Ervaringen met Nuvaring

ethinylestradiol / etonogestrel

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (197 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Endometriose (2 meningen)

16-08-2013 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik gebruikte hiervoor de YASMIN pil, maar ik was al die hormonen zo zat in mijn lijf. Daarvoor had ik 4 jaar de DIANA pil geslikt voor mijn acne die ik had op mijn 15e ik ben daar 2 jaar geleden mee gestopt en kreeg geen acne terug. Tot dat ik 3 weken geleden met de nuvaring ben begonnen. Heel mijn gezicht zit weer onder de acne voor al op mijn rechter wang, het is nog e[lees meer...]rger dan in mijn puber tijd, en het ergste is dat ze zo vreselijk lang blijven zitten en ze doen vreselijk zeer. Heel mijn huid is aangetast en beschadigd, en voel me erg onzeker. Ik heb woensdag de nuvaring er uit gehaald, en ga vanavond maar gewoon weer met de YASMIN beginnen. Met de hoop dat mijn huid gauw opknap, in die 3 weken tijd is er een grote krater ontstaat op mijn want, en het trekt niet weg. Erg jammer want ik was wel tevreden over het inbrengen ging makkelijk, geen omkijken naar hij was ideaal, verdere bijwerkingen had ik niet dan alleen acne.

02-06-2013 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / etonogestrel
Sinds 2 weken in gebruik. Makkelijk inbrengen en geen omkijken naar. Wel zijn mijn borsten gespannen, heb ik veel pukkeltjes, en ik 'voel me anders'... Vast door de hormonen. Van elke hormoon-anticonceptie nog gemerkt dat het wel degelijk invloed heeft op je gestel en psyche. Nuvaring ga ik nog een aantal maanden blijven proberen. Het moet ook de kans hebben op gang te ko[lees meer...]men en te wennen in je lichaam. Prettiger dan de pil, evra en koperspiraal!!

23-05-2013 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / etonogestrel
de nuva leek DE oplossing! hij is inderdaad ook heel gemakkelijk in gebruik. je hoeft er niet vaak aan te denken dus vergeet hem niet snel. de eerste maand ging het super, tot op een of andere manier de hormonen tegen gingen werken. helaas kan ik niet goed tegen hormonen. ik ben 2 kilo zwaarder wat niet echt een probleem is, maar leuk is anders. wat ik wel erg vind is[lees meer...] dat mijn libido beneden het 0 punt zit, plas 10x vaker en ook ben ik erg huilerig, huil om alles terwijl ik daar normaal nooit last van heb. dit is in de 3e maand nog heftiger geworden, ook heb ik er steken van in de onderbuik gekregen en heb ik een dag gehad dat ik misselijk en erg duizelig werd. al bij al toch besloten om verder te zoeken. binnenkort start ik met de Qlaira. ik hoop dat dit voor mij eindelijk de oplossing is.

16-05-2013 | Vrouw | 30
ethinylestradiol / etonogestrel
Na ruim 15 jaar aan de pil, en 1 jaar geen anticonceptie gebruikt te hebben heb ik gekozen voor de nuvaring. Zeer positieve ervaringen. In de eerste maanden moest mijn lichaam er wel aan wennen, af en toe een kleine bloeding, maar na een paar maanden was dit over en kon ik 3 ringen achter elkaar gebruiken. Op die manier had ik maar 4 keer per jaar een menstruatie, geweldig[lees meer...]! Psychisch voelde ik mij er veel prettiger bij, niet meer van die rare stemmingswisselingen zoals bij de pil. Vanwege de kosten ben ik terug gegaan naar de pil, maar na een half jaar daarmee te lopen klooien ga ik volgende maand weer terug aan de nuvaring. Mijn vriend voelt hem weleens zitten tijdens de sex, en als het hem echt hindert dan doe ik hem gewoon eventjes uit. De ring is prijzig, maar omdat ik zo tevreden ben heb ik dat er wel voor over. Ik heb de ring liever dan een spiraaltje. Dat zit tussen mijn oren maar het geeft mij een prettig gevoel dat ik weer dat ik de ring zelf in en uit kan doen, en een spiraaltje is gelijk zo 'definitief'.

06-05-2013 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / etonogestrel
Ik ben heel hormoongevoelig, maar de Nuvaring bevalt mij goed. Op 1 puntje na.. Bij mij zakt hij naar beneden. Ja ik breng hem goed in( hoog), maar het is dat hij in de loop vd dagen zakt. Hij is nog nooit uitgevallen( schijnt ook uitzonderlijk te zijn) Echter zodra mijn ring gaat zakken voel ik hem zitten en dat is geen fijn gevoel. Ik moet hem sowieso 1 keer per da[lees meer...]g terug duwen en soms zelfs wel meerdere keren op een dag.

16-04-2013 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / etonogestrel
Ik gebruik de nuvaring nu zo'n 8 maanden. Hiervoor gebruikten we condooms, maar dat vond ik altijd zo'n gedoe (als 'ie er om zit heb ik al bijna geen zin meer en door dat rubber voelen we niet zoveel van de daad). Het voordeel van de nuvaring vind ik dat 'ie in tegenstelling tot de pil geen dierlijke ingrediënten bevat, alleen helaas nog wel getest op dieren. Ik hoop dat d[lees meer...]at spoedig gaat veranderen. Bij de ring hoef je er niet steeds mee bezig te zijn, lijkt me betrouwbaarder en makkelijk dan condoom of de pil. Ook vind ik het fijn dat ik nu ongeveer weet wanneer ik ongesteld ga worden, voorheen had ik een onregelmatige menstruatie, dat was wat onhandiger. Wel heb ik de laatste tijd de dag voordat ik ongesteld moet worden last van enorme stemmingswisselingen. Plotsklaps in huilen uitbarsten en dan weer in de slappe lach liggen. Prikkelbaar, vermoeid, een slechte huid, de laatste keer opeens ook wat buikpijn terwijl ik daar eerder nooit last van had... Bijzonder onprettig en zielig ook voor mijn huisgenoten die het dan moeten ontgelden.

08-04-2013 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / etonogestrel
Ik gebruik de Nuvaring nu 6 maanden en hij bevalt me prima. Ik ben hiervoor altijd aan de pil geweest, maar wel een aantal keer geswitcht omdat er altijd wel wat was. Doorbraak bloedingen (ook tijdens de seks), chagerijning, gewichtstoename, huid uitslag en laag libido. Toen ik op vakantie weer een doorbraak bloeding had was ik echt helemaal klaar met de pil. Ben op antico[lees meer...]nceptie.nl gaan researchen en dit leek me het fijnst, omdat je toch nog controle hebt over je cyclus. Geen seconde spijt gehad!! Alle nare bijwerkingen zijn weg; geen depri gevoelens meer, geen doorbraakbloedingen meer! Had het veel eerder moeten doen. Je hoeft er maar 2 keer per maand aan te denken en kan hem ook 'doorringen' als je wilt. Mijn vriend heeft er tijdens de seks geen last van dus ideaal. In en uit doen vereist wat oefening maar gaat steeds makkelijker. Zou hem iedereen aanbevelen die loopt te klooien met de pil. Het grote nadeel is alleen dat je ervoor moet betalen.. maar dat kan me eigenlijk niet schelen, liever betalen dan nare bijwerkingen.

26-12-2023 | Vrouw | 31
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
In mijn tienerjaren begonnen met de pil. Vanwege ernstige psychische klachten die gerelateerd leken te zijn aan de pil werd mij de nuvaring aangeraden. Problemen verdwenen grotendeels en heb verder geen klachten gehad. Voor het gemak een spiraal geprobeerd. Hier kreeg ik echte veel lichamelijke klachten van (schimmels, bacteriën). HA gaf aan dat dit echt niet aan het spir[lees meer...]aaltje kon liggen (+/- 2010). Toch er uit laten halen want het voelde niet goed. Klachten verdwenen direct en ik gebruik sindsdien gewoon weer de nuva ring. Voor mij de beste keus met de minste/geen bijwerkingen

20-01-2023 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Vorig jaar ben ik gestopt met de pil, omdat ik er heel veel door ben aangekomen en veel last van hoofdpijn had. Op aanraden van een vriendin voor de nuvaring gekozen. Zij was er heel positief over: geen bijwerkingen en makkelijk in te brengen. Helaas was deze enthousiasme snel over, omdat het voor mij nogal moeilijk was om hem goed in te brengen. Een applicator kon ik nerg[lees meer...]ens krijgen, dus uiteindelijk opgelost met een tampon applicator. Bijwerkingen kreeg ik en veel ook. Ik wist niet wat me overkwam! Ik kreeg last van depressieve gevoelens, misselijkheid en buikpijn, heftige migraine aanvallen, bizar veel afscheiding en schimmelinfecties. Ik zit in een hele fijne periode van mijn leven, maar toch voelde ik me heel erg depressief. Ik had nergens zin meer in. Het leek net alsof mijn lichaam niet bij mij hoorde, het was heel gek. De bijwerkingen kwamen ook niet een voor een, maar allemaal tegelijk. Ik wilde echt nog wel doorzetten, maar ik trok het niet meer.

18-06-2021 | Vrouw | 27

26-11-2017 | Vrouw | 34
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Lokaal aangebrachte hormonen ipv door het gehele lichaam met de inname van een pilletje. Scheelt stukken in de ellende die er van af komt.

28-12-2016 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Heb de Nuvaring gekozen als experiment. Na tien jaar een Mirena spiraaltje was ik mijn acne zat en ben ik overgestapt naar de merkloze yaz. Prachtige huid maar helaas zo depri als een deur. Een lichtere variant maakte het iets beter maar niet genoeg. Op internet las ik dat depressieve gevoelens komen door schommelingen in het progesteron niveau, ik zou dus mogelijk gebaat [lees meer...]zijn bij een geleidelijke afgifte van hormonen. Zoals spiraal of Nuvaring! Zit met de Nuvaring inderdaad een stuk lekkerder in mijn vel! Huid is wat minder dan met de yaz, maar is nog steeds een stuk beter dan met het Mirena spiraaltje. Ik raad het iedereen aan! Voor seks haal ik hem eruit, vind ik zelf fijner.

04-09-2016 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Makkelijk te gebruiken, minder last van hormonen (meer plaatselijk), na afbouw snel weer regelmatige cyclus (inin tegenstelling tot de pil)

13-07-2016 | Vrouw | 18
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
mijn dochter verdraagt de anticonceptiepil niet, doodziek ervan elke dag weer. Daarom overgestapt op nuvaring, echter 1e dag van inbrengen nog steeds net zo ziek als bij de pil. Migraine, misselijk en beroerd. Na 24 uur verdwijnt dit weer. Maar moet zo elke maand 1 dag ziekmelden.Brengt nu de nuvaring in, pakt primperanzetpil en 2X exedrin en gaat slapen. Hoopt dat ze dan [lees meer...]de eerste uren doorstaat.

02-02-2016 | Vrouw | 42
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Mijn 1ste Nuvaring gaat er vandaag uit. Tot nu toe vind ik het ideaal. De 1ste paar dagen wat last van bijwerkingen; puistjes, hoofdpijn en buikpijn. Was na een dag of 4 over. Stuk minder last van PMS. Vooralsnog ben ik heel enthousiast.

25-01-2016 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Van de Diane35 overgestapt naar de nuvaring ivm het vaak vergeten van de pil, wat leidde tot doorbraakbloedingen. Nu zeer blij met mijn nuvaring, geen dagelijkse pil meer! ring inbrengen is zeer gemakkelijk en je voelt de ring niet tijdens het lopen, sporten en zelfs niet tijdens het vrijen! Ik zou hem dan ook iedereen aanraden, het is ideaal! Het is wel wat duurder dan de[lees meer...] pil (10 per maand), maar dat heb ik er echt voor over!