Ervaringen met Seretide

Bufoler (28 meningen)

03-02-2012 | Man | 5

05-10-2014 | Vrouw | 16
Bronchitis
Gebruik het smorgens en savonds Maar merk er weinig tot niks van.. Vraag me af of het kwaad kan om het vaker dan 2 x per dag te gebruiken En of het dan mischien wel werkt.. aangezien ik geen last heb van bijwerkingen

12-06-2013 | Vrouw | 19
Astma
het medicijn heeft mij niet geholpen.

12-10-2014 | Vrouw | 20
Astma
Ik ben absoluut tevreden over dit medicijn! Sinds juli dit jaar gebruik ik het en voor mij is het een enorme vooruitgang ten op zichte van de symbicort die ik ervoor had! Ik heb weinig bijwerkingen, op nr 1 staat blauwe plekken bij mij. Ik hoef maar amper ergens tegenaan de komen en ik heb een blauwe plek die er 2 weken later nog zit. Verder geen noemenswaardige dinge[lees meer...]n. De werking is t.o.v. de symicort enorm goed, ik heb de aerosol en inhaleer met de aerochamber. Is even wat meer gedoe, maar sinds ik de seretide gebruik heb ik nauwelijks exra moeten puffen! Het enigste minpunt is, maar dat vind ik met alle puffers, er staat op 120 inhalaties, maar hoe verder je naar het eind komt, hoe minder de werking. Onder de 20 hoef je hem in ieder geval niet te laten komen.

11-10-2014 | Vrouw | 20
Astma
Na veel last van duizeligheid, benauwdheid dan eindelijk een Seretide (2x daags) voorgeschreven gekregen. (en ook ventolin voor zo nodig). Maar merkte het al snel dat het effect had. Toch blijf ik nog wel last van benauwheid en duizeligheid te hebben, maar als ik dan ventolin gebruik wordt dat ook wel weer minder.

01-01-2015 | Vrouw | 21
Astma
Ik gebruik dit medicijn nu bijna een half jaar en ik ben er zeer over te spreken! Hiervoor gebruikte ik de symbicort turbuhaler (jaren gebruikt), maar had altijd zeer veel bijwerkingen. De werking leek redelijk, maar achteraf was dit ook maar half. Sinds ik de seretide aerosol met vzk gebruik heb ik weinig bijwerkingen meer, geen kramp meer gehad, veel minder vaak hee[lees meer...]s (is in ieder geval nog niet gebeurd), noem maar op. De enigste bijwerkingen die ik nog echt ervaar zijn de blauwe plekken (gevoelig voor) en wat sneller keelpijn, maar dat heb ik meestal aan mijzelf te danken (onvoldoende spoelen). De werking van dit medicijn is voor mij heel goed. Ik heb met verkoudheden veel minder last van benauwdheid, hoesten etc. Ik heb echt het idee dat mijn longen veel beter beschermd zijn en dat ik veel meer lucht heb dan toen ik de symbicort gebruikte. Hoe het op de langere termijn gaat zijn weet ik natuurlijk nog niet, maar voor mij is dit tot nu toe het perfecte medicijn!

28-12-2017 | Vrouw | 24
salmeterol/ fluticason (25/125ug/do)
Astma
Ik gebruik dit medicijn al jaren met veel plezier. Ik heb er echt baat bij. Nauwelijks bijwerkingen, in tegenstelling tot met andere medicatie. Eindelijk geen kramp meer, geen hese stem meer (of stem helemaal kwijt), heerlijk. Enkel nog gevoelig voor blauwe plekken, maar daar valt pirma mee te leven. En ik deed het er echt goed op, in de zomer kon ik zelfs afbouwen naar 2x[lees meer...]1 pufje. Maar.. Dankjewel verzekeraars met jullie preferentiebeleid! Nu de merkloze variant van Vinicon gekregen en ik ben zeer ontevreden. Van de twee weken die ik dit medicijn gebruik heb ik 13 dagen bijwerkingen ervaren. Onrust in mijn hoofd en lichaam. Hierdoor slaap ik nauwelijks ben ben ik inmiddels doodop. Ook krijg ik weer kramp, wat ik bij de originele seretide niet had. Ook lijkt het minder te werken. En er werd mij doodleuk verteld dat ik de originele seretide niet kon krijgen, of ik moest hem volledig zelf betalen. Dus: Zeer tevreden over de "echte" seretide van GSK, over die van Vinicon zeer ontevreden!

17-09-2014 | Vrouw | 24
Astma
De Seretide werkte heel goed bij mij, ik was in een paar maanden tijd van een longfunctie van 58% naar 75% gegaan. Inmiddels heb ik bijna nooit meer echt last van mijn ademhaling, alleen nog tijdens verkoudheid heb ik het soms benauwd.

19-06-2018 | Vrouw | 25
salmeterol/ fluticason (50/100ug/do)
Astma
Sinds mijn 13e astma geconstateerd. Eerste jaren alleen gebruik gemaakt van Ventolin. Sinds mijn 16e ben ik dagelijks Seretide gaan gebruiken. De huidige dosis heb ik sinds 2011. Vandaag net naar de specialist geweest om mijn medicatie en longen te checken. Medicatie werkt heel goed en heb geen last van bijwerkingen. Komende jar ga ik dit nog blijven gebruiken.

29-03-2018 | Man | 26
salmeterol/ fluticason (50/250ug/do)
Astma
Momenteel gebruik ik Seretide nog. Heb het lang gebruikt :werkte goed, in combinatie met veel fietsen is mijn longinhoud gestegen en heb ik geen last meer gehad van longontstekingen, dit had ik wel met Flixotide. Ondanks dit stap ik terug naar Flixotide, gewoon een try-out van een paar maanden. Werkt het niet dan keer ik terug naar Seretide. ik ging naar Seretide omdat i[lees meer...]k teveel Salbutamol gebruikte, maar dit was meer gewoonte gebruik. Ik heb sinds dat ik astma gediagnosticeerd kreeg nooit last gehad van heftig piepen, wel van inspanningsastma.

24-02-2015 | Vrouw | 27
salmeterol/ fluticason (25/250ug/do)
Astma
Ik gebruik nu zo'n 6 jaar seretide en de aantal ontstekingen van mijn luchtwegen is sterk afgenomen. Sinds twee jaar hebben we de dosis kunnen verlagen en tot nu toe blijft het goed gaan. Ik combineer het medicijn met ventolin en singulair. Bijwerkingen zijn voor mij: hoofdpijn, dunne huid, sneller blauwe plekken, heesheid in het begin, maar door het gebruik van een voorze[lees meer...]tkamer heb ik hier bijna geen last meer van.

06-08-2013 | Man | 28
salmeterol/ fluticason
In mei 2013 de diagnose gekregen van Astma, al jaren was kon ik momenten hebben waar ik kortademig was, echter nooit veel aandacht aan gegeven. In mei 2013 werden de klachten erger: pijn in de regio van de schouderbladen, onderaan in het middenrif, veel hoesten, niet genoeg adem krijgen. De huisarts schreef me tijdelijk symbiocort voor, hier had ik veel bijwerkingen va[lees meer...]n, na een histamine test kwam er de diagnose Astma (een week het medicijn niet mogen gebruiken), de specialist schreef me toen Seretide 250 voor, na enkele dagen merkte ik een flinke verbetering, rond 21/07 zat een kuur van 2 maanden erop, sinds 05/08 ben ik opnieuw begonnen met een nieuwe diskus, gezien de hinder terug kwam, het tropische weer van einde juli is de boosdoener. Zo goed als geen bijwerkingen, enkel soms kramp in m'n benen.

08-10-2021 | Vrouw | 29

COPD

04-08-2020 | Vrouw | 33
salmeterol/ fluticason (25/125ug/do)
Ademhalingsproblemen
Ik gebruikte de seretide en nu sinds januari wordt langzaam al mijn medicijnen verandert. omdat verzekering dat bepaalt in plaats van de dokter. nu salmeterol,fluticcasonpropionaat. sindsdien, last van hartkloppingen meer slijm, meer piepen rommelen in de longen. toen Salbutamol nu van sandoz, heb 2 tot 3 keer zoveel nodig. en montelukast van teva en nu aurobindo (kouw[lees meer...]tablet), elke dag beroerd. Ok en nu??? Ik wordt echt wel boos dat dit allemaal zomaar kan . En al helemaal nu met corona, ze willen ons gewoon ziek hebben .............