Ervaringen met Zoely

estradiol / nomegestrol

stemmingswisselingen misselijkheid afwezigheid van menstruatie verminderd libido migraine depressief buikpijn opgezette buik buikkrampen spotting of bloeding tussen menstruaties

28-10-2023 | Vrouw | 42
Overgang
Omdat ik al vervroegde overgangsklachten heb (42 jaar) ben ik na 6 jaar weer aan de pil gegaan. Ik had absoluut geen trek om weer aan de hormonen te gaan. Maar ik dacht ik probeer het. Na eerst 3 maanden de microgynon 30 te hebben gehad met ontzettend veel bijwerkingen (hoge bloeddruk en elke dag flink hoofdpijn en totaal niet meer mijzelf) ben ik overgestapt op de zoely[lees meer...]. Wat een verademing. Ik voel weer mij! Bloeddruk is weer normaal en geen hoofdpijn meer. Mijn klachten van de 'overgang' zijn een stuk beter geworden. Of helemaal weg. Klachten waren 3 weken lang zere borsten, lang en heftig ongesteld, gewrichtspijn, heel moe. Van de maand 2 goede weken en 2 slechte. Vooral de week voor de ongesteldheid niet vooruit te branden. Ontzettend moe. Zeg maar uitgeput. De week na de ongesteldheid had ik een up week met ontzettend veel energie. Nu zijn het meer gelijkere weken. Niet meer zo die schommelingen. Heel blij dus met de zoely!

25-05-2019 | Vrouw | 42
Stemmingswisselingen
PMS /overgangsklachten de overgangsconsulente adviseerde mij deze pil...was beetje sceptisch over de pil i.v.m eerdere ervaringen. Maar van af dag 1 ben ik gelukkig met deze pil heel licht beetje misselijk, de eerste stop week voelde ik me direct weer rot, en was ik blij dat ik weer kon beginnen nu na drie maanden heb ik het volgende probleem het medicijn is niet leverbaa[lees meer...]r tot 1e kwartaal 2020 vind het vreselijk en weet me geen raad, arts heeft me ACTIVELLE voor geschreven maar daar wordt ik niet blij van de bijwerkingen die er in vermeld staan.

17-01-2019 | Vrouw | 42
darmklachten,meer rugpijn,last aan de maag ,spierpijn ,gewrichtkachten

29-09-2016 | Vrouw | 41
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Zonder anti-conceptie hevige menstruaties. Ik kan erg slecht tegen de hormonen (angst/paniekstoornis/depressief). Ik verneem wel dat t minder is dan een andere pil. Maar t mooiste is, niet meer ongesteld!! Wel last van opvliegers nog. Net 2 strippen gebruikt, dus misschien dat t nog moet wennen.

26-08-2023 | Vrouw | 40

07-07-2019 | Vrouw | 40
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Deze pil is echt super fijn! Eindelijk een pil met geen enkele bijwerking, en dit terwijl ik sle heb en depressie patiënt. Ik slik deze pil nu al een aantal jaren en kan deze iedereen aanbevelen. Jammer dat deze pil nog zo prijzig is, hopelijk wordt het in de toekomst goedkoper zodat 't ook voor vrouwen die het minder breed hebben betaalbaar wordt.

25-02-2024 | Vrouw | 39
Overgang
Ik ben 39 en peri overgang. Ik had hiervoor de nuvaring en was ik jarenlang uiterst tevreden totdat ik zowel lichamelijk als psychisch klachten ondervond en merkte dat ik meer oestrogeen nodig had. Na overleg huisarts heb ik voor Zoely gekozen ondanks de vele negatieve berichten online. Ik merk na een maand slikken verschil : haaruitval vrijwel gestopt , stemming nu [lees meer...]al iets verbetert, libido komt langzaam weer op gang. Het is nu pas het begin maar ben zeer hoopvol! Het enige nadeel is dat ik in de eerste week heel raar in mijn hoofd was en heel duizelig maar dit neemt beetje bij beetje ook af.

01-08-2023 | Vrouw | 39
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik ben 5 jaar geleden gestopt met Zoely en de pil in het algemeen. Ik durfde eerst niet, wegens mogelijkheid op terugkomen van angstklachten. Ik was al aan de pil sinds mijn 15de. Dit was echter uiteindelijk de beste beslissing van mijn leven. Ik heb me de afgelopen 5 jaar beter gevoeld dan ooit. Ik voelde mijn lichaam perfect aan, ik had mijn emoties onder controle. Ik wi[lees meer...]st exact wanneer mijn maandstonden gingen komen, alleen al door mijn lichaam aan te voelen. Eind vorig jaar leerde ik iemand kennen, helaas na 2 maanden ongewenst zwanger. Abortus gepleegd en terug aan de pil voor een aantal maanden tot zijn sterilisatie in orde is. Eerst de "minipil" geprobeerd, maar deze was te licht. Ik had dagelijks bloedingen en hevige buikpijn. Aangezien ik Zoely kende, ben ik daar terug mee gestart. Maar ik merkte al na 2 weken een verschil in stemming, libido. Ik voel mijn lichaam niet meer aan. Ik ben precies de "controle" over mezelf kwijt. Ik kijk ernaar uit om er terug mee te stoppen. Een leven zonder pil is zoveel beter en natuurlijker. Ik kan het iedereen aanraden.

02-02-2023 | Vrouw | 39
Endometriose
Slik hem nu een maand en heb non stop hoofdpijn bij mijn ogen. Als dit zo blijft zal ik helaas stoppen daarom. Eerste maand ook 17 dagen ongesteld. Nu zit ik op dag 2 van mijn 2e strip en ben amper ongesteld. Ben benieuwd of de menstruatie bij 2 of 3 dagen blijft of weer 17 dagen door gaat. Ik ben aan de pil gegaan vanwege ernstige endometriose in de baarmoederwand. Heel p[lees meer...]ijnlijke onderbuik en hevige menstruaties. Vanaf mijn eerste pil is mijn buikpijn helemaal over gegaan. Top. Nu alleen de hoofdpijn nog.

30-10-2020 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Op advies gynaecoloog dit middel 3 maanden geprobeerd tegen hevige menstruatie. De eerste maand ging het prima, idd minder bloedverlies. De maand erna blijven vloeien, de maand daarna zelfde verhaal. Na overleg gestopt, menstruatie stopte weer netjes. Buikpijn bleef wel en ik werd wat benauwd met hoestje. Dat bleek na 3 weken meerdere longembolieën te zijn met flink [lees meer...]wat longschade aan de long zelf maar ook aan het longvlies. De combinatie van deze pil, boven de 35 jaar en roken is mij bijna fataal geworden. Zint eer ge begint

22-08-2019 | Vrouw | 39
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Direct vanaf het begin voelde het alsof mijn lichaamstemperatuur een graadje hoger was of mijn hartslag wat sneller. Ik voelde me meer alert, sneller geprikkeld, maar ook sneller overprikkeld. Hierdoor reageerde ik snel geïrriteerd naar mensen die dichtbij staan. Deze stemming is te vergelijken met hoe ik me doorgaans voel voorafgaand aan mijn menstruatie, alleen had i[lees meer...]k het tijdens het gebruik van de pil veel vaker. De eerste week kreeg ik over mijn romp en armen rode vlekjes (soort rode hond-achtige vlekjes). Ook had ik jeuk. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest, na twee weken ongeveer was het weg. Na ongeveer 10 dagen kreeg ik enorme huilbuien. Alsof ik een soort PMS-klachten had, maar dan zonder menstruatie. Ik voelde me heel zwaarmoedig, begreep niet waarom, maar dacht dat mijn lichaam wellicht moest wennen aan de hormonen. Deze huilbuien bleven terugkeren, maar waren niet te koppelen aan een cyclus en daardoor voelde ik me vaak paniekerig. Mijn borsten en buik raakten opgezet. Mijn borsten waren continu gevoeliger alsof er spanning op stond en mijn onderbuik ook. Alsof ik twee maanden zwanger was. Ik was vaak en veel moe. Na het sporten voelde ik me soms zo moe dat ik dacht dat ik er beter mee kon stoppen (met het sporten dus). Dit had ik daarvoor zelden. Vermindering van libido; het was niet weg, maar aanzienlijk minder. Gevoelens van paniek; regelmatig had ik het gevoel dat ik situaties niet meer kon overzien. Het voelde alsof er deurtjes in mijn hoofd open gingen die voor die tijd gesloten bleven.

22-06-2017 | Vrouw | 38
Endometriose
Omdat er bij mij endometriose werd geconstateerd moest ik verplicht terug aan de pil. Waar ik helemaal niet op zat te wachten op mijn 38e. Weer chemische rotzooi, weer bijwerkingen, dikker worden. De gyn kwam toen met een vrij nieuwe natuurlijke pil die misschien iets voor me kon zijn: Zoely. Een pil met alleen lichaamseigen hormonen En idd; hij valt niet tegen! Ik voel m[lees meer...]e geestelijk fantastisch (heerlijk stabiel en bijna sereen) en dat weegt op tegen de kleine ongemakken die de pil met zich meebrengt. Ben 2 kilo zwaarder dan 2 maanden geleden en heb wat lichte spotting bij het doorslikken. Maar dat is op te lossen door een paar keer per jaar een onttrekkingsbloeding te laten komen. En die kilo's raak ik vast ook weer kwijt als ik mijn best doe :-) ALS je dan aan de pil moet dan kan ik de Zoely zeker aanraden.

24-08-2018 | Vrouw | 37
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Overgestapt van Microgynon 20 naar zoely omdat ik bij Microgynon last had van stemmingswisselingen, een lager libido en migraine in de stopweek. Daar heb ik bij zoely geen last van en voelde me er eigenlijk heel goed bij. Het enige grote nadeel bij mij is bij deze pil dat ik heel moeilijk of helemaal geen orgasme meer krijg. Soms helemaal geen gevoel, soms waa het fijn en [lees meer...]d a n was het gevoel ineens weg of soms was het heel fijn maar kwam het gewoon niet tot een hoogtepunt. Vind dat toch echt een dooddoener voor mijn seksleven en dat is voor mij toch echt een reden om te stoppen met zoely. Ga nu overstappen naar mercilon.

01-05-2017 | Vrouw | 37
Stemmingswisselingen
Beste allemaal, Ik ben 37 jaar en heb in het verleden verschillende soorten anticonceptie gebruikt (de pil). Ik had altijd erg last van de hormonen bij elke pil. Daardoor jaren gestopt met de pil tot afgelopen vrijdag. Ik heb een soort haat liefde relatie met de pil. Menstruatie zonder de pil is heftig en ik voel mij altijd ziek erbij/erdoor. Het niet kunnen regelen van[lees meer...] de menstruatie vind ik ook vervelend. Dus toch weer begonnen. Na wat onderzoek online kwam ik uit bij Zoely. Normaal na 3 dagen gebruik begin ik mij depressief te voelen en heb ik last van bijwerkingen. Bij Zoely ervaar ik tot nu toe geen bijwerkingen en ben ik blij dat er eindelijk een pil is die mij niet anders laat voelen. Ik vond het best wel spannend om weer te beginnen maar nergens voor nodig. Dus voor de vrouwen die ook bijwerkingen ervaren zoals ik raad ik deze pil zeker aan. De hormoonsamenstelling is ook anders dan de andere pillen. Hij is vrij nieuw op de markt, mijn huisarts had er nog nooit van gehoord. Wel prijzig. EUR 40,- voor 3 maanden. Maar meer dan waard.

13-03-2022 | Vrouw | 36
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik kreeg deze pil voorgeschreven van de gyneacoloog omdat ik last heb van hevig bloedverlies. Hiervoor heb ik 4 jaar geleden een Nova-Sure behandeling gehad, maar mijn baarmoederslijmvlies groeit weer aan, waardoor de oude klachten terugkomen. De eerste twee maanden was ik veel misselijk, had ik last van stekende hoofdpijn en gevoelige borsten. Ik gebruik de Zoely nu bij[lees meer...]na een jaar. Ik voel me door deze pil emotioneel stabieler dan voor het pilgebruik. Af en toe heb ik last van migraine, maar dat had ik ook al voordat ik aan de pil was, dus dat hoeft er niet persee mee te maken te hebben. Verder zijn mijn borsten een cupmaat groter en ben ik ruim 5 kg aangekomen. Dat vind ik niet prettig, maar doordat ik met de Zoely mijn hevige menstruatieklachten onder controle heb en ik me emotioneel prettig voel, ga ik door met het gebruik van deze pil.

21-10-2019 | Vrouw | 36
Acne/puistjes
Jaren Zoely gebruikt en ben tevreden. Werkt goed tegen acne. Ik ervaar geen bijwerkingen. Ook geen stemmingswisselingen of vreetbuien. Eerder huismerken microgynon gebruikt en daar kreeg ik heftige bijwerkingen van.