ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

24-06-2017

Acne/puistjes

Na mijn bevalling overgestapt naar deze anticonceptiepil ivm acne klachten. Geleidelijk aan kreeg ik last van diverse klachten; ik had zware, vermoeide en pijnlijke benen, wist soms niet hoe ik zitten of liggen moest. Ik kreeg met regelmaat last van zeer pijnlijke steken bij het hart waardoor de pijn soms zo hevig was dat ik er naar van werd en weg viel. Ik heb zelf een ha[lees meer...]rtafwijking en daarom maakt deze klacht die een aantal keer per week de kop opsteekt mij bang. De pijn is zo hevig dat het moeilijk is om door te ademen en op zo'n moment brak het zweet mij uit, na een paar minuten ebt het langzaam weer weg en val ik uiteindelijk in slaap. Voordat ik met deze pil begon had ik vrijwel nooit last van hoofdpijn. Maar eenmaal begonnen met de pil namen de hoofdpijnen steeds frequenter toe. Ook nam mijn gewicht toe. Ik raakte vaker in een dip, ik wilde zoveel op een dag maar er kwam niets uit mijn handen. Na een tijdje bleef dit gevoel iedere dag aanwezig. Ik ben enorm moe, gaap veel en kan niet tot laat opblijven. Omdat ik zelf het idee heb dat al deze klachten door deze pil veroorzaakt worden, ben ik sinds vandaag gestopt met het gebruik van deze pil. Ik hoop dat de klachten snel zullen afnemen en ik meer energie krijg om zoveel mogelijk uit mijn dag te kunnen halen met mijn kinderen.
17-11-2015

Acne/puistjes

Ik gebruik al vanaf mijn 16e ofzo deze anticonceptiepil, omdat ik een zeer onregelmatige en hevige menstruatie had. Ik heb nu geen last meer daarvan. Ik heb helaas wel last van Acne.. op vaste tijden in de maand (zo ongeveer 1,5 weken voorafgaand van een menstruatie) krijg ik op mijn kaak en wangen overal puistjes, en ook hele pijnlijke onderhuidse puistjes. Ik vind dit on[lees meer...]tzettend vervelend, want tegen de tijd dat de oude puistjes zijn opgeklaard staat de nieuwe groep alweer klaar. Word er soms een beetje hopeloos van, ik ben 23 jaar nu en zie eruit als een pubertje. Verder heb ik vrijwel geen klachten..
30-09-2015

Acne/puistjes

Ik heb deze pillen vandaag opgehaald bij de Apotheek en ga ermee beginnen hoop dat ik niet het zelfde krijg als veel van deze verhalen! Ik heb nog nooit eerder de pil gebruikt de huisarts vond het een goed idee tegen mijn milde acne en extreme last van mijn hormonen.
01-05-2015

Acne/puistjes

Ik vind dat huisartsen vrouwen beter moeten voorlichten over het gebruik van de pil. Iedere vrouw krijgt de pil voorgeschreven en je kunt er echt vervelende klachten van krijgen. Ik dus ook, helaas kwam ik er zelf pas laat achter dat het wel eens van de pil kon komen. Nadat ik begon met deze pil kwam ik 7 kilo aan, kreeg last van acne, schimmelinfecties en een libido van 0[lees meer...],0. Ik ben klaar met die troep. Gebruik nu al 5 weken geen pil meer en al mijn klachten zijn zo goed als verdwenen. Voor mij nooit meer deze pil.
01-05-2015

Acne/puistjes

Na veel gedoe met verschillende soorten anticonceptie, kreeg ik deze pil voorgeschreven. Heel erg veel last gehad van Bijwerkingen. o.a. schimmelinfecties, acne en GEEN libido. Uiteindelijk gestopt met de pil. Leef nu 5 maand zonder de pil. Puistjes veel en veel minder, schimmelinfecties zijn verdwenen en voel me lekkerder in mijn vel. Daarna heb ik de afgelopen 3 weken me[lees meer...]er sex / en meer zin in sex gehad, dan de laatste 3 jaar met deze pil. Ik zou zeggen, heb je bepaalde klachten, ga na of dit van je pil kan komen...en laat je niet wijs maken dat deze pil helpt tegen Acne. Ik kreeg er juist ontzettende huidproblemen van!
16-03-2015

14-12-2014

08-11-2014

Acne/puistjes

Sinds vijf dagen aan deze pil en wat een hel!! De eerste paar dagen vermindert zicht en spiralen in gezichtsveld wat uiteindelijk overgaat in bonkende koppijn. Ik voel de hormonen gieren door me lichaam en ben ik hyper maar ook down. Vandaag verschrikkelijk last gehad van stemmingswisselingen en om minste geringste van mijn stuk. Voor de pil was ik een super positief en st[lees meer...]erk mens. Nu na paar dagen voel ik mijn een wrak en twijfel ik of ik wel wil door gaan met deze pil...
Pagina 1 van 3

Mirena (1983) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!