Ervaringen met Kyleena

levonorgestrel

buikkrampen

26-12-2023 | Vrouw | 31
levonorgestrel (19,5mg)
Omdat ik al kinderen heb gekozen voor de kyleena. Dit omdat ik de pil minder fijn vind. En heb hem nu 2mnd. Het plaatsen verliep prima, lichte kramp maar dat was het dan ook. Nog wel ongesteld geworden en ik hoop eigenlijk dat dit ook minder/verdwijnd in de toekomst. Verder weinig klachten en bevalt het mij goed.

15-09-2022 | Vrouw | 18
levonorgestrel (19,5mg)
Ik ben overgestapt van de pil naar de kyleena, omdat ik met de pil veel last had van moodswings/ depressieve gevoelens/ niet mezelf. Met de kyleena heb ik van geen van die bijwerkingen last! Wel nog steeds last van bloedverlies. Ook in het begin veel buikpijn gehad, maar nu geen last meer van.

11-06-2022 | Vrouw | 33
levonorgestrel (19,5mg)
Ik gebruik nu ongeveer 4 maanden de Kyleena spiraal. Dit is mijn eerste keer. Het plaatsing was pijnlijk maar wel te doen. Ik heb geen last van bloedingen gehad, ook bij het ongesteldheid heb ik weinig tot geen bloedverlies. Als bijwerking heb ik beetje last van acne maar dit valt nog gelukkig ook mee. De afgelopen 4 maanden heb ik verschillende keren krampen/weeën. Deze v[lees meer...]oelt het zelfde aan net als tijdens en na de plaatsing toen de dokter heeft gezegd dat ik last kan hebben van weeën, alleen dit is veel erger dan tijden het plaatsen. Deze krampen duren kort( paar seconde) maar zijn ze wel enorm heftig. Het komt een keer of twee keer voor in de week of om de week, duurt ook maar kort en soms is maar een keer soms komt op een dag paar keer terug. Voor dat ik ongesteld zal moeten worden heb ik ook last van. Op dat moment denk ik altijd,, laat de spiral maar uithalen omdat dit is verschikkelijk,,. Ik heb nog nooit zo'n pijn gevoelt. De rest van de tijd merk ik nog niet eens dat ik een spiral hebt. Jammer van de krampende pijn maar gelukkig dat het niet te vaak voorkomt en dat het maar kort duurt. Verder ben ik tevreden met de spiraal. Vind fijn dat ik niet na hoef te denken heb ik vandaag mijn pil vergeten of niet. Ben gelukkig niet aangekomen en geen andere gekke bijwerkingen. Ik laat hem nog even zitten maar ik weet niet als ik het opnieuw zal laten plaatsen. Tegen de tijd misschien heb ik kinderwens.

03-06-2022 | Vrouw | 39
levonorgestrel (19,5mg)
Na jaren de pil geslikt te hebben nu na mijn zwangerschappen over gegaan op spiraaltje. Plaatsen deed bij mij geen zeer, eerder iets ongemakkelijk gevoel als bij een uitstrijkje. De eerste weken ineens wat last van puistjes, maar verder geen bijwerkingen. En het mooiste: geen menstruatie meer. Heerlijk!

17-05-2022 | Vrouw | 36
levonorgestrel (19,5mg)
Dag allemaal, vandaag heb ik met een beetje angst toch mijn spiraal laten plaatsen in het praktijk van mijn gynaecoloog. Ik heb 1 bevalling en 1 keizersnede gehad in het verlegen. Het plaatsen zelf was echter geen lachertje. Is door de litteken van mijn keizersnede zei mijn gyn. Eerst bet moeten van de baarmoeder, was zeer gevoelig. Ik begon al Ster'e buikpijn te krijgen ([lees meer...]reactie van mijn baarmoeder) daarna het steken van spiraal ervazrde ik als een scherpe pijn van drietal sec. Was snel gedaan maar de krampen verergerden wel. Dit zijn de samenstrekkingen van mijn baarmoeder en ik moet El zeggen dat dit 2 uur echt wel hevig was. Ik had voor het plaatsen 1g Dafalgan I genomen. Thuis aangekomen na een uur nog iets bij genomen omdat de pijn hevig was. Algemeen kan ik wel zeggen dat de plaatsing niet lang duurt maar volgende keer ga ik het toch onder narcose laten doen hoor.

25-04-2022 | Vrouw | 23
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb nu een maand de Kyleena spiraal, tot nu toe ben ik in zijn algemeenheid zeker tevreden. Het plaatsen was geen pretje, maar de pijn ben je ook weer snel vergeten. De eerste dag heb ik nog flinke buikkrampen gehad, daarna de eerste week nog best heftig. Nu na een maand heb ik af en toe nog wel eens buikkrampen. Het enige vervelende is de bloedingen die ik nu heb, elke[lees meer...] dag heb ik kleine bloedingen. De huisarts vertelde wel dat dit 3-6 maanden kan duren. Ik hoop dat dit snel verdwijnt. Verder heb ik de eerst week last gehad van emotionele buien. Deze zijn nu opgehouden en ik kan zeggen dat ik mij super voel! Ik ben erg tevreden over het spiraaltje, ik voel er verder niks van en hoef ook nergens aan te denken.

24-03-2022 | Vrouw | 24
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb vandaag mijn spiraal laten plaatsen. Ik keek er heel erg tegenop door alle horror verhalen die ik heb gehoord. En natuurlijk lees je alleen die op het internet.. ik heb mijn spiraal bij de gyno laten zetten en het was goed te doen. Het deed eventjes een beetje pijn, maar niet de helsepijn die ik altijd heb gelezen in vorige reviews (geloof niet alles wat je leest) E[lees meer...]n heb ook nog nooit een onderzoek o.i.d. gehad bij mn vrouwelijk geslacht. Ik ben sinds mijn 17e aan de pil (ben nu 24) en kreeg toen ik aan mijn nieuwe strip begon ineens migraine met aura (wat ik normaal nooit eerder heb gehad) ik dacht de 1e keer dat ik blind werd, heel angstig was ik. Maar ik heb de strip afgemaakt, wat ervoor zorgde dat ik 4 migraine aanvallen (met overgeven en al) kreeg in 3 weken tijd. Dus hoe kan dit? De huisarts wilde medicijnen voorschrijven om de pijn te verminderen, maar ik wil de oorzaak oplossen. Dus gestopt met de pil. En quess what? Geen migraine meer gehad. Ik heb 1,5 tot 2 maanden geen anticonceptie gebruikt, alleen een condoom, maar dit vind ik niet safe genoeg. Ik heb nu de Kyleena laten zetten vanwege de lage hoeveelheid hormonen. Nu in de gaten houden of ik weer migraine krijg, anders wordt het de koper spiraal. Het was een heel gedoe, dus hopelijk heeft iemand hier iets aan die in dezelfde situatie zit 😊

30-01-2022 | Vrouw | 23
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb de Kyleena nu bijna 3 maanden, en ik ben erg tevreden. Het plaatsen van de spiraal heb ik bij de huisarts laten doen, dit was (zonder te overdrijven) een van de naarste pijnen die ik ooit heb gevoeld. Ik heb gegild, het zweet brak me uit en ik viel bijna flauw, maar het duurt wel echt maar een paar minuten. Na het plaatsen heb ik nog een paar uur zware krampen geh[lees meer...]ad en de rest van de dag doorgebracht op de bank, maar aan het einde van de dag had ik al nauwelijks last meer. Ook de dagen en weken na plaatsing heb ik nauwelijks iets gevoeld en ook geen bloedingen gehad. Sterker nog: na 3 maanden Kyleena ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Dit is echt heerlijk. Wel voel ik nog menstruatiekrampen en stemmingswisselingen in de week dat ik (denk ik) ongesteld zou moeten worden. Ook heb ik het idee dat ik krampen voel van mijn eisprong, ongeveer 2 dagen. Ik heb vanaf mijn 16e altijd de pil geslikt, dus ik heb geen idee wat mijn normale cyclus zou moeten zijn, maar ik denk dat de krampen daar vandaan komen. Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden over de Kyleena, met name het feit dat ik niet meer ongesteld word. Het plaatsen zou ik volgende keer alleen niet meer bij de huisarts/zonder enige verdoving doen.

12-01-2022 | Vrouw | 24
levonorgestrel (19,5mg)
Na ongeveer 5 jaar lang de pil hebben geslikt, ben ik overgegaan naar het Kyleena spiraaltje. Het plaatsen viel me allemaal reuze mee, ik voelde wel wat maar dat was na 2 seconde klaar. Een week na de plaatsing had ik wel buikkrampen en ongeveer 3 maanden lang had ik last van spotting. Dit is volgens mij normaal, je moet je lichaam de tijd gunnen om er aan te wennen. I[lees meer...]k heb het spiraaltje nu ongeveer 3 jaar en ik ben er eigenlijk wel heel erg blij mee! Geen omkijken meer naar, zelden ongesteld en als ik ongesteld ben is het heeeeel minimaal, libido is verhoogd en verder heb ik geen klachten zoals haaruitval of acne. Enige nadeel is wel dat als je ongesteld bent, je dit niet kunt plannen en dat kon bij de pil wel. Kortom: ik ben er heel erg blij mee en ik had deze keuze eerder moeten maken!

17-12-2021 | Vrouw | 21
Depressief
Ik ben 21 en heb tot nu toe de Kyleena spiraal positief ervaren. Het zetten van de spiraal was prima te doen in de 6e dag van mijn ongesteldheid. (Vanwege mijn lange ongesteldheid, grote bloedverlies bij ongesteldheid en neiging tot depressieve gevoelens bij de hormonen van de pil heb ik de spiraal gezet). Wel voel ik nu na 4 weken dat ik een opgezwollen buik heb en nu v[lees meer...]oor de 2e keer een dag ervaren met heftige kramp. Misschien mijn baarmoeder die aan het spiraaltje moet wennen? Nu ook elke dag een klein beetje bloedverlies. Na 3 maanden moet dat over zijn. Dan zal ik mijn verhaal weer updaten. Qua humeur voel ik mij wel een stuk prettiger en meer mezelf dan bij de pil.

02-12-2021 | Vrouw | 22
levonorgestrel (19,5mg)
Aangezien er hier bijna alleen maar horrorverhalen te vinden zijn wil ik hierbij graag mijn positieve ervaring delen. Ik heb afgelopen maandag de Kyleena spiraal laten plaatsen bij mijn huisarts. Ik zag er best wel tegenop omdat ik veel enge verhalen gelezen had. Ik moet zeggen, het plaatsen viel mij echt ALLES mee (ik heb geen kinderen gehad). Het is oncomfortabel maar [lees meer...]het was zeker niet erg pijnlijk. Alleen bij het opmeten van de diepte van de baarmoeder even een kramp gevoel maar die was vergelijkbaar met een hevige menstruatie kramp. De rest van de dag wel wat krampen en wat licht bloedverlies gehad maar allemaal heel goed te doen. De dag daarna al nergens meer last van gehad :) Laat je dus vooral niet te bang maken door alle verhalen op internet: ieder lichaam is anders en iedereen ervaart dingen anders.

26-11-2021 | Vrouw | 22
Menstruatiepijn
Ik heb verschillende soorten pillen gebruikt, was nergens echt tevreden over. Mijn klachten als duizelig, schommelingen in bloedsuiker en bloeddruk, hoofdpijn, misselijk hoopte ik hiermee te bestrijden. Echter was het altijd zo dat door de pil sommige klachten verminderden, maar andere klachten juist verergerden. Hierdoor de Kyleena in april 2018 overwogen. Beste keuze ooi[lees meer...]t. Het zetten was wel echt heel pijnlijk maar dat duurde ook maar een paar tellen. Daarna een week heel veel krampen gehad. Dat nam gedurende de tijd af waarna ik eens in de 3 maand nog 'even' heftige steken had. Uiteindelijk verdween ook dat na een halfjaartje ongeveer. Nu, zo'n 3,5 jaar later ben ik er nog steeds heel bij mee want ik ben dus nu al 3.5 jaar niet meer ongesteld geweest, geen klachten meer. Echter af en toe schemeren een paar lichte klachten door, in de week voordat ik eigenlijk weer moet menstrueren. Misschien dat dit met de sterkte van de Kyleena te maken heeft, dat dat nu langzaam aan afneemt. Ik denk dat ik hem straks na de 5 jaar gewoon weer opnieuw laat zetten! Die helse pijn en de 1e week erna waren dus wel echt vreselijk, maar het o zo waard!

17-11-2021 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik heb de Kyleena spiraal laten plaatsen in augustus 2021. Het plaatsen was voor mij een ontzettend pijnlijke ervaring, ik had een pijnstiller genomen voor de plaatsing. Heb enkele weken enorme buikkrampen blijven behouden, deze kwamen onverwachts op wat heel vervelend was. Ondertussen heb ik vrijwel geen last meer ( november 2021 ). Af en toe kunnen de krampen wel eens op[lees meer...]komen maar dit is dan zeer lichtjes. Enige min punt is dat ik enorme acne ben beginnen krijgen rond mijn mond en op mijn kin. Het maakt me ongelofelijk onzeker en als er 1 begint te verdwijnen staat er de volgende ochtend al een nieuwe klaar... Gelukkig is mijn libido wel terug en voel ik me fitter in mijn vel aangezien dit volledig verdwenen was door mijn pil.

01-11-2021 | Vrouw | 35
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb de kylenaa spiraal nu 8 maanden. Inbrengen vond ik onwijs meevallen! Niet prettig maar absoluut goed te doen. Eerste dag wat krampen en licht bloed verlies. Menstruatie werd regelmatiger (was voor spiraal tussen 4 en 6 weken) vanaf spiraal zeer regelmatig; eens per 4 weken. Tot op heden blijf ik helaas dus wel ongesteld ! Bloeden is minimaal maar houdt wel tot 9[lees meer...]/10 dagen aan. Daar kan ik mee leven maar hoop dat het nog gaat afnemen. Omdat ik verder geen bijwerkingen heb ben ik tevreden.

09-06-2021 | Vrouw | 22
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb gedurende 5 jaar de pil genomen, en ben toen overgestapt op de kyleena spiraal. Het plaatsen was wel vrij pijnlijk en ik had gedurende 7 dagen nog (licht) bloedverlies daarna. Ondertussen heb ik de spiraal al 6 maanden. Ik heb wel enorm veel last gekregen van haaruitval en acne op mijn schouders/rug. Maar geen bloedverlies, moet nergens meer aan denken, je voelt het[lees meer...] niet zitten, geen moodswings, niet verdikt, ... Af en toe nog wel eens een pijnlijke menstruatiekramp maar echt vééél minder dan vroeger. Dus ondanks enkele vervelende bijwerkingen ben ik er wel erg tevreden over! Hopelijk zal het haarverlies en de acne afnemen na verloop van tijd.

05-06-2021 | Vrouw | 21
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb nu 5 weken de kyleena spiraal. Na alle horrorverhalen en lang uitstellen, toch 1 laten plaatsen. Hiervoor slikte ik de pil, verschillende merken en sterktes. Bij hoge sterktes kreeg ik last van een rode huid en bij lage sterktes had ik continu last van doorbraak bloedingen. Dus overgestapt naar een Kyleena. Het plaatsen viel mij reuze mee. Alleen het uitklappen van [lees meer...]het spiraaltje voelde ik even, maar dit was goed te doen. Dezelfde dag nergens last meer van gehad. Een week na de plaatsing iets last van spotting, dit is na 5 dagen weer weggegaan en was minimaal. Tot nu toe erg tevreden!