Ervaringen met YAZ 24+4

blaasontsteking urineweginfectie migraine

29-09-2013 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / drospirenon (30/3/3mg)
Ik gebruik nu al 5 maanden Yazz 24+. En ik vroeg me af of dit normaal is dat je je menstruatie bij deze pil altijd bijna op de laatste placebo dagen krijgt. Soms maak ik me daardoor zorgen. Ook heb ik soms last van hoofdpijn, nu is dit al minder maar ook heb ik al enkele keren doorbraakbloedingen gehad en ook heb ik soms last van wit slijm. Ik vraag me af of deze dinge[lees meer...]n wel al normaal zijn en of dit wel degelijk een goede pil is. En of ik geen andere pil zou moeten nemen? Voor Yazz heb ik al 3 eerdere pillen gehad maar deze waren te licht voor me waardoor ik veel bijwerkingen kreeg.

20-09-2013 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Deze pil zou mij moeten helpen met het verminderen van mijn acne, maar het is sindsdien alleen maar erger geworden! Ook heb ik last van bijwerkingen, ben sindsdien erg down, hele dag moe, veel last van uitdroging en zit niet lekker in mijn vel. Ben pas bezig met de eerste strip van deze pil maar voel me elke dag slecht daarom twijfel ik nu, stoppen of doorgaan? Weet iemand[lees meer...] of deze bijwerkingen zullen verdwijnen na langer gebruik?!

07-09-2013 | Vrouw | 41
Longembolie
Mijn zus is kortademig van deze pil geworden en ligt nu in het ziekenhuis met een longembolie, net als vele anderen lees ik hier op de site. ik raad gebruik dus sterk af.

01-08-2013 | Vrouw | 29
ethinylestradiol / drospirenon
ben aan de pil gegaan omdat het nodig is om af en toe een doorbraak bloeding te krijgen omdat ik verder nauwelijks menstrueer. Alleen komt die doorbraak bloeding in de placebo dagen alsnog niet. verder heeft het wat mij betreft een positieve werking op mijn stemmingswisselingen die minder heftig zijn dan voorheen.

01-07-2013 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / drospirenon
Ik ben heel tevreden met deze pil. Ik slik ze nu 4maanden en heb niet echt bijwerkingen, behalve dat ik wel een paar kilo ben afgevallen. Maar ik heb mijn regels pas op de laatste da van de witte plocebotablet of op de eerste dag dat ik de eerste roze tablet moet innemen, is dit normaal? Ik vind het verschrikkelijk om altijd te moeten afwachten of ik mijn regels al dan ni[lees meer...]et zal krijgen.

25-06-2013 | Vrouw | 41
ethinylestradiol / drospirenon
Ik gebruik de pil tegen stemmingswisselingen, nog geen resultaat helaas. Bijwerkingen:extreme vermoeidheid, dorst, droge mond, nergens zin in, slecht slapen, snachts wakker, erg misselijk, brandend maagzuur, braak neigingen. Verder geen bijzonderheden. Prijs 28 euro voor drie maanden dus 9 euro per maand per strip. Best betaalbaar. De witte pillen zijn placebo, neppillen, [lees meer...] daar zit helemaal niets in ,en kun je ook overslaan. Stopweek is niet verplicht. dit is een van de lichtste pillen in nl. Gebruik :tegen acne overbeharing depressies menstruatiepijn, te veel bloedverlies, bloedarmoede, stemmingen, onstabiel leven, zwakte, pijn, etc.

06-06-2013 | Vrouw | 42
ethinylestradiol / drospirenon
Ik ben op 5 juni begonnen met de Yaz pil, ik kreeg het voorgeschreven omdat ik voor elke menstruatie 1 week ziek was / ben, erge migraine tot aan galovergeven aan toe. Nu hoop ik dat ik met inname van de yaz pil vanaf kom,maar als ik die ervaringen lees over een longembolie wordt ik er niet vrolijker van en vraag me af ik ik er goed aan doe! Over effectiviteit, bijwerking[lees meer...]en kan ik nog niets vertellen, je moest daar iets invullen maar uiteindelijk kloppen die antwoorden niet.

02-06-2013 | Vrouw | 20
Misselijkheid
Ik gebruik de Yaz nu drie maanden en ik ben bijna elke avond misselijk. Het misselijke gevoel begint een paar minuten na de inname van de pil en houdt een paar uur aan, meestal tot ik in slaap val. Ik begin dit wel een beetje zat te worden maar in vergelijking met andere pillen die ik gebruikt heb is de Yaz echt super. Ik heb véél minder last van acne dus dat is een super [lees meer...]positieve bijwerking! Verder merk ik dat ik meer instabiel ben op emotioneel vlak, ik heb laatst nog gehuild om een TV-reclame. Ik heb ook meer honger maar ik schrijf m'n gewicht elke week op zodat ik op tijd in kan grijpen als ik zwaarder word. Ik zou het liefst helemaal geen pil meer slikken, zeker nu ik hier reacties lees over longproblemen etc., maar de Yaz is echt de fijnste pil die ik gehad heb!

07-05-2013 | Vrouw | 32

13-03-2013 | Vrouw | 51
Endometriose
Deze pil slik ik al 2,5 jaar en ik ben zeer tevreden. Mijn menstruaties zijn normaal geworden en van endometriose heb ik bijna geen last meer. De bijwerkingen zijn licht: mijn borsten zijn iets zwaarder en dat is alles! Verder ben ik 5 kilo afgevallen, mede dankzij deze pil.

12-03-2013 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / drospirenon
Ik slik de Yaz ruim 2 jaar geloof ik, daarvoor slikte ik microgynon 30 maar vanwege de stemmingswisselingen ben ik overgestapt. Sinds de yaz heb ik elk kwartaal wel een schimmelinfectie, vaak misselijk en hoofdpijn. Ook heb ik sinds een jaar last van vocht in mijn enkels en voeten waarbij geen duidelijke oorzaken van zijn. Mijn menstruatie is gelukkig veel minder met de ya[lees meer...]z, weinig krampen en maar 4 dagen ongesteld. Jammer genoeg vind ik de vervelende bijwerkingen zwaarder wegen en ga ik overstappen op de mirena.

05-03-2013 | Vrouw | 42
Longembolie
Na 10 dagen gebruik heb ik een longembolie en vervolgens een longinfarct. Het is me bijna fataal geworden! Mijn collega heeft ook deze pil gebruikt en na 3 maanden heeft ook een longembolie gekregen en later nog een borstkanker! Nooit meer de pil! En kijk wat nu in de media besproken wordt : de pil! Eindelijk worden we allemaal wakker. Je krijgt nooit een waarschuwing van[lees meer...] een arts over de bijwerkingen van de pil. het wordt hier te makkelijk mee om gegaan.

25-02-2013 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / drospirenon
Ik heb ongeveer 3 jaar aan de Ethinylestradiol > Microgynon 30 gezeten. De eerste 2,5 jaar heb ik die geslikt zonder problemen. Ik was alleen wel benieuwd naar een implanon. Ik ben met de pil gestopt en heb een implanon laten plaatsen in mijn arm. Na 2 maanden non stop gevloeid te hebben moest ik in combinatie met me oude pil verder proberen. Dubbele hormomen dus ik was bi[lees meer...]nnen een paar maanden 5 kilo aangekomen. 't Ergste was nog dat vrijwel snel me arm ging ontsteken en ik de implanon eruit haalde. Volledig terug naar de Microgynon gegaan die er voor zorgde dat me hormoon huishouding door de war schopte waardoor ik last kreeg van me borsten. Ik moest het precies bijhouden wanneer ik er last van had en na 2 maanden kreeg ik de Yaz. Ik vind het ronduit een kut pil. Het doet niet wat ie moet doen en is ook vreselijk duur. Bij de laatste blasebo pil werd ik ongesteld en dat heeft tot dat 3de pil van de nieuwe strip geduurd. Binnekort de dokter maar bellen want ik ben zeer ontevreden over deze pil!!

13-02-2013 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / drospirenon
Gebruik de yaz sinds bijna een jaar. Duidelijk meer vrouwelijk hormoon in mijn lichaam: meer dan een cupmaat verschil, ook meer spek op heupen gekregen, meer zin om te eten rondom menstruatie en meer emoties en instabiliteit. Menstruatie is licht en komt pas op laatste dag van witte pil, stopt na 1 dag om dan na 2 dagen niets weer terug te komen als ik al aan de nieuwe st[lees meer...]rip begonnen ben. Libido is compleet verdwenen!! Ik overweeg helemaal met hormonen te stoppen. Na meerdere pillen en een spiraal kan ik zeggen dat vrijwel alle hormoon toevoegingen merkbaar zijn en niet echt prettig

03-02-2013 | Vrouw | 15
ethinylestradiol / drospirenon
ik slik deze pil nu sinds januari want de eerste die ik slikte was te zwaar. omdat ik niet meer kan lopen tijdens mijn menstruatie zei mijn dokter dat ik hem gewoon door moet slikken, wat geen kwaad kan. op het begin ging het goed maar nu heb ik moeite om in slaap te komen, libido van 0,0, misselijk vooral rond etenstijd. 1x in de 2 maanden een schimmelinfectie, 5 kilo afg[lees meer...]evallen waardoor ik nu ondervoed ben en het komt er maar niet aan. heel erg moe hoofdpijn, rugpijn nog erger geworden en haaruitval. binnenkort naar de huisarts dus ...

31-01-2013 | Vrouw | 23
Longembolie
Na 5 jaar een andere pil geslikt te hebben wilde ik overstappen naar een andere pil omdat ik behoorlijk wat depressieve gevoelens had en werkelijk 0,1 libido. Vriendin vertelde me dat deze gevoelens wel eens door de pil konden komen. Na research besloten een andere pil te proberen: de Yaz 24+4 Voor mij echt een hele fijne oplossing. Was weer vrolijk, geen down gevoel of[lees meer...] huilbuien, gewoon weer happy. Mijn libido was terug, mijn vriend was in de 7de hemel haha. Ik ben er niet van afgevallen of aangekomen, denk dat je deze pil niet moet nemen omdat je denkt dat je afvalt. Helaas ben ik 29 november opgenomen in het ziekenhuis met een longembolie. Ik kreeg te horen dat ik per direct moest stoppen met mijn nieuwe geliefde pil. De reden voor deze longembolie is niet precies te achterhalen maar de pil heeft er wel een invloed op. Ik heb nu een spiraal (Mirena), bij mij is het zetten ontzettend meegevallen, beetje vervelend maar dat was t ook. Deze pil vond ik super fijn, let wel op jezelf en lees de bijsluiter wel goed door. Ik ben éen van de uitzonderingen maar het kan iedereen overkomen.