estradiol / nomegestrol

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

29-09-2016 | Vrouw | 41
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Zonder anti-conceptie hevige menstruaties. Ik kan erg slecht tegen de hormonen (angst/paniekstoornis/depressief). Ik verneem wel dat t minder is dan een andere pil. Maar t mooiste is, niet meer ongesteld!! Wel last van opvliegers nog. Net 2 strippen gebruikt, dus misschien dat t nog moet wennen.

25-05-2019 | Vrouw | 42
Stemmingswisselingen
PMS /overgangsklachten de overgangsconsulente adviseerde mij deze pil...was beetje sceptisch over de pil i.v.m eerdere ervaringen. Maar van af dag 1 ben ik gelukkig met deze pil heel licht beetje misselijk, de eerste stop week voelde ik me direct weer rot, en was ik blij dat ik weer kon beginnen nu na drie maanden heb ik het volgende probleem het medicijn is niet leverbaa[lees meer...]r tot 1e kwartaal 2020 vind het vreselijk en weet me geen raad, arts heeft me ACTIVELLE voor geschreven maar daar wordt ik niet blij van de bijwerkingen die er in vermeld staan.

17-01-2019 | Vrouw | 42
darmklachten,meer rugpijn,last aan de maag ,spierpijn ,gewrichtkachten

18-11-2017 | Vrouw | 43
Overgang
De zoely pil geslikt voor overgangsverschijnselen. Mn de wisselende stemmingen. Heb deze pil 2 keer een periode ingenomen. Na 2 dagen ging ik al erg slecht slapen en kreeg hitte aanvallen s nachts. Met als gevolg dat mijn stemming nog meer achteruitging. Was niet misselijk van deze pil wat erg fijn was. Wel spanning in de borsten en buikpijn. Maar dit vond ik niet er[lees meer...]g. De slapeloze nachten hebben mij doen besluiten daarom te stoppen met de zoely pil

13-10-2018 | Vrouw | 44
Overgang
Ik ben 44 en in de Pre overgang. Na een lange zoek tocht aan deze pil gegaan. ik had last van stemmingswisselingen en andere overgangsklachten. Heb van alles geprobeerd. voeding aangepast, sporten, minder wijn en koffie etc niks hielp. als je ouder wordt neemt je oestrogeen af. Merkte na 2 weken al dat mijn hormonen in balans waren. voel me top. wel 4 kilo aangeko[lees meer...]men maar die neem ik voor lief.

23-01-2020 | Vrouw | 46
Overgang
Het medicijn deed niet waarvoor ik het kreeg, namelijk het verminderen van mijn overgangsklachten.

08-03-2019 | Vrouw | 46
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Aangezien ik regelmatig last had van migraine, steeds rond mijn menstruatie, stelde mijn gynaecoloog voor om met Zoely te starten. Ik had ook steeds heel hevige bloedingen wat mijn dagelijkse leven soms onmogelijk maakte. Met deze pil zou ik geen maandstonden meer hebben en zou mijn migraine minderen. Het is ook effectief veel beter. Ik ben niet meer ongesteld want ik [lees meer...]neem de pil gewoon door. Heel soms nog wat bloedverlies maar dit is te verwaarlozen. Mijn migraineaanvallen zijn behoorlijk geminderd. Ook hier soms rond de periode van menstruatie een opflakkering maar dit is goed te onderdrukken met pijnstillers (nurofen meestal).

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum