Ervaringen met Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

kan geen orgasme hebben gewichtstoename puistjes verlies van libido zware menstruatie depressie verminderde zin in seks bloedverlies

09-05-2021 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Op mijn 14e begonnen met de prikpil, wat een droom om niet meer ongesteld worden. Na de 2e prik ben ik 15 jaar lang niet meer ongesteld geweest. Heb heerlijk genoten van seks zonder condoom. Maar nooit bij de bijwerkingen stil gestaan. Vandaag erachter gekomen wat voor bijwerkingen er zijn. Nu snap ik eindelijk waarom ik altijd zo ontzettend onzeker ben, vaak zenuwachtig e[lees meer...]n onrustig ben, ontzettend acne heb en vettig haar. Chagrijnig en ook een hele tijd depressief geweest. Dat waren dus waarschijnlijk de bijwerkingen. Ik ga nu stoppen met de prikpil en ben erg benieuwd hoe ik me over een paar maanden voel, ik laat het jullie weten.

02-02-2021 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
WAT een drama dit medicijn. Sinds ik het neem ben ik zonder reden diep ongelukkig, wil alleen maar huilen. Kan helemaal niks hebben, paniekaanvallen. Ik ben mijzelf er behoorlijk bewust van dat ik een heel erg fijn leven heb, maar sinds ik deze pil gebruik zie ik het niet meer. 4 jaar eerder heb ik deze prikpil ook kort gebruikt en ben ik na 2 prikken plots in burn out ger[lees meer...]aakt. Valt nu veel op zn plek. Als je deze prikpil neemt probeer dan ècht geregeld stil te staan bij wat het doet met je "mentale gesteldheid" want man dit gun je niemand.

30-06-2020 | Vrouw | 29
Hoofdpijn
Ik krijg al bijna 10 jaar de prikpil en heb mega veel hoofdpijn. Dacht altijd dat het bij mijn drukke leven in de horeca hoorde. 6 juli zou ik mijne nieuwe prik weer moeten zetten.. ik stop voorlopig even met de prikpil wegens de bijwerking

13-05-2019 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
10 jaar lang tevreden met de prikpil. Elke 12 weken een injectie. Dan 2 dagen moe en emotioneel maar verder niets. Zelden tot nooit ongesteld. Fantastisch. Tot het moment dat we zwanger wilden worden. Ik ben nu al ruim een jaar aan het afkicken. Bijna 85% van mijn cyclus ongesteld. Of ik een cyclus heb weet ik dus ook niet. Als ik het over mocht doen zou ik toch weer [lees meer...]voor de prikpil kiezen. Maar dan 2 jaar voor ik aan kinderen zou willen beginnen stoppen met de prikpil en tijdelijk voor het condoom gaan. Ik hoop snel een normale cyclus te kunnen krijgen een zwanger te kunnen raken. We gaan het zien. :D

23-03-2019 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Drama ook de pil de mirena. En de koperen spiraal alles is slecht

01-12-2022 | Vrouw | 30
Premenstrueel syndroom (PMS)
Elke maand 2 weken voorafgaand aan menstruatie last van enorme angst, onwerkelijk gevoel, droge ogen, en 2 slechte nachten…pil en minipil geprobeerd, helaas. Nu na 2 jaar te zijn gestopt, toch weer aan de prikpil. En het gaat veel beter! 2 jaar geleden na stoppen extreem veel last van angsten, droge ogen en onwerkelijk gevoel. Lijkt er dus op dat ik niet zonder deze hoevee[lees meer...]lheid hormonen kan. Daarnaast werkt het goed voor mijn endometriose, welke ik in zo’n mate heb dat er een operatie volgt. Tevreden dus! Doe zelf geen advies, want het is zó persoonsafhankelijk!!

18-12-2021 | Vrouw | 30
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
3 weken geleden laten zetten. Een dag of twee voor mijn cyclus had moeten beginnen. De cyclus kwam pas 2 weken later en is heel licht. Duurt overigens wel lang, zo'n week is nu voorbij en ik heb nog steeds een beetje (donkerrood) bloedverlies. Overall, zeer tevreden, ik ben waarschijnlijk een van de weinige die (tot nu toe) geen gewichtstoename heeft ervaren. Juist gewich[lees meer...]tsafname; van 63.5kg naar 61.5kg. Mijn eet- en sportpatroon is niet veranderd. Ontzettend fijn ook om er maar eens in de 3 maanden aan te hoeven denken. De prik heeft tevens voor geen enkele spiergevoeligheid gezorgd, ik kon mijn arm nog op de volledige sterkte bewegen! Ben erg benieuwd of er zich (onprettige) bijwerkingen voordoen in de loop van de komende periode, zo niet, zal ik 'm zeker opnieuw laten zetten!

20-01-2023 | Vrouw | 31
Menstruatiepijn
Aan alle (jonge) vrouwen die die dit zien, aub lees! Artsen in Amerika raden de prikpil nu alleen nog maar aan voor maximaal 2 jr gebruik. Mocht je wel jong zijn, moet je zorgen dat je extra supplementen slikt (vitamine D en calcium). Ik wist dit niet. Hier mijn verhaal: Mega heftige, pijnlijke en onregelmatige menstruaties. Vanaf 14e aan de pil, na 2 jaar proberen en[lees meer...] wisselen overgestapt op prikpil. Eerste jaar bleef ik klachten/doorbraak bloedingen houden dus ik kreeg de injectie elke 8 weken. Nooit geen problemen gehad, was super blij met niet ongesteld zijn en heb geen kinderwens. Wel heb ik sinds pubertijd gestruggled met angsten en depressie, wat op mijn 27e resulteerde in een burn out. Ik zit inmiddels 4,5 jaar thuis waarbij ik geen voortgang leek te boeken. Nadat ik wat informatie tegen kwam over de bijwerkingen van de prikpil, en vooral dat ik supplementen had moeten slikken tegen botontkalking, besloot ik te stoppen. Ik heb me nog nooit beter gevoeld! Angsten zijn veeeel minder, ik voel m’n eigen emoties eindelijk weer (ik werd altijd ijs konijn genoemd), depressie is nu veel meer naar de achtergrond. M’n haar valt niet meer uit, ik heb minder last van allergische reacties, m’n libido is hoog. Ik begon zo vroeg met de (prik)pil (16/14) waardoor ik helemaal niet wist wie ik was zonder hormonen. De kinderwens is er nog steeds niet, dus nu in het proces van sterilisatie. Mocht je nog twijfelen, zoek vooral op Amerikaanse literatuur over de depo provera.

24-09-2020 | Vrouw | 31
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
begin 2020 begonnen met prikpil als anticonceptie. heel prettig dat ik vanaf dat moment niet meer ongesteld ben geworden op ,1 x een periode van 2 weken minimaal bloedverlies, na. Wel veel hoofdpijn, last van acne en gewichtstoename (1kg per maand) wil ik hier mee doorgaan? ik zit erg in dubio.

18-08-2020 | Vrouw | 31
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik heb 1x de prikpil laten zetten na mijn zwangerschap ik had voor de prikpil gekozen omdat ik de gewone pil altijd vergat in te nemen. ik heb ze uiteindelijk geen 2de keer meer laten zetten! ik heb nog steeds 4 maanden na ik ze heb laten zetten last van bijwerkingen. hoofdpijn, humeurig, buikpijn, geen zin meer in sex, etc... normaal moest ik terug een prik laten zetten o[lees meer...]p 13juli ik heb dit niet gedaan we zijn inmiddels 18augustus en ik heb nog steeds mijn maandstonden niet terug... van 1x de prikpil te laten zetten! bovendien ben ik abnormaal veel bijgekomen en nee ik ben niet zwanger ik heb al een test gedaan het komt allemaal puur van die pil! voor mij een dikke nono

11-12-2023 | Vrouw | 32
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Al jaren aan de prikpil, zelfs na de zwangerschap weer begonnen. Inmiddels zijn de bijwerkingen zo erg, dat ik er weer mee ben gestopt. Erg veel aangekomen, vermoeid, verdrietig of juist vlak in emotie, enorme vreetbuien. Het lijkt alsof de bijwerkingen groter worden naarmate je ouder wordt, vroeger niet zo extreem last van gehad, behalve het snel aankomen in gewicht.

09-06-2023 | Vrouw | 32
medroxyprogesteron parenteraal (160mg/ml)
Menstruatiepijn
Ik ben in 2021 gestart met de prikpil… vandaag ben ik meer dan 20kg . Ik voel me bijna elke dag emotioneel en voel me heel slecht in mijn lichaam. Sinds 4 juni 23 ben ik in samenspraak met de Gynecoloog en overgestapt op Louise pil. Aub dames, voor jullie dit middel gebruiken, eerst bespreken met je Gynecoloog. De reden dat ik dit begonnen ben, was vooral om af te kome[lees meer...]n van dat maandelijks bloeden. Heeft hier iemand ook ervaring mee gehad? Welke stappen hebben jullie moeten ondernemen om af te vallen en terug normaal gewicht te vinden?

31-01-2019 | Vrouw | 32
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Na jaren van ernstige menstruatie van pijn en lange vloei periodes en korte pauzes, zo heftig dat het mijn werk beïnvloede, ben ik begonnen met de pil. Eerst tabletten maar dat werkte niet, sinds 2011 de prikpil. Mijn menstruatie stopte pas na een jaar gebruik van de prikpil, het bleef de zelfde cyclus houden. Daarna sloeg het aan en werden mijn problemen stuk minde[lees meer...]r. Ik kwam eindelijk ook aan, want 179cm en +/- 50 kg en veel te laag ijzergehalte was echt een probleem. Na 8 jaar een keer vergeten te laten zetten, was ik na een maand gelijk weer heftig ongesteld, 2.5 week en 3 dagen pauze en weer 2.5 week. Ik heb de pil weer laten zetten, maar mijn haar viel heel erg uit, ik had plukken haar in mijn hand, en douchen, slapen en omkleden kon ik mijn haren gaan verwijderen van mijn kleding. Nu geen pil meer laten zetten want ga over op het spiraaltje, maar ik heb nu erge zweet aanvallen. Ik ben er tevreden mee, het heeft mij echt geholpen

26-10-2021 | Vrouw | 33
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik gebruik nu 2 jaar de prikpil en in het begin had ik last van zware bloedingen. Na een half jaar zijn de bloedingen gestopt. Verder ben ik wel dikker geworden door de prikpil. Voor de rest geen last van bijwerkingen. Een goed alternatief voor mensen die de pil dagelijks vergeten te slikken.

16-01-2019 | Vrouw | 33
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben op advies van mijn huisarts op de prikpil overgegaan omdat ik veel last had van hormonen van de gewone pil, vooral regelmatig hoofdpijn. Prikpil bevat geen oestrogeen die vooral dat veroorzaakt. Na het zetten van de eerste prik moest ik 'afkicken' van de pil had ik het idee, juist meer last van hormonen. Heb één bloeding gehad van 10 dagen. Inmiddels al ruim verder [lees meer...]na de 2e prik en niet meer ongesteld geworden. Wel iets aangekomen maar ach. Ik schrok van de vele negatieve ervaringen op deze site, ik kan me daar gelukkig niet in vinden en het werkt voor mij goed!

03-11-2018 | Vrouw | 33
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Gestopt met normale pil en prikpil geprobeerd ivm continu doorbraakbloedingen. Wat een troep is dit zeg! Elke dag knallende koppijn en soms migraine aanvallen terwijl ik helemaal geen aanleg heb voor hoofdpijn. Nog 2 maanden te gaan en dan nooit meer!