Ervaringen met Microgynon '30'

Candida-infectie

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (622 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (84 meningen)
Marvelon (53 meningen)

05-07-2015 | Vrouw | 29
Endometriose
Microgynon 30 voorgeschreven gekregen van gynaecoloog vanwege endometriose. Bij endometriose wordt doorslikken vd pil geadviseerd, dus geen stopweken meer. Toen ik dit bij mijn vorige pil deed, de diane 35, kreeg ik teveel last van bijwerkingen, omdat dit een zware pil is. Daarom naar Microgynon overgestapt.... 6mnd continu in gebruik en sinds 3 mnd last van veel verv[lees meer...]elende bijwerkingen: forse gewichtstoename, elke maand doorbraakbloedingen, meer buikkrampen, terugkeer Acne, geïrriteerde ogen, waardoor lensdragen zeer onprettig is. Ik ga in overleg met de gynaecoloog een andere pil gebruiken

04-05-2015 | Vrouw | 38
ethinylestradiol / levonorgestrel (1)
Bijwerkingen: elke dag hoofdpijn, erg labiel, helft van de dag misselijk..

10-02-2015 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik had hem gekregen tegen de ernstige buikpijn en zware menstruatie, hiervoor werkte hij niet. Toen bedacht dat ik hem dan maar gebruikte voor het uitstellen of doorslikken. Bij het doorslikken kreeg ik altijd doorbraakbloedingen en kreeg hoofdpijn. Gestopt en daarna bleek dat mijn humeurigheid, kort lontje en weinig energie door deze pil kreeg, na een maand verdween dit/w[lees meer...]erd een stuk minder.

04-01-2015 | Vrouw | 51
Menstruatiepijn
Ik heb nu bijna mijn 2e strip microgynon 30 gebruikt - zonder stopweek- op aanraden van mijn gynaecoloog. Omdat ik verklevingen in mijn baarmoeder heb, had ik de laatste maanden extreem veel last van mijn menstruaties. Zo erg dat ik iedere maand wel 3 tot 4 dagen tot niets in staat was. Sinds het pilgebruik eind november: Ik heb de hele maand december veel buikpijn geha[lees meer...]d, die nu langzamerhand minder wordt. Wel heb ik last van onregelmatig bloedverlies en ben ik vrij somber gestemd. Daarbij ben ik in korte tijd bijna 2 kg aan gewicht bijgekomen. Ik probeer nog even "door te zetten" en hoop dat deze vervelende bijverschijnselen over een tijdje minder worden of verdwijnen. Mocht dit niet gebeuren dan ga ik terug naar de gynaecoloog....

18-12-2013 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb de afgelopen jaren verschillende pillen geprobeerd. Echter bij alle vormen had ik last van gewichtstoename en hoofdnadeel migraine tijdens de stopweek. Waarbij ik vaak minimaal 1 dag niet kon functioneren. Juiste migraine medicatie helpt inmiddels redelijk, maar ook daar heb ik veel last van de bijwerkingen. Er is een middel waarbij ik daarvan geen last heb, maar de[lees meer...]ze zijn onwijs duur en worden niet meer vergoed door de verzekering. En als iedere keer migraine mij dan 20 euro kost dan ben je snel geneigd om een andere manier van anti-conceptie te zoeken omdat ik zonder pil geen last heb van deze vorm van migraine.

05-11-2013 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Ik neem deze pil nu 3 maanden (eerste doosje is dus bijna op) en heb gemerkt dat ik meer last heb van PMS deze laatste tijd dan voordien, met pieken die bijna op de dag correct de hoogte inschieten. DIe PMS houdt dan in dat ik wat neerslachtig ben, heel snel woedend en enorm arrogant, iets meer dan een week voor de stopweek. Door deze ervaringen te lezen van medegebruikste[lees meer...]rs valt het me plots op dat die hoofdpijn die ik bijna dagelijks heb nog maar in die laatste 3 maand voorkomt, en ik ook veel puistjes heb die ik vroeger helemaal niet had. Ik had al een vermoeden door die overduidelijke PMS dat deze pil niet goed is voor mij, en nu ben ik het zeker: ik stap over naar iets anders. Enkel jammer dat ze mijn oude pil niet meer maken (cyleste), jaren genomen en nooit last mee gehad.

24-10-2013 | Vrouw | 39
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Longembolie
Heb aantal jaren micrygynon 30 gebruikt als anticonceptie. Werd in mei 2003 met spoed opgenomen met longembolie. Links 80% dicht, rechts 65% dicht. Heb 3dgn op IC gelegen en daarna nog 5dgn op longafdeling. Daarna ruim half jaar bloedverdunners gehad. Was bijna dood geweest. Sindsdien geen pil maar spiraaltje.

24-10-2013 | Vrouw | 47
Longembolie
Ik had na veel jaren gebruik van deze 'pil' op een avond last van heel erge benauwdheid, raakte compleet weg, en bleek in het ziekenhuis 15 longembolieën te hebben, centraal in de longen aan beide zijden. Ik was bijna dood. De arts vertelde me dat ik gelijk moest stoppen met de pil, dat was de aanstichter van deze longembolieën.

20-08-2013 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Sinds mn 14e slik ik deze pil. Deze heb ik toen voorgeschreven gekregen omdat ik last had van acne. De acne is sindsdien niet minder geworden maar juist erger. Zo erg zelf dat ik 3 jaar geleden 12 wkn antibiotica heb geslikt en 1,5 jaar geleden heb ik dat weer gedaan. De huisarts heeft nooit gezegd dat de pil ermee te maken kon hebben. De afgelopen 4 maanden heb ik de pil [lees meer...]niet meer geslikt vanwege erge hoofdpijn. Op internet las ik dat dat door de pil kon komen. De puistjes verdwenen langzaam aan en de hoofdpijn ook. Na 4 maanden ben ik weer begonnen met het slikken van de pil en nu na 2 weken zit mn gezicht weer helemaal vol met puistjes. Voor mij is het nu wel duidelijk, ik stop direct met het slikken van deze pil!

17-05-2013 | Vrouw | 31
Hoofdpijn
Ik slik deze pil nu 3 jaar, daarvoor heb ik ook af en aan de pil geslikt. Ik vind het allereerst irritant dat je steeds weer een andere pil krijgt bij de apotheek, ze zeggen dat het dezelfde pil is maar soms heb ik een beetje mijn twijfels of het precies hetzelfde is. Ik ben nu, na mijn stopweek, gestopt met de pil. Ik heb diverse klachten en ga nu kijken hoe dat is zon[lees meer...]der de pil te slikken. Klachten zijn o.a hoofdpijn, veel slapen, soms een beetje depri, gewichtstoename etc. Geen idee of dit inderdaad door de pil komt, maar ik lees er veel klachten over dus ik ga er wel een beetje van uit. Ik slik te pil voornamelijk voor mijn acne, wat nu eigenlijk best goed gaat, en voor de regelmatige ongesteldheid. Ik ga het nu even zonder pil proberen en dan kijken wat de voor en nadelen zijn van de pil en dan beslissen of ik de pil weer ga slikken.

08-05-2013 | Vrouw | 28
Depressiviteit
Ik heb al 4 keer verschillende soorten pillen geprobeerd afgelopen acht jaar, maar ik reageer er steeds zeer slecht op. Zwakkere weerstand (eerder ziek), schimmelinfecties, en emotioneel erg wiebelig (somber gevoel, depressief-achtig, zomaar huilen). Ook maak ik mij meer zorgen dan normaal en ben ik minder vrolijk. Alsof er voortdurend een zwaar gevoel in mij zit. Deze bij[lees meer...]werkingen maken dat ik nu definitief ga stoppen met de pil en voor een alternatief ga kiezen.

02-05-2013 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / levonorgestrel
Toen ik aan 14 jaar deze pil begon te nemen, was dat om ernstige menstruatiepijn en zwaar onregelmatige cyclus tegen te gaan. Ik spreek dan over 10 dagen zwaar bloeden, 2 dagen niets en dan plots weer zwaar bloeden. De dokter schreef mij Microgynon 30 voor. Seks was mij toen nog vreemd, dus klachten over mijn libido kon ik nog niet hebben. Dat terzijde, de pijn was weg [lees meer...]en mijn cyclus werd regelmatig. Mijn borsten gingen van A naar C. Mijn gewicht ging met 2kg omhoog. Zo erg vond ik dat niet, ik was toen wat magertjes. Altijd die pil blijven nemen tot ik 21 was. Omdat ik niet langer in een relatie was, stopte ik met de pil. 8 maanden lang een stukken hoger libido, minder opgeblazen gevoel, veel minder last van extreme humeurschommelingen, ik verloor tot 8kg (ik was sinds mijn 14de wel méér bijgekomen dan 2kg door de pil, maar dat was te wijten aan immense vreetbuien - die trouwens ook stopten toen ik stopte met de pil aan 21). Toen ik opnieuw in een relatie terecht kwam, schreef mijn dokter mij een andere pil voor. Deso 30. Na 6 maanden last te hebben van de meest extreme bijwerkingen terug naar Microgynon overgestapt. Ik dacht : ik zit goed bij die pil. Maar mijn libido zit ver onder het vriespunt, mijn kilo's schoten opnieuw de lucht in, mijn migraine is ook terug, oncontroleerbare vreet- en huilbuien, humeurig zijn. Niet zo erg als Deso, maar opvallend meer dan de eerste periode waarin ik Microgynon slikte. En ik zit eraan vast tot mijn vriend en ik beginnen aan een kind, want condoom bezorgt mij jeuk. Allergie, misschien ? Ik wil ervan af. Het is geen goede pil. Voor mij toch niet. Ik zal blij zijn als ik hem de vuilbak kan in kieperen.

05-03-2013 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb van deze pil heel veel hoofdpijnklachten en last van mijn onderrug gehad. Ook ben ik door deze pil veel gevoeliger dan voorheen, ik barst in tranen uit terwijl er niets aan de hand is, ik ben chagrijnig, heb geen zin in seks en ik heb depressieve gevoelens. In overleg met de arts en de psycholoog heb ik besloten te stoppen met deze rotpil, waar ik overigens ook enor[lees meer...]m veel puistjes van krijg, en over te stappen op de mirena spiraal omdat de afgifte van hormonen vele malen kleiner is.. Ik raad niemand die gevoelig is van aard, deze pil aan..

02-03-2013 | Vrouw | 47
Longembolie
Nadat ik in 2008 Een trombose been kreeg en geveld werd door zo'n 15 longembolien ben ik gestopt met deze pil. Ik had het bijna niet pverleefd! Natuurlijk werkt de pil goed tegen zwangerschap maar deze bijwerkingen wegen daar niet tegenop. Ik ben nu -jaren later- nog niet volledig hersteld! De iNterneist zegt dat oilgebruik een van de grootste oorzaken was!

06-01-2013 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik vergat de pil vaak in te nemen. Desondanks nooit zwanger geraakt. Verder bijwerkingen; puistjes, chagrijnig en elke maand gewoon ongesteld. Nu met Mirena niet tot nauwelijks nog ongesteld en kan hem niet vergeten.

23-12-2012 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb verschillende anticonceptiemiddelen gebruikt en bij verschillende soorten pil veel bijwerkingen gehad. Hormoonwisselingen, doorbraakbloedingen en zelfs gesprongen lenzen. (Kan bij 1 op de zoveel vrouwen gebeuren, doordat de oogdruk verhoogt.) Ik ben 10 jaar geleden overgestapt naar de Evrapleister en ben zeer tevreden.