Ervaringen met Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

kan geen orgasme hebben gewichtstoename puistjes verlies van libido zware menstruatie depressie verminderde zin in seks bloedverlies

22-07-2021 | Vrouw | 20
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik begon met anticonceptie toen ik 15 was. In had heel erg last van acne en de huisarts zei tegen mij dat de pil zou kunnen helpen, ik ben toen begonnen met de pil, in het begin ging alles goed. Totdat ik hem heel vaak vergat in te nemen, was soms wel 2x in de maand ongesteld ... Ik ben toen veder gaan kijken en kwam toen uit op de prikpil, het leek mij wel handig aangezie[lees meer...]n je die bijna niet vergeten kan om te halen om de 3 maanden. Na een paar maanden kreeg ik last van veel witte afscheiding, kreeg last van hoofdpijn en kwam 10 kilo aan .. Ik merkte dat ik steeds minder zin had in seks en vroeg mij steeds af waar dat vandaan kwam. Ik moest vaak zin maken om te beginnen, maar als ik eenmaal bezig was voelde het zoals altijd, gewoon fijn en voelde me om mn gemak. Ondanks dat ik al 5 jaar met mijn vriend ga, voelt het niet prettig dat ik mijn vriend zo een onzeker gevoel geef, we hebben vaak gesprekken erover om met de prikpil te stoppen. In de eerste twee jaar van onze relatie ging alles goed (toen ik de gewone pil slikte) maar toen ik aan de prikpil begon, hadden we vaak discussies. Was ik het ene moment heel vrolijk en het andere moment super chagrijnig en boos om eigenlijk helemaal niks, wat natuurlijk ook niet echt een goede invloed heeft op onze relatie. Ik heb vaak last van buikpijn, krijg vaak zomaar hoofdpijnaanvallen en voel me niet mezelf. Let alsjeblieft goed op jullie zelf, want als je opzoekt wat er allemaal in de prikpil zit zie je hoe schadelijk het is. De huisarts zou je dit nooit vertellen. 2 maanden geleden heb ik mn laatste prikpil gehaald en ga hem ook niet meer halen. Ik hoop dat jullie meiden jullie zelf goed laten informeren en er goed over nadenken!!

25-03-2021 | Vrouw | 20
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Op mijn 15e begonnen met deze vorm van anticonceptie, ik ben destijd van de pil overgestapt naar de prikpil omdat ik een vriendje kreeg en de pil niet goed slikte dus om zwangerschap te voorkomen, na 2 jaar gebruik was ik 18 kilo zwaarder, altijd chagerijnig, libido als sneeuw voor de zon verdwenen dus mijn relatie werdt en ook niet echt beter op en als laatste hormonale A[lees meer...]CNE!! Toen 6 maanden gestopt en viel direct af acne verdween en libido was terug. Toen weer 2 jaar gebruikt en weer dezelfde bijwerkingen dit was voor mij de reden om een koperspiraal te nemen, helaas een baarmoederontsteking tot 2 keer toe, als niks bij je past is het heel erg moeilijk maar om de acne te behandelen via het ziekenhuis moest ik weer verplicht voor de 3e keer aan de prikpil en raad is zelfde bijwerkingen weer... nu krijg ik de yasmin pil. Mijn dermatoloog spreekt schande over de prikpil en heel mijn hormoonhuishouding is totaal overstuur dus ook maar terug naar de gynaecoloog. Ik raad de prikpil dus zeker niet aan enigste fijne eraan is dat ik na mijn baarmoederontsteking een extreem pijnlijke menstruatie heb en dus door de prikpil niet meer ongesteld wordt maar dat weegt niet op tegen het negatieve effect.

22-05-2020 | Vrouw | 20
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
6 maanden gebruikt als soort van testperiode voor de implanon, vreselijke ervaring. Werd een emotioneel wrak en was ongelooflijk onzeker, waar ik voorheen nooit last van heb gehad. Ook krompen mijn borsten met bijna twee cupmaten. Na gestopt te zijn met de pil, ging alles terug naar normaal, lag dus sowieso aan de prikpil. Voor mij nooit meer.

16-08-2023 | Vrouw | 21
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ben gestart met de prikpil in mei 2022, omdat ik een realtie heb en we wilde als anticonceptie de prikpil eens proberen, ik heb al eerder 1,5 jaar een spiraal gehad in 2019 tot 2020 werkte ook niet. Heb zoveel pijn ervaren tijdens het zetten ervan en daarna ook nog veel pijn ervaren dat ik er snachts wakker van werd. De prikpil was handiger dan de pil, omdat ik die niet zo[lees meer...]u vergeten. Zou mij meer rust geven. Maar toen werd ik 3 weken ongesteld elke keer als ik de prikpil had genomen. Pijn misselijkheid, weinig kunnen werken, verdriet, zelfmoordneiging, ik voel me zo slecht nu nog steeds en heb de prikpil laatste keer laten zetten in juli 2022 en kreeg in december de bijwerkingen, hormonale, lichamelijke en geestelijke klachten. Deze troep moet verboden worden, omdat dit gewoon zoveel impact kan hebben op een vrouw en vind het erg dat het zo makkelijk kan voorgeschreven worden. Dokter weet er trouwens geen raad mee, die heeft mij nu de pil voorgeschreven, zodat mijn cyclus hopelijk weer normaal word. Maar die andere bijwerkingen zijn erg aanwezig. Ongesteld ben ik nu niet meer geworden. Maar ik ga ook niet de pil blijven slikken als de andere bijwerkingen blijven. Ohja de pil had ik toen ik 15 was veelste jong ook. Mijn moeder wilde dat ik aan de pil ging, was na een maand al gestopt had veel hoofdpijn.

07-01-2023 | Vrouw | 21
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben een tijdje geleden gestopt na een aantal jaar de pil slikken. Toch voelde ik mij niet beschermd en een condoom is soms een "spelbreker". Na lang nadenken, Googlen, gesprekken voeren met mijn vriend en mijn huisarts, koos ik voor de prikpil (in de hoop daar veel gemak van te hebben). Uiteraard wordt je gewaarschuwd voor bijwerkingen en ook zodra je stopt, maar met de[lees meer...] pil had ik direct regelmatige cyclussen en ik heb er nooit problemen mee gehad, ik dacht dus ach dat zal wel loslopen. Niet dus...... Het startte direct met haaruitval, opgeblazen buik en een menstruatie van 14 dagen. Helaas bleef het hier niet bij.. seks met mijn vriend was niet meer mogelijk het deed pijn, echt pijn, ik had onwijs last van droogheid waar geen glijmiddel tegenop kon. Ik heb meteen besloten het te laten bij de 1e prikpil en nooit meer hormonen te gebruiken. De datum dat ik had moeten herhalen was halverwege november, ik zit dus in de uitwerk periode. Ik heb mega last van onregelmatig (licht) bloedverlies (van helderrood tot donkerbruin), het varieert van 14 dagen tot 3 dagen niet en dan weer 5 dagen wel etc.. Het enige voordeel is dat de pijn bijna weg is en mijn haar komt weer op sterkte. Ook na een orgasme heb ik direct bloedverlies.. Als dit van 1 prik 3-6 maanden gaat duren voordat mijn cyclus weer normaal wordt, dan zie ik het somber in. Binnenkort een telefonische afspraak met de HA, voor nu hopen dat ik hier snel vanaf ben. Ik ken mijn lichaam zo niet en voor mij NOOIT geen hormonen meer.

11-04-2022 | Vrouw | 21
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Op mijn 15e begonnen aan de prikpil, omdat ik een vriend had en de normale pil elke keer vergat. Na de 1e injectie nog wat lichte bloedingen gehad maar na de 3e injectie geen 1 keer ongesteld geweest. Naar mijn idee ideal, niet ongesteld en veilig. Nu ben ik inmiddels 21 en ga uk stoppen met de prikpil puur om de reden dat ik het idee heb dat mijn libido erg laag/weg is. [lees meer...]Voor de rest hele prettige ervaring raad het iedere jonge meid aan.

06-08-2022 | Vrouw | 22
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
In mei 2022 starte ik met de prikpil, de eerste week verliep vlekkeloos. Maar na die week ging het van kwaad naar erger, ik werd constant ongesteld.. Ik heb het dan echt niet over een beetje bloedverlies, het stopte niet. De dokter stelde dan voor om te wachten totdat de prikpil uitgewerkt was en geen nieuwe spuit meer te zetten.. Maar het is nog steeds niet opgelost. Ik [lees meer...]ben ondertussen 6 kg afgevallen, mijn haren vallen uit en last but not least ik ben totaal uitgeput. Natuurlijk raad ik de prikpil dus zeker niet aan, want de voorbije maanden waren voor mij en mijn lichaam een hel!

20-01-2022 | Vrouw | 22

26-07-2021 | Vrouw | 22
Menstruatiepijn
Ik heb de prikpil op 28 juni laten zetten. 1 weekje terug begon ik krampen te krijgen, maar nog niet ongesteld en slik hiertegen naproxen. Weet iemand of deze krampen ooit weggaan?

24-05-2020 | Vrouw | 22
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Dag iedereen, Ik ben 22 jaar en om niet zwanger te raken en mijn vervelende menstruaties te vermijden begon ik in december 2019 met de prikpil. In Februari 2020 moest ik mijn tweede prikje halen maar ik had een aantal ernstige veranderingen, let op! - aangekomen, van altijd 55kg woog ik ineens 61 kg. Paste geen 1 broek meer en alle favoriete kleding kon eigenlijk weg. [lees meer...] - Van iemand die een hele hoge libido had, veranderde ik in een alien die niet eens wilde kussen. Het was verschrikkelijk. - Ondanks dat ik de prikpil maar 1x gebruikt heb en geen tweede prik meer heb gehad is mijn ongesteldheid pas eind april gestart. Sinds eind april tot vandaag ben ik officieel 4 weken lang nonstop ongesteld. Althans, paar dagen terug was ik 1 dag niet aan het vloeien maar de volgende dag was het heftiger dan de afgelopen weken, en nu week 4 ziet het er niet eens rood uit maar pikzwart bloed. Ik heb sinds dat ik weer ben begonnen met vloeien veel last van hoofdpijn en buikpijn. Daarnaast heb ik geen etenslust meer en eet 1 keer per dag, slapen is ook al een groot probleem de afgelopen weken. Dus als conclusie, wil je geen kinderen dan is de prikpil goed. Maar ik had liever een kind gehad dan al deze vreselijke bijwerkingen die ik heb gehad door één shot prikpil. Geloof me, dit allemaal wil je echt niet meemaken. Neem liever de normale pil of zoals mij een voordeel verpakking van Durex.

20-05-2019 | Vrouw | 22
Dementie
Ik heb voor de prikpil gekozen omdat ik onregelmatig werk en ik de pil weleens vergat. In het begin bij de eerste prik had alleen wat spierpijn van het zetten ervan. Even later kreeg ik een aanval waar bij ik een soort menstruatie klachten had maar dan heviger qua pijn, ik kreeg het ook warm en daarna heel koud en ik begon behoorlijk te zweten. Ik ben ook 1 keer flauwgeval[lees meer...]len. Deze aanvallen heb ik bij elkaar 3 keer gehad tussen door naar de huisarts geweest die dacht aan eventuele allergie maar getest dit was niet zo. De aanvallen die ik eerst had waren 1 malig iedere keer. Maar later kwamen ze iedere dag waardoor ik mij ziek heb moeten melden. Even later door dat ik de pijn niet meer trok toch snel allerlei onderzoeken laten doen en ook een echo. Dit was allemaal goed. Dus het enige wat de gynaecoloog mij kon adviseren was de pil erbij te gaan slikken omdat ik waarschijnlijk niet tegen die hormoon kon en de pil was een combinatie die zou mijn baarmoeder rustig moeten houden. Dit hielp gelukkig wel. Nu 3 maanden verder vanaf de laatste keer prikken en gestopt met beide ik was binnen 5 dagen weer ongesteld maar dit komt waarschijnlijk door de pil. Nu wil ik even geen hormonen in mijn lichaam. En mijn lichaam zijn eigen werking laten doen. Na deze dingen kies ik in ieder geval nooit meer voor de prikpil

23-01-2024 | Vrouw | 23
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
3 prikken verder en nergens last van! Menstruatie blijft ook weg. Totaal geen bijwerkingen. Was bang dat ik weer last van krijgen van acne, dit had ik namelijk wel met de pil. Had na de eerste prik wat doorbraak bloedingen, maar niet meer dan een paar druppels en geheel zonder krampen. Dat ik aan de pil zat had ik wel last van acne en wat neerslachtigheid, maar dat lijkt e[lees meer...]igenlijk helemaal prima te gaan met de prikpil. Wilde in eerste instantie een spiraal, maar mijn huisarts informeerde me dat de prikpil dezelfde hormonen bevatte en dat als dit me niet beviel, dat de spiraal me ook niet blij zou maken. Scheelde me dus geld en het zetten van de spiraal, waar ik ook wel een beetje tegen op keek.

07-09-2023 | Vrouw | 23
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Na mijn abortus ben ik begonnen met prikpil, ik voelde mij zeer depressief na een week, en bloed momenteel al 10 weken! en ben al 12 keer na de spoedpost geweest voor extreme menstruatie krampen sinds deze pil, ik val flauw regelmatig door dat ik zo lang bloed wanneer stopt dit word er helemaal angstig van. GEEN LIBIDO MEER ZIN IN MASSA ETEN EN DEPPRESSIEVITEIT DUIZELIGHEI[lees meer...]D EN ERGSTE (PIJN)!!!! BEGIN NOOIT AAN DEZE ROTZOOI IS ECHT DE HEL ... zou het fijn vinden reacties voor geruststelling of meerde dit herkennen dokter gynlogie kunnen niks doen.

03-02-2020 | Vrouw | 23
Menstruatiepijn

18-03-2019 | Vrouw | 23
Zwangerschap
Nu 1 jaar en 3 maanden aan de prikpil. Na het vergeten van de pil en zwanger te zijn geworden overgegaan op de prikpil. Het eerste half jaar steeds lichte bloedingen. Na ongeveer een half jaar geen ongesteldheid meer gehad. Ik ben in dat half jaar zoon 15 kilo aangekomen. Van het begin tot nu ben ik me steeds slechter gaan voelen. In de eerste 6 maanden zo goed als geen bi[lees meer...]jwerkingen gehad. Ik heb op het moment erge rugpijn, al 2 maanden iedere dag spierpijn in het hele lichaam terwijl ik niet sport, vaak hoofdpijn en gewoon helemaal uitgeput. Ik heb besloten om te stoppen met de prikpil door alle bijwerkingen. Ik voel me slechter dan ooit en hoop dat ik weer meer energie zal krijgen zodra ik ermee gestopt ben!

27-08-2023 | Vrouw | 24
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben op mijn 15e begonnen met de prikpil. Ben nu 24 en inmiddels 8 maand gestopt. Voordat ik eraan ging had ik zulke erge ongesteldheid dat ik luiers moest dragen en heb een zelfmoordpoging gedaan. Tijdens de prikpil werd ik niet meer ongesteld. Wel af en toe bloeding na weekend feesten (gebruik alcohol / amfetamine) en na seks. Voor de rest werd ik niet meer ongeste[lees meer...]ld. Heerlijk. Ik wilde er mee stoppen omdat ik 0 libido meer had en las dat het verminderde botdichtheid kan veroorzaken en vit d tekort en calcium tekort. Vit d tekort is ook bij me vastgesteld. Na iets van 7 maand gestopt te zijn kreeg ik last van bizarre ongesteldheid. Continu bloeden voor weken. Ook enorme pms klachten. Angst / paniekaanvallen / suicidale gedachtes. Ik zit nu te denken om aan de minipil te gaan Cerazette. Deze heeft ook geen verhoogde kans op trombose. Ben benieuwd wat dat voor mij gaat doen. Het liefst heb ik geen hormonen in mijn lijf maar een koperspiraal is ook geen optie omdat ik zo hevig ongesteld ben. Mocht cerazette niet goed werken voor mij dan ga ik denk ik wel weer aan de prikpil... 😭