Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Bij  DepressieX

Microgynon '30' (208 meningen)
Yasmin (185 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (51 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

19-03-2012

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

ik gebruik deze pil nu iets langer dan een maand en ben zeer ontevreden. ik voel me niet mezelf, ben heel eentonig en prikkelbaar. voel me net een zombie! bovendien ben ik 3 kilo aangekomen omdat ik op het begin heel erg honger had. mijn moeder zegt al een aantal weken dat ik raar doe en ik legde vandaag de link met de pil. Ik gebruik deze pil vanwege puistjes (die alleen [lees meer...]maar erger zijn geworden) en menstruatie pijn, die wel minder is geworden. maar dat is dan ook het enige positieve aan deze pil. Ik bel morgen metteen mn huisarts om te stoppen! weet iemand of het slecht is ineens met de pil te stoppen? of moet je eerst je strip op maken? (Red; wij adviseren om het stoppen met medicatie altijd in overleg te doen met je behandelend arts en/of apotheker)
02-01-2012

Depressief

Ik gebruik nu sinds 1 maand deze pil en ik wil nu al aan een andere pil. Ik heb last van erge buikpijn,hoofdpijn. Ik ben heel emotioneel en huil snel terwijl ik dat nooit heb gehad. Ik heb heel erg veel ast van mijn borsten, ze doen echt heel erg pijn! Ik ben nu a 3 kilo aangekomen en ik heb nog niet eens mijn eerste strip af. Ik krijg meer puistjes.
20-11-2012

Depressief

Deze pil is in 1 woord het ergste wat me ooit is overkomen. Ik slik deze pil nu 2,5 maand en stop er nu per direct mee. Ik ben zo depri van deze pil geworden dat ik niks meer kon behalve huilen en angstig zijn voor de mensen om me heen. Het heeft zelfs bijna me leven gekost doordat een overdosis paracetamol had geslikt. Ik zag het leven niet meer zitten, ik kon 2 weken nie[lees meer...]t meer naar school terwijl ik niks kan missen omdat ik in mijn eindexamen jaar zit. Voorheen kon ik ook wel eens somber zijn maar meestal was ik gewoon vrolijk. Maar sinds die pil is alles veranderd. Loop nu bij een psycholoog en zit aan de anti-depressiva. Ik raad jullie met heel mij hart af deze pil te gaan slikken!!
07-10-2012

Depressief

Ik kom er nu, na 1,5 jaar achter dat veel klachten die ik heb of heb gehad door de pil komen. Allereerst heb ik een aantal keer uit het niets moeten overgeven, daarna voelde ik me weer okee. Normaal geef ik alleen over als ik echt goed ziek ben. Verder ben ik in en rond de stopweek depri. Ik voel me dan zeer minderwaardig en denk soms zelfs dat het beter is als ik er nie[lees meer...]t ben. Ook wanneer ik de pil slik heb ik last van down gevoelens. Verder heb ik sinds anderhalf jaar af en toe last van hoofdpijn. Daarvoor had ik nooit hoofdpijn. Sinds kort heb ik ook last van zweetaanvallen. Ik las dat meer mensen hier last van hebben door de pil. Ik ga zo snel mogelijk over op een andere pil en hoop dat ik dan geen last meer heb van deze klachten.
21-06-2012

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds ik een vriend heb, leek het mij verstandig om aan de pil te beginnen. Ik had al van tevoren op deze website gekeken naar alle pillen en ik las toen al de slechte waardering van deze pil. Toen de huisarts mij deze pil wilde geven schrok ik dus enigszins, maar dacht ik dat het in de praktijk wel mee zou vallen omdat alleen mensen met problemen een review achterlaten en[lees meer...] er vast genoeg tevreden mensen waren die geen review posten. Ik had het mis. Deze pil is een drama, neem hem niet!! Ik ga nu stoppen na de tweede maand dat ik hem slik. De eerste maand had ik vaak een lichte hoofdpijn, die nog wel te verdragen was. Sinds ik aan de tweede strip begonnen ben, heb ik al bijna 3 weken last van migraine, ben ik de hele tijd misselijk, ben ik in twee maanden vier kilo aangekomen en merkte ik dat ik deze week nergens zin in had en in een depressie begon te zakken. Ik lag de hele ochtend steeds in bed zonder zin om ooit nog op te staan, omdat ik mij steeds verdrietig en eenzaam voelde, terwijl ik gewoon elke dag met mensen afsprak. Het is een schande dat deze pil in productie is genomen, alle slechte verhalen op deze website zijn het bewijs ervan. Ik hoef er gelukkig nog maar 5 te slikken voordat ik weer bij mijn stopweek ben en ga nu proberen over te stappen op de nuvaring. (vanwege de lagere dosis hormonen), Als iemand dit nu leest en overweegt aan deze pil te beginnen wil ik je waarschuwen: Deze pil zal jou zowel fysiek als emotioneel helemaal kapotmaken. Erg fijn dat ie door de verzekering wordt vergoed, maar ik betaal liever 20 euro extra voor een conceptiemiddel dat mij niet doodziek en ongelukkig maakt. (Red; de meningen op de website zijn grofweg een afspiegeling van hoe het ervaren wordt; de aanname dat enkel mensen met negatieve ervaringen een mening achterlaten blijkt niet correct; uiteraard kan het per medicijn verschillen maar overall ontvangen we zowel negatieve als positieve ervaringen; gelukkig maar, want dat is een belangrijke kracht van de website! Mvg, MijnMedicijn)
08-10-2012

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben erg blij met deze website en met iedereen die zijn verhaal heeft gedaan. Ik ben zelf een heel vrolijke meid maar sinds een jaar heb ik heel veel stemmingswisselingen waar vooral mijn vriend en familie en zeker ikzelf last van hebben. Ik weet zeker dat dit door die kut-pil komt . Ik stop er per direct mee en ga zo snel mogelijk naar de dokter voor een vervanging. Hoo[lees meer...]p dat ik dan weer mezelf kan zijn :)
31-01-2013

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb deze pil vanaf mijn 17/18de gebruikt tot augustus 2012 (Ben nu 23). Ik heb meerdere klachten gehad maar nooit de link gelegd met de pil. Depressieve gevoelens, huilbuien, angst om iemand te verliezen, down gevoel, gevoel van eenzaamheid, geen libido niks. Mijn vriendin heeft een keer gezegd of het niet door mijn pil kon komen. Tja nooit over nagedacht, gevoele[lees meer...]ns altijd al gehad dacht ik. Toen alles nagepluisd wanneer ik er last van kreeg en dingen gaan opzoeken op het internet. De pil zou eigenlijk verantwoordelijk voor deze gevoelens moeten zijn. Ik wil hier wel bij vermelden dat iedereen anders is en voor de één werkt deze pil wel en voor de ander niet. Sinds september 2012 een nieuwe pil de Yaz 24+4 en voor mij is dit een wereld van verschil geweest. Ik werd weer vrolijk, zin in seks, geen downgevoelens meer of depressieve gevoelens. Helaas heb ik eind november een longembolie opgelopen waardoor ik per direct moest stoppen met de pil en inmiddels een spiraal heb. (Vond het zetten ontzettend meevallen en ik vind het fijn een spiraal, ondanks alle negatieve verhalen die je her en der leest) Maar voor mij was deze pil niet goed qua emotionele gezondheid en de Yaz wel.
03-03-2013

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben de pil gaan gebruiken omdat ik extreme buikpijn had. Deze pil heeft direct een eind gemaakt aan de maandelijkse marteling. Wat ik nu pas merk -bijna een jaar later- is dat de klachten: veel aankomen (7kg), constant trek hebben, mega mood swings, opgezette buik, ontzettend down, zeer waarschijnlijk komen door deze pil ipv drukte. Nadat gisteren op tv was dat de Diana[lees meer...] 35 en soortgelijke pillen gevaarlijk zijn, ben ik sinds vandaag gestopt. Was altijd op gewicht en super vrolijk... Hoop dat ik gauw weer de oude ben.
30-01-2013

Depressief

Hallo, Ik stop er direct mee!! Ik gebruik deze pil nu precies 3 maanden. De eerste week werd ik al kortaf maar dacht dat ik het me in had gebeeld en wellicht door de winter kwam.. En nu 3 maanden later ben ik direct bezig met snauwen heb ik hoofdpijn, zweet aanvallen, snel op mn tenen getrapt, en voel me depressief terwijl ik een super leuke dag achter de rug had. Ook w[lees meer...]ord ik door mn vage reacties naar anderen zeer onzeker en zie het leven zeer negatief en ik hoor en lees alleen negatieve dingen. Ik merk dat ik zelfs soms ruzie zit te zoeken en alles wat tegen me gezegd word meteen negatief opvat. Nu dat ik jullie reacties heb gelezen ben ik er zeker van en heb mensen om me heen gevraagd of ze iets op merken en ook zij zien deze veranderingen. Ik geloof best dat anderen vrouwen er niks van zullen merken maar let aub op dames... Voor je het weet ben je giftig tegen iedereen die je lief hebt.
01-04-2013

Depressief

Ik slik nu sinds twee weken deze pil. Ik had niet door dat het van deze pil zou kunnen komen, maar sinds 11 dagen heb ik elke dag ontzettende hoofdpijn, voel me erg moe, heb geen plezier meer in het leven, onverwachte huilbuien en depressieve gevoelens. Ook heb ik last van vlakke emoties, dat dingen me geen bal meer kunnen schelen. Gisteren zei ik tegen mijn beste vriendin[lees meer...] dat er door mijn hoofd ging dat ik eigenlijk wel snapte dat mensen zichzelf voor een trein gooien als ze zich elke dag zo voelen. Ik kon het echt goed begrijpen, en dacht zelfs 'waarom niet inderdaad..'. Kun je nagaan dat ik dit dacht! Terwijl ik normaal een vrolijk persoon ben die zin heeft in dingen, ik ken dit helemaal niet van mezelf. Toen ik dit gister aan m'n vriendin vertelde, vroeg ze of ik een anticonceptiepil slikte omdat het bij iemand die ze kende hieraan lag... ik antwoordde 'ehmmmm... ja'. Meteen gingen er belletjes rinkelen. Ik begrijp niet dat dit soort pillen met zoveel gevaarlijke bijwerkingen legaal zijn! Werkelijk ongelofelijk. Ik ben zo blij nu ik dit weet, nu begrijp ik ook waarom ik de afgelopen week zo'n huilbuien had en gister zo'n ruzie met m'n moeder maakte. Normaal ben ik een stabiele vrouw, dit moet ook voor mijn werk (gezinsvoogd), daarom viel dit allemaal heel erg op. Ik droom de afgelopen anderhalve week trouwens ook een stuk meer dan voorheen.
15-02-2012

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik slik deze pil nu ruim twee jaar. Daarvoor gebruikte ik Mercilon zonder al te veel problemen. De apotheker beveelde mij deze pil aan, omdat de samenstelling dezelfde zou zijn als Mercilon, maar minder duur. Overigens is de samenstelling niet dezelfde, als ik de bijsluiters lees. Sinds ik deze pil gebruik ben ik neerslachtig en gestresst. Pas gisteren legde ik de link me[lees meer...]t deze pil, aangezien ik maar niet kon begrijpen waarom ik me toch zo labiel voel. Ik heb wel wat tegenslagen gehad de afgelopen tijd, maar ik denk dat ik daar evenwichtiger mee om had kunnen gaan zonder deze pil. Na deze strip stop ik ermee en ben heel benieuwd naar de gevolgen. Ik vind het in ieder geval schandalig dat de apotheek zo makkelijk een ander middel aansmeert en kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet zelf eerst wat onderzoek heb gedaan.
15-02-2012

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik slik deze pil nu ruim twee jaar. Daarvoor gebruikte ik Mercilon zonder al te veel problemen. De apotheker beveelde mij deze pil aan, omdat de samenstelling hetzelfde zou zijn als Mercilon, maar minder duur. Overigens is de samenstelling niet dezelfde, als ik de bijsluiters lees. Sinds ik deze pil gebruik ben ik neerslachtig en gestresst. Pas gisteren legde ik de link m[lees meer...]et deze pil, aangezien ik maar niet kon begrijpen waarom ik me toch zo labiel voel. Ik heb wel wat tegenslagen gehad de afgelopen tijd, maar ik denk dat ik daar evenwichtiger mee om had kunnen gaan zonder deze pil. Na deze strip stop ik ermee en ben heel benieuwd naar de gevolgen. Ook heb ik last van rusteloze benen en overmatig transpireren de laatste twee jaren. Misschien ook een bijwerking? Ik vind het in ieder geval schandalig dat de apotheek zo makkelijk een ander middel aansmeert en kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet zelf eerst wat onderzoek heb gedaan.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum