nooit gehad en nadat ik gestopt ben zijn ze ook na zo'n 2 weken weer verdwenen.
17-09-2019

16-09-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik gebruik dit middel nu 2 maanden. Tot nu toe geen bijwerkingen, op 1 na die niet in de bijsluiter staat en dat zijn puistjes. Zo erg dat het lijkt alsof ik acne heb in de pubertijd. Puistjes zijn ook alleen op mijn wangen/kaaklijn, ik lijk geen puistjes te krijgen op mijn voorhoofd. Voor de rest geen klachten/bijwerkingen
13-09-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik gebruik deze pil nu ongeveer 3 maanden. Ik had eerst de Zoely ( echt een aanrader) maar helaas uit de handel gehaald. De Apotheek schreef mij deze pil voor omdat deze het meest zou lijken op mijn oude pil(zoely) NIET WAAR !! de eerste weken gingen oké .. maar ik merkte wel dat mij menstruatie een stuk erger was geworden en het duurde ook langer ( 1,5) week voordat ik v[lees meer...]an heel mijn menstruatie af was (normaal stopte ik en na 3 dagen werd ik ongesteld en op die dezelfde dag begon ik weer met mijn pil. En na dag 4 was t over.. nu ben ik dus een behoorlijk stuk langer ongesteld. Nu sinds 1,5 maand voel ik mezelf vreselijk .. ik weer niet wat ik wil. Huilbuien.. kan soms heel de dag huilen en ik weet niet waarom.. op sommige dagen ben ik ook echt mega misselijk zo erg dat ik ervan moet overgeven.. ( nee nee ben niet zwanger echt niet :-) snacht niet kunnen slapen of in totale angst wakker worden.. ik kan op 1 dag van blij naar boos naar verdrietig gaan ... wat heel veel vrouwen al hier hebben vernoemd... je herkend jezelf gewoon niet! En daar is geen woord over gelogen. Elke vrouw huilt wel eens... maar als je in een bouwmarkt staat en het product is op wat je moet hebben en je staat bijna te huilen .. dan klopt er iets niet .. en al deze ellende is begonnen met DEZE PIL !
12-09-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Door het gebruik van de pil kreeg ik een soort gezwel in mijn lever. Ik moest onmiddellijk stoppen. Het heeft erna een half jaar geduurt voor mijn menstruatie weer regelmatig werd, terwijl die ervoor heel betrouwbaar was. Met mijn lever ben ik nu na 2,5 jaar nog steeds bezig.
29-07-2019

(..)
08-07-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Waardeloos! Werd door de apotheker zomaar overgezet van de originele Microgynon naar deze 'zelfde' pil. Direct veel last van ernstige bijwerkingen. Ernstige haaruitval, zeer veel zweten, niet normale humeur schommelingen, gewrichtspijnen, en ga zo maar door. Jaren volgehouden zonder te beseffen waar het aan lag. Toen mijn man werd geholpen, kon ik van de pil af en langzaam[lees meer...] verdwenen de klachten en werd het mij helder. Daarna nog een tijdje microgynon 20 geslikt (ivm ernstige menstruatie, daar werd het minder van) welke veel minder bijwerkingen gaf. Moest wel elke keer bij de apotheek duidelijk zeggen dat het beslist de Microgynon moest zijn en niet die andere... :-( Zo erg hetzelfde zijn ze echt niet, die twee merken. Dat heb ik aan den lijve ondervonden.
03-06-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Een halfjaar geleden ben ik begonnen met dit merk. (Omdat er een tekort was aan ‘de pil’ in Nederland) En heb toen meteen voor een halfjaar meegekregen. Ik was -voordat ik dit merk gebruikte- altijd op een mooi gewicht, had veel energie en was gelukkig met mijn eigen lichaam en met mezelf. Na een paar maanden kwam daar verandering in, ik kwam bijna 10 kilo aan (ook m[lees meer...]et sporten en dieet) raakte sneller uitgeput, en kreeg vaker en sneller stress. Nu slik ik dit merk een halfjaar en ik ben er helemaal klaar mee. Heb er dus ook voor gezorgd dat ik het merk wat ik voor dit merk gebruikte volgende week weer mee begin. Ik ben er ongelukkig van geworden en gun dit niemand!! Ik wil mijn oude ik weer terug en door te stoppen met deze pil ben ik een grote stap in de goeie richting!!
24-05-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Als tiener was mijn menstruatie erg heftig; was een paar dagen echt beroerd, viel soms bijna flauw, dagenlang veel bloeden. Toen ik een vriendje kreeg, wilde ik de anticonceptiepil. Huisarts schreef me deze voor. De pil deed tien jaar lang wat hij moest doen: ik werd niet zwanger, kon menstruatie regelen (werd 4x per jaar ongesteld want ik slikte drie maanden door), bloede[lees meer...]n en krampen werden minder. Na tien jaar ging ik me echter afvragen of ik mezelf nog wel was en was ik de hormonen zat. Toen gestopt met de pil en een koperspiraaltje genomen. Was een erg goede keus. Het enige jammere is dat ik meer bloed (logisch wel) en ik mijn menstruatie niet meer kan regelen. Ik heb echter minder krampen dan tijdens de pil. Belangrijker voor mij nog: ik heb weer het gevoel dat ik leef! Al na een paar weken had ik het gevoel dat 'de mist was opgetrokken'. Ik heb het nooit beseft, maar de pil had mijn emoties en stemming echt vlak gemaakt. Ik had daarvoor het gevoel er niet echt bij te zijn in het hier en nu en dingen te ervaren. Net of er dus een soort mist om me heen had gehangen al die tijd die alles wat somberder maakte en doffer. Ineens leek de zon weer echt te schijnen en ik werd vrolijker en genoot meer van alles. Ik zit zoveel lekkerder in mijn vel. Ook op seksueel vlak ging het er op vooruit. Hiervoor bleef alles, ondanks zin soms, lang droog en had het veel tijd nodig om 'op te warmen'. Nu gaat het als een speer. Bizar dat het zoveel uitmaakt. Als ik dit allemaal eerder had geweten, was ik misschien nooit aan de pil begonnen. Dat ik nu elke maand ongesteld ben, neem ik voor lief. Ik ben weer mezelf!
13-05-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Het product is effectief, want niet zwanger geworden. Maar ik ben heel lang erg vergeetachtig geweest en daardoor heb ik niet optimaal kunnen functioneren, ook niet op mijn werk. Het was ook niet continu heel ernstig te noemen. Maar de laatste periode dat ik deze pil gebruikte was het echt abnormaal. Ik dacht echt dat er iets goed mis was met mijn hersenfuncties. Als je he[lees meer...]t ene moment denkt: "oh, dit moet ik even opschrijven". Je pakt een pen en het volgende moment ben je het al kwijt. En je komt er echt niet meer op. Gedachten of woorden die tegen je gesproken werden, leken op wolkjes weg te zweven. En letterlijk zo weer je andere oor uit. Als de telefoon ging, en ik mijn werk onderbrak om het gesprek te nemen. Wist ik naderhand niet meer welke taak ik voor het gesprek uitvoerde. Ik kon gewoon niet meer op mezelf vertrouwen. Ik heb het weleens bijgehouden wat ik zoal vergat. Dat waren in 2 dagen wel iets van 15 dingen. Uiteindelijk overgestapt op een andere pil. En na enkele dagen waren de klachten over. Ik ben weer in controle, en in staat mezelf te organiseren. Dat ik hier jaren mee doorgelopen heb, en nooit iets ondernomen heb..... Het zal ook wel iets van schaamte zijn geweest, je wilt niet aan jezelf en de buitenwereld toegeven dat je bovenkamer niet goed functioneert. Maar zo blij dat ik van deze vage klachten af ben. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft. Ik kon destijds geen soortgelijke klachten terugvinden bij deze pil.
11-05-2019

04-05-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik was blij met de pil, weinig bijwerkingen, maar vergat hem vaak. Daarom ben ik overgestapt naar de kyleena spiraal.
28-04-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik slik deze pil al een aantal jaar , ik was wel altijd gevoelig voor spanning maar dat trok weer weg, nu ben ik al ruim 5 weken erg gespannen, vooral als ik weg moet en durf amper meer uit huis te gaan om wat te doen met vrienden. Heeft iemand dezelfde ervaringen als ik? Ik ben nu paar dagen gestopt met de pil en ik hoop dat ik me er beter door voel
21-03-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Nooit zal ik meer dit anticonceptiemiddel gebruiken. Wat een vreselijke weken zijn het geweest. 6 dagen pil geslikt, gestopt en pas 2 weken erna weer enigzins normaal voelen. Wat een troep zeg.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum