Ervaringen met Zoely

estradiol / nomegestrol

stemmingswisselingen misselijkheid afwezigheid van menstruatie verminderd libido migraine depressief buikpijn opgezette buik buikkrampen spotting of bloeding tussen menstruaties

19-03-2024 | Vrouw | 30
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)

afwezigheid van menstruatie buikkrampen opgezette buik spotting of bloeding tussen menstruaties stemmingswisselingen misselijkheid

1 maand de Zoely gebruikt. Erg veel bijwerkingen. Zo erg last van gehad dat ik ermee ben gestopt. Voel mij nog steeds beroerd. Tijdens de placebopillen ook niet ongesteld geworden maar mega veel buikpijn. Niet aan te raden!

18-12-2023 | Vrouw | 12
Onregelmatige menstruatiecyclus
Mij dochter kreeg dit voorgeschreven omdat ze zeer veel klachten had voor en tijdens de menstruatie. Ze is nog vrij jong (12) maar al meer dan een jaar voor en tijdens menstruatiepijn heel veel klanten en daardoor veel ziek thuis. De eerste week had ze hoofdpijn 2 dagen. Toen 2 weken rustig. Eind 3e week 2 dagen heel veel boze buien, gewoon onredelijk boos op alles, erg[lees meer...] chagrijnig, alles wilde ze wel stuk slaan en heel veel verdriet. Toen weer een dag of 5 oké maar de 2e en 3e dag van de stopdagen waren een regelrecht drama. Boos, chagrijnig en veel verdriet om niets. Ze heeft 2 uur liggen huilen op de bank. Deze dus nooit meer.

18-08-2023 | Vrouw | 27
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik kreeg deze pil als aanrader omdat ik niet tegen de bijwerkingen kon van de standaard voorgeschreven pil. Deze pil zou “lichaamseigen” hormonen bevatten en dus beter zijn. Ik heb me nog NOOIT zo slecht gevoeld als met deze pil. Hartkloppingen, depri stemming, laag libido en met als klapper op de vuurpijl een angst en paniekstoornis er door opgelopen. Ik ben 2 keer gestop[lees meer...]t, en na een aantal maanden verdwenen de klachten weer. Zodra ik begon kwam het telkens weer terug. Lang verhaal kort; doe het jezelf aub niet aan.

11-08-2023 | Vrouw | 30
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik heb deze pil gekregen omdat ik niet tegen de ‘standaard’ pil kan. Dus deze proberen… ik heb zolang ik deze gebruikt heb hoofdpijn gehad, boos , snel geïrriteerd. Hele lichaam deed zeer. Hartkloppingen , druk op de borst , moest zelfs bloedprikken omdat bloedstolstels voor kunnen komen bij deze pil. Gelukkig was dat niet zo. Maar voor mij deze rommel nooit maar dan ook n[lees meer...]ooit meer. Oja en elke dag mega erge hoofdpijn

20-07-2022 | Vrouw | 50
Onregelmatige menstruatiecyclus
In verband met onregelmatige en heftige menstruatie de Zoely gaan gebruiken. Vanaf de eerste maand begonnen de problemen. Ik heb de Zoely in totaal 9 maanden gebruikt waarvan ik hem de laatste 4 maanden heb doorgeslikt. Het is een hel geweest. Laatste 4 maanden aan 1 stuk door ongesteld geweest. Dit bestond uit zeer zware bloedingen met stolsels. Mijn buik was opgezwollen [lees meer...]en zag eruit of ik 5 maanden zwanger was. 5 kilo aangekomen. Mijn libido weg. Nergens meer zin in. Ik ben op eigen initiatief gestopt. Gynaecoloog wilde dat ik hem minimaal 6 maanden zou doorslikken. Binnen 2 weken waren alle klachten verdwenen. Weet waar je aan begint!

29-05-2022 | Vrouw | 26
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik had veel klachten tijdens mijn menstruatie, met name stemmingswisselingen. Hierdoor besloten om nog een keer de pil te proberen. Zoely gekozen ivm het "natuurlijk" oestrogeen wat de zoely pil bevat. Na 1,5 maand ervaarde ik minder plezier in de dagelijkse bezigheden, sneller geïrriteerd te zijn, neerslachtig te zijn. Ik herkende mijzelf totaal niet meer. Ik ben dan o[lees meer...]ok meteen gestopt met zoely. Helaas in de pil qua anticonceptie niks voor mij.

01-05-2022 | Vrouw | 21
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Kreeg gewoon mijn menstruatie door de pil heen, nog nooit zo’n heftige pijn gehad. Ik kon de eerst drie dagen niet lopen met paracetamol op. Hoofdpijn ook als ik geen menstruatie had. En angst. Metteen gestopt.

15-06-2021 | Vrouw | 20
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Na verschillende soorten anticonceptie te gebruiken, waarbij ik overal wel last had van vervelende bijwerkingen, werd mij een ander soort pil geadviseerd, de Zoely pil. Ik heb nog nooit zo'n vervelende maand gehad als de maand waarin ik deze pil slikte. Ik voelde me totaal niet meer mezelf, werd boos en verdrietig om van alles, zonder dat ik mezelf begreep. De mensen om me[lees meer...] heen hadden hier ook last van. Ik herkende mijn eigen gevoelens en daardoor gedrag ook niet meer. Fysiek had ik minder last van bijwerkingen, behalve hier en daar een eetbui en een beetje last van een opgeblazen gevoel. Ik ben zelf erg gevoelig voor hormonen, dus het is niet zo gek dat ik mentaal heftig reageerde hierop. Als je van jezelf weet dat je gevoelig bent voor stemmingswisselingen etc, zou ik deze pil niet aanraden. Maar als je wel prima tegen 2 soorten hormonen kan en niet zo veel last ondervind van neerslachtigheid, dan is deze pil wel aan te raden.

05-05-2021 | Vrouw | 25
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ondanks dat ik de Zoely pil slikte, ben ik nu zwanger. Ik heb jarenlang een standaard pil geslikt en dat ging altijd goed. Ik raad Zoely niet aan.

05-04-2021 | Vrouw | 34
ADD
Ik heb add en daarbij een dwangneurose. Bij deze medicatie heb ik de medicatie ook voor add weer nodig. Daarbij depressieve gedachten en boos en verdrietig. Ook mijn libido is 0. Mijn omgeving en ik herkennen mij totaal niet.

04-12-2020 | Vrouw | 35
Eierstokkanker
Begonnen met deze pil omdat het slikken van de pil je kansen op eierstokkanker verlaagt (en ik heb al een hoger risico) en omdat het zou helpen met mijn menstruatie die zeer pijnlijk en onregelmatig was. Gyn stelde zoely voor, omdat deze natuurlijker zou zijn en minder bijwerkingen. Eerste paar maanden ging perfect en nergens last van, behalve wat aankomen. Na enkele [lees meer...]maanden kreeg ik veel hoofdpijn en rugpijn en werd mijn menstruatie heel onregelmatig (dan wel een bloeding en dan maanden weer niet) en als ik wel mijn periode kreeg had ik ook extreem veel last van krampen. Alsof ik helemaal geen pil slikte! Daarnaast vloeide ik ook heftig. De krampen bleven na een tijdje zelfs aanhouden buiten mijn periodes om. Van pijnlijke steken tot krampen. Naar de huisarts gegaan, omdat ik dacht dat deze krampen mogelijk te maken hadden met mijn verhoogde kans op eierstokkanker en er iets goed fout zou kunnen zijn. Deze verwees me door naar het ziekenhuis en de Gyn (andere dan die Zoely voorschreef) gaf aan dat dit een veel voorkomend probleem is met Zoely en adviseerde mij ermee te stoppen. Nu een proef periode starten met Microgynon30 en hopen dat deze klachten dan verdwijnen (wat de Gyn wel verwacht)

30-10-2020 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Op advies gynaecoloog dit middel 3 maanden geprobeerd tegen hevige menstruatie. De eerste maand ging het prima, idd minder bloedverlies. De maand erna blijven vloeien, de maand daarna zelfde verhaal. Na overleg gestopt, menstruatie stopte weer netjes. Buikpijn bleef wel en ik werd wat benauwd met hoestje. Dat bleek na 3 weken meerdere longembolieën te zijn met flink [lees meer...]wat longschade aan de long zelf maar ook aan het longvlies. De combinatie van deze pil, boven de 35 jaar en roken is mij bijna fataal geworden. Zint eer ge begint

22-08-2019 | Vrouw | 39
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Direct vanaf het begin voelde het alsof mijn lichaamstemperatuur een graadje hoger was of mijn hartslag wat sneller. Ik voelde me meer alert, sneller geprikkeld, maar ook sneller overprikkeld. Hierdoor reageerde ik snel geïrriteerd naar mensen die dichtbij staan. Deze stemming is te vergelijken met hoe ik me doorgaans voel voorafgaand aan mijn menstruatie, alleen had i[lees meer...]k het tijdens het gebruik van de pil veel vaker. De eerste week kreeg ik over mijn romp en armen rode vlekjes (soort rode hond-achtige vlekjes). Ook had ik jeuk. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest, na twee weken ongeveer was het weg. Na ongeveer 10 dagen kreeg ik enorme huilbuien. Alsof ik een soort PMS-klachten had, maar dan zonder menstruatie. Ik voelde me heel zwaarmoedig, begreep niet waarom, maar dacht dat mijn lichaam wellicht moest wennen aan de hormonen. Deze huilbuien bleven terugkeren, maar waren niet te koppelen aan een cyclus en daardoor voelde ik me vaak paniekerig. Mijn borsten en buik raakten opgezet. Mijn borsten waren continu gevoeliger alsof er spanning op stond en mijn onderbuik ook. Alsof ik twee maanden zwanger was. Ik was vaak en veel moe. Na het sporten voelde ik me soms zo moe dat ik dacht dat ik er beter mee kon stoppen (met het sporten dus). Dit had ik daarvoor zelden. Vermindering van libido; het was niet weg, maar aanzienlijk minder. Gevoelens van paniek; regelmatig had ik het gevoel dat ik situaties niet meer kon overzien. Het voelde alsof er deurtjes in mijn hoofd open gingen die voor die tijd gesloten bleven.

17-01-2019 | Vrouw | 42
darmklachten,meer rugpijn,last aan de maag ,spierpijn ,gewrichtkachten

18-11-2017 | Vrouw | 43
Overgang
De zoely pil geslikt voor overgangsverschijnselen. Mn de wisselende stemmingen. Heb deze pil 2 keer een periode ingenomen. Na 2 dagen ging ik al erg slecht slapen en kreeg hitte aanvallen s nachts. Met als gevolg dat mijn stemming nog meer achteruitging. Was niet misselijk van deze pil wat erg fijn was. Wel spanning in de borsten en buikpijn. Maar dit vond ik niet er[lees meer...]g. De slapeloze nachten hebben mij doen besluiten daarom te stoppen met de zoely pil

20-04-2024 | Vrouw | 22
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)

stemmingswisselingen migraine verminderd libido depressief

Ik zit al 6 jaar aan de pil het laatste jaar gebruik ik nu Zoely, ik heb het een jaar de kans gegeven en ben het helemaal zat! ik voel me heel erg zwak, ellendig, heel erg slecht gezind en alles irriteert me! zeer laag libido.. In dat jaar ben ik 20 kg aangekomen! Angst en zweetaanvallen... Ik ben ten einde raad en wil nu overstappen op een Mirena spiraal... Niet aan te[lees meer...] raden..