Ervaringen met Zoely

estradiol / nomegestrol

17-02-2023 | Vrouw | 47
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Op mijn 46e werden mijn menstruaties steeds heftiger vooral het bloeden. Een cadeautje overgehouden van het vaccin Jansen... Ik had zelf bloedarmoede erdoor gekregen. Ik ben heel blij met het advies van mijn huisarts. Een lichte pil met een natuurlijk vrouwelijk hormoon. Het bevalt zo goed dat ik zelfs niet meer durf te stoppen ermee. Ik doe wel echt een st[lees meer...]opweek en ben iedere keer weer blij.. als ik weer kan beginnen aan een een nieuwe strip. Raad deze pil 100 procent aan !!

22-08-2019 | Vrouw | 39
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Direct vanaf het begin voelde het alsof mijn lichaamstemperatuur een graadje hoger was of mijn hartslag wat sneller. Ik voelde me meer alert, sneller geprikkeld, maar ook sneller overprikkeld. Hierdoor reageerde ik snel geïrriteerd naar mensen die dichtbij staan. Deze stemming is te vergelijken met hoe ik me doorgaans voel voorafgaand aan mijn menstruatie, alleen had i[lees meer...]k het tijdens het gebruik van de pil veel vaker. De eerste week kreeg ik over mijn romp en armen rode vlekjes (soort rode hond-achtige vlekjes). Ook had ik jeuk. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest, na twee weken ongeveer was het weg. Na ongeveer 10 dagen kreeg ik enorme huilbuien. Alsof ik een soort PMS-klachten had, maar dan zonder menstruatie. Ik voelde me heel zwaarmoedig, begreep niet waarom, maar dacht dat mijn lichaam wellicht moest wennen aan de hormonen. Deze huilbuien bleven terugkeren, maar waren niet te koppelen aan een cyclus en daardoor voelde ik me vaak paniekerig. Mijn borsten en buik raakten opgezet. Mijn borsten waren continu gevoeliger alsof er spanning op stond en mijn onderbuik ook. Alsof ik twee maanden zwanger was. Ik was vaak en veel moe. Na het sporten voelde ik me soms zo moe dat ik dacht dat ik er beter mee kon stoppen (met het sporten dus). Dit had ik daarvoor zelden. Vermindering van libido; het was niet weg, maar aanzienlijk minder. Gevoelens van paniek; regelmatig had ik het gevoel dat ik situaties niet meer kon overzien. Het voelde alsof er deurtjes in mijn hoofd open gingen die voor die tijd gesloten bleven.

29-09-2016 | Vrouw | 41
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Zonder anti-conceptie hevige menstruaties. Ik kan erg slecht tegen de hormonen (angst/paniekstoornis/depressief). Ik verneem wel dat t minder is dan een andere pil. Maar t mooiste is, niet meer ongesteld!! Wel last van opvliegers nog. Net 2 strippen gebruikt, dus misschien dat t nog moet wennen.