Ervaringen met YAZ 24+4

blaasontsteking urineweginfectie migraine

17-12-2012 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / drospirenon
Ik slik de yazz 24+4 nu al weer een aardig poosje en was in het begin erg blij met het gewichts verlies... Ik had nog wat zwangerschaps kilootjes aan mn billen hangen en die vlogen eraf toen ik aan de yazz ging.. Super dacht ik! Heel erg fijn ook het gebruik vond ik prettig... Ik werd helemaal niet meer ongesteld... Geen last van tussentijdse bloedingen of wat dan ook. Een[lees meer...] ideale pil zou je denken. Mooi niet dus! Nu zit ik hier terwijl ik vanmorgen bij mijn huisarts ben geweest en blijkt dat ik depressief ben! Hij verder mij dat het kon komen door de pil die ik slik en stop er dus per direct mee.. Ik dacht ik ga het allemaal even opzoeken op internet en nu lees ik hier naar mij idee toch meer negatieve verhalen dan positief en vooral veel depressie verschijnselen. Ik ben een jonge moeder van 25 met een kindje van 4 en had noooooit maar ook echt nooit verwacht dat ik depressief zou worden/zijn. Ik heb nergens zin meer in kan me er niet toe aan zetten om de was te doen.. Ik slaap snachts wel maar ben evengoed oververmoeid. Ik heb geen zin meer om leuke dingen te doen met mn kleine mannetje en zie al die dingen ook maar meer als een last ipv plezier.. Dat arme kind heeft er al een tijdje onder geleden dus nu tijd voor actie.. Stoppen met de yazz en bedenken wat ik nu wil aangezien veel pillen bij mij niet voldoende werken.. Ik wens iedereen die er positief over is het beste toe en ik hoop dat de yazz lang goed zal helpen bij jullie! Iedereen die ook maar even twijfelt raad ik aan naar de huisarts te gaan!

31-05-2011 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / drospirenon
Ik gebruik deze pil nog maar 11 dagen, maar ik heb er niks dan last mee. Zonder pil duren mijn regels ongeveer 5 dagen, nu zit ik er al 11 dagen mee! Ze stoppen gewoonweg niet! De laatste dagen ben ik ook heel moe. Eerst dacht ik dat ik niet genoeg sliep, maar na het lezen van al deze reacties begin ik te denken dat het misschien wel van die Yaz komt... Morgen eens naar de[lees meer...] dokter bellen en om een andere pil vragen, want deze lijkt niet te werken voor mij!

06-05-2014 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Erg veel last van bijwerkingen: misselijkheid, braakneigingen, pijnlijke borsten, tussenbloedingen en vermoeidheid. Daarnaast erg humeurig. Voordat ik aan deze pil begon (daarvoor 4 maanden geen hormonen slikte) voelde ik me op en top fit, vrolijk en verreweg van chagrijnig. Ik heb in het verleden ook andere soorten pillen geprobeerd, maar mocht allemaal niet baten. Wat ee[lees meer...]n troep is dit zeg! Voor mij heen Yaz meer.

06-11-2013 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / drospirenon
Ik ben erg tevreden over deze pil. Ik heb geen last van bijwerkingen en als ik de pil netjes inneem word ik ongesteld nadat ik de laatste witte tablet heb ingenomen. Gelukkig duurt mijn menstruatie slechts 3 dagen. Dit is erg prettig, bij het gebruik van andere anticonceptie had ik altijd veel problemen met acne, hoofdpijn, buikpijn en doorbraakbloedingen. Daar heb ik nu h[lees meer...]elemaal geen last meer van. Ook de prijs is erg gunstig, hij kost ongeveer €19 per 3 maanden. Andere tabletten die ik als anticonceptie heb gebruikt waren al gauw €45.

09-09-2012 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / drospirenon
Ik kreeg deze pil van de huisarts omdat de "diana" pil niet meer uitgeschreven mag worden ivm hogere kans op trombose. De yaz zou er t meest op lijken. Ik ben 7 maanden geleden bevallen en wilde na een aantal maanden weer de pil slikken. In de eerste drie maanden had ik geen klachten met deze pil. Toen een stopweek gehouden voordat ik verder ging en toen gebeurde de [lees meer...]ellende. Doorbraakbloeding van echt een paar weken lang buiten de stopweek. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Soms ben ik bang dat ik zwanger was en dat bloed een miskraam is erg vervelend want het komt uiteindelijk door de pil. Heel moe en suf.( echt de hele dag) Negatief aankijken tegen alles. Buikpijn en misselijkheid. Koude rillingen savonds na t innemen van deze pil. Ik stop er per direct mee om te kijken of ik me veel beter ga voelen.

28-05-2022 | Vrouw | 27
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik slik yaz 24+4 nu ongeveer 7 jaar. Ik heb altijd ontzettend veel last gehad van PMS klachten en hevige menstruatie. Ook is mijn huid onrustig en heb ik last van stemmingswisselingen. Alle soorten anticonceptie geprobeerd, maar het enige wat mijn klachten verlichting geeft is yaz 24+4, andere anticonceptiemiddelen verergeren mijn klachten alleen maar. Mijn acne is weg, mi[lees meer...]jn menstruatie is nog maar 1 of 2 dagen heel licht en mijn pms klachten zijn ook veel minder. Ik merk wel verschil in stemming als ik een paar maanden de pil niet slik, maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Ik had voorheen al last van migraine, dat heb ik aan de yaz nog steeds, maar wel minder, nu 1 of 2 keer per maand. Ik was ten einde raad, aangezien ik zo slecht reageer op anticonceptie en hormonen, maar hiermee heb ik mijn leven terug gekregen. De eerste 3 maanden moet je lichaam er wel nog aan wennen en kun je doorbraakbloedingen hebben, met de klachten die daarbij horen (bij mij zijn dat migraine, huilbuien en vermoeidheid), maar uit mijn ervaring balanceert dat uit na 3 maanden. Neem het wel altijd rond dezelfde tijd, anders werkt ie minder goed en krijg je sneller last van doorbraakbloedingen.

01-02-2016 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Begonnen met deze pil op aanraden van de gynaecoloog omdat de Meliane ook niet goed werkte. Kreeg er meer puisten van dan normaal en voelde me niet lekker. Na een week Yaz genomen te hebben naar spoed moeten gaan: symptomen van bloedklonter in longen plus onrustwekkende scan. Na vier onderzoeken op twee uur tijd bleek het niet om een bloedklonter te gaan. Ik werd naar huis[lees meer...] gestuurd, maar lag wel meer dan een week plat op de zetel, geen energie en nog steeds korte ademhaling (longinfectie). Niet lang erna kreeg ik vaak last van duizeligheid, misselijkheid 's morgens, een gevoel van algemene zenuwachtigheid dat maar niet weg ging. Bovenop dan nog eens heel lang menstrueren. Zonder pil duurde het zelfs minder lang. De tweede maand was de misselijkheid weg, maar ik kon de dagen dat mijn buik niet als een ballon opgezwollen was op één hand tellen. Toen begon de migraine ook: 1x per maand, 2x per maand en daarna om de zoveel tijd aura zien met bonzende hoofdpijn als gevolg, pillen hielpen er niet aan. Ben in het midden van een strip gestopt, omdat dit voor mij echt wel de druppel is. Geen pil meer voor mij...

14-08-2012 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / drospirenon
Nadat mijn kinderwens in vervulling ja gegaan en ik nu 2 kinderen hebt en onregelmatig ongesteld was en dus niet elke maand in spanning wilde zitten of ik misschien wel.zwanger was ben ik begonnen aan anticonceptie sinds een hele lange tijd. Ben begonnen aan de nuvaring maar daar werd ik echt niet gezelliger op en had verslaat van hoofdpijn en acne dus na 2 weken gestopt [lees meer...]en begonnen aan de yazz 24+4. Zit nu in de 4 witte pillen en heb sinds gisteren migraine die dus nog steeds aanwezig is. denk dat ik maar stop met die witte pillen en gewoon ga doorslikken want dit is niet handig met 2 kleine kinderen.. Verder ben ik zeer tevreden over de pil heb mega veel energie in de gewone weken en voel mezelf happy en gezellig! Een echte aanrader!

11-01-2012 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / drospirenon
Ik word niet ongesteld tijdens de 4 witte pillen maar daarna tijdens de 1e 4 pillen van de nieuwe strip Ik heb erge migraine voor mijn menstruatie (heb dit nog nooit gehad) Ook heb ik last van schimmelinfecties, 2/3 dagen voor menstruatie, ook dit heb ik alleen bij gebruik van de pil. Ik wordt gek van de hormonen, morgen naar de huis arts, ga maar weer voor een koper[lees meer...]spiraal want hormonen maken mij ongelofelijk ziek!

04-01-2012 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / drospirenon
Zeer tevreden met Yaz. Slik de pil nu al 1.5 jaar gewoon door zonder '4-dagen stop'. Niet meer ongesteld gelukkig. Een keer lichte doorbraakbloeding gehad, toen stopweek ingelast waarna licht ongesteld. Voordelen: ik ben afgevallen, minder last van acne, minder last van stemmingswisselingen. Nadelen: sterk verminderd libido, droge vagina en daarbij ook pijnlijke seks (oplo[lees meer...]ssing = glijmiddel).

16-06-2023 | Vrouw | 28
Menstruatiepijn
Helaas doorbraakbloedingen, wat niet handig is gezien de verdenking van endometriose.

10-09-2017 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Vreselijk!!! 2 jaar lang geen zin hebben in seks. Terwijl je vriend dit wel heeft. Constante afwijzing, niet opgewonden worden, denken dat je aseksueel bent, onzeker zijn over dat je niet normaal bent op t gebied van seks. En mijn vriend? Die moest dit maar accepteren. Onzeker over de relatie, alles. Voor mij nooit meer de pil!!!!! Tevreden over ladycomp, sponsor je de zor[lees meer...]gverzekering/overheid ook gelijk niet meer met de kosten vd pil. 2 vliegen in 1 klap! Ik raad het iedereen aan, wees zuinig op jezelf en stop er geen hormonenrommel in!

22-05-2016 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / drospirenon (30ug/3mg)
Menstruatiepijn
Begonnen aan de yaz op aanraden van de huisarts. Had last van overbeharing in het gelaat, erge moodswings irl met mijn menstruatie en een zware menstruatie. Voor mijn humeur werkte het perfect en ook mijn menstruatie werd VEEL minder heftig, de enige voordelen. Voor de overbeharing deed het niets. Minpunten: je gehele libido verdwijnt; oorklachten, suizen sinds het gebruik[lees meer...]; enorme jeuk, over mijn hele lijf! ( meerdere malen voor bij de huisarts geweest maar die beweerde dat het absoluut niet door de pil kon komen en lachte me gewoon uit); kramp in armen en benen; droge ogen; vocht bultjes in het gezicht ( geen puistjes); Onverklaarbaar gewichtsverlies ( 25 kilo over een periode van een half jaar?!). En zo vergeet ik er vast nog een aantal dingen. Voor bovenstaande klachten regelmatig bij de huisarts geweest en dan vooral voor de jeuk. Huisarts deed het eerst af met; het zit tussen je oren en na enig aandringen stuurde zij mij door naar een dermatoloog. Op de vraag of het door de pil kon komen was het antwoord van beide duidelijk; nee. Na een jaar onder behandeling van de dermatoloog te zijn geweest, heb ik besloten toch te stoppen met de pil. Ik ben nu 5 weken gestopt en de klachten nemen langzaam aan af. De jeuk is EINDELIJK zo veel minder. Luister naar je lichaam en jezelf... Voor mij geen pil meer....

31-10-2013 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Nu aan de 2e strip bezig. Eerste week erg misselijk ook paar kilo afgevallen. Acne werd gelijk minder. .. nu in de 2e strip weer iets erger. Misselijkheid is voorbij gewicht nu stabiel. Menstruatie maar 2 a 3 dagen last van...dus super.hoop dat de acne helemaal verdwijnt maar is nu nog erg vroeg

30-10-2012 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / drospirenon
Drie maanden geleden ben ik gestopt met de Yasmin pil, ik wilde even zonder pil verder. Helaas kreeg ik ontzettend veel puistjes op mijn decollete/rug & gezicht, terwijl ik dit nooit eerder heb gehad (ook niet voor ik aan de pil begon). Waarschijnlijk doordat mijn hormonen uit balans waren. Uiteindelijk ben ik 2 weken geleden met de Yaz pil begonnen en de pukkeltjes op mij[lees meer...]n decollete waren binnen 1 week weg! en ik heb er 3 maanden mee rondgelopen.. Dus wat dat betreft echt super. Verder voel ik me goed. Maar ik ben pas heel kort bezig dus uiteraard moet het zich nog uitwijzen op de langere termijn, maar voor nu een prima pil.

05-01-2012 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik neem deze pil nog maar juist...op aanraden van mijn gyneacoloog. Na een reeks klachten die ik had met Nuvaring. Nuvaring gaf mij juist acne , hoge talg productie, totaal GEEN libido, haar uitval, hevige maandstonden en doorbloedingen die tot wel 3 weken lang duurde...kortom ik voelde mij rot. Ik gebruik Yaz nog niet zolang...maar vanaf DAG 1 dat ik yaz gebruikte ST[lees meer...]OPTE mijn doorbloedingen DIRECT.. Tot zover ook geen acne...anders had'k wel constant meerdere kleine puistjes of gewoon van die BUILEN waar je twee weken last mee hebt voor ze beginnen te verdwijnen. En ik heb nu al dagen op een rij seksueele dromen...dus dat wijs denk'k op dat mijn libido misschien terug keert. (want dit begon na 2 jaar 0 libido wel door te wegen op mijn relatie) Kan niet wachten tot mijn borsten ook een cupmaat groeien :) De hoofdpijn en de misselijkheid die er mogelijk gepaart mee gaan neem ik er wel bij. Een D-cup (of hoger)is dat wel waard...