Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Acne/puistjes (35 meningen)
Menstruatiepijn (27 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (18 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (14 meningen)

Microgynon '30' (220 meningen)
Yasmin (205 meningen)
YAZ 24+4 (138 meningen)
Marvelon (52 meningen)
Zoely (49 meningen)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

25-10-2021 | Vrouw | 29
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Na jaren van pilgebruik heb ik een trombose gekregen in mijn arm. Artsen wijtten het aan de pil. Ik moest ermee stoppen en ik voelde me daarna vrolijker en emotioneel stabieler. Alsof er een negatieve sluier van me gelicht werd.

24-09-2021 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik slik deze pil sinds mijn 14e en heb hier nooit problemen mee gehad. Toen geswitcht naar de WeCare pil omdat de Mylan tijdelijk niet beschikbaar was. Ik kreeg van de WeCare mega last van infecties en daarom weer geswitcht naar de Mylan toen die weer beschikbaar kwam. Nooit een andere meer gebruikt. Zeer tevreden over.

13-09-2021 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Altijd de Yazz gehad, daarna over gegaan naar een prikpil (depo-provera) heel fijn, geen menstruatie e.d. meer gehad. Maar omdat er toch een kinderwens in de toekomst is, gewisseld naar deze pil, omdat deze "sneller" uit je systeem is. Weinig bijwerkingen eigenlijk, alleen minder eetlust maar dat is juist goed. Verder nog niet ongesteld geweest, maar dit kan komen [lees meer...]doordat de prikpil nog doorwerkt. Dus lang niet alle ervaringen zijn negatief. :)

19-07-2021 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ongeveer 1.5 jaar de pil gebruikt. Merkte dat ik geleidelijk aan minder goed mijn emoties kon beheersen, wat vervelend was voor mezelf maar ook voor mijn partner. Om die reden gestopt.

16-07-2021 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Sinds gebruik deze pil last van zware depressies, enorme bulten als puisten, contactbloedingen en overbeharing. Met het merk WEC had ik hier veel minder last van maar deze bestaat helaas niet meer. Ik raad deze pil sterk af.

10-06-2021 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Heb altijd Mylan gehad, perfect was die. Ineens geeft de apotheek mij de pil van het merk Focus. Heb dit 1 week gebruikt en super slechte ervaring: hoofdpijn, misselijk. De pil is viezer bij het doorslikken. Daarnaast heel prikkelbaar en neerslachtig. Depressieve gevoelens terwijl ik normaal zeer positief en vrolijk ben. Op gebied van libido is gelukkig niets veranderd.

12-05-2021 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
ik ben begonnen met de pil omdat mijn eigen menstruaties heftig waren, ik bloedde veel en wilde dit verminderen. met de dokter heb ik samen besloten dat ik aan de pil zou gaan. In het begin had ik nergens last van. Na een aantal maanden merkte ik dat ik veel meer eetlust kreeg en ik was ook een aantal kilo's aangekomen. Ook merkte ik dat ik me niet goed voelde, ik had nerg[lees meer...]ens zin in en voelde me heel somber. dit heeft nog een lange tijd aangehouden en aan het einde van 2019 heb ik besloten om te stoppen met de pil. Er is geconstateerd bij mij (door een psycholoog) dat ik een depressie heb. De oorzaak is zeker niet alleen de pil, maar het heeft wel een rol gespeeld.

27-04-2021 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
ben eerst bij de ‘normale’ pil begonnen, na een paar maanden overgestapt op een lichtere pil, en dat nog 2 keer daarna tot ik op deze pil uit kwam. Ik had altijd al erg last van stemmingswisselingen en depressie bij elke pil, en een lichtere pil lijkt daar ook niet heel veel verschil in te maken. Maar deze pil slaat echt alles, sinds ik deze neem ben ik ook nog eens super [lees meer...]vlak geworden. Ik herken mezelf nauwelijks meer, hoe ik eerst altijd zin had om dingen te ondernemen kan ik nu nergens energie of motivatie vandaan halen. Ik heb nergens zin in, niets is leuk genoeg meer, ik kan niet meer echt lachen of echt me meer in anderen inleven, terwijl dat m’n sterkste punt juist was. Ik ga binnenkort overstappen op een spiraaltje, want ik vind de pil maar eng wat het met sommige mensen kan doen. Ik ben erg blij voor de mensen die er wel goed tegen kunnen, maar als je deze pil neemt en jezelf niet lijkt te herkennen, neem het serieus! Ook als de huisarts het niet serieus neemt!

17-04-2021 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Sinds het gebruik van deze pil ben ik mezelf niet meer! ik voel me depressief, neerslachtig en emotioneel afgevlakt. Ik word er super prikkelbaar van. daarnaast heb ik ook veel laat van spotting, hoofdpijn moeheid en een laag libido, wat gewoonlijk hoog is! Kortom heel veel bijwerkingen!! En heftig! Heb me lang niet zo verrot gevoeld. Ik stop er per direct mee waardeloz[lees meer...]e troep!! PAS ER MEE OP

29-03-2021 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel (0.15/0.03mg)
Ik slik deze pil nu bin a 3 weken. Heb hem omdat ik nu sinds kort een vriend heb en nog niet zwanger wil worden. Maar ik ben nu al een paar dagen duizelig misselijk en snauw iedereen af gisteren was me vriend hier en die maakte zich druk om me omdat ik al 3 dagen slecht eet omdat ik misselijk ben. Ik snauwde hem zo af en zei woorden die ik normaal nooit zeg. Huil ook v[lees meer...]eel meer dan ik ervoor deed en ik word er gek van. Als dit zo doorgaat stop ik ermee want het maakt alles kapot

15-03-2021 | Vrouw | 16
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Puistjes zijn ook verminderd

13-03-2021 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/50ug)
Ik gebruik deze pil al ruim 10 jaar en ben er helemaal tevreden over. Ik schrik nogal van de recensies die ik hieronder lees, daarom hoop ik met mijn recensie de burger weer wat moed te geven. Ik heb geen last van bijwerkingen, de pil doet gewoon wat hij moet doen. Een prima aanrader!

20-11-2020 | Vrouw | 15
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Niet aan beginnen. Troep is het. Zorgt voor depressies bij je puber.

09-10-2020 | Vrouw | 31
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Mijn ervaring wisselt heel erg van welk merk pil. Eerst het standaard doosje van PCH. Heel fijn. Eindelijk weer regelmaat en kon mijn menstruatie ook eindelijk weer eens een weekje uitstellen indien nodig. Sinds een half jaar niet meer verkrijgbaar en nu Focus. Wat een enorme troep. Een pil vergeten of stopweek zorgt voor ondragelijke hoofdpijn en sinds gebruik heel veel[lees meer...] last van puistjes. Constant moe. Zusje heeft helaas dezelfde klachten maar huisarts wil niet meewerken aan een ander merk, want het is hetzelfde medicijn. Ik wil mensen echt waarschuwen voor als je Focus (roze doosje) voorgeschreven krijgt. Let goed op, als je extra klachten hebt, direct de huisarts bellen. Geen idee wat deze fabrikant in de pil stopt want in PCH niet zit, maar voor mij echt afschuwelijk.

07-09-2020 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik heb een leveradenoom van 5 bij 5 cm gekregen door het gebruik van deze pil. Gestopt en 6 maanden later is het gelukkig kleiner geworden en nu nog 2 bij 2 cm. Mag dit nooit weer gebruiken van mijn arts.

27-07-2020 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Ondertussen ben ik nu 3 maanden gestopt met de Focus, het haarverlies is iets geminderd nog wel aanwezig maar niet meer in extreme mate. Mijn haar groeit terug (vele kleine haartjes op de hoofdhuid te zien) maar voordat deze allemaal op gelijke lengte van mijn huidige haar zijn, zijn we wel ruim een jaar verder met als gevolg een jaar lang een dunnere bos haar:( Ik moet we[lees meer...]l bekennen dat ik nu Esthecin op mijn hoofdhuid ben gaan gebruiken (dit stimuleert de haargroei op natuurlijke basis..)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum