Ervaringen met Zoely

20-09-2023 | Man | 17
Al

15-06-2018 | Vrouw | 22
Premenstrueel syndroom (PMS)
Een paar maanden geleden begon ik met deze pil, in de hoop dat deze mijn PMS klachten zou laten verdwijnen. Dat gebeurde, alleen kreeg ik er een hoop andere nare bijwerkingen voor terug. Zo kreeg ik enorm last van loodzware benen, waarbij ik als ik liep steken en krampen in mijn benen kreeg. Lopen was hierdoor bijna onmogelijk. Ook voelde ik mij de hele tijd ontzettend ne[lees meer...]rveus en gejaagd, dat begon al vanaf het moment dat ik wakker werd. Ik heb normaal gesproken heel af en toe last van paniekaanvallen, maar met deze pil kreeg ik elke dag meerdere paniekaanvallen. Daarnaast kreeg ik last van haaruitval. Na 2 maanden ben ik weer gestopt met deze pil en ga ik toch op zoek naar een andere oplossing. Toen ik stopte verdwenen overigens alle bovenstaande bijwerkingen meteen als sneeuw voor de zon.

29-05-2022 | Vrouw | 26
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik had veel klachten tijdens mijn menstruatie, met name stemmingswisselingen. Hierdoor besloten om nog een keer de pil te proberen. Zoely gekozen ivm het "natuurlijk" oestrogeen wat de zoely pil bevat. Na 1,5 maand ervaarde ik minder plezier in de dagelijkse bezigheden, sneller geïrriteerd te zijn, neerslachtig te zijn. Ik herkende mijzelf totaal niet meer. Ik ben dan o[lees meer...]ok meteen gestopt met zoely. Helaas in de pil qua anticonceptie niks voor mij.

07-11-2022 | Vrouw | 29
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb al meerdere anticonceptie geprobeerd. De Diane pil, het spiraaltje, meerdere soorten pillen en de nuvaring. Sommige met redelijk succes andere waren vreselijk. Ik had vreselijke PMS klachten, zowel lichamelijk als mentaal. (Huilbuien, depressieve gevoelens, nachtzweten, pijn in de rug, zwellingen in mijn borsten, paniekklachten etc.) Zo ernstig dat het mij belem[lees meer...]merde in mijn leven. De dokter adviseerden de pil maar na eerdere ervaringen durfde ik niet. Via een forum veel positiefs gelezen over de Zoely. En met succes. Ik voel mij weer een veel normaler mens! Heb een beetje puistjes erdoor gekregen maar die neem ik voor lief.

03-06-2019 | Vrouw | 35
Premenstrueel syndroom (PMS)
Vanwege pms klachten en overmatige menstruatie nu 6 maanden gestart. Stemmingswisselingen zijn minder, onzekerheid is afgenomen, slaap weer goed, piekeren verminderd, vermoeidheidsklachten verminderd. Kortom, tevreden. Op ongeveer dag 14 van de pil merk ik soms dat de pms klachten licht terug komen. Maar verdwijnt al weer na 2 dagen . Helaas , recent is zoely uit de h[lees meer...]andel gehaald. Baal als een stekker. Huisarts heeft als alternatief qlaira voorgeschreven.

03-06-2019 | Vrouw | 35

13-03-2024 | Vrouw | 42
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik neem deze pil nu 3 weken tegen heftige stemmingswisselingen door pms ( of pre-menopauze; ben 42) op aanraden gyneacoloog, na 13 jaar geen pil geslikt te hebben. Eerste week beetje dizzy geweest, maar qua stemming ben ik echt ontzettend tevreden! Beetje emo soms, maar niet meer dat opgefokte/gefrustreerde. Ik hoop dat het zo blijft, heerlijk!

31-03-2023 | Vrouw | 45
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb deze pil voorgeschreven gekregen, omdat mijn gyneacoloog blijft vinden dat ik de pil moet slikken omdat op mijn leeftijd mijn klachten anders zouden verergeren. Ik heb daarnaast een milde vorm van het blaaspijnsyndroom en dat reageert ook op stemmingswisselingen. Ik ben geen voorstander van de pil, aangezien ik heftig reageer op hormonen, maar ik wilde het toch nog [lees meer...]1x proberen. Zonder pil zijn de pmd/pmdd-klachten namelijk ook geen pretje. De eerste week van de eerste strip kreeg ik acne naast mijn neus, voelde ik me extreem opgefokt en kreeg ik een erg zeurende lage buikpijn. De acne ging na ruim een week weg, ik werd ook iets minder opgefokt, maar de lage buikpijn bleef (ik dacht op een gegeven moment zelfs dat het een blaasontsteking was). Na de tweede placebo pil aan het einde van de strip verdween de buikpijn. 2 dagen na het starten van de tweede strip kwam de buikpijn helaas weer terug, inclusief de acne en het opgefokte gevoel. Ik zit echt totaal niet lekker in mijn vel, heb huilbuien, alles is me teveel en ik word om alles boos. Ik heb daarnaast geen zin om dingen te ondernemen. Er wordt gezegd dat je je lichaam 3 maanden moet laten wennen, ik hoop echter dag ik dit volhoud, want ik herken mezelf totaal niet meer.

15-03-2024 | Vrouw | 46
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik gebruik Zoely nu 3 jaar. Mijn zoektocht naar een beter leven duurde jaren daarvoor voor pms en pmdd klachten. Eerst 3 maanden een dagboek bijgehouden, hieruit goed af te lezen dat mijn klachten hormonale problemen waren. Het was duiddlijk Pmdd/pmss. Dus Zoely gaan proberen. Eerste 3 a 4 maanden hoofdpijn, veel huilen. Ik wilde stoppen, maar heb toch doorgezet, omd[lees meer...]at er ook momenten waren dat het beter ging Haaruitval, buikpijn, hooffpijn steken , sttemmingeisselingen, het verdween langzaam. Nu heb ik die klachten helemaal niet meer. Maar ik moet wel doorslikken, het voordeel daarvan is dat ik dus ook nniet meer ongesteld wordt. Wat een zegen is na jaren zoveel bloed verlies. Elke maand griep. Elke maand boos. Zoely heeft mijn leven verbeterd. Mijn relatie is nu stabiel, ik ben stabiel. Mijn kinderen hebben er een betere moeder door gekregen. Ik wil en kan niet meer zonder. Voor mij is Zoely mijn beste vriendin.