Ervaringen met Zoely

estradiol / nomegestrol

stemmingswisselingen misselijkheid afwezigheid van menstruatie verminderd libido migraine depressief buikpijn opgezette buik buikkrampen spotting of bloeding tussen menstruaties

25-05-2019 | Vrouw | 42
Stemmingswisselingen
PMS /overgangsklachten de overgangsconsulente adviseerde mij deze pil...was beetje sceptisch over de pil i.v.m eerdere ervaringen. Maar van af dag 1 ben ik gelukkig met deze pil heel licht beetje misselijk, de eerste stop week voelde ik me direct weer rot, en was ik blij dat ik weer kon beginnen nu na drie maanden heb ik het volgende probleem het medicijn is niet leverbaa[lees meer...]r tot 1e kwartaal 2020 vind het vreselijk en weet me geen raad, arts heeft me ACTIVELLE voor geschreven maar daar wordt ik niet blij van de bijwerkingen die er in vermeld staan.

08-03-2019 | Vrouw | 46
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Aangezien ik regelmatig last had van migraine, steeds rond mijn menstruatie, stelde mijn gynaecoloog voor om met Zoely te starten. Ik had ook steeds heel hevige bloedingen wat mijn dagelijkse leven soms onmogelijk maakte. Met deze pil zou ik geen maandstonden meer hebben en zou mijn migraine minderen. Het is ook effectief veel beter. Ik ben niet meer ongesteld want ik [lees meer...]neem de pil gewoon door. Heel soms nog wat bloedverlies maar dit is te verwaarlozen. Mijn migraineaanvallen zijn behoorlijk geminderd. Ook hier soms rond de periode van menstruatie een opflakkering maar dit is goed te onderdrukken met pijnstillers (nurofen meestal).

12-06-2018 | Vrouw | 24
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Sinds 4 maand gebruik ik de Zoely pil. De eerste 2 maanden moest mijn lichaam erg wennen maar nu ben ik super tevreden! Ik heb geen stemmingswisselingen meer, voel me goed en heb geen enkele klacht van deze pil. Voorheen van allerlei anticonceptie geprobeerd en elke keer kreeg ik last van stemmingswisselingen, hoofdpijn, libidoverlies en futloosheid. Na lang zoeken heb ik [lees meer...]eindelijk een pil die bij mij past. Daarom vond ik het de moeite waard deze recensie te schrijven.

12-05-2018 | Vrouw | 36
Acne/puistjes
Na enkele jaren microgynon gebruikt te hebben en de matige acne geprobeert te hebben accepteren, ben ik uiteindelijk helemaal gestopt met anticonceptie. Acne werd nog wat erger. Ook nog spiraal met en zonder hormonen geprobeerd. De acne bleef. Nu bijna 4 weken Zoely aan het gebruiken. Mijn huid word een stuk beter! Lang niet meer zo rustig geweest. Voor microgynon de Diane[lees meer...] 35 jaren gebruikt. Ik hoop dat Zoely uiteindelijk het zelfde effect bereikt; puistloos.

09-03-2018 | Vrouw | 36
Stemmingswisselingen
Wegens mijn emotionele schommelingen wanneer ik geen pil slik wilde ik toch proberen of dit met de pil opgelost kon worden. Mijn huisarts adviseerde Zoely en deze pil was vanaf de eerste maand een groot succes. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Ik ben, puur om te testen of het geen placebo effect was ofzo, twee maanden gestopt en toen werd het gelijk weer drama.. En (ge[lees meer...]lukkig!) toen ik begon voelde ik me binnen no time weer top. Voor mij is deze pil dus echt alles waard; zelfs het libido verlies. Hoewel ik daar wel echt van baal weegt het niet op tegen het feit dat ik gewoon echt (hoe vreemd het ook mag klinken) gelukkig wordt.

07-02-2018 | Vrouw | 25
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Na maanden tobben en zoeken ben ik de Zoely pil gaan proberen na jaren geen anticonceptie te hebben gebruikt. Dit is de eerste pil die redelijk valt zonder extreme bijwerkingen. Wellicht moet mijn lichaam wennen maar ik ga de strip afmaken!

21-12-2017 | Vrouw | 19
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Perfecte pil voor mij! Eerst andere pil gehad, maar hier werd ik heel emotioneel en chagerijnig van. Deze pil door de huisarts geadviseerd en nooit meer klachten gehad. Het enige nadeel is dat iedereen er anders op reageert. Mijn zus heeft deze ook en zij wordt niet ongesteld en ik wel, waardoor je wat onzeker wordt over de werking, maar tot nu toe werkt het nog prima. Ver[lees meer...]der geen emotie schommelingen meer en geen last van bijwerkingen. Ik kan deze pil echt aan iedereen aanbevelen. Wordt niet volledig vergoed door je zorgverzekering, maar dit zou je dan even moeten navragen bij de zorgverzekeraar. Je moet hem elke dag innemen en dat is voor mij de enige reden om misschien ooit te veranderen van anticonceptie, maar qua werking/bijwerkingen is dit een hele goede pil en zeker een goede oplossing voor vrouwen die snel last krijgen van hormonen/emoties.

04-12-2017 | Vrouw | 30
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Afgelopen 1,5 jaar aan het expirimenteren geweest met de pil. Ik had steeds bijwerkingen zoals depressie en geen libido meer. Elke keer geswitched, totdat mijn huisarts mij Zoely adviseerde, om nog 1x te proberen. Dat ongeveer 3 maanden gedaan en toen weer afgehaakt. Had ik misschien niet moeten doen en had ik nog last van die andere pillen. Toen brak de zomer weer aan, [lees meer...]en ben ik in juni 2017 weer begonnen met de Zoely, met de intentie om even de zomervakantie door te komen en dan weer te stoppen. Ik heb trouwens altijd ook hele zware menstruatie, zware buikkrampen etc. Dus stiekem miste ik de pil wel een beetje. Eenmaal 2 maanden verder, beviel het mij eigenlijk wel, beter als de keer ervoor, zowel kwa depressie als libido. Nu 6 maanden verder, moet ik zeggen dat mijn libido toch weer wat minder is, ook last van droogheid, moet wel echt glijmiddel gebruiken om het aangenaam te maken. Kwa depressie helemaal geen last, voel me echt goed. Ben wel 5 kilo aangekomen, weet niet 100% zeker of dat door de pil komt of door de laatste tijd veel te hebben gesnoept. De laatste keer dat ik ongesteld was, was het heeel weinig, kon nog net een mini tampon gebruiken. En ik zou nu eigenlijk ongesteld moeten zijn, maar niet geworden, wel krampjes, het gevoel "alsof" ik ongesteld ben, maar geen druppeltje! Over het algemeen dus verder ik tevreden. Slik liever niets, maarja bevalt me stiekem toch wel goed !! dus DIKKE aanrader.

14-11-2017 | Vrouw | 22
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Al jaren aan de gewone pil geweest. Als kind zijnde altijd al migraine(met aura) patiënt. Kon me herinneren dat ik toen ik met de gewone pil begon ook altijd misselijk was. Paar maand geleden de mini pil geprobeerd, toen was ik zo misselijk dat ik dacht dat ik zwanger was. Tot nu toe (2 maanden) wel tevreden met de zoely. Er is alleen geen onderzoek naar trombose gedaan en[lees meer...] dit vind ik best wel beangstigend. Ik was vorige maand zeker een week of langer misselijk. En het begint nu weer. Is wel lastig, maar kan wel gewoon alles eten. Qua menstruatie; niet ongesteld geworden tijdens de 4 stop dagen. Daarna een week lang een rare drupjes bloeding. Ik bloed normaal altijd wel meer dan anderen. Dus dit stelt niks voor. Maakt me wel onrustig. Wel veel krampen! Kan zijn dat ik wellicht endometriose heb (meerdere artsen hebben gekeken). Dus dat zou het kunnen zijn. Normaal heb ik dag 1 en 2 enorm pijnlijke krampen. En nu hield het echt dagen lager aan, en er kwam 1 drupje bloed. Heel vervelend. Maarja nogmaals. Opzich best tevreden... waar blijft de mannen pil.

29-09-2016 | Vrouw | 41
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Zonder anti-conceptie hevige menstruaties. Ik kan erg slecht tegen de hormonen (angst/paniekstoornis/depressief). Ik verneem wel dat t minder is dan een andere pil. Maar t mooiste is, niet meer ongesteld!! Wel last van opvliegers nog. Net 2 strippen gebruikt, dus misschien dat t nog moet wennen.

10-08-2016 | Vrouw | 28
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
niet meer ongesteld en af en toe emotioneler als normaal

03-05-2016 | Vrouw | 22

13-09-2023 | Vrouw | 29
Onregelmatige menstruatiecyclus
Toen ik wegens acute depressie en tig andere mentale klachten mijn implanon (armspiraal) liet verwijderen, werd mij geadviseerd diezelfde dag nog aan de pik te gaan om zwangerschap te voorkomen. Mijn vertrouwen in anticonceptie en mijn al verstoorde hormoonhuishouding, hebben er toe geleid dat ik na grondige research koos voor Zoely. Zelf wist ik niet wat ik precies kon [lees meer...]verwachten en mijn huisarts had ik ook niet bepaald veel aan want mijn mentale klachten werden meteen afgewimpeld als een persoonlijkheidsstoornis - het feit dat ik na 2 maanden gebruik niet één keer heb gebloed en toen ik besloot mijn anticonceptie volledig te staken en ik na een jaar zonder bescherming vrijen nog steeds niet zwanger kon worden of ovuleren, werd compleet genegeerd. Uiteindelijk is er bij mij PCOS gediagnosticeerd, dus het probleem zat er al vóór Zoely, maar ik kreeg geen bloedingen tijdens mijn stopweek en dus ben ik van mening dat Zoely voor mij niet de juiste keuze was. Overigens is het mij wel opgevallen dat mijn libido juist meer normaal en rustiger is geworden sinds ik geen anticonceptie meer gebruik, terwijl ik voorheen een abnormaal hoge seksdrive had, wat ook best wel vervelend was en niet hielp met mijn mentale gezondheid.

30-06-2023 | Vrouw | 46
Buikpijn
Slik deze pil NIET vanwege de anticonceptie. ( ben al jaren gesteriliseerd) Ik heb adenomyose ( vorm van endometriose) waarschijnlijk overgehouden aan een eerdere keizersnede. Dat is vervelend, pijnlijk en mag daardoor niet meer menstrueren. Ik slik de pil dus sinds 3 mond continue, zonder de laatste 4 pillen ( die zijn placebo, hebben effect van de stopweek) ga ik ste[lees meer...]eds direct door naar een nieuwe strip. Mijn ongewenste bij-effecten zijn; veel moe, hoofdpijn, pijnlijke borsten, buikpijn en doorbraakbloedingen die ( in huidig geval) nu al 2 weken aanhouden, ondanks dat ik geen stopweek heb. Ook in eerste weken veel gewichtstoename ; 5 kilo! Volgens de fabrikant komt het er op neer dat je mogelijk de eerste periode (meer) last hebt van ongewenste bijwerkingen. De eerste 3 a 4 maanden zou je lichaam kunnen reageren; wenfase. Mijn lijf is wellicht extreem gevoelig, of het is domme pech… Ik ga in overleg met mijn gynaecoloog of ik door moet gaan. Er zijn vrijwel geen andere opties voor mij dan deze medicatie, of baarmoeder resectie. Dat laatste wil ik graag voorkomen, want daar zijn ook risico’s aan verbonden. Ik overweeg het implantaat ( staafje) nog als optie.

05-03-2023 | Vrouw | 23
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Wegens onregelmatige cyclus, in overleg met gynaecoloog overgestapt op Zoely. Zit nu aan de derde placebo van de eerste strip, maar heb nog steeds geen bloedverlies. Zou dit te maken kunnen hebben met het wennen van mijn lichaam aan deze nieuwe pil?

03-04-2022 | Vrouw | 33
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Tot nu toe amper bijwerkingen zoals hoofdpijn en stemmingswisselingen, ook geen acne. Wat wel vervelend is, is dat ik op de eerste dag van mijn menstruatie ben gestart met Zoely en dat ik nu ruim 2 weken later nog steeds ongesteld ben. Ik hoop dat dit overgaat, heeft iemand anders dit ook zo ervaren?