Ervaringen met Seretide

Salmeterol/Fluticason (39 meningen)
Bufoler (28 meningen)

11-10-2021 | Vrouw | 60
COPD
Ook ik ervaar dat Seretide mij beter bevalt ! Salmeterol/Fluticasonproponaat bij mij meer benauwdheid veroorzaakt. Voel me moe & heb last van aften rondom de binnenkant van mijn lippen.

07-10-2015 | Vrouw | 45
COPD
Ik kreeg zo ontzettend veel bijwerkingen tijdens het gebruik van deze puffer! Ik was doodmoe, kon niet meer hardlopen of fietsen vanwege de duizeligheid. Alle spier deden zeer. Dit werd met de dag erger.

08-03-2015 | Vrouw | 47
salmeterol/ fluticason (25/50ug/do)
Astma
Dit middel werkte bij mij zeer effectief tegen benauwdheid, maar had op den duur bij mij heel veel bijwerkingen. In eerste instantie ging ik heel slecht slapen. Ik sliep ongeveer 3 uur per nacht en lag dan de rest klaar wakker. Ik lag niet te piekeren, maar sliep gewoon niet. Ook kreeg ik steeds zwakkere spieren, kon geen trap meer op en kon niet eens meer piano spelen. '[lees meer...]S avonds kreeg ik heel rusteloze benen, ik kon ze niet meer stil houden. En voor het slapen gaan had ik vaak spierspasmen in armen en benen. Ik heb het middel ongeveer 9 maanden gebruikt. Toen ik met de seretide stopte heeft het ongeveer twee weken geduurd voor de ergste klachten over waren.

05-02-2015 | Vrouw | 63
COPD
ik had erg maagpijn. heel veel krampen in mijn lijf. benen en handen overal. mijn ogen klopten alsof ze uit de kasten wilden. een ontstoken mond. het kaakbeen wat bij mij kunstmatig was, liet los van de inplantaten. voor dat ik in de gaten had waar ik dit allemaal van had. ben ik steeds onder een roesje onderzocht, 2 keer aan stembanden. 1 keer aan maag. tot ik dacht stop [lees meer...]eens met de seretide. na een week waren alle klachten weg. jammer dat ik dit zelf moest ontdekken. moest eerst maagtabletten betalen. daktarin voor mijn mond betalen. mondwater ook voor mijn mond. alles betalen vitamine d ook betalen. dokter meende dat ik die krampen door mijn vitaminegebrek had. meer elend als genezing. dus eind resultaat. ik stop met alles ben bang voor elke medicijn.

02-10-2014 | Vrouw | 49
COPD
ik vind het rotzooi! sinds een jaar of 3 eczeem in handpalmen /tintelingen in armen en kramp in rechterbeen... ik zoek naar een alternatief!

20-07-2014 | Vrouw | 55
COPD
Omdat ik eerst moest vechten om gehoord te worden maar gelukkig geholpen door life lines toch een test kon doen bij de huisarts, werd gezegd dat ik gewoon astma had! Er werd , door haar en zonder enig contact of overleg met mij, beslist dat ik seretide kreeg! De test gaat altijd via een praktijkverpleegkundige! Omdat we al niet zo blij waren met onze huisarts zijn we ov[lees meer...]ergegaan naar een andere praktijk en daar is wel veel met mij gesproken en uitgebreide testen gedaan om er goed achter te komen wat voor mij het beste was! Dus na zoeken is het spiriva geworden!

18-06-2014 | Man | 44
salmeterol/ fluticason (50/250ug/do)
Hartritme problemen, spierkramp, stijve nek, hoofdpijn........ ik gebruik nooit meer deze rommel!

14-04-2014 | Vrouw | 75
COPD
Oktober 2012 kreeg ik een verkoudheid,omdat deze na 2 maanden met penicilline kuur niet wilde overgaan,naar longarts gestuurd'' deze schreef mij seretide 25/250 voor en spiriva Deze laatste moest ik na 4 weken stoppen omdat verkoudheid over was.seretide moest ik blijven gebruiken doorverwezen naar huisarts.Ondanks mijn klachten moest ik het blijven gebruiken,bloed uitstort[lees meer...]ingen,spierpijn ,beenkrampen,{vaak}hevig trillen,Ik ben zelf gestopt sinds 4 weken Ik heb nergens meer last van en krijg meer lucht Ik heb wel allergie voor veel dingen,dan krijg ik het benauwd

12-06-2013 | Vrouw | 19
Astma
het medicijn heeft mij niet geholpen.

25-08-2012 | Man | 64
Hartritmestoornissen
van optimist ben ik een pessimist geworden. de werking van de bijnieren is nihil geworden, ben door dit medicijn ruim 40 kg verzwaard, hartritmestoornissen, slapeloosheid, verstijving van de spieren en een zeer hoge bloeddruk.

08-06-2012 | Vrouw | 57
Astma
Sinds twee weken moet ik Seretide inhaleren. Ik voel me slechter omwille van de nevenwerkingen. Ik voel me enorm misselijk, zwak, heb dagelijks hoofdpijn en ben hees. Kortademig zijn is heel vervelend en ik weet dat dit op lange termijn nefast is voor de longen, maar je zo ziek voelen door de nevenwerkingen en er niet door kunnen functioneren is ook iets. Ik moet hier wel [lees meer...]aan toevoegen dat ik bij elk medicijn dat ik ooit kreeg altijd heftige nevenwerkingen had. Ik prijs mij gelukkig dat ik pas sinds twee jaar medicatie moet innemen en vroeger altijd kerngezond was !

08-03-2012 | Man | 54
Astma
Ik heb dit middel gebrukt alls niets ander meer hielp. Mijn vrouw zegt dat ik een ander persoon word. Van optimist naar pessimist. Ik word nergens meer vrolijk van. Je wordt depressief van dit spul. Niet gebruiken, tenzij je niet anders kan

24-01-2012 | Vrouw | 48
Hoge bloeddruk

25-05-2022 | Man | 75

01-08-2021 | Man | 78
COPD
Iemand bekend met bijwerkingen Seretide? Ik heb chronisch bijholteontsteking en druk achter ogen om gek van te worden..ook bijna geen stem meer

20-06-2019 | Man | 72
salmeterol/ fluticason (50/250ug/do)
Ademhalingsproblemen
door verandering van seretide naar Salmeterol / Fluticason met dezelfde sterkte zijn de klachten van benauwdheid en ophoesten toegenomen