levonorgestrel

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

19-10-2018 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Erg tevreden over de mirena! De eerste weken/maanden last gehad van buikpijn, maar na een speciaal dieet van 8 weken nergens meer last van gehad. Het grootste voordeel is dat ik niet meer ongesteld wordt en geen last meer heb van die pijn.

15-10-2018 | Vrouw | 46
levonorgestrel (19,5mg)
Menstruatiepijn
bloedingen werden heftiger, was bloedingen zat. zocht een makkelijke manier van anti-conceptie. Pil was uitgesloten, chagerijn dat ik daar van kreeg was helemaal niet van mij.

18-03-2018 | Vrouw | 33
levonorgestrel (19,5mg)
Menstruatiepijn
Goedemiddag, Ik ben een vrouw van 33 jaar heb een zoontje van 4 heb 3 jaar geleden de mirena spiraal laten inbrengen. Afgelopen donderdag laten verwijderen. Waar moet ik beginnen ? Heb me nog nooit zo ellendig gevoeld als de laatste jaren ik was zwaar depressief terwijl er niks aan de hand was. Gezond kind, leuk huis, goeie baan etc. En nog voelde ik me niet lekker en[lees meer...] het werd steeds erger en erger. Ben ook een klein beetje wat aan gekomen. Ik spoortte veel om de negatvieve gedachtens tegen te gaan. En zo kan ik nog zoveel dingen opnoemen ik was dood ongeluk en dit is dan echt sinds het afgelopen jaar. Ik dacht dat ik de enige was zo vaak huilend bij de huisarts gezeten, mevrouw u bent depri en u krijgt medicijnen hiervoor. Zo gezegd zo gedaan ik slikte 3 maanden anti deprissiva en het werdna alleen maar erger ik voelde me zo somber en dan ben je nog een moeder ook!!! En ik kon me vinger er niet op leggen maar ik wist dat er Iets niet klopte met mijn lichaam met mijn geeest! Tot 2 weken geleden was het zo erg zo heftig dat ik dacht voor wat leef ik nog? ( misschien voor je prachtige zoon van 4 jaar ) ik was zo moe zo op ik kon niet meer. Mijn omgeving dacht dat ik aan het doordraaien was. Ik weer naar de huisarts inoverleg terwijl de huisarts protesteerde om het eruit laten halen want volgens haar kan dat niet de oorzaak zijn. Nou geloof me dat k* ding is eruit meiden, sinds afgelopen donderdag en ik voel me nu al een ander mens!!! Ik slik extra vitamine C en D maar ik Voel me zo een ander mens !! Eindelijk weer de oude ik langzaam maar zeker. De mirena zou verboden moeten worden. Dit is mijn mening en als je dan wel voor kiest dan moet je echt zo goed ingelicht worden wat de vreselijke bijwerkingen kunnen zijn. En het enige wat ik kan zeggen zoveel mogelijk je ervaring delen met andere vrouwen het lijkt wel alsof het in de doofpot gestopt word.... en voor wat ?! Het zal vast een uitkomst zijn voor een kleine groep vrouwen maar ik bespreek dit de afgelopen dagen met vriendinnen en zij hebben precies het zelfde!! Vandaar dat ik ook hier wil reageren weet waar je aan begint en mocht je depressief ervan worden dan ben je echt niet de enige en voordat je jezelf gek maakt en aan de medicatie gaat en je hebt een spiraal. Laat dat eerst verwijderen voordat je onder behandeling gaat! Deze kennis wil ik jullie mee geven. Groetjes!!

29-07-2016 | Vrouw | 25
Menstruatiepijn
Ik heb vanmorgen een spiraal bij de Gynaecoloog laten plaatsen. Ik zag er, door alle verhalen van verschillende mensen, tegenop. Ik heb ook nog geen kinderen. Eenmaal in de wachtkamer begonnen de zenuwen, hoe zou het voelen? Hoe zou ik mij daarna voelen? Alle verhalen over helse pijn, flauwvallen etc. gingen door mijn hoofd. 'Het klemmen van de baarmoeder doet het meest p[lees meer...]ijn' staat overal te lezen, dit deed bij mij het minst pijn. Het meten van mijn baarmoeder was erg gevoelig en mijn lichaam kon dat moeilijk opvangen. Mijn benen trilde, en ik probeerde goed te blijven ademen. Je voelt het zeker, maar het is te doen. Daarna ben ik eigenlijk meteen naar het winkelcentrum gereden om wat leuks voor mijzelf te kopen haha! Nu, 2 uur later voel ik een druk op mijn buik en soms een beetje krampen. De krampen worden al minder.

20-05-2015 | Vrouw | 44
Menstruatiepijn
Nadat ik 1 week in de maand elke keer zo hevig menstrueerde, en veel last van stolsels had en daar bloedarmoede van kreeg, heeft de Gynacoloog in overleg met mij besloten om een mirena spiraaltje in te brengen. Het inbrengen was wel even gevoelig, maar ach dat was voor een goed doel!? Althans dat dacht ik toen, nu inmiddels een aantal maanden later is er nog geen dag gewee[lees meer...]st dat ik NIET ongesteld ben geweest! Ik baal er enorm van! Tijdens de controlle bij de Gynacoloog vertelde hij me dat het even zijn tijd nodig had. Nu inmiddels is er nog steeds niks veranderd, ja oke de hele hevige menstruatie's heb ik niet meer, maar dit vind ik ook niks! Ik ga over 6 weken op vakantie, en weet echt niet wat te doen nu?

06-03-2015 | Vrouw | 23
Menstruatiepijn
Eind december is bij de gynaecoloog het spiraaltje geplaatst. Het plaatsen deed ontzettend veel pijn. Ik kan prima tegen pijn, maar dit viel toch erg tegen. Toch duurde het plaatsen niet lang. De dag van het plaatsen erg last gehad van menstruatieachtige pijn en de week daarna ook nog een zeurende pijn in de onderbuik. Toen het spiraaltje drie weken geplaatst was bloedde i[lees meer...]k nog steeds. Ik kwam erg veel aan en ook de buikpijn ging niet weg. Pas na ongeveer zes weken trok dit allemaal weg. Na drie weken was ik ongeveer vier kilo aangekomen, maar drie kilo is er alweer af. Ik ben sindsdien niet meer ongesteld geworden en ook de buikpijn is verdwenen. Heel af en toe last van een pukkeltje maar dat mag geen naam hebben. Ik merk niet veel van de bijverschijnselen. Tijdens de nacontrole bleek dat het spiraaltje nog goed op zijn plek zat. Als ik de komende vijf jaar niet of nauwelijks ongesteld wordt dan heeft de mirena voor mij mijn verwachtingen zeker overtroffen! In het begin had ik hem er het liefst meteen weer uit, maar nu wil ik niet meer zonder!

12-01-2015 | Vrouw | 34
Menstruatiepijn
Sinds begin december 2014 een spiraaltje laten zetten. Ken veel vriendinnen die hier heel erg tevreden over zijn en geen menstruatie meer hebben. Op basis van deze ervaringen heb ik het spiraaltje door de huisarts laten plaatsen. Vanaf de eerste dag wat bloedverlies, maar niks onoverkomelijk. Rond eisprong dacht ik dat zwanger was, alle symptomen kwamen voorbij, gevoelige [lees meer...]borsten, tepels, buikkrampen, bandenpijn. Na 1 week was dit weg. Rond menstruatie hevige buikpijn, bekkenbodemklachten en rugpijn. Nu naar 6 weken nog meer klachten en extra bekkenbodemproblemen. Duidelijk last van de hormonen. Deze week in overleg met de huisarts of ik het nog even blijf proberen (eerste 2-3 maanden zijn de klachten het ergst) of dat ik hiermee stop.

31-12-2014 | Vrouw | 56
Menstruatiepijn
Ik heb sinds 8 december 2014 de mirena hormoonspiraal voor hevige menstruatie en pijn. Altijd de prikpil gebruikt, mocht niet meer van huisarts, toen op advies spiraal. Eerst werd gedacht aan vleesboom ivm hevig bloedverlies, in ziekenhuis bleek geen vleesboom, was ook nog niet in overgang. Inbrengen was vervelend maar niet pijnlijk, was ongesteld. Wel heel de dag buikpijn[lees meer...] gehad. Na 4 dagen dus op 12 december ongesteld geworden en ben dat nu nog. Dus niks geen klein beetje bloedverlies of spotting, gewoon dik ongesteld met veel bloedverlies en stolsels. Ook regelmatige hevige migraine aanvallen en de buikpijn blijft. Effect van spiraal merk ik nog niet echt, maar dat kan nog wel maanden duren begrijp ik uit de verhalen. Tot nu toe ben ik er nog niet blij mee. 19 jan 2015 voor controle.

Amoxicilline (549) - Antibiotica - penicillines breedspectrum