Ervaringen met Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

kan geen orgasme hebben gewichtstoename puistjes verlies van libido zware menstruatie depressie verminderde zin in seks bloedverlies

17-01-2019 | Vrouw | 34
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben in de eerste 1.5 jaar 13kg aangekomen. Het ontpillen was verschrikkelijk; 9 maanden lang enorm zere borsten, onregelmatige bloedingen, stemmingswisselingen en elke ochtend enorm misselijk. Daarna kwam de cyclus weer op gang, maar zwangerschap bleef 2.5 jaar uit.

08-01-2023 | Vrouw | 35
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Vanwege adenomyose heel veel en heel lang bloedverlies elke maand. Tel daarbij op vreselijke buikpijn en rugpijn en de ellende was compleet. De prikpil is hier echt een uitkomst. Ik ben al jaren niet meer ongesteld! Zo blij mee. Ook tussendoor zonder problemen na het stoppen snel mijn cyclus terug en gemakkelijk zwanger geworden van alle 4 mijn kinderen.

29-01-2022 | Vrouw | 35
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Na de eerste injectie tot aan de tweede injectie 4 kilo aangekomen, ik houd ineens heel veel vocht vast. Mijn huid is slechter geworden( heel erg droog) voornamelijk in mijn gezicht. Derde injectie ook nog genomen weer een kilo erbij. Knoop doorgehakt om te stoppen en de vierde injectie niet te nemen. Ik heb nog een maand voor de vierde injectie en ben ineens ongesteld gew[lees meer...]orden.

03-12-2019 | Vrouw | 35
Menstruatiepijn
Het leek de eerste prik zo goed te gaan. Op een paar kleine doorbraakbloedingen na, werd ik niet meer ongesteld. Normaalgesproken had ik ruim een week helse buikpijn. Maar na de tweede prik kreeg ik bijwerkingen. Aankomen, veel vocht vasthouden en het libido van een bevroren doperwt. En gewoon geen gevoel meer 'down-under'. Toch nog even doorgezet. Er werd immers gezeg[lees meer...]d dat je lichaam moet stabiliseren. Na vier prikken was ik het zat. Nu ben ik bijna drie maanden gestopt. Mijn libido is weer terug. De kilo's en overtollig vocht ben ik helaas nog niet kwijt. Ik hoop dat dat de komende maanden weer teruggaat naar 'normaal'.

14-10-2019 | Vrouw | 35
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik was altijd heel heftig ongesteld en heb geen kinderwens, zodoende rond mijn 21ste gestart met de prikpil. Fijn dat je bijna niet ongesteld wordt en af en toe wat klachten rond de cyclus waren er anders ook geweest.

01-08-2019 | Vrouw | 35
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Op aanraden van een vriendin de prikpil geprobeerd. Ik kom 1kg per maand bij... De eerste shot viel dit niet op. Maar halverwege de tweede shot gaan er wel belletjes gaan rinkelen dat je ineens wel wat kilo's bij komt. Vooral in de buikregio. Ik sport 3x per week...toch blijft mijn gewicht (vetpercentage) omhoog gaan. Je kan gewoon niet winnen hier tegen. Dus ik g[lees meer...]a NIET meer voor een derde shot. Dan toch liever mijn maandstonden en een platte buik en heldere huid. Dan nu...precies 4 maand zwanger ondanks powertraining en cardio 3x par week 2,5-3uur Lang. Acne en hyperpygmentatie....op mijn bovenlip...waardoor ik net een snor heb van ver. En ik heb sinds de vierde maand constant doorbloedingen. Dit is het echt niet waard. Ik goedkoop en gebruiksgemak...maar de neveneffecten zijn irritant genoeg om er mee te stoppen. Ik raad niemand deze prikpil aan. Tenzij je graag een zwangerschapsbuik wilt terwijl je niet zwanger bent.

16-04-2019 | Vrouw | 35
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben in 2014 begonnen met de prikpil omdat naast een spiraal geen enkele anticonceptie werkt in combinatie met mijn medicatie. Met het hormonale spiraaltje had ik veel last van mijn rug en tussentijdse bloedingen. Daarom deze naar 1,5 jaar verwijderd. Vanaf het moment dat ik de prikpil gebruik nooit geen bloedingen meer gehad en ook geen last van bijwerkingen. Jammer[lees meer...] dat ik het niet eerder geweten had.

18-10-2020 | Vrouw | 36
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben begonnen met de prik toen ik 18 was, ik had erge menstruatie klachten waardoor ik tot 2 weken per maand bijna niet normaal kon functioneren en had erge acne. Direct hield mijn menstruatie op wat echt heel fijn was en heb daarna misschien op een krampje hier en daar nergens last meer van gehad, ook is mijn huid helemaal opgeklaard. Toen ik op mijn 27e zwanger wilde w[lees meer...]orden lukte dat binnen een maand nadat ik was gestopt met de prik. Ik ben nu 36 en ben nog steeds zeer tevreden. Ik denk ook dat als ik met de gewone pil was doorgegaan dat mijn leven er heel anders had uitgezien en dat het 50% van de tijd een lijdensweg zou zijn geweest.

05-06-2020 | Vrouw | 36
Menstruatiepijn
Nu ben ik 36 jaar. - September 2014 ben ik gestart met de prikpil; Depo-provera 150ml. Reden: anticonceptie zonder enig omkijken te hebben. Direct na de eerste prik stopte mijn menstruatie. Fantastisch! Ik was er vreselijk bang voor om dan ook maar een kilo aan te komen maar dit viel reuze mee. 56kg (1.75cm lengte) gewogen en hooguit in 4 jaar tijd weeg ik hooguit 60 kil[lees meer...]o. Géén bijwerkingen, behalve dat ik een wat directere manier van communiceren (offensiever?) kreeg. - December 2018 ben ik gestopt met de prikpil; Depo-provera 150ml. Reden: reguliere menstruatie op natuurlijke wijze willen ervaren, geen anti conceptie meer nodig. - Januari 2019 (!!!) kwam mijn menstruatie weer op gang, mondjesmaat maar pico bello in orde zoals voorheen (hooguit 3 dagen). Ik denk eraan om weer 4 jaartjes lang te gaan starten. Hopelijk is het dan weer net zo'n fijne ervaring als ik meegemaakt heb maar dat wordt nog aankijken!

20-09-2019 | Vrouw | 36
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik heb voor het eerst de prikpil laten zetten. Nu ben ik al 3 weken aan 1 stuk aan het 'vloeien'. Volgens de assistdnte kan dit geen kwaad. Heeft iemand hier ervaringen mee?

30-11-2018 | Vrouw | 37
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik koos voor de prikpil omdat de orale pil niet goed word opgenomen bij een maagverkleining. Ik kon kiezen uit prikpil of spiraal..... Omdat nare verhalen hoorde van de spiraal, koos ik voor de prikpil. Ik heb er spijt van. Ik voel mij beroerd sinds ik dat ding heb ingespoten gekregen.....3 dagen geleden..... Ik hoop dat het beter word, want 3 maanden mij zo voelen zou[lees meer...] echt een hel zijn.

05-01-2022 | Vrouw | 38
Menstruatiepijn
Ik ben 38 jaar en heb 2 kinderen. Ik ben 1x per maand 2 dagen ziek van de menstruatie. Ook is mijn weerstand dan laag en pik sneller een virus op. En word dan sneller ziek. Alle energie ging naar mijn menstruatie. Nu de 2de prikpil gezet. De 1ste wat hoofdpijn en rondom de menstruatie wat trekkingen in mijn buik/baarmoeder. Alsof ik ongesteld moest worden, maar het zet ni[lees meer...]et door. Wat bruinige afscheiding. Maar geen 2 dagen meer ziek en depressief. Ik ben tevrede. Ik weet niet of ik het blijf gebruiken. Wellicht stop ik weer ef om te ervaren of de menstruatie lichter is. En wanneer die weer zwaarder word en regelmatig weer van start ga. Ik doe het voor al om mijn weerstand rond de menstruatie optimaal te houden.

02-06-2019 | Vrouw | 38
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben super tevreden over het gebruik van de De provera injectie. Gebruik het nu 2 jaar, echt ideaal ! Eens in de 12 weken laat ik de prik zetten. Geen last van bijwerkingen en meteen geen menstruatie meer.

10-04-2019 | Vrouw | 38
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Gestart met de prikpil in de hoop op den duur niet meer ongesteld te worden... in het begin wel een periode van 9 weken gehad dat ik niet ongesteld werd en in t begin voelde ik me prima! Ik dacht..hèhè eindelijk, ik heb t ideaalmiddel gevonden...maar helaas, begonnen toch daarna de problemen.. veel doorbraakbloedingkjes..een dag niet, dan weer wel..tot het punt dat het el[lees meer...]ke dag werd. Maar t was wel erg weinig dus ik dacht bij mezelf, ik moet volhouden, t wordt echt wel beter. Soms was het tussendoor weer een weekje rustig en dan begon t weer.. en dan heb ik het nog niet eens gehad over de uitbraak van puisten die het bij mij teweeg bracht en ongewenst haargroei, grr. Ik ben nu een half jaar op pad en inmiddels alweer weken ongesteld (Maar nu ook best veel! Het stopt rond 20:00 en begint sochtends om 07:30 vrolijk opnieuw) En buikpijn... De maat is vol.. iom mijn huisarts vandaag begonnen met het slikken van de pil in de hoop dat mijn lichaam weer tot rust komt... Andere optie is afwachten en volhouden maar ik trek t geestelijk helaas ook niet meer.. Erg jammer en teleurstellend dat t niet werkte bij mij, t leek zo ideaal.. Sommigen zijn nooit meer ongesteld na de eerste prik, maar er zijn zoveel verschillende ervaringen.. voor mij is t nu klaar..

19-06-2022 | Vrouw | 39
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Gebruik de prikpil al zo lang en ik was altijd extreem moe veel extreme hoofdpijn en de artsen gooiden het steeds op stress .Toen stopte ik met de pil en voelde me daarna stuk opgewekter en weer de energie wat te doen en .Nu toch weer de prikpil geprobeerd om te kijken of het nou echt hierdoor komt.En ja hoor het is een verschil van dag en nacht.Ik heb weer een libido [lees meer...]van 0 en ben zo erg moe/lusteloos en opgeblazen.Deze troep wil ik hierna nooit meer .En artsen zijn hier ook zo onwetend in .En ze hadden dit kunnen weten als ik alle verhalen er over lees ,dit is dus een veel voorkomend probleem! Vind dit dan ook erg kwalijk .

03-01-2022 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik neem deze troep nu al 21 jaar (medicijnen zijn sowieso troep naar mijn idee. 2 jaar heb ik de lichte pil geslikt, 2 jaar de zware. Beide hielden de menstruatie niet meer tegen na 2 jaar. Ik was meer ongesteld dan niet. Dus op de prikpil gegaan. In de eerste jaren nog 1 x een doorbraak bloeding gehad. Ik ben nu 10tallen jaren ernstig chronisch ziek. Dus sombere geda[lees meer...]chten zijn normaal. Pluspunt voor mij is geen libido (0!!) Maar dat kan ook mijn ziekte zijn. Helaas willen artsen het zaakje er niet uit halen want tja poen hè. En aangezien deze menstruatie echt heel smerig vind, maken de bijwerkingen mij niet uit. Dus helaas moet ik blijven nemen en hopen dat mijn chronische ziekte niet mede mogelijk werd gemaakt door pfizer. Dus ben benieuwd of er meer mensen met invaliderende ziekte kampen misschien door dit middel? Ben nog geen review tegen gekomen. Ps: gewichtstoename nooit last van gehad door de prikpil, dat heb je bij elke pil, bij de eerste lichte pil kwam ik 10 kilo aan. Hoort volgens mij gewoon bij elke pil