Implanon (hormoonimplantaat)

etonogestrel

Mirena (2141 meningen)
Nuvaring (254 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (169 meningen)
Cerazette (minipil) (154 meningen)
Kyleena (127 meningen)

30-12-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

werkte eerste maanden goed na paar maand stopte mijn mentstruatie (bleek zwanger te zijn) na 1,5 maand miskraam gehad veel bloed verlies daarna rest van alle maanden door blijven vloeien verwijderd omdat ik er ijzer te kort van kreeg En het was onveilig omdat de afgifte steeds minder werd.
11-12-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Frustrerendd.. Ik heb hem kerst 2017 erin laten zetten. Het ging erg goed in het begin, voelde hem niet zitten en was weinig ongesteld. Toen na 4 maanden ging het mis, ik ben ongeveer 2,5 maanden ongesteld geweest, erg afwisselnd kwa hoeveelheid, maar door die onvoorspelbaarheid heb ik wel mijn hele ondergoed garderobe moeten vervangen. Ik wilde hem eruit laten halen maar [lees meer...]hij was te diep in mijn arm gezakt, in het ziekenhuis zou ik 1,5 maand moeten wachten tot hij eruit kon. Toen was de lange ongesteldheid even over, maar regelmatig nog ongesteld. Dus ik ben het nog even aan gaan kijken, nu half oktober begon de hel weer, bloed chagerijnig boos verdrietig pijn noem maar op, maar niks positiefs. Erg makkelijk tegen zwangerschap maar dat kan niet op tegen de vreselijke maanden die ik heb gehad. En het is ook onvoorspelbaar of het nog een keer gaat gebeuren. Ik ga weer proberen hem te laten verwijderen. Het verschilt per persoon hoe je erop reageert maar ik zou het niet aanbevelen.
06-11-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb mijn staafje 2 jaar geleden gestoken, heb in het begin heel onregelmatig bloedverlies gehad erna had ik geen bloedverlies meer voor een half jaar ongeveer. Maar erna had ik plots constant bloedverlies, minimum toch wel iedere week iets van bloedverlies. Zo ging dit ook een half jaar door. Nu sinds een maand is mijn staafje eruit en heb ik niks van last meer van bloe[lees meer...]dverlies. Ik zou dit zeker aan niemand aanraden.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Heb de implanon iets voor twee jaar eruit laten halen. Na het plaatsen één keer twee weken ongesteld geweest, daarna nooit meer. Hoefde nergens over na te denken, dus dat is een pluspunt. Twee minpunten zijn vooral dat ik flink aangekomen ben, ik kon sporten en diëten wat ik wilde, maar er veranderde niks. Ander minpunt is dat ik heel somber werd, alleen zelf had ik het ni[lees meer...]et zo door. Vorige week maandag de implanon laten verwijderen, gelijk een vrolijkere ik en ik verlies gelijk ontzettend veel vocht. Voor mij geen implanon meer.
20-11-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Wat een nachtmerrie!! Het begon als een feestje, ik was 2 weken niet ongesteld en vertelde iedereen doodleuk dat ik de komende 3 jaar lekker niet meer ongesteld zou gaan zijn. Maar het tegendeel bleek. Na die twee weken kreeg ik mega hevige bloedingen met heftige rug en buikpijnen. Ook werd ik ineens meegesleurt in een paar heftige depressieve paar maanden. Zeer neerslach[lees meer...]tig en elke dag ongesteld. Ook voelde ik dat ding vaak steken in mijn arm. Mijn vriend wilde hem er het liefst uit rukken, maar ik wilde doorzetten, wie weet kwam het nog wel een keertje goed. Maar toch besloten om dat ronding eruit te laten halen. 180 euro lichter. En een vreselijke ervaring rijker. Voel me veel beter nu. Stik jaloers op de mensen die hier tegen kunnen, maar dit voor mij nooit meer.
07-06-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik zie mijn keuze voor de implanon als weloverwogen maar het heeft me flink teleurgesteld. Voordat ik de implanon had, slikte ik de pil waar ik veel bijwerkingen van ervoer. De implanon is zeer betrouwbaar en het eenmalig, toch vrij snel, laten zetten om vervolgens 3 jaar lang niet over anticonceptie te hoeven nadenken, sprak mij aan. Echter, na 2 weken begon het bloeden. [lees meer...]Ik heb in totaal 6 maanden met hinderlijk bloedverlies rondgelopen. De huisarts adviseerde me om het aan te kijken maar uiteindelijk heeft hij het toch vroegtijdig laten weghalen vanwege het aanhoudende bloedverlies. Ik wil iedereen sterk adviseren dat dit een frequente bijwerking is van de implanon en dat je voorbereid moet wezen op een eventuele teleurstelling. Overleg dit daarom goed met je arts.
27-03-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Eind maart 2018 heb ik mijn Implanon laten plaatsen door de huisarts. Ik heb de eerste week veel pijn aan mijn arm gehad (kon niet eens een glas water vasthouden) dus ben ik terug gegaan met als antwoord dat er misschien een zenuw is geraakt maar dat dat vanzelf wel weggaat. Na een week was alles weer prima en de eerste paar maanden was ik erg tevreden en nergens last van [lees meer...](ook niet ongesteld). Na 3/4 maanden ben ik voor het eerst heel licht ongesteld geworden en was na een weekje weer weg. De maanden erna werd ik steeds vaker en langer ongesteld tot op een gegeven moment ik 3 weken ongesteld was (wel heel licht maar alsnog vervelend), 1 week niet en dan weer 3 weken ongesteld. In Januari 2019 ben ik terug naar de huisarts gegaan die mij een hormoontherapie heeft gegeven voor twee weken om mijn lichaam de kans te geven om weer een normale cyclus aan te nemen. Na twee weken ging het bloeden weer vrolijk verder, dus weer terug gegaan. Bij de huisarts heb ik aangegeven dat ik er klaar mee was en de Implanon eruit wil laten halen dus daarvoor een afspraak gemaakt. Tijdens de afspraak kon zowel de huisarts als de doktersassistente mijn Implanon niet meer vinden dus is er een echo ingepland. 19 Maart 2019 heb ik echo gehad en ze hebben hem meteen gevonden, wel 3mm onder mijn huid. Ze hebben hem afgetekend en de dag erna ben ik naar de huisarts gegaan die een incisie heeft gemaakt, wat voelde als 10 min gevoeld, en er niet uitgekregen omdat de Implanon te diep zit. Hechtingen erin en afspraak gemaakt bij de chirurgie afdeling in het ziekenhuis. Ook die hebben hem er nog inlaten zitten omdat de echo een week oud was en niet blind in mijn arm wilden gaan snijden. Vandaag laat ik de hechtingen eruit halen en wacht tot mijn volgende afspraak in het ziekenhuis voor echo en operatie... Ik denk dat de Implanon voor heel veel mensen wel werkt hoor! Voor mij helaas niet.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Overgestapt van de pil omdat ik deze vaak vergat, werkte verder wel goed voor mij. Was op zoek naar een alternatief waarbij ik niet na hoefde te denken over anticonceptie. De eerste drie maanden na het plaatsen bijna dagelijks bloedverlies, niet veel. Dit werd na drie maanden minder en was onregelmatig, denk aan paar keer per maand. De afgelopen twee maanden ineens hee[lees meer...]l onregelmatig 'echt' ongesteld, bijna om de 2/3 weken en veel hormonale schommelingen. Vandaag implanon laten weghalen na 8 maanden!
15-11-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Op 8/5/18 heb ik een implanon laten inbrengen. Nadat het spiraal twee keer bij mij is mislukt( verschoven). Eerste maand na het inbrengen van het implanon had ik geen menstruatie. In juni begon ik elke veel bloedverlies te krijgen. Ik dacht het zou ophouden maar het hield niet op. Elke dag was in ongesteld. Toen de gyneacoloog gebeld en die gaf aan dat het normaal is. En [lees meer...]dat als het niet over is in 5 maanden dat ik terug moet komen. Dus vandaag ga ik het verwijderen. Want 6 maanden ongesteld is wel heel erg

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Drie jaar geleden (ondanks de vele negatieve ervaringen) een Implanon laten plaatsen in mijn rechterarm. 2,5 jaar ben ik nauwelijks ongesteld geweest, het laatste half jaar wat onregelmatige bloedingen gehad, maar dit vond ik zeker die 2,5 jaar waard! Ook geen last gehad van bijwerkingen. Al met al heel positief over de Implanon en zal het zeker anderen aanraden. Nu na 3 [lees meer...]jaar is het tijd om hem er uit te laten en kies ik wel voor de anticonceptiepil, dit zodat ik alles zelf kan “plannen”.
09-04-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Zeer ontevreden over de implanon. Mijn gewicht nam enorm toe, depressieve gevoelens en emotioneel labiel. Geen aanrader. Inzetten deed wel geen pijn.
04-03-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Als allereerst lees alle reviews goed door en ga nooit af op één verhaal. Het implanon heeft bij mij helaas heel slecht uitgepakt. Het inbrengen was echter heel makkelijk en heb weinig pijn ervaren. Je voelt het staafje echter wel zitten (kan vervelend zijn). Na drie weken begon ik depressieve gevoelens te krijgen, zo erg dat ik moest stoppen met stage. Ik kon letterlijk o[lees meer...]m helemaal niks in huilen uitbarsten en wilde me echt van kant maken (totaal niet wie ik ben) en ik schrok daar heel erg van. Ik ben na een week met deze depressieve klachten (ik dacht dat het aan stage lag) naar de huisarts gegaan (niet wetende dat het door het implanon kan komen). De huisarts heeft geadviseerd om het eruit te laten halen en na drie dagen stopte mijn depressieve klachten. Ik ben echter die hele maand niet ongesteld geweest, maar dat woog niet op tegen die nare gevoelens. Het eruit laten halen was het beste wat ik ooit had kunnen doen en het lag dus echt aan de hormonen. Ik ben tot op heden nog niet ongesteld geworden en heb ik last van buikkrampen. Als je al van nature soms down ben dan raad ik het je echt af, maar de keuze is aan jou. Ik wil hiermee wel aangeven dat het voor mij echt nooit meer hoeft.
27-01-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

De implanon inbrengen en vooral verwijderen was behoorlijk pijnlijk. De bloedingen verergerden met de maand.
02-12-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Plaatsing van de implanon ging goed, enkel werd ik niet verdoofd (omdat de arts gebruik wilde maken van het schrikeffect) en werd de implanon geplaatst door een stagiair terwijl ik gezegd had dit niet te willen. Het eruit halen was in een ander ziekenhuis en ging vele malen beter. Wel ben ik niet zo van de prikken,bloed etc. dus daarom was het wat minder prettig. Ik heb de[lees meer...] implanon 3 jaar gehad. Ik weet niet hoe ik het zo lang heb vol gehouden maar ik ben zeer ontevreden. Ik had de eerste twee jaar bijna non stop bloedingen (echt iedere dag) het derde jaar werd dit iets minder, maar nog om de twee weken last van bloedingen. Ook zeer veel last van stemmingswisselingen. Dit werd nog duidelijker toen hij er uit was en ik meer mezelf kon zijn.
13-10-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

4 jaar geleden laten plaatsen. Eerste jaar nergens last van . Daarna begon het. Haaruitval de plekken werden steeds meer iedere keer een verstopte douche putje. Haaruitval was zo erg dat ik mezelf moest kaal scheten ook kwam ik 20 kilo aan en bleef ik honger houden. Mijn libido ging omlaag , ik had last van stemmingswisselingen en werd depressief. Heb er drie jaar mee ron[lees meer...]d gelopen nooit mijn vinger erop kunnen leggen . Toen ik hem ging verwijderen de klachten besproken met de huisarts die adviseerde even een half jaar zonder Implanon te kijken of de klachten daarvan kwamen. Binnen een maand voelde ik mij beter viel ik weer af kwam mijn libido terug en nu een jaar later zit ik beter in mijn vel dan ooit. Ik raad iedereen dit horor anticonceptie af als je niet goed op hormonen reageert.
29-08-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben erg makkelijk zwanger, en door de pil heen ook. En met de implanon heb ik nergens last van.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum