Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (209 meningen)
Yasmin (185 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (51 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

16-11-2019

Acne/puistjes

Ik ben deze pil 4 maanden geleden begonnen met slikken om mijn hormonale acne te verhelpen. Ik ben nu 16 en wilde er graag vanaf. Aan het begin was ik erg misselijk en had ik last van opvliegers maar na een maand ging dit weg. Hierna merkte ik nauwelijks verschil in mijn huid en ik had ook geen last meer van bijwerkingen. De huisarts vertelde mij ook dat ik pas goed result[lees meer...]aat van mijn huid kon zien na 3 maanden. Vanaf maand 2 kwam ik 2 kilo’s aan en had ik elke dag last van een opgezwollen buik. Het begon in de ochtend en was het ergst in de avond. Vanaf toen ging het alleen maar slechter. Ik ben nu ondertussen 6 kilo aangekomen en heb de hele dag een opgezwollen buik. Ik pas de helft van mijn kleren niet meer en ik herken mezelf niet meer. Ik ben altijd heel dun en lang geweest en paste altijd een s in de winkel. Binnen een maand ben ik van een s naar een m gegaan en passen al mijn broeken mij niet meer door de opgezwollen buik. Het enige voordeel en de reden dat ik nog steeds aan deze pil zit is omdat mijn huid is opgeklaard en ik veel minder last van acne heb.
12-11-2019

Acne/puistjes

Ik ben op mijn op 16de begonnen aan deze pil (inmiddels ben ik 23). En ik kreeg op 17/18 de enorm last van allemaal bultjes (puistjes) op mijn voorhoofd en rug. In de zomer durfde ik niet eens hemdjes te dragen. En ben ik hier natuurlijk mee naar de dokter gegaan toen heb ik een crème gekregen, dat hielp wel even. Toen heb ik zware tabelletjes gekregen voor acne daar bleef[lees meer...] het een poos van weg. Maar kwam ook weer terug. Ik vergat vaak de pil dus ben overgestapt naar een hormoonstaafje. Toen had ik nergens geen last meer van in het begin. Ik heb het staafje 1,5 jaar gehad, ik was soms 4 weken ongesteld. Nou daar zit niemand op te wachten. Dus het staafje er uit en weer aan de pil. Maar nu heb weer last van puisten. Ik had vroeger nooit geen last van puistjes en nu? Dus ik weer naar de huisarts weer aan een zware kuur en ondertussen naar een huidspecialist, want ik kan niet van de puistjes afblijven waardoor ik littekens en pigmentvlekken kreeg. Ze adviseerde mij onmiddellijk te stoppen met deze zware kuur. En ze zei tegen mij; dat ik eens moest kijken naar de bijwerkingen van mij pil. En daar stond idd - acne en ook licht gele vlekken. Ik ben direct gestopt met de kuur. En ben nu 2 weken gestopt met de pil. En wil kijken hoe het dan gaat. Ik was benieuwd of iemand anders ook acne heeft gekregen door deze pil? Ik had er vroeger nooit geen last van en toen besefte ik mij, toen ik aan de pil begon dat ik er toen last van begon te krijgen. Ik heb hier heel erg mee gezeten namelijk. En gevraagd aan de dokter of het aan mijn pil kon liggen? Maar zijn reactie was nee.
07-01-2019

Acne/puistjes

Ik slik sinds drie weken deze pil. Ik merk dat ik sinds deze pil de hele tijd gespannen ben en mij angstig voel. Ik kan 's nachts slecht slapen en ik word in de ochtend wakker met veel angst en spanningen in mijn lichaam die door de dag heen niet weg gaan. Ik vond dit erg vreemd omdat ik zelf positief ben ingesteld en erg kan genieten van mijn leven. Ik had hiervoor ook ge[lees meer...]en last had van metalen problemen. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik een drukke periode had op school, maar nu weet ik dat het door deze pil komt. Verder had ik ook hele erge last van bloedingen. Ik ga deze pil niet meer gebruiken!
21-12-2018

Acne/puistjes

Een jaar geleden gestart met deze pil , omdat mijn andere pil niet meer leverbaar was volgens de apotheek. Klachten begonnen langzaam in te sluipen, eerst had ik af en toe last van hartkloppingen die vanzelf wel weer weg gingen. Totdat ik ze bijna elke dag ervaarde . Toen werd het op een dag teveel omdat de klachten er elke dag en elke minuut van de dag waren. Heb toen[lees meer...] een paniek aanval gehad in de trein en sinds dat moment ging het bergafwaarts. Huisartsen die maar zeiden dat ik een angst stoornis had en een paniek stoornis. Wou dit zelf niet geloven omdat ik dit nooit eerder heb gehad . Van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk was de definitieve uitspraak dat ik dus inderdaad nmaar een paniek stoornis had. Durfde nergens meer heen, overal waar ik was had ik een benauwd gevoel, hartkloppingen en vooral heelveel paniek in mijn lichaam. Totdat ik uiteindelijk de pil niet meer ging slikken, toen werden de klachten , minder en minder. Conclusie. Deze pil is zeker NIET aan te raden.
17-02-2018

28-01-2018

Acne/puistjes

Ongeveer een half jaar geleden begonnen aan deze pil op aanbeveling van de huisarts, omdat ik van mijn acne afwilde. Na een aantal weken begon de acne te verergeren. Ik kreeg ze voornamelijk op mijn kin en wangen (wat ik nooit eerder heb gehad). Deze waren ook erg groot. Ook een libido van 0.0 en erg snel geïrriteerd, constant nerveus en dagenlang depressief. Nooit aa[lees meer...]n deze pil beginnen!
30-11-2017

Acne/puistjes

Ik ben begonnen met deze pil omdat ik veel last had van acne. De huisarts had mij deze voorgeschreven met de uitleg dat deze pil acne tegengaat. Later bleek het ook handig te zijn geweest toen ik een vriend kreeg. Helaas zag ik toen ik de bijsluiter las dat deze pil alleen de zwangerschap tegen ging. Nergens vond ik ook maar het woordje acne in positive en negatieve gevall[lees meer...]en. Ik kon mij vinden in een groot gedeelte van de bijwerkingen van de bijsluiter en van alle forums die ik ben afgegaan. De acne is ook niet echt vermindert. Dit maakt mij heel erg onzeker ik. Ik sta heel lang voor de spiegel om alles weg te werken met makeup waardoor ik nog onzekerder wordt. Ik maak ook ieder dag 2 keer mijn gezicht schoon met een reinigingsmelk. Ook ontsmet ik iedere dag mijn handen telefoon en computer. Hier kan de acne in ieder geval niet aan liggen. Ik wordt er hopeloos van. Ik wil graag overstappen naar een andere pil. Als mijn acne maar minder wordt. Dan heb ik veel meer zelfvertrouwen en vallen de andere bijwerkingen misschien ook minder zwaar. Tegen zwangerschap helpt deze pil wel prima maar dat is vanuit mij gezien ook het enige. Ik zou niemand deze pil niet aanraden. Ik denk dat het even zoeken is naar de goede pil. Het effect is voor iedereen anders. Voor mij is deze pil niet te doen.
24-06-2017

Acne/puistjes

Na mijn bevalling overgestapt naar deze anticonceptiepil ivm acne klachten. Geleidelijk aan kreeg ik last van diverse klachten; ik had zware, vermoeide en pijnlijke benen, wist soms niet hoe ik zitten of liggen moest. Ik kreeg met regelmaat last van zeer pijnlijke steken bij het hart waardoor de pijn soms zo hevig was dat ik er naar van werd en weg viel. Ik heb zelf een ha[lees meer...]rtafwijking en daarom maakt deze klacht die een aantal keer per week de kop opsteekt mij bang. De pijn is zo hevig dat het moeilijk is om door te ademen en op zo'n moment brak het zweet mij uit, na een paar minuten ebt het langzaam weer weg en val ik uiteindelijk in slaap. Voordat ik met deze pil begon had ik vrijwel nooit last van hoofdpijn. Maar eenmaal begonnen met de pil namen de hoofdpijnen steeds frequenter toe. Ook nam mijn gewicht toe. Ik raakte vaker in een dip, ik wilde zoveel op een dag maar er kwam niets uit mijn handen. Na een tijdje bleef dit gevoel iedere dag aanwezig. Ik ben enorm moe, gaap veel en kan niet tot laat opblijven. Omdat ik zelf het idee heb dat al deze klachten door deze pil veroorzaakt worden, ben ik sinds vandaag gestopt met het gebruik van deze pil. Ik hoop dat de klachten snel zullen afnemen en ik meer energie krijg om zoveel mogelijk uit mijn dag te kunnen halen met mijn kinderen.
17-11-2015

Acne/puistjes

Ik gebruik al vanaf mijn 16e ofzo deze anticonceptiepil, omdat ik een zeer onregelmatige en hevige menstruatie had. Ik heb nu geen last meer daarvan. Ik heb helaas wel last van Acne.. op vaste tijden in de maand (zo ongeveer 1,5 weken voorafgaand van een menstruatie) krijg ik op mijn kaak en wangen overal puistjes, en ook hele pijnlijke onderhuidse puistjes. Ik vind dit on[lees meer...]tzettend vervelend, want tegen de tijd dat de oude puistjes zijn opgeklaard staat de nieuwe groep alweer klaar. Word er soms een beetje hopeloos van, ik ben 23 jaar nu en zie eruit als een pubertje. Verder heb ik vrijwel geen klachten..
30-09-2015

Acne/puistjes

Ik heb deze pillen vandaag opgehaald bij de Apotheek en ga ermee beginnen hoop dat ik niet het zelfde krijg als veel van deze verhalen! Ik heb nog nooit eerder de pil gebruikt de huisarts vond het een goed idee tegen mijn milde acne en extreme last van mijn hormonen.
01-05-2015

Acne/puistjes

Ik vind dat huisartsen vrouwen beter moeten voorlichten over het gebruik van de pil. Iedere vrouw krijgt de pil voorgeschreven en je kunt er echt vervelende klachten van krijgen. Ik dus ook, helaas kwam ik er zelf pas laat achter dat het wel eens van de pil kon komen. Nadat ik begon met deze pil kwam ik 7 kilo aan, kreeg last van acne, schimmelinfecties en een libido van 0[lees meer...],0. Ik ben klaar met die troep. Gebruik nu al 5 weken geen pil meer en al mijn klachten zijn zo goed als verdwenen. Voor mij nooit meer deze pil.
01-05-2015

Acne/puistjes

Na veel gedoe met verschillende soorten anticonceptie, kreeg ik deze pil voorgeschreven. Heel erg veel last gehad van Bijwerkingen. o.a. schimmelinfecties, acne en GEEN libido. Uiteindelijk gestopt met de pil. Leef nu 5 maand zonder de pil. Puistjes veel en veel minder, schimmelinfecties zijn verdwenen en voel me lekkerder in mijn vel. Daarna heb ik de afgelopen 3 weken me[lees meer...]er sex / en meer zin in sex gehad, dan de laatste 3 jaar met deze pil. Ik zou zeggen, heb je bepaalde klachten, ga na of dit van je pil kan komen...en laat je niet wijs maken dat deze pil helpt tegen Acne. Ik kreeg er juist ontzettende huidproblemen van!
16-03-2015

14-12-2014

08-11-2014

Acne/puistjes

Sinds vijf dagen aan deze pil en wat een hel!! De eerste paar dagen vermindert zicht en spiralen in gezichtsveld wat uiteindelijk overgaat in bonkende koppijn. Ik voel de hormonen gieren door me lichaam en ben ik hyper maar ook down. Vandaag verschrikkelijk last gehad van stemmingswisselingen en om minste geringste van mijn stuk. Voor de pil was ik een super positief en st[lees meer...]erk mens. Nu na paar dagen voel ik mijn een wrak en twijfel ik of ik wel wil door gaan met deze pil...
23-09-2014

Acne/puistjes

Het enige positieve aan deze pil is dat ik niet zwanger ben geworden. Ik heb er enorme acné door gekregen, hield vocht vast, minder zin in seks en voelde me algeheel 'blegh'. Daarom ben ik gestopt met het gebruik van deze pil!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum