Ervaringen met YAZ 24+4

blaasontsteking urineweginfectie migraine

24-01-2013 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / drospirenon
Ik slik de yaz nu 2 jaar en ben super tevreden. Heb bijna geen last van bijwerkingen behalve dat ik iets ben afgevallen.

20-01-2013 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / drospirenon
Wat een verhalen lees ik hier, en bij sommige denk ik echt dat het niet alleen door een pil kan komen hoor. Ik ben 4 maanden geleden met deze pil gestart. Daarvoor had ik de Yasmin pil, maar kreeg weer puistjes en had last van doorbraakbloedingen. Bij de Yaz heb ik geen last meer daarvan en zit helemaal happy in m'n lijf. Ook kom ik er niet van aan en blijf ik op gewicht. [lees meer...]Ik heb geen last van bijwerkingen. Mijn huid is best wel gaaf nu en komen niet echt nieuwe onzuiverheden bij. Ook mijn cupmaat is hetzelfde gebleven. (helaas)

02-01-2013 | Vrouw | 41
Depressief
Hallo. Heel graag wil ik mijn verhaal vertellen, ik lees hier toch veel herkenning. Sinds november 2011 slik de Yaz. Dit na aanraden van een consulente die me de Yaz laat slikken tegen de grote stemmingswisselingen die ik had rond mijn menstruatie maar meer rondom de ovulatie. Omdat de Yaz meer progesteron bevat zou dit beter aansluiten op mijn verhaal. Maar nu na een jaa[lees meer...]r merk ik steeds meer verschijnselen waar ik niet blij van word. Elke maand, als ik in de 4 witte pillen periode zit, word ik enorm somber en krijg erg buikpijn. Ook elke maand rond de ovulatie blijf ik zo somber. Eigenlijk ben ik dan maar een paar week in de maand niet somber. In april 2011 is mijn man overleden, dus mijn emoties gaan al alle kanten op. Maar dit maakt het er niet makkelijker op. De sombere buien zorgen voor veel piekerwerk, zo erg dat ik soms denk dat het allemaal niet zoveel zin meer heeft allemaal. En kan ik moeilijk uit die negatieve spiraal komen. Wie heeft dit ook en heeft misschien een tip voor een ander alternatief? Groetjes, Joyce.

19-12-2012 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / drospirenon
Ik ben overgestapt op deze pil omdat ik last had van stemmingswisselingen. Hoofdpijn en slecht slapen. Sinds ik deze pil gebruik heb ik daar geen last meer van, mijn stemming is goed, ik voel me ook minder moe. Hoofdpijn is weg, en ik kan goed slapen. Ook ben ik af gevallen, en dat vind ik wel prettig. Wel een nadeel is dat ik meer last heb van puistjes. Ook ben ik nu [lees meer...]ongesteld in het weekend, en dat is zeer vervelend. Maar ben nu wel korter ongesteld. Bij mijn vorige pil begon ik op vrijdag en het einde van de pillen werd ik op een maandag ongesteld. Nu is dat op donderdag en ben dus in het weekend aan de beurt. Misschien moet mijn lichaam nog wennen aan het nieuwe hormoon, dus het kan beter worden. Ben opzich erg tevreden.

17-12-2012 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / drospirenon
Ik slik de yazz 24+4 nu al weer een aardig poosje en was in het begin erg blij met het gewichts verlies... Ik had nog wat zwangerschaps kilootjes aan mn billen hangen en die vlogen eraf toen ik aan de yazz ging.. Super dacht ik! Heel erg fijn ook het gebruik vond ik prettig... Ik werd helemaal niet meer ongesteld... Geen last van tussentijdse bloedingen of wat dan ook. Een[lees meer...] ideale pil zou je denken. Mooi niet dus! Nu zit ik hier terwijl ik vanmorgen bij mijn huisarts ben geweest en blijkt dat ik depressief ben! Hij verder mij dat het kon komen door de pil die ik slik en stop er dus per direct mee.. Ik dacht ik ga het allemaal even opzoeken op internet en nu lees ik hier naar mij idee toch meer negatieve verhalen dan positief en vooral veel depressie verschijnselen. Ik ben een jonge moeder van 25 met een kindje van 4 en had noooooit maar ook echt nooit verwacht dat ik depressief zou worden/zijn. Ik heb nergens zin meer in kan me er niet toe aan zetten om de was te doen.. Ik slaap snachts wel maar ben evengoed oververmoeid. Ik heb geen zin meer om leuke dingen te doen met mn kleine mannetje en zie al die dingen ook maar meer als een last ipv plezier.. Dat arme kind heeft er al een tijdje onder geleden dus nu tijd voor actie.. Stoppen met de yazz en bedenken wat ik nu wil aangezien veel pillen bij mij niet voldoende werken.. Ik wens iedereen die er positief over is het beste toe en ik hoop dat de yazz lang goed zal helpen bij jullie! Iedereen die ook maar even twijfelt raad ik aan naar de huisarts te gaan!

28-11-2012 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / drospirenon
Ik sinds vorige week begonnen met de Yazz 24+4 hiervoor de Diana geslikt en daarvoor nog 3 andere soorten. Ik slik hem nu een week en merk dat mn hele hormoon huishouding overhoop ligt. Ik had de Diana tegen acné die ik ineens kreeg, en daar werkte die prima voor. Met de Yazz merk ik daar nog weinig van. Ik had al stemmings wisselingen door mijn ADD/ADHD waar ik medicatie [lees meer...]voor slik maar t lijkt erop dat door de Yazz die wisselingen alleen maar erger worden. Ook is mijn ontlasting een hell geworden! En hoop ik dat ik zoals ik hier wel is lees dat ik niet verder af zal vallen (want ik heb al ondergewicht). Maar het is pas week 1 dus ik houd hoop als deze pil niet werkt moet ik weer opzoek naar een ander. Op hoop van zegen zullen we maar zeggen!

05-11-2012 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / drospirenon
Sinds afgelopen paar weken ben ik begonnen met de Yaz 24+4. Ik ben met deze begonnen omdat ik na een half jaar een andere pil geslikt te hebben en daarna een andere versie van die zelfde pil had geslikt nog steeds ontzettend veel buikpijn, rugpijn en hoofdpijn gehad te hebben tijdens me menstruatie. Ik was er bang dat mijn borsten nog meer zouden gaan groeien toen ik begon[lees meer...] met de pil was is 75D en inmiddels na die twee pillen 70F niet echt de ideale BH maat dus wilde absoluut niet groter! Ik heb totaal geen last gehad van bij werkingen GELUKKIG. Geen pijnlijke of jeukerige borsten wat ik daarvoor wel had. Over mijn nieuwe menstruatie cyclus kan ik jammer genoeg nog niets zeggen maar ben over deze pil zeer te vreden! Ik was ook erg bang na dat ik deze reviews had gelezen maar door toch gewoon te proberen vond ik deze pil heel erg fijn. Hij is makkelijk mee te nemen en je ziet niet meteen dat het een anticonceptie pil is. heel erg handig te gebruiken tot nu toe nog geen op of aan merkingen

30-10-2012 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / drospirenon
Drie maanden geleden ben ik gestopt met de Yasmin pil, ik wilde even zonder pil verder. Helaas kreeg ik ontzettend veel puistjes op mijn decollete/rug & gezicht, terwijl ik dit nooit eerder heb gehad (ook niet voor ik aan de pil begon). Waarschijnlijk doordat mijn hormonen uit balans waren. Uiteindelijk ben ik 2 weken geleden met de Yaz pil begonnen en de pukkeltjes op mij[lees meer...]n decollete waren binnen 1 week weg! en ik heb er 3 maanden mee rondgelopen.. Dus wat dat betreft echt super. Verder voel ik me goed. Maar ik ben pas heel kort bezig dus uiteraard moet het zich nog uitwijzen op de langere termijn, maar voor nu een prima pil.

21-10-2012 | Vrouw | 20
Afslanken - overgewicht
Een goede en betrouwbare pil, maar ik ben wel een paar kilo aangekomen tijdens het gebruik van 3 strips. Dus dat vind ik een erg groot nadeel. Een voordeel van deze pil vind ik weer dat ik spontaan nul klachten heb tijdens mijn menstruatie terwijl dit normaal heel erg is. Het is dus een afweging die je moet maken voordat je het gaat gebruiken.

17-09-2012 | Vrouw | 33
Schildklier
Ben nu met de tweede strip bezig. Heb nog steeds last van continue bloedverlies, hopelijk trekt dat snel bij. De vervelendste bijwerking vind ik de extreem droge mond die ik heb. Vooral in de nacht word ik er wakker van. Mijn acne is zo goed als weg en ik ben ook een aantal kilo afgevallen (maar dat kan ook toeval zijn ;)). Verder voel ik me behoorlijk down sinds het slikk[lees meer...]en van deze pil. Dus als de nare bijwerkingen nog bijtrekken voor einde 3e strip, zal ik ermee doorgaan. Anders ga ik toch iets anders overwegen.

09-09-2012 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / drospirenon
Ik kreeg deze pil van de huisarts omdat de "diana" pil niet meer uitgeschreven mag worden ivm hogere kans op trombose. De yaz zou er t meest op lijken. Ik ben 7 maanden geleden bevallen en wilde na een aantal maanden weer de pil slikken. In de eerste drie maanden had ik geen klachten met deze pil. Toen een stopweek gehouden voordat ik verder ging en toen gebeurde de [lees meer...]ellende. Doorbraakbloeding van echt een paar weken lang buiten de stopweek. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Soms ben ik bang dat ik zwanger was en dat bloed een miskraam is erg vervelend want het komt uiteindelijk door de pil. Heel moe en suf.( echt de hele dag) Negatief aankijken tegen alles. Buikpijn en misselijkheid. Koude rillingen savonds na t innemen van deze pil. Ik stop er per direct mee om te kijken of ik me veel beter ga voelen.

03-09-2012 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / drospirenon
Ik had 3 strips Yaz gekocht, en heb toch besloten na de 2e om niet verder te gaan.. maar heb ze nu dus over, is een beetje zonde om weg te gooien natuurlijk.

19-08-2012 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / drospirenon
Ik gebruik mijn pil al ongeveer 3 jaar en nu heb ik al 1 jaar geen bloedverlies meer. Natuurlijk zag ik dit nooit echt als een groot probleem. Maar nu begin ik me eigenlijk echt wel zorgen te maken. Ik ben al naar de dokter geweest een paar maanden terug en ik ben niet zwanger. De dokter zei dat dit door mijn pil kan komen dat ik geen bloed meer verlies, kan dit echt of is[lees meer...] er iets anders aan de hand ? Kan iemand me helpen ?

14-08-2012 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / drospirenon
Nadat mijn kinderwens in vervulling ja gegaan en ik nu 2 kinderen hebt en onregelmatig ongesteld was en dus niet elke maand in spanning wilde zitten of ik misschien wel.zwanger was ben ik begonnen aan anticonceptie sinds een hele lange tijd. Ben begonnen aan de nuvaring maar daar werd ik echt niet gezelliger op en had verslaat van hoofdpijn en acne dus na 2 weken gestopt [lees meer...]en begonnen aan de yazz 24+4. Zit nu in de 4 witte pillen en heb sinds gisteren migraine die dus nog steeds aanwezig is. denk dat ik maar stop met die witte pillen en gewoon ga doorslikken want dit is niet handig met 2 kleine kinderen.. Verder ben ik zeer tevreden over de pil heb mega veel energie in de gewone weken en voel mezelf happy en gezellig! Een echte aanrader!

02-08-2012 | Vrouw | 31
ethinylestradiol / drospirenon
Ik heb ruim 7 maanden de Yaz geslikt. Mijn eerste anticonceptiepil. Mijn huid werd mooi strak, porien kleiner, en mijn doorgaans ietwat vette huid, aanzienlijk minder vet. Alles wat ik had gelezen over deze pil werd bewaarheid. Ik had elke dag last van diarree, viel 8 kilo af in minder dan twee maanden en werd depressief. Ik voelde nauwelijks iets. Mijn gevoel voelde vlak[lees meer...], alsof er geen diepte in zat. De werking van deze pil op mijn hele gestel heeft ook een negatieve invloed gehad op mijn relatie toentertijd. Helaas, kon mijn vriend er niet meer omgaan, hij wist geen raad met me. Ik wilde was emotioneel verlamd, voelde me niet als mezelf. Ook op sexueel gebied ging er vanalles mis door de pil. Mijn vagina was er droog, glijmiddel hielp niet genoeg. Ik was en bleef erg droog, waardoor gemeenschap ontzettend pijnlijk was. Libido was gezakt naar nul. Ik wist eerlijk waar niet wat mij overkwam. Na het stoppen met de Yaz, begon ik me steeds beter te voelen, ik voelde mij lichaam weer, de natuurlijke sappen etc. Wat een wereld van verschil. Ik kon weer voelen, weg was de vlakheid. Ik wilde dit graag delen. Iedere vrouw heeft een ander lichaam en een ieder reageert weer anders op welke pil dan ook. Maar voor mij dit nooit meer. Hoe lang moet je blijven slikken? Langer dan een half jaar depressief blijven?? in de hoop dat het beter gaat worden. Het is en blijft troep.

12-07-2012 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / drospirenon
Sinds ik de Yaz 24+4 ben gaan slikken, is mijn huid erg achteruit gegaan! Ik had nooit echt last van acné, maar heb er met deze pil veel in mijn gezicht. Soms zelfs dikke, onderhuidse puisten. Ook zit ik niet lekker in mijn vel en heb ik last van stemmingswisselingen. Ik heb hem 2 maanden geslikt en ga er mee stoppen.