Ervaringen met Zoely

estradiol / nomegestrol

misselijkheid afwezigheid van menstruatie opgezette buik buikkrampen stemmingswisselingen buikpijn spotting of bloeding tussen menstruaties langdurige menstruatie doffe hoofdpijn

05-03-2023 | Vrouw | 23
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Wegens onregelmatige cyclus, in overleg met gynaecoloog overgestapt op Zoely. Zit nu aan de derde placebo van de eerste strip, maar heb nog steeds geen bloedverlies. Zou dit te maken kunnen hebben met het wennen van mijn lichaam aan deze nieuwe pil?

29-01-2018 | Vrouw | 23
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
In de 2 jaar dat ik deze pil geslikt heb, niet meer ongesteld geworden, geen last meer gehad van emotionele schommelingen en 4 kilo afgevallen. Wel veel last gekregen van Acne en toenemende haargroei wat erg vervelend is. Uiteindelijk is dat ook de reden geweest dat ik ermee ben gestopt. Verder geen verkeerde pil.

16-01-2021 | Vrouw | 24
Endometriose
Na veel soorten anti conceptie te hebben geprobeerd (Microgynon 30, 50, minipil, Mirena, Depo Provera, 3-fase pil etc) was ik er helemaal klaar mee. Veel hormonen gaven vreselijke bijwerkingen (depressie, doorbraakbloedingen etc) en ik had bijna de hoop opgegeven toen Zoely op mijn pad kwam. Eindelijk een pil waar ik geen bijwerkingen door ervaar. Heel fijn en kan het zeke[lees meer...]r aanraden als je problemen hebt ervaren met andere anti conceptie.

05-10-2020 | Vrouw | 24
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Na stoppen met deze pil verdwenen mijn gezondheidsklachten als sneeuw voor de zon, ondanks veelvuldig ziekenhuisonderzoek nooit ontdekt dat het al die tijd al aan deze pil lag. Wees dus alert bij gebruik!

12-06-2018 | Vrouw | 24
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Sinds 4 maand gebruik ik de Zoely pil. De eerste 2 maanden moest mijn lichaam erg wennen maar nu ben ik super tevreden! Ik heb geen stemmingswisselingen meer, voel me goed en heb geen enkele klacht van deze pil. Voorheen van allerlei anticonceptie geprobeerd en elke keer kreeg ik last van stemmingswisselingen, hoofdpijn, libidoverlies en futloosheid. Na lang zoeken heb ik [lees meer...]eindelijk een pil die bij mij past. Daarom vond ik het de moeite waard deze recensie te schrijven.

19-03-2024 | Vrouw | 25

buikpijn misselijkheid doffe hoofdpijn

Na heel lang een andere pil ingenomen te hebben op aanraden van de huisarts begonnen met de Zoely. Ik had bij de vorige pil erg veel bijwerkingen gericht op mijn stemming. Heel emotioneel, veel huilen, een down gevoel, gefrustreerd en boos. Gewoon helemaal niet mijzelf. Met deze pil is dat helemaal omgedraaid. Ik voel mij weer helemaal mijzelf. 1/2 dagen voor de placebopil[lees meer...]len een beetje down en emotioneel maar dat is niks met wat het daarvoor was.

05-05-2021 | Vrouw | 25
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ondanks dat ik de Zoely pil slikte, ben ik nu zwanger. Ik heb jarenlang een standaard pil geslikt en dat ging altijd goed. Ik raad Zoely niet aan.

07-02-2018 | Vrouw | 25
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Na maanden tobben en zoeken ben ik de Zoely pil gaan proberen na jaren geen anticonceptie te hebben gebruikt. Dit is de eerste pil die redelijk valt zonder extreme bijwerkingen. Wellicht moet mijn lichaam wennen maar ik ga de strip afmaken!

28-12-2022 | Vrouw | 26
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik heb 7 jaar lang aan de combinatiepil gezeten (oestrogeen en progestageen, Microgynon 30). Dit ging altijd prima tot begin 2022. Ik merkte dat mijn emoties veel vlakker werden, ik was minder blij en minder chagrijnig (ik wist dat ik meer emoties had hiervoor). Telkens toegeschreven aan een drukke periode maar na een rustigere periode was het er nog steeds. Op aanraden va[lees meer...]n een vriendin aan de Zoely begonnen en wat een verschil!!! Ik voel mij weer echt mijzelf, kan weer volledig genieten van dingen (maar ben ook wel meer chagrijnig af en toe haha). Mijn vriend merkt ook dat ik energieker ben geworden. Ik ben dus echt blij met de Zoely t.o.v. de Microgynon. Het verschil merkte ik al binnen 2 weken.

29-05-2022 | Vrouw | 26
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik had veel klachten tijdens mijn menstruatie, met name stemmingswisselingen. Hierdoor besloten om nog een keer de pil te proberen. Zoely gekozen ivm het "natuurlijk" oestrogeen wat de zoely pil bevat. Na 1,5 maand ervaarde ik minder plezier in de dagelijkse bezigheden, sneller geïrriteerd te zijn, neerslachtig te zijn. Ik herkende mijzelf totaal niet meer. Ik ben dan o[lees meer...]ok meteen gestopt met zoely. Helaas in de pil qua anticonceptie niks voor mij.

21-12-2016 | Vrouw | 26
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik kan erg slecht tegen hormonen, maar hier heb ik 0 problemen mee. Erg fijn in gebruik, en op 3 keer na (in 21 maanden) niet meer ongesteld

18-08-2023 | Vrouw | 27
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik kreeg deze pil als aanrader omdat ik niet tegen de bijwerkingen kon van de standaard voorgeschreven pil. Deze pil zou “lichaamseigen” hormonen bevatten en dus beter zijn. Ik heb me nog NOOIT zo slecht gevoeld als met deze pil. Hartkloppingen, depri stemming, laag libido en met als klapper op de vuurpijl een angst en paniekstoornis er door opgelopen. Ik ben 2 keer gestop[lees meer...]t, en na een aantal maanden verdwenen de klachten weer. Zodra ik begon kwam het telkens weer terug. Lang verhaal kort; doe het jezelf aub niet aan.

26-03-2020 | Vrouw | 28
Stemmingswisselingen
Door mijn hormonen had ik enorm veel last van stemmingswisselingen en depressieve gevoelens. Deze pil heeft ervoor gezorgd dat ik hier geen last meer van heb. Daarnaast moet ik er wel andere klachten bij nemen zoals: buikpijn, misselijkheid, diarree en draaierigheid. Het is nu de derde maand dat ik deze pil neem, dus ik wil het nog wel een kans geven aangezien ik mijn lic[lees meer...]haam wil laten wennen aan de pil. Indien de bijwerkingen zo hevig blijven, zal ik toch moeten overstappen naar een andere pil...

03-04-2019 | Vrouw | 28
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Ter preventie van osteoporose in eerste instantie microgynon '20 voorgeschreven echter i.v.m. hevige bijwerkingen en menstruatieklachten na 1 maand op advies van de huisarts overgestapt op Zoely. Hier heb ik tot op heden nog geen last van bijwerkingen en de bloedingen duren 2 a 3 dagen en nauwelijks menstruatieklachten op een verwaarloosbare buikkramp na. Kortom heel tevre[lees meer...]den over deze pil als alternatief op de reguliere voorgeschreven ethinylestradiol/levonorgestrel pil. Wat deze pil erg gebruiksvriendelijk maakt zijn de stickers met de dagen erop die bovenaan de strip geplakt kan worden. Hierdoor nooit meer twijfels of ik vandaag al een pil heb ingenomen of niet.

10-08-2016 | Vrouw | 28
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
niet meer ongesteld en af en toe emotioneler als normaal

06-12-2023 | Vrouw | 29
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Na microgynol 30 jaren geslikt te hebben in overleg met de gynecoloog overgegaan naar de zoely zonder stopweek Vanwege migraine rond stopweek, netelroos bekneld gevoel in mijn lichaam en doorbraakbloedingen van 1/2 weken dus gewoon toch een menstruatie 4 maanden geprobeerd en op alles werkte die goed alleen mijn libido is totaal verdwenen Dus nu weer een andere prober[lees meer...]en :(