Ervaringen met Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

kan geen orgasme hebben gewichtstoename puistjes verlies van libido zware menstruatie depressie verminderde zin in seks bloedverlies

21-09-2023 | Vrouw | 14
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Dochter van 14 menstrueerde veel en langer. Via de huisarts aan de prikpil. Eerste prik gezet 2de week van april op dat moment moest de menstruatie komen en bleef uit.(fijn) Vervolgen vanaf 2 mei tot 7 juni alleen maar bloeden. Daarna 1.5 week bloedingvrij om vervolgens weer door te bloeden. Gaat al maanden zo inmiddels naar de gynaecoloog geweest. Die was geen voor[lees meer...]stander van de prikpil. Haar baarmoederslijmvlies is erg dun. Dus geen prikpil meer is het advies. Wachten tot haar eigen cyclus weer opgang komt. Veel huilbuien omdat het niet stopt mijn arme kind. Nooit en nooit weer en hoop dat deze ellende gauw stopt.

10-02-2021 | Vrouw | 16
Abnormaal vaginaal bloedverlies

11-05-2022 | Vrouw | 17
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben nu bijna 18 en ik gebruik de prikpil nu al ongeveer anderhalf tot 2 jaar. Ik ben sinds het 2e gebruik van de prikpil niet meer ongesteld geweest, en ik heb al bijna 2 jaar geen bloedverlies meer gehad, ik ervaar veel hoofdpijn, en regelmatig ben ik best duizelig. Ik heb het idee dat ik allang weer bloedverlies had moeten krijgen en maak mij zorgen dat het te l[lees meer...]ang duurt of dat het helemaal niet meer gaat gebeuren, zijn er meer mensen met dit soort klachten? Hopelijk is er iemand die mij meer antwoorden kan geven, of dezelfde ervaringen heeft, en dat ik meer duidelijkheid krijg of dit soort klachten normaal zijn.

14-09-2020 | Vrouw | 17
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Mijn dochter kreeg deze prikpil en menstrueerde na 1 maand. Tijdens haar menstruatie kreeg ze allerlei klachten. Misselijkheid, hoofdpijn en erge steken in haar buik. Ook voelde ze zich heel ongelukkig de hele dag door. Na 1 maand struggelen door deze bijwerkingen kwam ze op een avond in tranen naar mij toe en vertelde ze al deze dingen en dacht zij gelijk ook dat het door[lees meer...] deze prikpil kwam. Elke nacht huilt ze zich in slaap en niets helpt tegen deze gevoelens die ze krijgt. Ik heb contact gehad met mijn huisarts en voor haar is het beter om hier niet mee door te gaan.

24-03-2024 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)

gewichtstoename verminderde zin in seks depressie

Vorig jaar maart 2023 begonnen met de prikpil eerste weken last van onregelmatig bloeden, vermoeidheid, huid problemen, eetbuien en stemmingswisselingen me hormonen waren helemaal verstoord, waardoor ik ook geen goed slaapritme meer had erg angstig was en veel depressieve klachten had al gauw merkte ik dat ik geen gevoel meer had bij mijn “vagina” het voelde alsof daar was[lees meer...] verdoofd. Ik voelde me niet lekker in me vel ik kwam in totaal 10 kilo aan door opeens heel veel eetbuien te hebben ik was altijd opgeblazen wat ik ook at of deed. Na de 2de injectie was mijn ongesteldheid helemaal weg dat was het enige voordeel! Na die 6 maanden ben ik er mee gestopt en heb ik 3/4 weken gebloed dit was hel. Nu na 3 maanden voel ik me weer goed in me vel en heb ik nergens meer last van zeker niet aan beginnen.

19-02-2022 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik gebruik dit omdat ik telkens men pil vergat.. al bij al wel tevereden omdat ik zo niets kan vergeten maar.. dag na het zetten word ik zo ziek!! Elke keer opnieuw.. enorm vervelend…

24-08-2021 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Prima product, de bijwerkingen die ik heb is wat gewichtverlies sinds gebruik + gewrichtspijn. Valt goed mee en is makkelijk in gebruik

12-05-2021 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
ik heb de prikpil ongeveer 4 keer gehad, na de eerste keer merkte ik al dat mijn menstruatie langer werd. Hoopvol ben ik doorgegaan met de prikpil, ik had namelijk gelezen dat het enige tijd kon duren voordat je verschil zou merken. Na de tweede prik ben ik 6 maanden lang ongesteld geweest, ik heb dit aangegeven bij de dokter en ik kreeg pillen om het te stoppen. Met nog m[lees meer...]aar een klein beetje hoop heb ik de 4e prik laten zetten, ik had voor mezelf besloten dat ik zou stoppen als het die keer niet zou werken. En dat is ook gebeurd, op dit moment ben ik alweer 2 maanden ongesteld en heb ik met de dokter besloten dat ik ga stoppen. Naast het lange menstrueren heb ik ook last van continu een opgezette buik, dit heeft mij mede doen beslissen om met de prikpil te stoppen.

28-01-2019 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben 2 maanden geleden begonnen met de prikpil en ik ging er eigenlijk vanuit dat de bijwerkingen mee zouden vallen. Nou deze prikpil raad ik iedereen af de bijwerkingen zijn echt heel erg, ben er gewoon een totaal ander mens van geworden. Word om de kleinste dingen super boos en dat slaat dan in 3 seconden om dat ik dacht waar maakte je net een probleem van. Verder ben [lees meer...]ik heel overgevoelig, voel ik me heel futloos en moe en heb vaak hoofdpijn en 's morgens altijd misselijk. Dan heb ik er ook nog bij gekregen dat is elke morgen helemaal wakker word in het zweet dit heb ik nog bij bijna niemand gelezen. De werking heeft voor mij ook geen zin ben van de 8 weken dat ik eraan zit 7 weken ongesteld geweest en dan was ik en keer en dag niet en de dag erna begon het gewoon weer. Oh en ik kreeg er ook echt ontiegelijk veel vreetbuien van dat je gewoon niet meer kon stoppen met eten. Hoop dat de bijwerkingen snel weg zijn en voor iedereen die deze pil wil gaan gebruiken denk er heel goed over na.

02-05-2023 | Vrouw | 19
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben in begin mei 2022 begonnen met de prikpil, omdat ik de gewone pil vaak vergat of niet om een beetje dezelfde tijd kon innemen door mijn werk. In de eerste 3 maanden was het best oké, merkte wel dat ik zelf wat opvliegender was etc. Een week na mijn 2e prik werd ik ongesteld en dat is nooit meer opgehouden. Ik heb mijn laatste injectie in Januari 2023 gehad, aangezie[lees meer...]n ik er graag mee wilde stoppen heb ik mijn laatste afspraak afgezegd. Na een paar dagen na de dag dat ik mijn prik gehad had moeten hebben stopte het bloeden. Dat is nu nog maar heel kort geleden dus ik weet niet zeker of het nog terug komt, maar ik hoop van niet! Ik wou eigenlijk dat ik nooit aan anticonceptie begonnen was…

28-04-2023 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn
Ik ben begonnen met het gebruik van de prikpil in begin augustus 2022. Mijn menstruatie is eind augustus begonnen en vervolgens nooit meer gestopt. Het is nu eind april 2023. Ik ben uiteraard zeer ontevreden over de prikpil. Ik ben gestart met deze medicatie om mijn menstruatieklachten te verminderen maar alles is erger geworden. Ik wou dat ik hier nooit aan was begonn[lees meer...]en. Meerdere gesprekken met de huisarts gehad, echografie gehad en alles duidt op de prikpil. Ik ga nu nog meerdere maanden met dit probleem moeten zitten omdat niemand mij wilt/kan helpen.

27-02-2022 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn
Sinds mijn 14e gebruik ik de prikpil ondanks ik enorm vele last had van mijn menstruatie (die soms 3weken duurde!), waardoor ik niet deftig kon functioneren (ik moest vaak uit de klas lopen om naar de wc te kunnen waardoor iedereen wist wanneer ik in mijn cyclus zat, of naar huis gaan 'wegens ziekte', zeer gênant! Ook had ik veel slapeloze nachten door de pijn en viel soms[lees meer...] flauw door hevige bloedingen). Mijn oma gaf mij toen Elixir d'Anvers, maar dat was geen optie qua dagelijkse inname. Omdat ik zeer jong was stond mijn moeder erop dat ik de prikpil gebruikte ipv de gewone pil omdat ze dan zeker was dat deze correct werd gebruikt. Zo bespaarden we ook geld want de prikpil krijg ik namelijk gratis van de apotheker, op voorschrift. De prikpil opzich heeft mij enorm geholpen, ik loop al bijna 6 jaar zonder pijn rond én zonder menstruatie. Mijn moodswings zijn volledig weg, heb geen vettig haar meer, hier en daar wel nog eens een klein puistje (prikpil werkt blijkbaar niet tegen acne!) en helaas maar waar wankelt je gewicht wel met een verschil van 2-3 kilo. Ook mijn hoogsensitiviteit is 'verslechterd'. Bij stress heb ik wel last van spotting, maar anders nooit echt bloedingen meer gehad. Mijn grootste zorg was dat ik dacht dat je vruchtbaarheid kon afnemen bij langdurig gebruik van de prikpil, maar klaarblijkelijk heeft dit geen direct verband met elkaar, de vruchtbaarheidsafname is van tijdelijke duur volgens mijn huisarts (best logisch wel). Kortom heeft de prikpil mijn levenskwaliteit enorm verbeterd en kan ik niet meer zonder.

29-12-2020 | Vrouw | 19
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik heb de prikpil 2x gehad maar ik kreeg allemaal bijwerkingen. Mijn hormonen raakten helemaal uit balans. Ik was eerst aan de pil maar daar kon ik niet tegen dus ben ik overgegaan naar de prikpil, wat dus ook niks voor mij is en mijn enige optie is een spiraal dus volgende week woensdag wordt mijn spiraal gezet. 😣Zin in. Ik kreeg last van haaruitval en ik kreeg veel p[lees meer...]ukkels. Ik kreeg vaginaal ook veel klachten. Ik kon geen seks meer hebben omdat het zoveel pijn deed. Ik zou voor mijn 3e prik heen maar heb overlegt met de dokter en die stelde voor om te stoppen. Ik ben nu 2 weken gestopt en merk gelijk verschil. Ik heb minder haaruitval en geen last meer daar beneden.

25-07-2020 | Vrouw | 19
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Voor mij nooit meer! Vorig jaar met de prikpil begonnen. Opeens was ik heel onzeker en kreeg van alle bijwerkingen. Ik voelde me niets meer vrouwelijk en in mijn relatie ging het ook niet goed omdat ik een totaal ander mens ben geworden. Ik was vroeger altijd vrolijk en opeens leek ik wel depressief en had verschillende angsten gecreeerd. Ik heb er een hele tijd over gedaa[lees meer...]n om dit met de prikpil te linken. Ik ben zelfs naar verschillende therapeuten geweest omdat ik dacht dat er opeens iets mis met me was. Vorige week donderdag mijn prikpil laten zetten. ‘s Avonds te weten gekomen dat de reden waarom ik mij al lang zo slecht voel door de prikpil komt. Enorm veel spijt dat ik ze recent nog heb laten zetten. Vanaf nu stop ik ermee. Ook was ik continue misselijk en had vaak hoofdpijn. Libido was ook weg. Ik ben blij voor de mensen waarbij het wel werkt maar ik neem het nooit meer! Nu afwachten tot ik me weer ‘mezelf’ voel zoals vroeger.

09-11-2018 | Vrouw | 19
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik gebruik de prikpil al vanaf mijn 16e omdat ik de normale pil niet binnen kon houden. Erg fijn dat het 1 keer jn de 3 maanden is want daardoor is het moeilijk te vergeten voor mij. Helaas ben ik wel over de 15 kilo aangekomen door meer eetlust! Ik woog 57 kilo en nu wel 74! Ook heb ik last van zenuwen, moodswings etc. Maar een ding heeft het wel opgelost! Dat ik niet mee[lees meer...]r ongesteld wordt sinds juli 2016. Hele verademing.

06-08-2021 | Vrouw | 20
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Sinds mijn 14e gebruik ik hormonale anticonceptie omdat ik zeer hevige en onregelmatige menstruaties had. ik ben destijds aan de pil begonnen en heb verschillende varianten gehad. Na de pil overgegaan op een mirena spiraal, na 3 maanden dagelijkse bloedingen deze er weer uit laten halen. Vanwege mijn leeftijd was de prikpil nog geen optie, maar toen de huisarts zag dat er [lees meer...]niet veel andere opties waren en ik inmiddels wat ouder was (18) toch daar aan begonnen met het oog op dat de menstruaties uit zouden blijven, dat was inderdaad ook zo. De eerste keren dat ik de prikpil kreeg had ik erg last van nervositeit, gelukkig werd dit wel elke keer wat minder. Nu 2 jaar later voel ik me niet meer goed bij het feit dat ik al 6 jaar hormonale anticonceptie gebruik en wil weleens weten hoe mijn lichaam reageert zonder hormonen, dit mede omdat ik denk dat ik er mentaal ook best wel last van heb. Daarom de keus gemaakt na 2 jaar (8 prikken) te stoppen. Nu 1 week geleden werkt de prikpil niet meer en heb sinds 3 dagen last van hoofdpijn. Weet iemand van jullie of dit kan komen door de hormoonhuishouding die zijn weg weer moet vinden? Naast de hoofdpijn merk ik nog weinig verschil, maar dit zal denk ik nog wel even duren.