Ervaringen met Seretide

Salmeterol/Fluticason (38 meningen)
Bufoler (28 meningen)

03-06-2016 | Vrouw | 62
Longontsteking
voor seretide had ik foster/inhalatie, ook dezelfde bijwerking: ernstige krampen.

27-04-2016 | Man | 61

25-04-2016 | Man | 54
salmeterol/ fluticason (25/125ug/do)
Hoest
Na maandenlang zeer zwaar hoesten vooral bij temperatuurwisselingen of vervuilde lucht, via longarts doorverwezen naar KNO arts. Daar werd wat 'geëxperimenteerd' met wat medicijnen die geen enkele verbeteringen gaven. (Wel € 196,- eigen risico afrekenen...) Na een tip van iemand met soortgelijke klachten, de huisarts gevraagd voor Seretide en binnen 1,5 weken was ik klacht[lees meer...] vrij!

13-03-2016 | Vrouw | 44
Astma
Spierkrampen, zeer regelmatig keelontstekingen met ophoesten van taai slijm en heesheid. De Seretide doet qua longen zijn werking prima, maar achteraf gezien (en na het lezen van de bijsluiter) zijn er toch een hoop bijwerkingen waar ik last van heb.

07-10-2015 | Vrouw | 45
COPD
Ik kreeg zo ontzettend veel bijwerkingen tijdens het gebruik van deze puffer! Ik was doodmoe, kon niet meer hardlopen of fietsen vanwege de duizeligheid. Alle spier deden zeer. Dit werd met de dag erger.

04-09-2015 | Man | 64
Bronchitis
Werkte vooral in het begin goed. Momenteel vooral s'morgens vroeg erg veel kuchen om de keel en bronchiën vrij te krijgen. s'Morgens uur na de eerste inhaalring zijn de keel en bronchiën weer vrij. Veel last van spierkramp m.n in de benen en handen. Vocht en magnesium, kalk helpt. Ik voel me minder energiek en heb de indruk dat ik minder sterk ben m.n in benen en hand[lees meer...]en.

29-07-2015 | Man | 61
COPD
Ik gebruik dit middel al sinds bekend is dat ik COPD heb, maar al eigenlijk sinds het begin had ik last van heesheid en tot op heden ben ik erg schor. Ik heb nog gedacht dat ik het middel verkeerd gebruikte, maar wat ik ook probeer de schorheid neemt steeds meer toe, dus ik ga vanaf nu dat ik dit schrijf eens een tijdje stoppen met dit medicijn, eens kijken of mijn stem[lees meer...] weer op een normale manier weer terugkeert en kan er dan vanuit gaan dat het door de seretide komt. Overigens lijkt de kortademigheid wel te zijn afgenomen.

30-04-2015 | Vrouw | 46
salmeterol/ fluticason (50/100ug/do)
Astma
Na 3 maanden ernstige benauwdheid na griep en bronchitis ('s nachts niet kunnen liggen, dus alleen zittend een beetje dutten!) kreeg ik Ventolin en Prednison. Ventolin hielp 2 weken, maar daarna moest ik de dosis enorm verhogen. Na een stootkuur Prednison kwam de benauwdheid binnen 2 dagen terug. Met Seritide houd ik het onder controle. Werkte binnen een dag en gaf mijn lo[lees meer...]ngen eindelijk rust! Merk eigenlijk niets van bijwerkingen.

25-03-2015 | Vrouw | 56
Astma
last van trillen, niet lekker, snel uitgeput, buikpijn

12-03-2015 | Vrouw | 57
Astma
Ik heb spierpijn door mij hele lichaam en dusdanig dat ik er niet van slapen kan. Van mijn apotheek kreeg ik een uitdraai/print waar de meest voorkomende bijwerkingen staan vermeld. Die spierpijn valt onder de zeldzame bijwerkingen en kwam ik te weten door op internet te kijken.

08-03-2015 | Vrouw | 47
salmeterol/ fluticason (25/50ug/do)
Astma
Dit middel werkte bij mij zeer effectief tegen benauwdheid, maar had op den duur bij mij heel veel bijwerkingen. In eerste instantie ging ik heel slecht slapen. Ik sliep ongeveer 3 uur per nacht en lag dan de rest klaar wakker. Ik lag niet te piekeren, maar sliep gewoon niet. Ook kreeg ik steeds zwakkere spieren, kon geen trap meer op en kon niet eens meer piano spelen. '[lees meer...]S avonds kreeg ik heel rusteloze benen, ik kon ze niet meer stil houden. En voor het slapen gaan had ik vaak spierspasmen in armen en benen. Ik heb het middel ongeveer 9 maanden gebruikt. Toen ik met de seretide stopte heeft het ongeveer twee weken geduurd voor de ergste klachten over waren.

24-02-2015 | Vrouw | 27
Astma
Ik gebruik nu zo'n 6 jaar seretide en de aantal ontstekingen van mijn luchtwegen is sterk afgenomen. Sinds twee jaar hebben we de dosis kunnen verlagen en tot nu toe blijft het goed gaan. Ik combineer het medicijn met ventolin en singulair. Bijwerkingen zijn voor mij: hoofdpijn, dunne huid, sneller blauwe plekken, heesheid in het begin, maar door het gebruik van een voorze[lees meer...]tkamer heb ik hier bijna geen last meer van.

16-02-2015 | Vrouw | 53
Astma
Bijwerkingen waren onderhuidse bloedinkjes. Op armen en benen. Erg zichtbaar. Seretide helpt erg goed tegen ontstekingen in de longen Gebruikte dit samen met een luchtweg verwijderaar in vernevelapparaat.

05-02-2015 | Vrouw | 63
salmeterol/ fluticason (25/125ug/do)
COPD
ik had erg maagpijn. heel veel krampen in mijn lijf. benen en handen overal. mijn ogen klopten alsof ze uit de kasten wilden. een ontstoken mond. het kaakbeen wat bij mij kunstmatig was, liet los van de inplantaten. voor dat ik in de gaten had waar ik dit allemaal van had. ben ik steeds onder een roesje onderzocht, 2 keer aan stembanden. 1 keer aan maag. tot ik dacht stop [lees meer...]eens met de seretide. na een week waren alle klachten weg. jammer dat ik dit zelf moest ontdekken. moest eerst maagtabletten betalen. daktarin voor mijn mond betalen. mondwater ook voor mijn mond. alles betalen vitamine d ook betalen. dokter meende dat ik die krampen door mijn vitaminegebrek had. meer elend als genezing. dus eind resultaat. ik stop met alles ben bang voor elke medicijn.

01-01-2015 | Vrouw | 21
Astma
Ik gebruik dit medicijn nu bijna een half jaar en ik ben er zeer over te spreken! Hiervoor gebruikte ik de symbicort turbuhaler (jaren gebruikt), maar had altijd zeer veel bijwerkingen. De werking leek redelijk, maar achteraf was dit ook maar half. Sinds ik de seretide aerosol met vzk gebruik heb ik weinig bijwerkingen meer, geen kramp meer gehad, veel minder vaak hee[lees meer...]s (is in ieder geval nog niet gebeurd), noem maar op. De enigste bijwerkingen die ik nog echt ervaar zijn de blauwe plekken (gevoelig voor) en wat sneller keelpijn, maar dat heb ik meestal aan mijzelf te danken (onvoldoende spoelen). De werking van dit medicijn is voor mij heel goed. Ik heb met verkoudheden veel minder last van benauwdheid, hoesten etc. Ik heb echt het idee dat mijn longen veel beter beschermd zijn en dat ik veel meer lucht heb dan toen ik de symbicort gebruikte. Hoe het op de langere termijn gaat zijn weet ik natuurlijk nog niet, maar voor mij is dit tot nu toe het perfecte medicijn!

12-10-2014 | Vrouw | 20
Astma
Ik ben absoluut tevreden over dit medicijn! Sinds juli dit jaar gebruik ik het en voor mij is het een enorme vooruitgang ten op zichte van de symbicort die ik ervoor had! Ik heb weinig bijwerkingen, op nr 1 staat blauwe plekken bij mij. Ik hoef maar amper ergens tegenaan de komen en ik heb een blauwe plek die er 2 weken later nog zit. Verder geen noemenswaardige dinge[lees meer...]n. De werking is t.o.v. de symicort enorm goed, ik heb de aerosol en inhaleer met de aerochamber. Is even wat meer gedoe, maar sinds ik de seretide gebruik heb ik nauwelijks exra moeten puffen! Het enigste minpunt is, maar dat vind ik met alle puffers, er staat op 120 inhalaties, maar hoe verder je naar het eind komt, hoe minder de werking. Onder de 20 hoef je hem in ieder geval niet te laten komen.