Ervaringen met Zoely

estradiol / nomegestrol

misselijkheid afwezigheid van menstruatie opgezette buik buikkrampen stemmingswisselingen buikpijn spotting of bloeding tussen menstruaties langdurige menstruatie doffe hoofdpijn

15-03-2024 | Vrouw | 46
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik gebruik Zoely nu 3 jaar. Mijn zoektocht naar een beter leven duurde jaren daarvoor voor pms en pmdd klachten. Eerst 3 maanden een dagboek bijgehouden, hieruit goed af te lezen dat mijn klachten hormonale problemen waren. Het was duiddlijk Pmdd/pmss. Dus Zoely gaan proberen. Eerste 3 a 4 maanden hoofdpijn, veel huilen. Ik wilde stoppen, maar heb toch doorgezet, omd[lees meer...]at er ook momenten waren dat het beter ging Haaruitval, buikpijn, hooffpijn steken , sttemmingeisselingen, het verdween langzaam. Nu heb ik die klachten helemaal niet meer. Maar ik moet wel doorslikken, het voordeel daarvan is dat ik dus ook nniet meer ongesteld wordt. Wat een zegen is na jaren zoveel bloed verlies. Elke maand griep. Elke maand boos. Zoely heeft mijn leven verbeterd. Mijn relatie is nu stabiel, ik ben stabiel. Mijn kinderen hebben er een betere moeder door gekregen. Ik wil en kan niet meer zonder. Voor mij is Zoely mijn beste vriendin.

13-03-2024 | Vrouw | 42
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik neem deze pil nu 3 weken tegen heftige stemmingswisselingen door pms ( of pre-menopauze; ben 42) op aanraden gyneacoloog, na 13 jaar geen pil geslikt te hebben. Eerste week beetje dizzy geweest, maar qua stemming ben ik echt ontzettend tevreden! Beetje emo soms, maar niet meer dat opgefokte/gefrustreerde. Ik hoop dat het zo blijft, heerlijk!

12-03-2024 | Vrouw | 48
Overgang

langdurige menstruatie

Ik ben nu 3 weken geleden begonnen met Zoely en ben heel tevreden, ondanks dat ik vanaf de eerste cyclusdag niet gestopt ben met menstrueren. Ik weet niet of dit op den duur zal stoppen, voor nu iig niet, maar dat vind ik bijzaak. Mijn grootste winst heb ik behaald met mijn gemoedstoestand. Ik was bang dat ik door Zoely depressieve gevoelens zou krijgen, omdat dat als bi[lees meer...]jwerking staat beschreven, maar ik voel me rustiger en opgewekter en dat heb ik heel lang niet gevoeld. Ik heb geen explosieve momenten meer, lach vaker, zelfs tranen met tuiten. Zoals gezegd is het nog maar kort, maar ik vond het wel echt de moeite van het vermelden waard!

25-02-2024 | Vrouw | 39
Overgang
Ik ben 39 en peri overgang. Ik had hiervoor de nuvaring en was ik jarenlang uiterst tevreden totdat ik zowel lichamelijk als psychisch klachten ondervond en merkte dat ik meer oestrogeen nodig had. Na overleg huisarts heb ik voor Zoely gekozen ondanks de vele negatieve berichten online. Ik merk na een maand slikken verschil : haaruitval vrijwel gestopt , stemming nu [lees meer...]al iets verbetert, libido komt langzaam weer op gang. Het is nu pas het begin maar ben zeer hoopvol! Het enige nadeel is dat ik in de eerste week heel raar in mijn hoofd was en heel duizelig maar dit neemt beetje bij beetje ook af.

20-09-2023 | Vrouw | 43
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik heb na het lezen alle negatieve recensies op deze site even geaarzeld of Zoely wel de goede keuze was, maar ben heel blij dat ik 6 maanden geleden toch voor Zoely heb gekozen. Daarom ook deze review. Na een paar jaar last van zware menstruaties is het een enorme opluchting dat mijn menstruatie bijna niets meer voorstelt sinds ik Zoely slik. Ik had last van lichte acne e[lees meer...]n ook dat is verbeterd. Met Mirena had ik last van vervelende bijwerkingen (meer acne en hoofdpijn), daarna wilde ik een aantal jaar geen hormonale anticonceptie meer, maar ben blij dat ik daar toch op terug ben gekomen.

20-09-2023 | Man | 17
Al

26-08-2023 | Vrouw | 40

20-05-2023 | Vrouw | 19
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik ben onwijs tevreden over deze pil. Ik heb hiervoor 3 andere soorten geslikt en bij alle 3 vervelende bijwerkingen gehad (somberheid, gewichtstoename), maar bij zoely heb ik eigenlijk geen bijwerkingen ervaren. Het geeft mij sowieso een prettig gevoel dat er 2 lichaamseigen hormonen in zitten. Het enige minpuntje voor mij is echt wel de prijs, aangezien deze pil aanzienl[lees meer...]ijk duurder is dan veel andere soorten. Je hoort vaak alleen de slechte verhalen op het internet, maar bij deze wilde ik graag ook een positief verhaal laten horen! Ik vind het lastig om bijwerkingen te noemen aangezien ik deze pil al 2+ jaar slik, maar ik ga er wel vanuit dat de pil over het algemeen een effect heeft op mijn gemoedstoestand wat ik waarschijnlijk pas zal merken wanneer ik stop.

09-03-2023 | Vrouw | 23
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Na 6 jaar de standaardpil genomen te hebben in kader van tussenbloedingen overgestapt op Zoely omwille van het niet mogen ophogen van oestrogeen. Had eerst wat negatieve reacties gelezen, maar kan ik kan van zoely niets slecht zeggen, integendeel. Bloedingen zijn gereduceerd tot 2 dagen zeer licht in vergelijking met de vroegere pil was het zeker 1 week. Voor de rest geen [lees meer...]enkele bijwerking, zeer tevreden van!

27-02-2023 | Vrouw | 21
Endometriose
Na jaren zoeken heb ik eindelijk een fijn hormoon gevonden. Door endometriose mag ik geen menstruaties hebben, waardoor ik al veel pillen en spiraaltjes heb geprobeerd. Bij alle hormonen die ik heb geprobeerd kreeg ik ontzettend veel last van bijwerkingen, voornamelijk afgevlakte emoties. Toen ik begon met de Zoely dacht ik dat hij niet werkte, aangezien ik me eindelijk [lees meer...]weer mezelf voelde. Ik heb zelden doorbraakbloedingen en heb geen stopweek. Mijn lichaam voelt in balans met dit hormoon. Elk lichaam functioneert natuurlijk anders, maar ik zou deze pil zeker aanraden! Alleen wel goed opletten dat je niet een van de vier placebo pillen slikt als dit niet de bedoeling is, de kleuren van deze verschillen namelijk nauwelijks van de werkende pil.

17-02-2023 | Vrouw | 47
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Op mijn 46e werden mijn menstruaties steeds heftiger vooral het bloeden. Een cadeautje overgehouden van het vaccin Jansen... Ik had zelf bloedarmoede erdoor gekregen. Ik ben heel blij met het advies van mijn huisarts. Een lichte pil met een natuurlijk vrouwelijk hormoon. Het bevalt zo goed dat ik zelfs niet meer durf te stoppen ermee. Ik doe wel echt een st[lees meer...]opweek en ben iedere keer weer blij.. als ik weer kan beginnen aan een een nieuwe strip. Raad deze pil 100 procent aan !!

28-12-2022 | Vrouw | 26
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik heb 7 jaar lang aan de combinatiepil gezeten (oestrogeen en progestageen, Microgynon 30). Dit ging altijd prima tot begin 2022. Ik merkte dat mijn emoties veel vlakker werden, ik was minder blij en minder chagrijnig (ik wist dat ik meer emoties had hiervoor). Telkens toegeschreven aan een drukke periode maar na een rustigere periode was het er nog steeds. Op aanraden va[lees meer...]n een vriendin aan de Zoely begonnen en wat een verschil!!! Ik voel mij weer echt mijzelf, kan weer volledig genieten van dingen (maar ben ook wel meer chagrijnig af en toe haha). Mijn vriend merkt ook dat ik energieker ben geworden. Ik ben dus echt blij met de Zoely t.o.v. de Microgynon. Het verschil merkte ik al binnen 2 weken.

07-11-2022 | Vrouw | 29
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb al meerdere anticonceptie geprobeerd. De Diane pil, het spiraaltje, meerdere soorten pillen en de nuvaring. Sommige met redelijk succes andere waren vreselijk. Ik had vreselijke PMS klachten, zowel lichamelijk als mentaal. (Huilbuien, depressieve gevoelens, nachtzweten, pijn in de rug, zwellingen in mijn borsten, paniekklachten etc.) Zo ernstig dat het mij belem[lees meer...]merde in mijn leven. De dokter adviseerden de pil maar na eerdere ervaringen durfde ik niet. Via een forum veel positiefs gelezen over de Zoely. En met succes. Ik voel mij weer een veel normaler mens! Heb een beetje puistjes erdoor gekregen maar die neem ik voor lief.

09-07-2022 | Vrouw | 45
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Door abnormaal bloedverlies samen met gynaecoloog besloten om aan de Zoely pil te gaan. 1e strip ging goed advies van gyn. Doorslikken... strip 2... ik ben nu al 13 dagen ongesteld (niet heftig maar veel pruttelen bloed) Nou dan ben ik liever een aantal dagen zwaar ongesteld dan dit! Ik heb 5 jaar lang geen anticonceptie gebruikt sus misschien moet mijn lijf hieraan we[lees meer...]nnen? Ik geef het nog even de kans in augustus een evaluatie afspraak met gynaecoloog.

16-01-2021 | Vrouw | 24
Endometriose
Na veel soorten anti conceptie te hebben geprobeerd (Microgynon 30, 50, minipil, Mirena, Depo Provera, 3-fase pil etc) was ik er helemaal klaar mee. Veel hormonen gaven vreselijke bijwerkingen (depressie, doorbraakbloedingen etc) en ik had bijna de hoop opgegeven toen Zoely op mijn pad kwam. Eindelijk een pil waar ik geen bijwerkingen door ervaar. Heel fijn en kan het zeke[lees meer...]r aanraden als je problemen hebt ervaren met andere anti conceptie.

31-08-2019 | Vrouw | 35
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Onwijs tevreden over deze pil, geen bijwerkingen meer van de pil sinds in met de zoely gestart ben. Geen zweet aanvallen, geen depressiviteit, geen vaginale klachten meer ik voel mij erg goed bij deze pil!