Ervaringen met Seretide

Salmeterol/Fluticason (38 meningen)
Bufoler (28 meningen)

11-10-2021 | Vrouw | 60
COPD
Ook ik ervaar dat Seretide mij beter bevalt ! Salmeterol/Fluticasonproponaat bij mij meer benauwdheid veroorzaakt. Voel me moe & heb last van aften rondom de binnenkant van mijn lippen.

08-10-2021 | Vrouw | 29
Nooit problemen gehad met de Seretide diskus en alt8d trouw kunnen gebruiken

09-06-2021 | Vrouw | 61
COPD
In februari kreeg ik opeens te horen van mijn apotheek dat de zorgverzekeraar niet meer Seretide zou vergoeden. Ik schrok me toen al kapot, want vanaf mijn jeugd heb ik al astma, vaak astmatische bronchitis en een bijna levenslange geschiedenis met zeer veel klachten, exacerbaties, langdurige bronchitis aanvallen, heftige allergieën enz. Eindelijk nadat ik Seretide kreeg,[lees meer...] knapte ik langzaam maar zeker op en bleven de astmatische bronchitis aanvallen tot hooguit 2-3 x per jaar beperkt, de laatste jaren zelfs maar tot 1, hooguit 2 keer per jaar en dan redelijk goed te behandelen, was er niet meer wekenlang doodziek van. Ik kon weer functioneren, 's nachts niet meer benauwd, kortom, ik was er heel erg blij en tevreden over.

01-09-2020 | Vrouw | 55
Astma
Seretide gebruikte ik al jaren en mijn astma is sindsdien heel erg verminderd. Mijn saturatie was ook weer terug naar 98 ipv 94z

04-08-2020 | Vrouw | 33
salmeterol/ fluticason (25/125ug/do)
Ademhalingsproblemen
Ik gebruikte de seretide en nu sinds januari wordt langzaam al mijn medicijnen verandert. omdat verzekering dat bepaalt in plaats van de dokter. nu salmeterol,fluticcasonpropionaat. sindsdien, last van hartkloppingen meer slijm, meer piepen rommelen in de longen. toen Salbutamol nu van sandoz, heb 2 tot 3 keer zoveel nodig. en montelukast van teva en nu aurobindo (kouw[lees meer...]tablet), elke dag beroerd. Ok en nu??? Ik wordt echt wel boos dat dit allemaal zomaar kan . En al helemaal nu met corona, ze willen ons gewoon ziek hebben .............

14-03-2020 | Vrouw | 72
astma

02-12-2019 | Vrouw | 53
salmeterol/ fluticason (50/500ug/do)
Astma
Moest overstappen door keuze vd apotheek / verzekering?

04-09-2019 | Vrouw | 37
Astma
Ik gebruikte de paarse discus. Waarom dit is veranderd naar foster weet ik niet. Wel was seretide toen nog een discus en foster was meteen een aerosol.

21-07-2019 | Vrouw | 62
salmeterol/ fluticason (25/125ug/do)
Ik kreeg altijd Seretide maar onlangs heeft de apotheek dat omgezet naar salmeterol/fluticasonpropionaat. Sindsdien veel last van slijm wat ik in klodders ophoest. Volgens de apotheek zijn het dezelfde werkzame stoffen maar ik ondervind dat het minder goed werkt. Ik wil graag uw mening

17-04-2019 | Vrouw | 58
Astma
Seretide helpt mij heel goed en ik heb geen bijwerkingen. Ik gebruik het nu weer na een maand Airflusol te hebben gebruikt, dat mij totaal niet beviel.

30-03-2019 | Vrouw | 60
salmeterol/ fluticason (25/50ug/do)
Verkoudheid
Gekregen omdat ik behoorlijk verkouden was.Geen stem meer,hoesten enz.De laatste dagen begon mij op te vallen dat mijn stem maar schor bleef,kriebelhoest had en een hele droge mond.Bijsluiter gaf uitsluitsel dus ben er mee gestopt.

18-03-2019 | Vrouw | 62
COPD
Hierbij wil ik bijval geven voor iemand die problemen heeft met vervanging van de seretide inhalatie aerosol met andere merken door ongevraagd toedoen van de apotheker. Dat kan levensgevaarlijk zijn. Ook zelfs uit proberen kan levensgevaarlijk zijn, ik had al een jaar eerder een andere vervanger gekregen voor de seretide, (de 1 e keer)ook al grandioos mislukt. Hartklacht[lees meer...]en, vermoeidheid, pijn op de borst, duizeligheid. Na het terugvinden na een aantal maanden van een oude bijna lege seretide busje in mijn wandelrugzak, waren mijn problemen"niet te geloven"met 1 oud inhalatie busje opgelost. Nog geen 1/2 jaar later werd er weer onverwachts een vervanger gegeven voor de seretide. (de 2e keer) deze heb ik meteen geweigerd, maar kon de seretide nog wel krijgen door meteen alles zelf te betalen. Later kwam vorig jaar de discussie op gang waarom de seretide voor mij beter zou zijn. Ik heb toen uiteindelijk toegegeven aan een probeersel vervanger. deze zou dan ook fantastisch zijn. Binnen 15 min. 's avonds hartkloppingen, pijn op de borst links, knappende hoofdpijn, wetende wat de oorzaak was, heb ik mij rustig gehouden, de nacht niet kunnen slapen, 's morgens vroeg nog hoofdpijn en beroerd. Voor de volgende inname die morgen heb ik een email gestuurd naar de apotheker, zorgverzekeraar en naar mijn huisarts met de vraag: Wat moet ik nu innemen, ik heb grote problemen? Het antwoord van de apotheker was direct laten staan en de oude seretide weer gebruiken. Ik heb de seretide fabrikant nagebeld en medegedeeld dat hun productiemethode super goed was. De stoffen waren gelijk volgens de apotheker, maar waar ligt het aan? Aan het drijfgas, aan de grootte van de te verplaatsen deeltjes?? Het antwoord heb ik niet gekregen. Ik was dankbaar dat ik dit alles optimaal kon vergelijken, omdat ik geen andere medicatie ernaast gebruikte en ook geen andere inhalatiemethode volgde, dezelfde voorzetkamer dus. Ik zou zeggen, er zit een verschil in de medicatie merken , ondanks een verwarrende bijsluiter met de tekst dat er precies dezelfde stoffen in verwerkt waren. Wat is er anders? Ik ga voor de seretide. Voorlopig voel ik mij gezond en kan mijn werk voor 100 % doen, maar waarom moeten wij astma patienten zo opletten? Wie past er op ons? Het gekke is aan alles dat soms eerst langzaam het oude opgemaakt wordt en de reactie op het nieuwe uitprobeersel later komt. Vaak krijgt alles bij de apotheker de schuld, behalve het uitprobeersel dat echt niet deugt. 62 jaar. J.

14-03-2019 | Vrouw | 61
Ademhalingsproblemen
Gebruik of inhaleer seretide al heel lang,heb er nooit problemen of ernstige bijwerkingen van gehad alleen een beetje last van heesheid,maar voor de rest kon ik altijd heel goed functioneren. Toen na een aantal jaar de apotheek zelf me medicijnen ging veranderen zonder medeweten van mijn huisarts en longarts,weet niet of dat rechtelijk is toegestaan want ja wie weet nu be[lees meer...]ter hoe slecht mijn longen zijn en wat ik daar voor nodig hebt,dus kreeg ik op een gegeven moment eerst Airflusal,na een aantal maanden kreeg ik ineens salmeterol fluticason propionaat lang gekregen en ben er vreselijk ziek van geweest,kon bijna niets meer lag bijna elke dag op bed,kreeg erge last van me keel,leek wel of er een steen op me borst lag en had elke dag vreselijke borstpijn,me longen deden zeer regelmatig en als ik buiten kwam of even snel een boodschap had gedaan moest ik om de 20 meter rusten,ben zo moe ik kan niet meer en kreeg het spaans benauwd,afgelopen 8 maart 2019 kreeg ik ineens weer ook zonder medeweten van de huisarts de echte seretide die ik in het begin altijd kreeg,maar merk nu dat het wel iest beter helpt maar door denk te lang de verkeerde te hebben gehad ben ik denk toch achteruit gegaan. Er zijn wel meer dingen gebeurd bij mijn apotheek in zoetermeer die niet door de beugel gaan,dus ben het nu vreselijk zat en stap over vandaag naar een andere apotheek,ga ook 1 deze dagen naar de huisarts om met haar alles te bespreken had ik eerder moeten doen,maar ik moet dan met de fiets en dat kon ik al niet meer opbrengen door die verkeerde medicijnen die ik kreeg,heb ook de ziekte van Crohn en met dit weer is het niet mogelijk te fietsen een eind want als die kou op je buik komt ga je gelijk aan de diaree,en als er geen toilet in de buurt is raak ik in paniek en ga ik hyperventileren,omdat ik me schaam als ik het niet op kan houden,bij de jumbo wordt ik ook regelmatig geweigerd om naar het toilet te gaan,dus je begrijpt wel ik kom bijna niet meer buiten en bestel nu me boodschappen omdat het niet anders meer gaat. Ik vindt het vreselijk hoe mijn apotheek me heeft behandeld de laatste tijd,dus nu stap ik over en dat is ook een eind weg,dus ook dat wordt moeilijk met de fiets.

15-10-2018 | Vrouw | 58
Astma
De seretide helpt mij goed tegen de astma waarvan ik vooral moet hoesten als ik benauwd ben. De heesheid en zo vallen wel mee. Wel heb ik erg veel last van spierpijn, vooral in mijn benen en vooral in de nacht. Ik kan er soms niet van slapen. Pijnstillers helpen me dan niet.

22-08-2018 | Vrouw | 56
COPD
Door de secretie maar eenmaal daags te inhaleren is met de hese stem te leven, maar bij 2 keer per dag inhaleren is de hees heid erg lastig.

19-06-2018 | Vrouw | 25
Astma
Sinds mijn 13e astma geconstateerd. Eerste jaren alleen gebruik gemaakt van Ventolin. Sinds mijn 16e ben ik dagelijks Seretide gaan gebruiken. De huidige dosis heb ik sinds 2011. Vandaag net naar de specialist geweest om mijn medicatie en longen te checken. Medicatie werkt heel goed en heb geen last van bijwerkingen. Komende jar ga ik dit nog blijven gebruiken.