Ervaringen met YAZ 24+4

blaasontsteking urineweginfectie migraine

09-04-2020 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Acne/puistjes
Dus nu is het dag 25 ( 1ste placebo pil) en heb ineens kei veel puisten. Ik heb wel geen last van bijwerkingen en ook geen buikpijn, wat goed is. Bloedverlies is er nog niet , maar denk dat dat na een paar dagen wel komt. Ik heb wat pijn aan mijn longen/ of hart , maar kan dat door de pil zijn? Denk van niet.

22-03-2020 | Man | 19
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Acne/puistjes
Ik begon een week geleden met de yaz, ik kan zeggen dat mijn menstruaties veeel minder heftiger zijn maar wel langer duren ( vroeger 3 dagen nu 5-6) , ook mijn gezicht is al beetje beter geworden , de huid is niet meer zo vettig, de puistjes gaan beeetje weg maar nog niet helemaal. Wel enige minpunt tot nu toe , ik heb echt veel last van hoofdpijn, ( en beetje borstpijn al[lees meer...]s ik aanraak, maar niet zo storend)wat irritant is. Maar we zullen zien hoe het werkt, het is nog maar het begin. Ook nog over hoge libido, bij mij is het wat verhoogd, terwijl meisjes zeggen dat bij hun het juist vermindert is. Maar nogmaals, het is maar een weekje , zal binnen 2-3 weken nog iets zeggen.

06-10-2014 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Ik had eigenlijk vooral een vraag, ik ben 19jaar en heb in het laatste half jaar al zeker 4verschillende pillen gehad bij de laatste was ik echt het slechtste af, heel vaak doorbloedingen, onregelmatig, buikpijn, verminderd libido maar vooral heel veel bijgekomen. Nu heeft de dokter mij deze pil voorgeschreven maar na alles wat ik gelezen heb twijfel ik of deze pil wel gaa[lees meer...]t werken. Het bijkomen zat ik echt mee in en ik hoopte dat dit over ging gaan met een nieuwe pil, is dat mogelijk bij deze pil of ga ik gewoon hetzelfde blijven hebben?

01-10-2014 | Man | 19
ethinylestradiol / drospirenon
Heb deze pil jaren genomen maar kon inderdaad mijn pil ook niet doornemen. Mijn beslissing om te veranderen van pil kwam door het opkomen van enorme hoofdpijn tijdens mijn maandstonden het laatste half jaar. 2 maanden geleden ook een tussenbloeding gehad terwijl ik ze perfect innam. Voor mij heeft Yaz dus afgedaan bij deze. Toen ik naar de huisarts ging zei hij ook dat dit[lees meer...] een nieuwe pil is, heel duur en eigenlijk niet beter dan de andere anticonceptiepillen. Hij zei me ook dat de pil die hij mij nu voorqchrijft niet zal zorgen voor gewichtstoename, terwijl dit bij Yaz wel was... Yaz helpt ook niet tegen pijnlijke maandstonden...

06-10-2013 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / drospirenon
Ik ben ongerust. Het is de eerste maand dat ik yaz neem en ik zit nu in de 4 stopdagen. Ik ben deze pil gewoon beginnen nemen zonder te wachten op mijn regels, dit mocht van mijn arts maar dan is de pil pas effectief vanaf de 2de maand dat je hem neemt. Nu zit ik op mijn 3de stopdag en heb mijn regels nog niet gekregen. In de voorbije maand heb ik seks gehad maar steeds me[lees meer...]t een condoom (zijn voorzichtig geweest), maar nu ben ik toch bang dat ik misschien zwanger ben. Ik las hier dat enkelen pas op de laatste dag hun regels kregen. Maar toch ben ik bang, is er iemand die dit ook heeft?

06-06-2013 | Vrouw | 42
ethinylestradiol / drospirenon
Ik ben op 5 juni begonnen met de Yaz pil, ik kreeg het voorgeschreven omdat ik voor elke menstruatie 1 week ziek was / ben, erge migraine tot aan galovergeven aan toe. Nu hoop ik dat ik met inname van de yaz pil vanaf kom,maar als ik die ervaringen lees over een longembolie wordt ik er niet vrolijker van en vraag me af ik ik er goed aan doe! Over effectiviteit, bijwerking[lees meer...]en kan ik nog niets vertellen, je moest daar iets invullen maar uiteindelijk kloppen die antwoorden niet.

12-03-2013 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / drospirenon
Ik slik de Yaz ruim 2 jaar geloof ik, daarvoor slikte ik microgynon 30 maar vanwege de stemmingswisselingen ben ik overgestapt. Sinds de yaz heb ik elk kwartaal wel een schimmelinfectie, vaak misselijk en hoofdpijn. Ook heb ik sinds een jaar last van vocht in mijn enkels en voeten waarbij geen duidelijke oorzaken van zijn. Mijn menstruatie is gelukkig veel minder met de ya[lees meer...]z, weinig krampen en maar 4 dagen ongesteld. Jammer genoeg vind ik de vervelende bijwerkingen zwaarder wegen en ga ik overstappen op de mirena.

03-02-2013 | Vrouw | 15
ethinylestradiol / drospirenon
ik slik deze pil nu sinds januari want de eerste die ik slikte was te zwaar. omdat ik niet meer kan lopen tijdens mijn menstruatie zei mijn dokter dat ik hem gewoon door moet slikken, wat geen kwaad kan. op het begin ging het goed maar nu heb ik moeite om in slaap te komen, libido van 0,0, misselijk vooral rond etenstijd. 1x in de 2 maanden een schimmelinfectie, 5 kilo afg[lees meer...]evallen waardoor ik nu ondervoed ben en het komt er maar niet aan. heel erg moe hoofdpijn, rugpijn nog erger geworden en haaruitval. binnenkort naar de huisarts dus ...

28-11-2012 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / drospirenon
Ik sinds vorige week begonnen met de Yazz 24+4 hiervoor de Diana geslikt en daarvoor nog 3 andere soorten. Ik slik hem nu een week en merk dat mn hele hormoon huishouding overhoop ligt. Ik had de Diana tegen acné die ik ineens kreeg, en daar werkte die prima voor. Met de Yazz merk ik daar nog weinig van. Ik had al stemmings wisselingen door mijn ADD/ADHD waar ik medicatie [lees meer...]voor slik maar t lijkt erop dat door de Yazz die wisselingen alleen maar erger worden. Ook is mijn ontlasting een hell geworden! En hoop ik dat ik zoals ik hier wel is lees dat ik niet verder af zal vallen (want ik heb al ondergewicht). Maar het is pas week 1 dus ik houd hoop als deze pil niet werkt moet ik weer opzoek naar een ander. Op hoop van zegen zullen we maar zeggen!

21-10-2012 | Vrouw | 20
Afslanken - overgewicht
Een goede en betrouwbare pil, maar ik ben wel een paar kilo aangekomen tijdens het gebruik van 3 strips. Dus dat vind ik een erg groot nadeel. Een voordeel van deze pil vind ik weer dat ik spontaan nul klachten heb tijdens mijn menstruatie terwijl dit normaal heel erg is. Het is dus een afweging die je moet maken voordat je het gaat gebruiken.

17-09-2012 | Vrouw | 33
Schildklier
Ben nu met de tweede strip bezig. Heb nog steeds last van continue bloedverlies, hopelijk trekt dat snel bij. De vervelendste bijwerking vind ik de extreem droge mond die ik heb. Vooral in de nacht word ik er wakker van. Mijn acne is zo goed als weg en ik ben ook een aantal kilo afgevallen (maar dat kan ook toeval zijn ;)). Verder voel ik me behoorlijk down sinds het slikk[lees meer...]en van deze pil. Dus als de nare bijwerkingen nog bijtrekken voor einde 3e strip, zal ik ermee doorgaan. Anders ga ik toch iets anders overwegen.

12-07-2012 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / drospirenon
Sinds ik de Yaz 24+4 ben gaan slikken, is mijn huid erg achteruit gegaan! Ik had nooit echt last van acné, maar heb er met deze pil veel in mijn gezicht. Soms zelfs dikke, onderhuidse puisten. Ook zit ik niet lekker in mijn vel en heb ik last van stemmingswisselingen. Ik heb hem 2 maanden geslikt en ga er mee stoppen.

29-04-2012 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / drospirenon
Het innemen van deze pil is gemakkelijk, de verpakking met de weekdagen is heel makkelijk te volgen en ben er ongeveer drie maanden tevreden over geweest. Ik ben wel van een kleine b cup naar een grotere c gegaan en 3 kilo verdikt. Ik heb door die pil paarse striemen gekregen op mijn achterwerk en borsten.. Ben er nu totaal niet meer tevreden over, ze zeiden dat ik erdoor [lees meer...]zou afvallen wel mooi niet..

05-02-2012 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / drospirenon
Ik gebruik nu de derde maand de pil, ben net aan derde strip begonnen, tot nu toe in stopweek maar 1 dag licht bloedverlies gehad, ook echt maar klein beetje, vind dit raar, denk de hele tijd dat de pil niet werkt en dat ik zwanger ben, wordt er erg onzeker van, bijwerkingen heb ik niet veel gelukkig, beetje emotioneler misschien, in de stopweek wel krampen en opgezette bu[lees meer...]ik,

06-11-2011 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / drospirenon
Ik slik nu een jaar deze pil, sinds ik deze pil slik heb ik geen last meer van tussentijdse bloedingen en is al mijn acne verdwenen heb ook geen last meer van hoofdpijn en buikpijn..alleen ben ik nu erg aan t twijfelen, want mijn libido is erg omlaag gegaan en daar baal ik erg van, maar als ik weer stop komen al mijn acne weer terug en zullen mn borsten weer een stuk klein[lees meer...]er worden!! binnenkort maar vragen aan mn gynacoloog..

04-11-2011 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / drospirenon
Ik heb de YAZ pil in totaal 6 maanden geslikt. Ik ben door deze pil 3 kilo afgevallen. Ik woog al jaren hetzelfde. Sinds ik deze pil gebruikte viel ik ineens af. Ik at veel meer, terwijl ik steeds minder ging wegen. Deze pil drijft vocht af bij mij, ik moest vaker plassen en had vaker ontlasting. Ook heb ik altijd veel last van mijn darmen en een opgezette buik. Met deze p[lees meer...]il helemaal niet! De reden waarom ik gestopt ben met Yaz, is omdat mijn libido ineens 0,00 was. Dit vind ik een vervelende bijwerking. Ook werd ik niet meer ongesteld. Ik ben nu overgestapt naar een andere pil en houd weer erg veel vocht vast. Ben weer 3 kilo aangekomen binnen 1 maand! Zit weer op mijn oude 'natuurlijke' gewicht. Mijn nieuwe pil zorgt ook weer voor darmproblemen. Heb heel de dag een opgezette buik. Blijft lastig die hormonen;-)