levonorgestrel

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

11-04-2013 | Vrouw | 21
Plaatsen spiraal
Hallo allemaal. Ik ben 21 en heb nog geen kinderen gehad. 1,5 jaar aan de pil geweest maar was het helemaal zat. Een maand geleden heb ik de spiraal laten zetten. Van te voren 2 iboprufen genomen want dus totaal niks heeft geholpen. Ik heb het uitgeschreeuwd van de pijn en het was echt verschrikkelijk! Ik ben totaal geen aansteller en kan wel wat hebben. Ik heb laatst mijn[lees meer...] enkel gebroken en de pijn was minstens net zo erg! Alleen duurt de ergste pijn maar enkele minuten. Ik ga nooit meer een spiraal laten zetten! Tenzij ik plaatselijke verdoving krijg! Dit raadt ik aan voor iedereen die nog geen kinderen heeft gehad! Ik ben ook ontzettend bang voor de controle-afspraak! Na het zetten viel ik bijna flauw en bleef het bloed maar lopen.. hele benen zaten eronder maar dat werd de dag erna al minder. Ook had ik hele erge pijn in mn onderbuik en onderrug en was ik duizelig. Maar dit was allemaal nog te doen en werd in de loop van de dagen minder. Nu mijn enige klacht (tot nu toe): ontzettend stinkende afscheiding. Elke dag veel (donker)gele tot groene afscheiding. Ik schaam me dood tijdens de seks. En ik weet zeker dat ik geen soa heb. (Dit heb ik vroeger weleens gehad en heb ook schimmelinfecties gehad). Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik hier aan kan doen? Gaat het nog weg? Ik vind het zonde om de spiraal van 160 € eruit te laten halen..

06-04-2013 | Vrouw | 39
Plaatsen spiraal
IK heb na de geboorte van mijn jongste zoon,16-12-2009 ,besloten om aan een Mirena spiraal te beginnen. Hij is geplaatst op 17-03-2010.Met het plaatsen heb ik echt ,totaal geen last gehad.Hij zit opzich nog goed,af en toe een spootje bloed,maar dat mag geen naam hebben>Ik bedenk mewel nu,het aan het spiraal kan komen,dat mijn zin in seks minimaal is...zo zijn er nog wel w[lees meer...]at puntjes..Hoe fijn ie ook zit,ik denk er toch sterk over om hem te laten verwijderen

13-03-2013 | Vrouw | 31
Plaatsen spiraal
Sinds gebruik bij mirena. Allereerst was de plaatsing van de spiraal echt zeer pijnlijk. Wat ik niet had verwacht, ik was goed ontspannen. mijn klachten : -onregelmatig ongesteld en steeds langere tijd en steeds meer, - periodes van pijnlijk harde borsten - lage hevige rug pijn links onderin - hevige steken in baarmoeder - haaruitval - hoog libido kan soms oo[lees meer...]k vervelend zijn Leef nu op Advil fenimax & OB Ik heb al 1 inwendige echo gehad spiraal zit verder goed, hier voor had ik nooit klachten en zat ik aan de nuva ring. Ik heb in april nog 1 x een inwendige echo geef het tot die tijd de kans als het niet verbeterd stap ik weer terug op de nuva ring. Al met al dus geen fijne ervaring voor mij

05-03-2013 | Vrouw | 23
Plaatsen spiraal
2 maanden geleden heb ik de Mirena spiraal laten plaatsen bij de gyn. Omdat ik er zoveel over lees wil ik toch ook graag vertellen hoe ik het ervaren heb. Het plaatsen van de spiraal. Neem trouwens vooraf 2 pijnstillers zoals paracetamol of ibuprofen! Ze maken eerst alles netjes schoon en plaatsen een eendenbek. Dit deed geen pijn. Daarna werd mijn baarmoeder opgemeten, [lees meer...]dat vond ik eigenlijk het vervelendst van de behandeling zelf, best pijnlijk maar probeer te ontspannen en goed ademen. De gyn zette meteen daarna de spiraal, dat was echt binnen 10 seconden gebeurd na het hele opmeet gebeuren. Daarna kon ik uit de behandel stoel klimmen en weer terug naar de wachtkamer voor een vervolg afspraak te maken voor een controle echo 6 weken later. Echter toen begon de ellende, na 5 minuten kreeg ik erg veel pijn onderin mijn buik en rug. Zo erg dat ik mezelf geen houding wist te geven, ik kreeg het ook erg warm en had braakneigingen en daarnaast viel ik ook bijna flauw. Puur van de pijn. Ze hebben me snel naar een brancard gebracht, zodra ik lag was de misselijkheid weg. De krampen in mijn buik/rug duurde ongeveer 15 minuten. Mij werd verteld dat dit 'weeën' zijn, er zit natuurlijk opeens iets in je baarmoeder wat er normaal niet zit. Na een half uur ging het weer goed met me en kon ik naar huis. Na een paar dagen kreeg ik lichte bloedingen, die hebben 5 weken lang aangehouden. Tijdens deze 5 weken had ik na bijvoorbeeld een stuk fietsen of wandelen soms nog half zware krampen maar dat zakte weer na een paar minuten. Na die 5 weken is het bloeden gestopt en heb ik ook bijna geen krampen meer nu. De echo na 6 weken om te controleren of alles goed zit verliep prima, de spiraal zit mooi op zn plaats. Het plaatsen en vooral het half uur daarna verliepen voor mij toch wel als een ramp. Ik heb me tijdens die krampen best slecht gevoeld. Toch ben ik nu heel erg tevreden! Eindelijk van die vervelende Pil af.

25-02-2013 | Vrouw | 23
Plaatsen spiraal
December 2012 spiraal laten plaatsen ivb ziekte van chron. Het plaatsen viel reuze mee. Tuurlijk voel je het maar als je goed ontspant en goed luisterde valt het reuze mee. Ik heb geen last onregelmatige bloedingen. Ik ben er erg tevreden over

05-12-2012 | Vrouw | 33
Plaatsen spiraal
heb nu sinds februari 2012 mijn 2de mirenaspiraaltje. Mijn eerste liet ik na 3 jaar verwijderen omdat ik meer menstrueerde dan menstruatie vrije dagen kende in dat 3de jaar. verschillende malen naar de gynaecoloog geweest om dat probleem aan te kaarten en een paar keer een kuur van 3 maanden minipil er bovenop gekregen in februari 2011 was ik dat bloedverlies (en niet wei[lees meer...]nig) kotsbeu dat ik de spiraal liet verwijderen. De maanden nadien is mijn lichaam op zijn plooi moeten komen. ik kreeg mijn regels na het uithalen van mijn spiraal terug regelmatig maar de eerste maanden had ik zo'n hevige menstruaties met enorme klonters. Ik kon gewoon de deur niet uit! nadien is alles gestabiliseerd. In februari 2012 heb ik het opnieuw aangedurfd om een mirenaspiraaltje te laten plaatsen maar, heb er nu al terug spijt van. Eerste 3 maanden constant verlies wat normaal blijkt te zijn dan tot eind juli alles oké; lichte en korte menstruatieperiodes en sinds augustus opnieuw omgekeerde cyclus, migraine, buikkrampen tijdens menstruatie en eisprong, moodswings, pijnlijke borsten en enorm slecht geurend verlies. Ik heb er ook mijn buik van vol.

04-12-2012 | Vrouw | 36
Plaatsen spiraal
Heb sinds 2mnd mijn spiraal maar heb het gevoel dat ik er door ben aangekomen heeft iemand ook deze ervaring of ligt dat aan mij?

01-11-2012 | Vrouw | 22
Plaatsen spiraal
Ik lees dat een aantal mensen na t zetten laat hebbn van een lang durige menstruatie. Ik heb vandaag een orientatie gesprek gehad bij de huisarts. En die vertelde mij dat je na t zetten van de marena, ongeveer 3 maanden last van menstruatie zou kunnen hebben. Dus dat wordt evn vol houden dames. Ik overweer het ook.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (523) - Antibiotica - penicillines breedspectrum