Ervaringen met Mirena

levonorgestrel

05-10-2021 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Verschrikkelijk. Ik snap dat het bij sommige mensen goed helpt maar bij mij absoluut niet. Het deed me zoveel pijn. Heb de spiraal 6 maand gehad om het nog wat tijd te gunnen maar heb me 6 maanden niet als mezelf gevoeld. Kots misselijk elke dag. Na het eruit halen was het zo’n opluchting! Gelijk beter

12-08-2021 | Vrouw | 22
Menstruatiepijn
In januari de mirena spiraal laten plaatsen. Plaatsing was heel pijnlijk, maar daar was ik ook wel op voorbereid. Waar ik niet op was voorbereid, waren zes weken vol met zeer ernstige buikkrampen. Na een aantal weken bij de gynaecoloog laten checken of hij goed zat, wat ook zo was. Ze zeiden dat het wat langer kon duren voor mijn lichaam eraan gewend was. Intussen ging ik [lees meer...]bijna iedere dag kapot van de pijn, ook met pijnstillers. Vele malen heftiger dan een normale menstruatie dus. Ik wist geen raad meer met mezelf. Na zes weken besloten om hem eruit te laten halen. Wat een opluchting. Alle pijn direct verdwenen. Voor mij nooit meer. Wees ervan bewust dat jou dit ook kan gebeuren. Denk nog een extra keer na voordat je een stuk plastic in je gezonde lichaam laat plaatsen alsjeblieft.

06-10-2020 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Heb de Mirena vorige week maandag laten plaatsen. Vanaf donderdag heb ik hevige buikkrampen gekregen. Zo pijnlijk dat ik ook niet goed kan slapen. Voor controle teruggeweest. Ze weten het niet goed. Het kan zijn dat dit niet "bij je past". Oftewel mijn lijf niet tegen de hormonen kan, net zoals bij de pil (kon ik ook niet tegen, zoveel bijwerkingen). Ik krijg vrijdag een e[lees meer...]cho, maar of ik hem last zitten tot dan... Als het zo heftig blijft gaat hij eruit!

25-02-2020 | Vrouw | 25
Menstruatiepijn
Ik schrijf dit niet om mensen angst aan te jagen of om het af te raden. Integendeel. Ik had voordat ik mijn eerste Mirena liet plaatsen zulke heftige menstruatiepijnen dat ik te pas en te onpas flauwviel. Ik was eerst een tijdje aan een lichte pil (microgynon 20) omdat ik nogal heftig reageerde op hormonen van de zwaardere variant. Maar na tig doorbraak bloedingen en PM[lees meer...]S klachten, toch maar even bij de huisarts over de Mirena gepraat. Die vond het op dat moment een geniaal idee en we hebben een afspraak gemaakt hem te laten plaatsen. Begrijp me niet verkeerd het plaatsen was geen feest. Ik werd behoorlijk licht in mijn hoofd en moest even rustig aandoen die dag, maar verder viel het mee. Ik werd ook niet erg volledig geïnformeerd over de bijwerkingen maar dat was in dit stadium ook niet van toepassing. Ik heb de Mirena voor bijna de volledige 5 jaar gehad zonder zware bijwerkingen. Hier en daar wat spotting, maar mijn menstruatie was weg, geen drama meer iedere maand en ook geen pms. Ik besloot hem na deze 5 jaar meteen bij het verwijderen te laten vervangen voor een nieuwe. We zijn nu 2 jaar verder in mijn tweede Mirena en nu beginnen ineens de bijwerkingen waar ik niet voor was gewaarschuwd. Ik heb nu al tweemaal een cyste op mijn eierstok gehad (beide kanten) met alle gevolgen van dien; krampen en donkere afscheiding die nu al bijna 2 maanden aanhouden, pijn in mijn onderrug, en zeer gevoelig daar beneden, dus ook niet bepaald goed voor mijn sexleven. De eerste cyste ging uit zichzelf weg maar de tweede zit er nog steeds en moet wellicht operatief verwijderd worden omdat deze formaatje xl kippenei heeft. Daar zit ik nou echt niet op te wachten. Ik woon nu in Duitsland en de dokters hier vertellen me doodleuk dat het een bijwerking is die toch echt wel vaker voorkomt. Het gekke is dat mijn lichaam dus meer dan 5 jaar de mirena super getolereerd heeft maar nu ineens in de stress schiet. Ik ben er nu serieus over na aan het denken het ding eruit te laten halen. Ik zou niet weten wat een goed alternatief zou zijn, maar dit kan ook niet echt veel langer doorgaan zo. Tips over goede alternatieven die het liefst zo min mogelijk hormonen bevatten zijn absoluut welkom.

02-08-2019 | Vrouw | 21
Menstruatiepijn
Na jaren aan de pil gezeten te hebben maar altijd pijn tijdens de menstruatie te hebben gehad was ik een tijdje overgestapt naar de prikpil. Ik reageerde daar niet goed op en ben in totaal een jaar lang non stop ongesteld geweest. Ik heb een paar maanden toen helemaal niets gebruikt, maar mijn menstruatiepijn werd al snel weer ondragelijk. In overleg met de dokter toch de [lees meer...]mirena laten zetten, de eerste 2 weken na het zetten had ik heel veel pijn, en daarna is het geleidelijk afgenomen. Ik heb hem nu een jaar, en ik merk aan mijn lichaam wanneer ik ongesteld zou moeten worden door een aantal dagen pijn te hebben, maar niets vergeleken met voorheen. Over het algemeen zeer tevreden, het kostte alleen wat tijd om te 'stabiliseren'.

31-07-2019 | Vrouw | 45
levonorgestrel (20)
Menstruatiepijn
Ik had erg veel last van de pil(migraine) en menstruatiepijn dus op advies van huisarts overgestapt naar Mirena spiraal. Alleen het plaatsen al was vreselijk pijnlijk. En heb sindsdien alleen maar buikpijn en misselijk. En ontzettend down. Mijn omgeving kent me zo niet. Kan om alles wel janken. Slik al 2 maanden elke dag pijnstillers. Ben er helemaal klaar mee. Maandag g[lees meer...]aat ie eruit!! Joepie!!

01-02-2019 | Vrouw | 40
Menstruatiepijn
Inmiddels heb ik mijn derde spiraal. Het laten plaatsen is een hel, maar met een paar pijnstillers is het te doen. Ik heb al een aantal jaren onverklaarbare klachten in mijn onderrug, linkerheup, linkerbeen en knie en niet tr vergeten de depressieve gevoelens. Verwezen naar een orthopeed, scans gemaakt. Cyste gevonden in mijn heupbot en de diagnose piriformis syndroom. Ben[lees meer...] een aantal maanden bezig met fysiotherapie. Maar echt resultaat blijft uit. Ik ga deze spiraal laten verwijderen om te zien wat dit voor effect zal hebben op mijn pijnklachten. De spiraal heeft de eerste jaren het gewenste effect gehad: geen pijn en uitblijven menstruatie, maar de ernst van de bijwerkingen heeft mij doen besluiten dit ding er uit te laten halen. Mochten mijn bijwerkingen niet weggaan dan laat ik gewoon weer een nieuwe plaatsen.

21-01-2019 | Vrouw | 26
Menstruatiepijn
Na het plaatsen had ik weinig tot geen menstruatie meer, maandelijks wel beetje bloedverlies in het eerste jaar, tweede jaar bijna niets meer, de laatste 2 jaar terug elke maand beetje. Mood swings bleven. Lage rugpijn en borstpijn ging weg. Migraine aanvallen leken er wel méér door. Maar het ergste: GEEN libido meer!