Ervaringen met Mirena

levonorgestrel

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1222 meningen)
Menstruatiepijn (225 meningen)
Plaatsen spiraal (96 meningen)

23-09-2018 | Vrouw | 38
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Tot 2 x toe geprobeerd: eerste keer via de gynaecoloog. Inbrengen is even onprettig maar daarna maanden lang heftige migraine tor depressieve gevoelens. Het leek me onmogelijk dat dit de oorzaak was. Na 2 jaar nieuwe poging omdat ik kamp met grote stolsels en bloedverlies. Via de huisarts laten plaatsen en stond er positief in. Meteen weer ernstige hoofdpijn en huilbuie[lees meer...]n. Na een week verwijderd! Jaloers op vrouwen die er wel baat bij hebben. Voor mij niet geschikt.

23-08-2018 | Vrouw | 32
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Door een vreselijk cyclus toch weer na 7jaar spiraal geprobeerd. Maar ook weer na 6 weken eruit. Een hormoonbal! Zo vreselijk veel bijwerkingen. Ik reageer hier extreem op. Plaatsen vond ik erg pijnlijk, verwijderen was gelukkig makkelijk. Wat een opluchting. Zelfs voor mezelf werd ik een heks..! Voor diegene die hormonaal overhoop ligt is dit geen oplossing!

16-08-2018 | Vrouw | 43
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Vreselijk heb al een afspraak staan om hem te laten verwijderen. echt nooit meer die troep in mijn lijf. Wat een ellende. Ben er helemaal van overstuur. Inbrengen was al een ramp. geeft mij maar een bevalling en nu na twee dagen nog steeds enorm veel pijn . dan maar die andere maandelijkse klachten . maar deze klachten gaan helemaal nergens om. Voor dat ik er aan bego[lees meer...]n kon ik niets op internet vinden alleen maar dat mensen vol lof zijn. Ik vindt het een ramp letterlijk en figuurlijk

03-03-2018 | Vrouw | 49
Abnormaal vaginaal bloedverlies
3weken geleden mn 2e mirena laten plaatsen. verwijderen bijna niks van gevoeld, plaatsen deed wel efkes pijn( kwam door de leeftijd zei gynaecologe) maar dat eventjes pijn weegt niet op tegenover de voordelen. heb er niks van last of bijwerkingen van, geen maandstonden meer. bij het plaatsen even wat krampen, en enkele uren bloedverlies en dat was het.gezien mn leeftijd za[lees meer...]l het waarschijnlijk de laatste keer zijn.vind het jammer dat ik het niet jaren eerder heb laten doen.

31-10-2017 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik was elke drie weken 8 dagen heftig ongesteld, voorstadium overgang bij nog geen 40 jaar? Terug aan de pil had geen effect en was ongunstig voor mijn humeur (stemmingswisselingen). Doorverwezen naar de menstruatiepoli en daar mirena gekregen. Nu nog maar 3 dagen per menstruatie een beetje bloedverlies, wel onregelmatig, maar dat zal inmiddels de overgang wel zijn.

20-10-2017 | Vrouw | 25
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik zoek al tien jaar naar een oplossing voor menorragie. Helaas is dit een geval van pech of de situatie is zo dat ik gevoelig ben voor hormonen; verschillende anticonceptie geprobeerd. De artsen bedoelen het goed, alleen je zit snel in de richting: spelen met hormonen. Komt er ooit een alternatief? Luister goed naar je lichaam en intuïtie, kies wat het beste is voor jouw[lees meer...] lichaam. Het inbrengen kan pijnlijk zijn (ik denk vooral voor vrouwen die geen kinderen hebben gebaard zoals ik). Het is dan namelijk niet zo soepel nog. Je kunt ook gevoelig zijn voor deze pijnprikjes. Ik heb drie pijn momenten gehad. Door de baarmoedermond gaan, het opmeten en het plaatsen. Neem die dag rust ivm krampen. De dag erna ging het goed. Daarna kreeg ik hoofdpijn (is voor de duur van een week normaal). Daarna pijn en steken in de onderbuik richting de benen, vermoeidheid en misselijk en kwam er een infectie. Ik heb de spiraal na een week weg laten halen. Ik herstel nu met antibiotica en dieet. Spiraal: geschikt als voorbehoedsmiddel, minder geschikt voor vrouwen die geen kind(eren) hebben gebaard en minder geschikt voor vrouwen die gevoelig zijn voor anticonceptiepillen/spiraal/ring.

03-10-2017 | Vrouw | 17
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ben zeker niet tevreden over de mirena, heb m nu 1.5 jaar en ben praktisch om de week ongesteld, ben er helemaal klaar mee.

28-08-2017 | Vrouw | 34
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inbrengen is handig op een vrije dag... Niet gelijk doorrijden naar het werk. Uurtje van tevoren paracetamol. Fijn bij vrouwelijke Ha. Bijwerkingen mogelijk die niet in de bijsluiter vermeld staan: langdurige menstruatie al een half jaar, opvliegers, zweten.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum