ethinylestradiol / levonorgestrel

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

16-06-2013 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / levonorgestrel
Nu sinds 3 weken gestopt met het nemen van deze zware pil, ik zelf slikte voor deze pil de 30 variant, maar deze was biet effectief, na 20 kilo af te zijn gevallen voelde ik me heel vaak rot.. Nu vlak voor mijn periode voel ik me verschrikkelijk. Een zwangerschap zou gewenst zijn, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Na veel onderzoek op internet lijken mijn klachten vrij vee[lees meer...]l voor te komen.. Opvliegers, emotioneel enz enz.. Vooral die opvliegers zijn zeer hinderlijk. Wat me wel opvalt, ik heb weer energie! Daar ben ik erg blij mee en hoop dat de andere klachten snel verdwijnen!

09-05-2013 | Man | 19
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb last van hoofdpijn op mijn linker slaap als ik een paracetamol neem gaat dit wel over. Ook heb ik heel veel last van stemmingswisselingen ik gebruik ernaast nog antideppresivia Citalopram 20 mg maar ik voel me helemaal niet lekker ik voel me niet mezelf en heel down. Ik ga maar terug naar de arts

08-01-2013 | Vrouw | 39
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb altijd Microgynon 30 geslikt en dit tot volle tevredenheid. Helaas kreeg ik last van doorbraakbloedingen. Ik ben in overleg overgestapt op de 50 variant en ik kreeg eigenlijk direct pijnlijke borsten en ik heb vreselijke buikpijn. Dachten eerst aan blaasontsteking maar toen las ik dat nog een gebruikster deze klachten had na het overstappen. Ik ga vanavond direct t[lees meer...]erug op de Microgynon 30. Dan maar af en toe een doorbraak.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum