Ervaringen met YAZ 24+4

blaasontsteking urineweginfectie migraine

14-10-2011 | Vrouw | 39
ethinylestradiol / drospirenon
Ik kreeg Jazz naast de Mirena spiraal ivm cystes op mijn eierstok. Wat een ramp! Na 1 strip gestopt. Enorm overprikkeld en giga pijn in mijn benen, rug en bekken. Soort bandenpijn. Ben nog steeds niet de ouwe. Nooit meer deze rotpil!

11-10-2011 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / drospirenon
Bij vorige pil (Yasminelle) na jaren gebruik plots enorme hoofdpijnen
Ik nam hiervoor jarenlang Yasminelle, waarover ik zeer tevreden was. Het laatste jaar van mijn gebruik begon ik echter ondraaglijke hoofdpijnen te krijgen rond te periode van mijn menstruaties. Mijn arts zei dat deze pil bedoeld was om deze hoofdpijnen te bestrijden (door de kortere pilvrije periode). Daar had ze gelijk in: mijn hoofdpijnen zijn voorbij! Lastig is dat mijn[lees meer...] borsten een hele maat groter zijn geworden op een maand tijd, ik ben bijgekomen en mijn libido is heel erg veranderd: ik heb zelden nog zin in seks. Ik zit dus een beetje met een dilemma: qua persoonlijke gezondheid gaat het beter, maar mijn zelfbeeld is er wel heel erg door veranderd. Ik ga nog eens teruggaan naar de arts maar ik weet niet of er iets gaat zijn dat de hoofdpijnen weghoudt en ook mijn andere problemen kan vermijden.

10-10-2011 | Vrouw | 44
Anticonceptie
Ik slik deze pil nu 2 weken en ben gematigd positief. In de eerste week voelde ik me prima, vorige week ging het wat minder goed: moe, hoofdpijn, pijnlijke borsten, weinig zin in sex en nu is de hoofdpijn nog erger geworden. Ik hoop dat dit niet zo blijft. Ik blijf nog even volhouden. Heb begrepen dat het toch wel 3 maanden kan duren voordat je lichaam aan de pil gewend is[lees meer...]. Heb een tijdlang geen pil geslikt, nu ivm nieuwe relatie weer wel en het is weer even wennen.

10-10-2011 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / drospirenon
Gebruik het nu al 5 dagen. Mijn acne is weg maar ik heb elke avond buikpijn, misselijkheid en voel me zinloos. ook ben ik misselijk. Stoppen of doorgaan? ik heb al 5 dagen niet geslapen.

28-09-2011 | Vrouw | 39
Pms
Ik slik deze pil nu bijna twee weken. Vanaf dag 5 zeer veel maag/darmklachten (maagpijn, soort van diarree, boeren, pijnlijke opgezette darmen). Daarnaast regelmatig licht duizelig. Heb mij al 1 dag ziek moeten melden. Huisarts denkt dat het niet van deze pil komt. Maar ik vind het te toevallig. Begin ook moe te worden en prikkelbaarder. Aan de andere kant ben ik wel minde[lees meer...]r down, de reden waarom ik de pil ging slikken (pms). Ben echt aan het twijfelen, doorslikken en doorzetten in de hoop dat mn lichaam moet wennen en de bijwerkingen verdwijnen?? Of gewoon maar weg ermee....

18-09-2011 | Vrouw | 22
Anticonceptie
ik ben ontzettend tevreden over deze pil. Ik gebruik hem nu bijna een jaar en mijn humeur en huid zijn ontzettend verbeterd sindsdien. De eerste maand had ik wel wat last van kramp maar dat was dan ook het enige. Ik ben nog maar 1 dag ongesteld (was voorheen ook niet veel, 4-5 dagen) en heb verder totaal geen bijwerkingen. Vind daarom het beeld dat geschetst wordt hier [lees meer...]wat onterecht (maar is natuurlijk ook zo dat vooral mensen die zeer ontevreden zijn hierop zullen reageren). Het enige nadeel eraan is de eigen bijdrage, die is nog wel prijzig. Ohja, en mijn vorige pil, stediril 30 smaakte wat lekkerder (suikerlaagje eromheen), dit is gewoon een muf pilletje. (maar minimale klachten dus tov de voordelen die ik eraan heb :))

15-09-2011 | Vrouw | 23
Bijwerkingen vorige pil
Heeey Halloowtje allemaal! Ik ben 4 maanden geleden begonnen met de Yaz 24+4 ivm bijwerkingen van mn vorige pil (Microgynon30). Ik had namelijk erg last van terugkerende haaruitval, vocht vasthouden onderbenen, moeheid en verschrikkelijke stemmingswisselingen (snel kwaad op mn vriend en super licht ontvlambaar). In eerste instantie denk je niet meteen aan je anticonsep[lees meer...]tie omdat je het toch al jaren slikt. Ik ben naar mijn huisarts gegaan en die adviseerde mij de Yaz. Ik slik hem nu vanaf mei 2011. Mijn bijwerkingen Yaz 24+4: Maand 1: vaak plassen + puistjes Maand 2: puistjes meer + libido ietsjes minder (is voor mij gelukkig niet zo heel erg) Maand 3: nog steeds puistjes + misselijk af en toe + libido minder Maand 4: vaker ontlasting + misselijk vaker + libido blijft minder dan bij mn vorige pil + ondanks gewichtverlies cellulitis wel verergerd Voordelen: Maand 1: rustiger, geduldiger, minder vocht vasthouden, minder trek in snoep Maand 2: haaruitval minder, relaxter, niet meer explosieve uitbarstingen, 1,5 kg kwijt, meer energie, borsten voller/ronder Maand 3: haaruitval weg, geen gehaast gevoel meer, nog meer energie, geen afscheiding meer van onder Maand 4: ik voel me echt stukken beter dan de andere pil! Puistjes zijn nu ook over. Haaruitval (wat ik het ergste vond) is niet teruggekeerd. Ik ben aardig veranderd qua karakter. Ik voel me minder chaotisch en ben voel me gewoon zoveel beter! Waarschijnlijk is mijn lichaam in de loop der jaren veranderd ofzo en was mijn lichaam gewoon klaar met de hormonen van mn vorige pil. Ik blijf deze pil dus slikken en ben na 4 maanden slikken en doorbijten uiteindelijk toch tevreden.

04-09-2011 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / drospirenon
Aan het begin van het gebruik dacht ik dat hij eigenlijk best goed werkte. Ik ben 3 jaar na mijn zwangerschap opnieuw begonnen met de pil. Ik had alleen last van doorbraak bloedingen, in de tijd dat ik hem nu gebruik 1 maand geen bloeding tussendoor gehad. Na de eerste maand was ik even bang dat ik zwanger was. Ik had alle symptomen als bij mijn eerste zwangerschap (z[lees meer...]wanger terwijl ik microchynon 30 gebruikte) ik was misselijk, had last van mijn baarmoeder en was bijzonder emotioneel. Na een week trokken de symptomen weg, maar komen nu elke maand weer terug. Wat erg frustrerend is, en een duur geintje met al die zwangerschapstesten. Het emotioneel zijn dat blijft nu de hele maand. Elke dag word ik verdrietiger, mijn vriend kan niets meer goed doen, zelfs als hij niets doet is het verkeerd. Het wordt nu zelfs zo erg dat ik depressief begin te worden. Zover laat ik het natuurlijk niet komen. Ik ben verder niet zwanger geraakt, ondanks onregelmatig gebruik en regelmatig vergeten in het begin. (Wat ik stiekem wel jammer vind) Maar hij werkt dus wel.

28-08-2011 | Vrouw | 36
ONREGELMATİGE CYCLUS
Ik kreeg Yazz voorgeschreven van mijn gyneacoloog ivm onregelmatige en snel terugkerende menstruaties. Ik heb vanaf de tweede dag ernstige bijwerkingen gehad, zoals misselijkheid, buikkrampen, diarree, ernstige vermoeidheid, depressieve gevoelens. Deze klachten waren zo aanwezig dat ik niet goed kon functioneren. Ik ben gestart op de eerste dag van mijn menstruatie en blee[lees meer...]f gewoon al die dagen dat ik het heb gebruikt menstrueren. Nu verloor ik nog meer bloed dan voorheen en moest ik daardoor ook nog een ijzertablet gaan gebruiken. Na 12 dagen ben ik gestopt want ik zag er zo het nut niet van in en voelde mij met de dag beroerder worden.

25-08-2011 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / drospirenon
Na het verdwijnen van mijn libido door oa Microgynon, Trigynon en de Nuvaring, wat een verademing de Yaz. Mijn libido is nog steeds niet op 100% maar al een heel stuk verbeterd. Heb 1 dag per maand pijnlijke borsten en een neerslachtig gevoel, nou dat heb ik er wel voor over. Nooit last gehad van doorbraakbloedingen, vreetbuien of gewichtstoename. Ik voel me meer mezelf e[lees meer...]n al blijft zo'n hormonen pil niet ideaal ik zweer bij de Yaz.

20-08-2011 | Vrouw | 24
Anticonceptie
Het vervelende aan anticonceptiepillen is altijd dat je niet zeker weet wat de bijwerkingen waren tot je ermee stopt. De veranderingen zijn vaak geleidelijk en tenzij ze enorm heftig zijn merk je het niet gelijk in connectie met de pil. Twee dingen waarvan ik Yaz verdenk is het veroorzaken van hoofdpijn tijdens de stopdagen (of in elk geval sneller hoofdpijn). Daarnaast[lees meer...] ook een redelijke afname in libido. Helaas is het "vocht" in die streek een heel stuk minder sinds ik meer dan een maand aan deze pil zit. Het kan toeval zijn, misschien psychologisch van iets anders, maar ik had het met Microgynon ook al dus ik vermoed dat het Yaz is.

13-08-2011 | Vrouw | 29
Anticonceptie
Hoi, ik gebruik de yaz 24+4 nu 11 dagen en ik ben moe,prikkelbaar,opgefokt,heb erge stemmingswisselingen,grotere pijnlijke borsten,hoofdpijn,misselijk en last van mijn darmen (lichte vorm van diarree)lucht en gerommel. Zal ik met deze pil doorgaan? Kan dit na 11 dgn? Het liefst gooi ik ze de prullenbak in! Help!!! Van alles geprobeerd wat nu?

31-05-2011 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / drospirenon
Ik gebruik deze pil nog maar 11 dagen, maar ik heb er niks dan last mee. Zonder pil duren mijn regels ongeveer 5 dagen, nu zit ik er al 11 dagen mee! Ze stoppen gewoonweg niet! De laatste dagen ben ik ook heel moe. Eerst dacht ik dat ik niet genoeg sliep, maar na het lezen van al deze reacties begin ik te denken dat het misschien wel van die Yaz komt... Morgen eens naar de[lees meer...] dokter bellen en om een andere pil vragen, want deze lijkt niet te werken voor mij!

22-03-2020 | Man | 19
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Acne/puistjes
Ik begon een week geleden met de yaz, ik kan zeggen dat mijn menstruaties veeel minder heftiger zijn maar wel langer duren ( vroeger 3 dagen nu 5-6) , ook mijn gezicht is al beetje beter geworden , de huid is niet meer zo vettig, de puistjes gaan beeetje weg maar nog niet helemaal. Wel enige minpunt tot nu toe , ik heb echt veel last van hoofdpijn, ( en beetje borstpijn al[lees meer...]s ik aanraak, maar niet zo storend)wat irritant is. Maar we zullen zien hoe het werkt, het is nog maar het begin. Ook nog over hoge libido, bij mij is het wat verhoogd, terwijl meisjes zeggen dat bij hun het juist vermindert is. Maar nogmaals, het is maar een weekje , zal binnen 2-3 weken nog iets zeggen.

01-10-2014 | Man | 19
ethinylestradiol / drospirenon
Heb deze pil jaren genomen maar kon inderdaad mijn pil ook niet doornemen. Mijn beslissing om te veranderen van pil kwam door het opkomen van enorme hoofdpijn tijdens mijn maandstonden het laatste half jaar. 2 maanden geleden ook een tussenbloeding gehad terwijl ik ze perfect innam. Voor mij heeft Yaz dus afgedaan bij deze. Toen ik naar de huisarts ging zei hij ook dat dit[lees meer...] een nieuwe pil is, heel duur en eigenlijk niet beter dan de andere anticonceptiepillen. Hij zei me ook dat de pil die hij mij nu voorqchrijft niet zal zorgen voor gewichtstoename, terwijl dit bij Yaz wel was... Yaz helpt ook niet tegen pijnlijke maandstonden...

16-06-2011 | Man | 24
Endometriose
Ik weet nog niet zo erg lang dat ik endometriose heb. Ik was gestopt met anticonceptie omdat ik veel bijwerkingen had (Meliane, Yasmin). Hierdoor werd mijn endometriose erger en moest ik weer aan de pil. Na microgynon geprobeert te hebben (migraine, buikpijn etc) is door mijn gyn Yaz voorgeschreven. De eerste maand was ik tevreden. Nu totaal niet meer. Ik gebruik de pil nu[lees meer...] bijna drie maanden en wordt gek van de bijwerkingen. Komen ze: pijnlijke borsten en cystes in borst, misselijkheid en braken, moe, slecht slapen, duizelig, 5 kilo aangekomen, geen libido meer, pijn bij vrijen (als het al gebeurt), acne wat ik nooit gehad heb trouwens, migraine voor ik ongesteld moet worden en vreetbuien. Ik ga mijn gyn vragen of ik misschien toch maar weer iets anders mag proberen, ben er echt ziek van en wel een beetje klaar mee.