Ervaringen met Ethinylestradiol / Levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)
Marvelon (53 meningen)

01-08-2022 | Vrouw | 12
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Onregelmatige menstruatiecyclus
Dochter begon in 2021 op haar 11e met deze pil ivm zeer heftige menstruaties met als gevolg erge bloedarmoede. Wat een vreselijke pil. Ik heb mijn meisje van een vrolijke meid zien veranderen in een verdrietige puber, dat begon toen ze startte met de pil. Eerst zoek je naar allerlei andere redenen die overigens natuurlijk ook te maken hebben met stemmingen. Zoals de pu[lees meer...]berteit, corona, middelbare school. Hoogsensitief? Haar sombere buien begonnen met het starten vd pil maar ook met het starten van de middelbare school. Dus gewoon weer fysiek les na 2 jaar online... Van alles gaat door je hoofd. Therapie gestart. Maar het werd zo heftig dat we toch ook hebben gedacht dat het (mede?) aan de pil kon liggen. Urenlang huilen, niet weten waarom. Zo verdrietig. Zo down. Met de huisarts overlegd. Haar advies: strip afmaken en dan stoppen. Ze is 6 juli 2022 gestopt. Het is nu 1 aug. Bijna een maand verder en nog geen depressieve bui meer gehad. Voorheen was dit al maanden om de 2 weken en de laatste tijd dagelijks. Huisarts heeft aan dat het 3 tot 6 maanden kan duren voordat haar lichaam weer zichzelf is. We wachten dus nog af hoe het verder gaat. Maar dat ze nu al een maand zonder depressieve buien (2 tot 3 dagen per1,5 week urenlang huilen zonder en zich zo rot voelen)is, is zo fijn!! Onderzoek heeft aangetoond dat bij met name jonge meisjes last kunnen hebben van deze vreselijke bijwerkingen. Ben er dan ook van overtuigd dat deze pil voor een zeer groot deel verantwoordelijk is voor haar depressieve buien. Ik kan dit pas met volledige zekerheid zeggen over een maand of 2.

15-07-2019 | Vrouw | 16
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na t slikken van deze pil heb ik heel erg last van spanning en stress de laatste tijd om de kleinste dingen. Ik kan om de kleinste dingen al gaan piekeren waar geen enkele reden voor is. Ik heb heel erg last van stemmingswisselingen en hele erge dipjes. Ook ben ik een aantal kilo aangekomen.

24-10-2016 | Vrouw | 16
Onregelmatige menstruatiecyclus
Mijn dochter van 16 jaar kreeg erg veel last van vreemde gedachten, piekergedachten, depressieve gedachten, huilbuien en enorm veel snoepbuien. Ze heeft de pil slechts 6 weken gebruikt, maar komt huilend thuis. Dokter had ons van te voren over deze mogelijke bijwerkingen verteld. Erg geschrokken dat deze pil zoveel bijwerkingen teweeg kan brengen, dat kan niet goed zijn!

07-10-2023 | Vrouw | 17
Onregelmatige menstruatiecyclus
Hi, ik ben 17 jaar en in juni 2023 gestart met de pil levonorgestrel/ethinylestradiol. Een paar dagen later was ik elke dag erg moe en had ik last van hoofdpijn. Dacht dat dat bij het 'wenproces' hoorde. In juli gingen we op vakantie. Op de derde dag was ik behoorlijk ziek. Eerst dacht ik door voedselvergiftiging, maar die het lezen van jullie reacties twijfel ik daaraan. [lees meer...]Eenmaal thuis kreeg ik vage klachten zoals een dichtgeknepen keel gevoel, gevoel van strakke kaken, extreem moe, veel heftiger menstruatie en veel pijnlijker, druk op de borst. Vaak bij de huisarts geweest, bloedgeprikt. Alle waardes zijn goed. Heb ook geen ziekte van Pfeiffer. Hierdoor ben ik nu al twee weken niet op school geweest. Op 27 augustus ging mijn stopweek in en op 4 oktober ben ik, op advies van mijn moeder, gestopt met deze pil. Heb dit ook doorgeven aan de huisarts. Het is nog iets te vroeg om te zeggen dat al mijn klachten weg zijn. Ik voel me in ieder geval niet zo heel erg extreem moe meer. Ik hoop maandag ook weer naar school te kunnen. Ik heb nu last van angstgedachten om iets te eten. Het gaat op zich wel, maar kost ontzettend veel moeite. Hopelijk ben ik daar ook binnenkort van af. Al met al is deze pil complete TROEP!! Het heeft mijn leven echt wel op de kop gezet. Ik had gevraagd om de originele microgynon 30, maar kreeg dus deze rommel. Voor mij een les om de volgende keer goed op te letten, dat ik bij de apotheek krijg waar ik om heb gevraagd en niet één of ander goedkope rommel.

27-03-2016 | Vrouw | 18
Onregelmatige menstruatiecyclus
Mijn dochter heeft deze anticonceptiepil van het merk Sandoz een half jaar gebruikt. Ze had enorm last van stemmingswisselingen, had last van schimmelinfecties en kwam zo'n 10 kilo aan, terwijl zij altijd heel slank was. Hoewel er gezegd wordt dat de pil van Sandoz en Bayer dezelfde werkstoffen heeft, was er bij verandering naar Microgynon 30 binnen 2 weken duidelijke vera[lees meer...]ndering opgetreden. Ze was in no time weer haar oude, vrolijke zelf. Ze kreeg de eerste maand ook een doorbraakbloeding (die daarna niet meer terugkwam). Het kan zo zijn dat de werkzame stoffen identiek zijn, maar de werking in het lichaam is duidelijk verschillend.

13-12-2015 | Vrouw | 19
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik ben een aantal jaren geleden begonnen met deze pil vanwege mijn onregelmatige en heftige menstruatie. Ik had altijd al last van jeugdpuistjes en dit vond ik ook normaal voor mijn leeftijd. Nu ben ik wat ouder en van jeugdpuistjes moet geen sprake meer zijn. Ik heb vaak grote onderhuidse pukkels die enorm pijnlijk zijn. Deze zitten rondom mijn mond (kin, bovenlip) en op [lees meer...]mijn wangen. Ook zitten ze soms op mijn rug. Het duurt vaak zeker twee weken voordat deze verdwenen zijn. Ik merk in mijn stopweek dat er geen pukkels bij komen. Mijn huid kan in de stopweek goed bijkomen, maar zodra ik weer begin, ben ik net genezen van de pukkels van voor de stopweek en begint het weer van voor af aan... Ik heb besloten te stoppen met de pil om uit te proberen of mijn puistjes ook daadwerkelijk zullen verdwijnen/ verminderen.

07-10-2021 | Vrouw | 20
Onregelmatige menstruatiecyclus
Deze pil was echt vreselijk voor mij. Ik ben hem gaan slikken omdat ik erg onregelmatig ongesteld was ook wilde ik graag een wat rustiger huid. Eigenlijk na 4 dagen al begon ik puisten te krijgen op mijn kin. Nog niet zo erg dat ik dacht dag het door de pil kwam. Mijn huid was altijd al wat onrustig. De pukkels werden alleen maar erger en erger. De derde strip heb ik n[lees meer...]iet afgemaakt omdat ik mij heel erg depressies voelde en eigenlijk continue stress had. Ik denk dat dit komt door de pukkels die ik kreeg maar de pil heeft deze depressie gedachten sowieozo versterkt. Ik hoorde ook van de mensen om mij heen dat ik erg emotioneel reageerde op dingen. Ook kreeg ik haarvorming op mijn kin en wangen. Ik ben 2 weken gestopt en gisteren begonnen aan de Yasmin pil. Nou werkelijk waar na 1 dag was mijn huid al beter! Ik weet niet of dit mogelijk is maar ik hoor het ook van andere. Mijn gezicht voelt ook minder geïrriteerd. Conclusie voor mij werkt deze pil niet. Dit is natuurlijk voor iedereen anders maar dit is mijn ervaring.

16-08-2021 | Vrouw | 20
Onregelmatige menstruatiecyclus
Werkt goed, maar werd er somber en erg ongelukkig van. Het was het nemen niet waard. Na 4 maand al geswitcht vanwege te erge bijwerkingen.

10-10-2015 | Vrouw | 21
Onregelmatige menstruatiecyclus
Dit pil werd voor geschreven door de gynaecoloog, omdat mijn menstruatie zeer onregelmatig was. Tijdens mijn menstruatie had ik meer bloedverlies dan gewoonlijk en last van migraine door de pil. Ik was met de pil voor het eerst begonnen in Oktober 2014 en ik ben eind Juli gestopt. De redenen dat ik gestopt was omdat ik opeens lichte beharing op mijn borsten kreeg. Ik was g[lees meer...]eshockeerd. Het heeft mij zeer onzeker gemaakt. Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Ik ga een afspraak maken bij de gynaecoloog. Verder weet ik niet wat ik kan doen.

20-11-2013 | Vrouw | 21
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik ben op mijn 15e ongesteld geworden en daarna niet meer voor een heel jaar, ik ben aan een pil gegaan op mijn 17e omdat ik om de 2/3 maanden alleen ongesteld werd. Ik heb dan ook ieders keer heel veel pijn. mijn eerste pil gaf mij heel veel bijwerkingen en ik ben er dus mee gestopt. Ik ben naar een gynaecoloog geweest en die hebben mij deze pil aangeraden. Ik slik het nu[lees meer...] al meer dan 3 jaar en ik heb nauwelijks bijwerkingen. alleen soms een beetje hoofdpijn. Ik stop wel iedere maand een week en ik merk dat de pijn heel wat minder is. Ik ben ook iedere maand gelijk ongesteld als ik stop. Ik ben normaal (zonder Pil) 7 dagen lang ongesteld heel hevig, maar nu met de pil ben ik max. 4 dagen met normale bloedverlies. Ik ben hier blij mee.

18-12-2020 | Vrouw | 23
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik ben een aantal geleden begonnen met het slikken van deze pil! Ik was erg nerveus toen ik eraan begon, omdat ik allerlei verhalen hoorde over depressief zijn, stemmingswisselen en eigenlijk alle punten die in de reacties genoemd worden. (Vervelend dat de vrouwen dit moeten meemaken). In het begin had ik juist nergens last van. Mijn cyclus werd regelmating en de menst[lees meer...]ruatie is alleen 1 keer uitgebleven. Nergens last van dacht ik.. Het is een keertje voorgekomen dat ik vergeten was om de pil te slikken. De dagen hierna kreeg ik meteen last van migraine en vreselijke moeheid. Ik had in mijn leven nog nooit last gehad van migraine, dus schrok er nog al van. Nu is het zo dat ik vaak duizelig wakker wordt en het lijkt of mijn evenwicht verstoord is. Ik blijf gedurende de dag ook een misselijk gevoel eraan overhouden. Nu vraag ik me af of andere vrouwen hier ook last van hebben.. Ik heb de reacties snel gescand, dus misschien dat ik erover heen gelezen heb (excuses daarvoor). Veel sterkte aan de dames hier die een nare ervaring hiermee hebben!

29-09-2015 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel (0,15mg)
Onregelmatige menstruatiecyclus
Hallo, Ik gebruik al 5 jaar ofzo de pil met de naam Ethinylestradiol/Levononorgestrel Sandoz. Voorheen nooit last gehad van klachten o.i.d. Nu heb ik sinds 1,5/2 jaar last van hele erg maagpijn/buikpijn, vermoeidheid, reumatische klachten zoals last van mijn onderrug, vermoeide spieren etc. Zou dit van deze pil kunnen komen? Zijn er meer mensen die last hebben van deze [lees meer...]klachten? Ik heb al heel veel onderzoeken gehad voor de maag/buikpijn, maar daar kwam niks uit. Vandaar dat ik nu denk dat het wel eens aan deze pil kan liggen. Ik gebruik de pil verder heel consequent en sla er nooit 1 over.

06-03-2022 | Vrouw | 26
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik zit sinds mijn 15e, aan depro provera wegens heftige menstruatie ... op mijn 24e ben ik eindelijk gestopt want ik woog inmiddels 118 kg...puur omdat ik me bagger voelde, emotioneel helemaal padje af , huilen om geen redens, en ook best agressief/geirriteerd gedrag vertonen, ik was zo moe... libido ook helemaal weg... dus dokter, echo gedaan en jahoor PCOS.. 1x menstruat[lees meer...]ie gehad in een jaar, dus nu de versie van deze pil slikken... man man wat een bijwerkingen... eerste dag enorm lopen huilen in bed met hoofdpijn.. ik zag zwarte vlekjes .. ik was heel angstig van deze pil, volgends dokter toch de lichtste variant 😅 jaartje gebruikt.. en puistjes, en ineens rosacea (?) Nooit gehad. Toen gestopt met de pil slikken, mij was verteld door apotheker dat het soms ook goed is met pcos om een weekje door te slikken... so i did that, en sindsdien zelfs in stopweek geen ontrekkingsbloed meer... ben toen pas 1 maand gestopt en boem , ik kreeg super veel acné op me wangen... ipl laser gedaan omdat se zijden dat het rosacea was, maar somehow werkt de ipl laser niet bij mij😅 Mensen... als je pcos heb, hit the gym... eet vezelrijk, avocado's, magnesium , zink, 1 handje noten per dag en zoveel mogelijk granen... ik ben er mee bezig, ik heb geen zin meer in die pil troep ik ga er zelf goed mee aan de slag, waar een wil is, is een weg.

27-03-2015 | Vrouw | 26
Onregelmatige menstruatiecyclus
Door hoeveelheid hormonen last van overgevoelige borsten en wisselende buien. Het zou goed zijn om jonge vrouwen goed in te lichten over wat ze precies binnen krijgen zodra ze met de pil beginnen.

19-08-2023 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Vuile smerige pil. NOOIT meer! Kreeg er slapeloosheid van en mijn maandstonden die 4 maanden uitleven. Na die 4 maand overgeschakeld naar andere pil en was nog geen halve strip ver of daar waren mijn maandstonden terug maar met veel pijn het leken wel persweeën zat bijna op spoed. Slapeloosheid ook verdwenen na stoppen met desolina. Lijkt wel vergif ipv een pil

24-11-2022 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Weer besloten om aan de pil te gaan om meer controle te krijgen over mijn cyclus en de migraine aanvallen tijdens mijn menstruatie te verminderen. Vanaf dag 1 al doorbraakbloedingen, deze hebben twee maanden geduurd. Na zo'n drie maanden in korte tijd vaak extreem misselijk, rommelende darmen, diarree, nauwelijks eetlust en extreem van last van geuren (mijn moeder dacht[lees meer...] al dat ik zwanger was). Daarnaast was ik veel moe, ik lag maar op de bank voor de tv (heb ik normaal een hekel aan) ging extreem vroeg naar bed, geen zin meer om te koken, huishouden te doen, om even lekker de deur uit te gaan. Voelde me snel boos en opgefokt en werd gewoon angstig om in een winterdepressie te raken. Vanaf het begin van slikken van de pil even veel stress gehad ivm ernstig ziek huisdier, daarna corona gekregen, dus dacht bij de klachten niet meteen aan de pil. Maar afgelopen week bedacht ik me dat de pil wel eens de oorzaak kon zijn, ben gaan lezen op de bijwerkingen en schrok me rot. Ben meteen gestopt (was extreem misselijk) en binnen een dag extreme bloedingen, heftige buikpijn en hoofdpijn. Hopelijk verdwijnen deze klachen snel en voel ik me snel weer de oude. Nooit meer de pil voor mij.