Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Bij  MigraineX

Microgynon '30' (207 meningen)
Yasmin (183 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (51 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

22-07-2016

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb jaren de 3-fasen pil trigynon geslikt met in de stopweek altijd migraine. Nu heeft de huisarts Ethinylestradiol voorgeschreven maar de bijwerkingen zijn behoorlijk aanwezig. Lage rugpijn, ongesteldheidspijn, opgeblazen buik en vooral stemmingswisselingen. Weet niet wat vervelender is 2 dagen migraine of de bijwerkingen van deze pil.
15-04-2015

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na ongeveer 7 jaar pilgebruik kreeg ik migraineperiodes, 4,5 keer per jaar een dag of twee. Het was migraine omdat - en nu beschrijf ik vooral de eerste keer - de punt van mijn neus pijn deed, een neusgat begon te lopen, een oog traande. Ik had geen trek meer in een toetje dat bij de drie gangen hoorde die ik aan het eten was en dat is vreemd voor mij. Ik vond de geur van [lees meer...]sigaretten van mensen verderop vreselijk. Ik wilde een donkere ruimte opzoeken. Ook voelde ik zenuwpijn in mijn wangen en kiezen en langs mijn oor. De hoofdpijn zelf: plotselinge steken. Het duurde jaren voordat ik inzag dat het door de pil kwam. Het was het enige dat ik slikte. Ik kwam het pas op het spoor toen ik de bijsluiter las: je moet stoppen met de pil als je migraine hebt. Een eerdere periode met Mercilon, gaf in het begin een lichte constante hoofdpijn, en die is meteen verdwenen toen de dame van de NVSH vitamine B voorschreef. Ongeveer 10-20 jaar niets geslikt tot deze pilperiode. Vanaf ongeveer augustus 2014 slik ik niets en heb ik tot nu toe geen migraine meer gehad. Ik overweeg nu een hormoonspiraal, condooms met rubber stinken, en zelfs de latexvrije slaan niet aan bij mijn vaste lief.
11-06-2013

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Wegens menstruele migraine die steeds erger werd voorgeschreven door de huisarts. Hiervoor verschillende soorten bètablokkers geprobeerd maar daarmee vanwege bijwerkingen gestopt. Dit onschuldig ogende pilletje heeft echter minstens zulke erge bijwerkingen waarvan de ergste is dat de migraine er alleen nog maar erger op is geworden. Bijna dagelijkse aanvallen met gekmakend[lees meer...]e auraverschijnselen die uren kunnen aanhouden. Na ruim twee maanden stop ik er dan ook maar mee. Erger dan dit kan niet. Geholpen heeft het helemaal niets.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum