YAZ 24+4

ethinylestradiol / drospirenon

Bij  DepressieX

25-06-2013

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Ik gebruik de pil tegen stemmingswisselingen, nog geen resultaat helaas. Bijwerkingen:extreme vermoeidheid, dorst, droge mond, nergens zin in, slecht slapen, snachts wakker, erg misselijk, brandend maagzuur, braak neigingen. Verder geen bijzonderheden. Prijs 28 euro voor drie maanden dus 9 euro per maand per strip. Best betaalbaar. De witte pillen zijn placebo, neppillen, [lees meer...] daar zit helemaal niets in ,en kun je ook overslaan. Stopweek is niet verplicht. dit is een van de lichtste pillen in nl. Gebruik :tegen acne overbeharing depressies menstruatiepijn, te veel bloedverlies, bloedarmoede, stemmingen, onstabiel leven, zwakte, pijn, etc.
02-01-2013

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)
Depressief

Hallo. Heel graag wil ik mijn verhaal vertellen, ik lees hier toch veel herkenning. Sinds november 2011 slik de Yaz. Dit na aanraden van een consulente die me de Yaz laat slikken tegen de grote stemmingswisselingen die ik had rond mijn menstruatie maar meer rondom de ovulatie. Omdat de Yaz meer progesteron bevat zou dit beter aansluiten op mijn verhaal. Maar nu na een jaa[lees meer...]r merk ik steeds meer verschijnselen waar ik niet blij van word. Elke maand, als ik in de 4 witte pillen periode zit, word ik enorm somber en krijg erg buikpijn. Ook elke maand rond de ovulatie blijf ik zo somber. Eigenlijk ben ik dan maar een paar week in de maand niet somber. In april 2011 is mijn man overleden, dus mijn emoties gaan al alle kanten op. Maar dit maakt het er niet makkelijker op. De sombere buien zorgen voor veel piekerwerk, zo erg dat ik soms denk dat het allemaal niet zoveel zin meer heeft allemaal. En kan ik moeilijk uit die negatieve spiraal komen. Wie heeft dit ook en heeft misschien een tip voor een ander alternatief? Groetjes, Joyce.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum