Ervaringen met Ethinylestradiol / Levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levono...

borst voelt zwaar aan chronische vermoeidheid

Microgynon '30' (228 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)
Marvelon (52 meningen)

23-07-2022 | Vrouw | 38
ethinylestradiol/levonorgestrel (0,15/0,3)
Premenstrueel syndroom (PMS)
Zonder pil veel last van angsten/moeheid/en migraine door de PMS. Met deze pil nergens last van echt ik ben zo dankbaar voor deze pil. Ik hoor veel klachten van mensen maar voor mij is hij levensreddend mijn emoties zijn stabiel ik schommel niet meer. Ik was altijd een week voor mijn menstruatie erg moe/hoofdpijnen/angstig. Nu met deze pil Is alles mooi stabiel en ervaa[lees meer...]r ik deze klachten niet meer.

24-04-2021 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Premenstrueel syndroom (PMS)
Na mijn 2 zwangerschappen extreme PMS ontwikkeld. Zo erg dat ik niet meer functioneerde vanaf mijn eisprong. Als meisje altijd al heftige menstruaties gehad, zo erg dat ik er echt elke maand ziek van was. Na mijn zwangerschappen vanaf eisprong, zwaar depressief, buikpijn, paniek en angstaanvallen. Dit verdween op het moment dat ik ongesteld werd. Na overleg met de huisarts[lees meer...] deze pil voorgeschreven gekregen en ik merkte naar een aantal weken echt al verschil. Alsof mijn hormonen in balans zijn. Ik lees veel negatieve reacties maar mij heeft het mijn leven echt veranderd! Ik slik hem overigens door, heb nog geen doorbraakbloeding dus helemaal top!!

18-10-2020 | Vrouw | 41
Premenstrueel syndroom (PMS)
Sinds jaren zonder pil (was er angstig voor door allerlei negatieve verhalen) nu sinds 3 maanden deze pil voor pms klachten (partner gesteriliseerd, dus niet voor anti conceptie). De eerste 2 weken moest ik even wennen, was nog een beetje aan het schommelen in humeur. Sindsdien heel gelijkmatig in stemming en zelfvertrouwen, waar ik voorheen maar 1 'goede'week per maand ha[lees meer...]d, voel ik me nu alle dagen prima. Ik kan veel meer hebben. Voel me zeker nog mezelf en ben blij of verdrietig op logische momenten. Op een paar extra pukkeltjes en 1 kilo erbij na, heel erg tevreden met deze pil.

14-02-2017 | Vrouw | 25
Premenstrueel syndroom (PMS)
Altijd deze pil geslikt sinds deze mij was voorgeschreven. Eerst had ik een hogere dosis waarbij ik vrij intrusieve bijwerkingen kreeg. Na het overstappen naar een lichtere dosis zijn deze vrijwel verdwenen. Ik slik deze pil non-stop zonder stopweek (op advies van mijn huisarts).

11-02-2017 | Vrouw | 36
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik slik deze pil nu een maand en ben zeeeeer tevreden. Normaal ben ik minstens 1 week huilerig en down zonder pil. Met deze pil nergens last van. Ik slik hem door vanwege afschuwelijke menstruatiekrampen. Heerlijk om niet ongesteld te worden en me vrolijker te voelen. Ik ben wel een weekje licht misselijk geweest in de ochtend toen ik startte. En iets meer eetlust. Maar aa[lees meer...]ngezien ik dun ben geeft dat niet.

17-06-2015 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/50ug)
Premenstrueel syndroom (PMS)
ongeveer 10 dagen per maand had ik extreem last van stemmingswisselingen, woede-uitbarstingen, depressieve gevoelens, het idee dat ik mijn gedachten niet meer kon rationaliseren etc. Omdat ik me de overige 20 dagen van de maand prima voelde, duurde het vrij lang voordat ik in de gaten kreeg dat mijn klachten cyclisch verliepen. Na een gesprek met mijn huisarts, kreeg ik de[lees meer...]ze pil voorgeschreven. Mijn klachten verdwenen volledig. Ik heb nu soms nog 1 dag per maand dat ik deze klachten ervaar, maar dan in veel mindere mate. Ik ben blij dat ik voorlopig nog even deze pil kan blijven slikken en daarna zien we wel weer verder.

03-10-2013 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Premenstrueel syndroom (PMS)
Heel veel last van PMS gekregen sinds ik een jaar of 16 werd. Ik veranderde compleet. Kon weinig hebben, was snel moe, had zweet uitbarstingen, en altijd huilbuien rond mijn menstruatie. Slik nu de ethinylestradiol desogestrel en heb sindsdien geen woede/huil/ hysterische uitbarstingen meer, voel me heerlijk en vooral gelijkmatig. Nadeel is dat ik soms wat gespannen borste[lees meer...]n kan hebben maar dat is ook het enige. Voor mij is deze pil een hele opluchting en ga er zeker nog even mee door!

29-08-2021 | Vrouw | 53
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik slik al jaren de combinatie pil vanwege enorne hormoonschommelingen met daarbij depressie klachten Ik slik de pil door zonder stopweek hierdoor blijven de hormonen stabiel en dat is voor mij de oplossing. Zonder is het echt niet te doen De pil die ik eerst slikte ik meen mycroginon is een tijd terug vervangen door deze pil Ik heb nu 2 keer een doorbraakbloeding geh[lees meer...]ad wat ik met die andere pil nooit had Wat ook gepaard gaat met hormoonschommelingen

21-03-2014 | Vrouw | 21
Premenstrueel syndroom (PMS)
sinds 2 jaar gebruik ik deze pil. eerste half jaar was wat afzien omdat het lichaam nog moest wennen, daarna nooit meer moeite gehad. bijna geen last van bijwerkingen, behalve in de stopweek. wat lichte kramp in de baarmoeder. verder goed in mijn vel, soms wel wat snel jaloers. topmedicijn!

01-12-2022 | Vrouw | 29
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik ben 29 jaar oud en heb deze pil voorgeschreven gekregen omdat ik last heb van PMS. Ik voelde me vanaf het moment van de ovulatie tot aan de eerste dag van de ongesteldheid niet stabiel (chagrijnig, negatief en down) met daarbij krampen en extreem pijnlijke borsten. Zodra ik ongesteld werd voelde ik me weer mezelf en zo licht als een veertje. Ik dacht dat deze pil de op[lees meer...]lossing kon zijn, wat het enigszins ook misschien is maar toch ben ik niet tevreden. Hiervoor had ik een koperspiraal maar eruit laten halen omdat ik dacht dat de krampen hier aan verbonden zaten. Ik ben nu sinds twee maanden bezig met deze pil. Het enige positieve eraan is dat mijn krampen helemaal weg zijn en de pijnlijke borsten zijn verplaatst naar de eerste week of twee weken van de nieuwe cyclus. Wellicht zijn de krampen weg door het eruit halen van de spiraal. Qua invloed op mijn psyche doet deze pil niet veel goeds. Ik voel me veel down, paniekerig en op veel dagen heb ik nergens zin in en kan ik mijn emoties niet onder controle houden. Iedereen voelt zich wel eens down maar ik ben meer down en lusteloos dan ooit met deze pil. Verder heb ik last van extreme misselijkheid die echt uren aanhoud of soms bijna de hele dag en last van hoge ademhaling die dan gelukkig niet uitbreekt in hyperventilatie of een paniekaanval. In de bijsluiter staat dat deze symptomen normaal zijn in de eerste maanden maar als dit nog een maand zo blijft (3e maand) dan stop ik ermee. Qua huid/haar merk ik geen verschil.

25-05-2022 | Vrouw | 41
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)

31-12-2019 | Vrouw | 17
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb de pil nu 5 dagen geslikt maar ik ga er mee stoppen echt een rot pil . Heb sinds de eerste dag dat ik hem nam al heel erg last van misselijkheid en hartkloppingen , ik heb vandaag en gister ook mijn bloeddruk genomen en die is bijna 2 keer zo hoog als normaal . Ik voel me ook veel angstiger en slaap nog slechter dan normaal . De huisarts had deze pil voorgeschreven[lees meer...] omdat dit de eerste is die ze altijd voorschrijven maar het is echt troep snap niet dat ze dit geven !!!

03-06-2015 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel (50/125ug)
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik ben begonnen op mijn 18e de pil te slikken omdat ik PMS heb. Elke maand een week doodziek zijn, kostte mij teveel en na verschillende soorten pijnstillers te hebben uitgeprobeerd toch maar aan de zware pil Microgynon 50 gegaan. Sinds 2015 (na 4 jaar gebruik en veelal doorslikken) gestopt op advies van een bioresonantie arts. Wat bleek nou, mijn depressiviteit, overgewi[lees meer...]cht en chronische vermoeidheid kwamen van de pil af, en veroorzaakte een schimmelinfectie in mijn darmen die deze klachten in stand hielden. Nu ben ik vrij van de schimmelinfectie en de pil. En gek genoeg ook af van de PMS klachten. Ik menstrueer nu maar 4 dagen heel licht en heb veel meer energie sinds ik gestopt ben.

17-06-2014 | Vrouw | 37
Premenstrueel syndroom (PMS)
Aanvankelijk had ik de eerste twee maanden veel last van spotting. Dit verdween echter na de derde strip. Ik slik hem door zonder stopweek omdat ik in mijn stopwerk niet te genieten ben. Heb een maand nergens last van gehad, maar nu sinds 5 weken weer zeer onregelmatig bloedverlies . Gewoon tijdens het slikken van deze pil. Ook libido verlies.

24-03-2024 | Man | 49

borst voelt zwaar aan chronische vermoeidheid

Nooit meer deze pil. Ik stop na 8 dagen. Ben extreem moe, slaap 11 uur per dag en heb geen zin in sex. Wat een waardeloze pil is dit!

05-10-2022 | Vrouw | 33
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb verschillende anticonceptie middelen gebruikt. Sinds ik kinderen heb gekregen lijk ik erg gevoelens te zijn voor extra hormonen. Ik heb deze lichte pil gekregen vanwege extreme hoofdpijnen en veel bloedverlies tijdens menstruatie. Maar ik kreeg na een paar maanden steeds meer last van negatieve gevoelens. Het begon met paniekaanvallen gepaard met hartkloppingen. [lees meer...]Na een tijdje bij de praktijkondersteuning gelopen te hebben dacht ik... Er moet toch een reden zijn voor dit. Ik herken mezelf niet meer. Ik ben altijd positief en rustig. Heb ik iets meegemaakt wat stress geeft onlangs? Niet echt.. Toen begon ik wat te lezen over hormonen, vitamines etc. En ben ik gestopt met de pil. Het voelt in ieder geval als een enorme opluchting. Die paniekaanvallen zijn zo zwaar. En vervelend. Ik slik magnesium en b12 nu voor mijn stofwisseling en energie. Sport en let op mijn voeding. Hopelijk helpt het. Maar voor nu geen anticonceptie pil meer....