levonorgestrel

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

08-01-2014 | Vrouw | 19
Plaatsen spiraal
ik heb een mirena spiraal laten zetten toen ik 18 werd. ik had elke maand hevige rugpijn, misselijkheid, hoofdpijn. naja ik was gewoon steeds ziek, dus ik besloot een mirena spiraal te nemen. toen ik het spiraaltje liet zetten deed het geen pijn! alleen een beetje gevoelig. ik heb een week last gehad van rugpijn en bloedingen, maar daarna helemaal niks meer, ik heb hem nu[lees meer...] bijna 2 jaar, ben niet meer ongesteld geweest, geen pijnen en bloedingen meer! echt een super product!! zeker een aanrader!

05-01-2014 | Vrouw | 23
Plaatsen spiraal
Als ik alles van te voren wist had ik het nooit gedaan. 10 maand geleden heb ik een spiraaltje laten plaatsen. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten bij de huisarts, omdat ze een spoedgeval had kreeg ik geen verdere uitleg ik moest de bijsluiter goed lezen. Ik wist niet wat ik moest verwachten omdat ik geen kinderen heb of eerdere uitstrijkjes gehad had maar de pijn was v[lees meer...]reselijk. Toen ik buiten stond werd ik duizelig en had het gevoel alsof ik ging flauwvallen. Ik ging er van uit dat dit erbij hoorde. De tweede dag had ik zoveel pijn dat ik er niet meer van kon lopen. Ik heb de hele dag op de bank gelegen. De pijn kan ik niet beschrijven met iets wat ik eerder gevoeld heb. De dagen die erna kwamen waren ook verschrikkelijk, ik heb contact gehad met de huisarts en ben zelfs avonds naar de huisartsenpost geweest omdat ik hevige pijn aan de rechter kant heb. Hier zeiden ze dat er niets aan de hand was en dat dit er allemaal gewoon bij hoorde. Nu 10 maand later bloed in nog steeds heb iedere dag tampons nodig en voor mijn gevoel kan dat ook niet goed zijn. Op het moment wanneer ik even niet bloed heb ik afscheiding wat enorm stinkt. Meestal bruin van kleur. Hierdoor ben ik heel onzeker geworden. Altijd bang dat iemand anders het ook kan ruiken. Morgen heb ik een nieuwe afspraak bij de dokter, ik ben er helemaal klaar mee. Het spiraaltje moet er uit! Hopelijk is dit ook snel gebeurt en ben ik zsm van alle pijn af. Dus bij deze raad ik het iedereen af.

11-12-2013 | Vrouw | 22
Plaatsen spiraal
Ik heb sinds 2 april dit jaar de mirena spiraal en ik ben er totaal niet blij mee. heel vaak pijn in me been, voel me moe en gewoon niet mezelf, moet vandaag naar de dokter en wil hem er echt uit hebben, kan er niet meer tegen. Inbrengen deed geen pijn, maar heb al een zoontje.

20-09-2013 | Vrouw | 21
Plaatsen spiraal
Gister heb ik 't spiraaltje laten zetten in 't ziekenhuis sint Franciscus. Ik was geholpen door twee aardige dames en bij elke aanraking ofwat vertelden zij mij wat ze gingen doen. Ik had geen pijnstillers van te voren ingenomen, dus ik heb 1 hevige pijnscheut gevoeld en toen t over was had een pijnstiller gehad. vervolgens had ik nog zo een drie kwartier last van hevige p[lees meer...]ijn en daarna kickte de pijnstillers in en heb me de hele dag prima gevoeld, maar voelde t gevoel alsof ik ongesteld was. Ik had voordat ik het had laten zetten hier de reacties gelezen en las veel nare dingen. Gelukkig is het goed gegaan en ben ik uitstekend geholpen.!

05-07-2013 | Vrouw | 35
Plaatsen spiraal
Ik heb afgelopen dinsdag de mirena laten plaatsen. Op zich n eitje. Maar nu heb ik ongelooflijk last van draai duizeligheid. Is iemand hier bekend mee?

11-04-2013 | Vrouw | 21
Plaatsen spiraal
Hallo allemaal. Ik ben 21 en heb nog geen kinderen gehad. 1,5 jaar aan de pil geweest maar was het helemaal zat. Een maand geleden heb ik de spiraal laten zetten. Van te voren 2 iboprufen genomen want dus totaal niks heeft geholpen. Ik heb het uitgeschreeuwd van de pijn en het was echt verschrikkelijk! Ik ben totaal geen aansteller en kan wel wat hebben. Ik heb laatst mijn[lees meer...] enkel gebroken en de pijn was minstens net zo erg! Alleen duurt de ergste pijn maar enkele minuten. Ik ga nooit meer een spiraal laten zetten! Tenzij ik plaatselijke verdoving krijg! Dit raadt ik aan voor iedereen die nog geen kinderen heeft gehad! Ik ben ook ontzettend bang voor de controle-afspraak! Na het zetten viel ik bijna flauw en bleef het bloed maar lopen.. hele benen zaten eronder maar dat werd de dag erna al minder. Ook had ik hele erge pijn in mn onderbuik en onderrug en was ik duizelig. Maar dit was allemaal nog te doen en werd in de loop van de dagen minder. Nu mijn enige klacht (tot nu toe): ontzettend stinkende afscheiding. Elke dag veel (donker)gele tot groene afscheiding. Ik schaam me dood tijdens de seks. En ik weet zeker dat ik geen soa heb. (Dit heb ik vroeger weleens gehad en heb ook schimmelinfecties gehad). Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik hier aan kan doen? Gaat het nog weg? Ik vind het zonde om de spiraal van 160 € eruit te laten halen..

06-04-2013 | Vrouw | 39
Plaatsen spiraal
IK heb na de geboorte van mijn jongste zoon,16-12-2009 ,besloten om aan een Mirena spiraal te beginnen. Hij is geplaatst op 17-03-2010.Met het plaatsen heb ik echt ,totaal geen last gehad.Hij zit opzich nog goed,af en toe een spootje bloed,maar dat mag geen naam hebben>Ik bedenk mewel nu,het aan het spiraal kan komen,dat mijn zin in seks minimaal is...zo zijn er nog wel w[lees meer...]at puntjes..Hoe fijn ie ook zit,ik denk er toch sterk over om hem te laten verwijderen

13-03-2013 | Vrouw | 31
Plaatsen spiraal
Sinds gebruik bij mirena. Allereerst was de plaatsing van de spiraal echt zeer pijnlijk. Wat ik niet had verwacht, ik was goed ontspannen. mijn klachten : -onregelmatig ongesteld en steeds langere tijd en steeds meer, - periodes van pijnlijk harde borsten - lage hevige rug pijn links onderin - hevige steken in baarmoeder - haaruitval - hoog libido kan soms oo[lees meer...]k vervelend zijn Leef nu op Advil fenimax & OB Ik heb al 1 inwendige echo gehad spiraal zit verder goed, hier voor had ik nooit klachten en zat ik aan de nuva ring. Ik heb in april nog 1 x een inwendige echo geef het tot die tijd de kans als het niet verbeterd stap ik weer terug op de nuva ring. Al met al dus geen fijne ervaring voor mij

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum