Ervaringen met Ethinylestradiol / Levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (84 meningen)
Marvelon (54 meningen)

15-07-2019 | Vrouw | 16
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na t slikken van deze pil heb ik heel erg last van spanning en stress de laatste tijd om de kleinste dingen. Ik kan om de kleinste dingen al gaan piekeren waar geen enkele reden voor is. Ik heb heel erg last van stemmingswisselingen en hele erge dipjes. Ook ben ik een aantal kilo aangekomen.

24-10-2016 | Vrouw | 16
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Onregelmatige menstruatiecyclus
Mijn dochter van 16 jaar kreeg erg veel last van vreemde gedachten, piekergedachten, depressieve gedachten, huilbuien en enorm veel snoepbuien. Ze heeft de pil slechts 6 weken gebruikt, maar komt huilend thuis. Dokter had ons van te voren over deze mogelijke bijwerkingen verteld. Erg geschrokken dat deze pil zoveel bijwerkingen teweeg kan brengen, dat kan niet goed zijn!

01-08-2022 | Vrouw | 12
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Onregelmatige menstruatiecyclus
Dochter begon in 2021 op haar 11e met deze pil ivm zeer heftige menstruaties met als gevolg erge bloedarmoede. Wat een vreselijke pil. Ik heb mijn meisje van een vrolijke meid zien veranderen in een verdrietige puber, dat begon toen ze startte met de pil. Eerst zoek je naar allerlei andere redenen die overigens natuurlijk ook te maken hebben met stemmingen. Zoals de pu[lees meer...]berteit, corona, middelbare school. Hoogsensitief? Haar sombere buien begonnen met het starten vd pil maar ook met het starten van de middelbare school. Dus gewoon weer fysiek les na 2 jaar online... Van alles gaat door je hoofd. Therapie gestart. Maar het werd zo heftig dat we toch ook hebben gedacht dat het (mede?) aan de pil kon liggen. Urenlang huilen, niet weten waarom. Zo verdrietig. Zo down. Met de huisarts overlegd. Haar advies: strip afmaken en dan stoppen. Ze is 6 juli 2022 gestopt. Het is nu 1 aug. Bijna een maand verder en nog geen depressieve bui meer gehad. Voorheen was dit al maanden om de 2 weken en de laatste tijd dagelijks. Huisarts heeft aan dat het 3 tot 6 maanden kan duren voordat haar lichaam weer zichzelf is. We wachten dus nog af hoe het verder gaat. Maar dat ze nu al een maand zonder depressieve buien (2 tot 3 dagen per1,5 week urenlang huilen zonder en zich zo rot voelen)is, is zo fijn!! Onderzoek heeft aangetoond dat bij met name jonge meisjes last kunnen hebben van deze vreselijke bijwerkingen. Ben er dan ook van overtuigd dat deze pil voor een zeer groot deel verantwoordelijk is voor haar depressieve buien. Ik kan dit pas met volledige zekerheid zeggen over een maand of 2.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum